Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA
Núm. 827126
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, a proposta definitiva del director general d’Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per la qual es deneguen les subvencions per a la realització d’instal·lacions d’autoconsum amb fonts d’energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector serveis i altres sectors productius de l’economia; i per a la incorporació d’emmagatzematge en instal·lacions d’autoconsum, amb fonts d’energia, ja existents en els sector serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu (programes 1, 2 i 3)
En data de la signatura electrònica, el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha formulat la proposta definitiva següent:
Fets
1. L' 11 de setembre de 2021, en el BOIB núm.125, es va publicar la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector serveis i altres sectors productius de l'economia; i per a la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum, amb fonts d'energia renovable, ja existents en el sector serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu mitjançant la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021, modificada per la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 19 d'octubre de 2022 (BOIB núm.137, de 22 d'octubre de 2022).
2. Les persones o entitats que figuren en l'annex d'aquesta Proposta varen presentar una sol·licitud de subvenció en el marc de la convocatòria.
3. Els tècnics de la Direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, han informat desfavorablement sobre la sol·licitud de les subvencions descrites en l'annex, amb la motivació que també hi figura.
4. En data 26 de setembre de 2024, es va emetre la Proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per la qual es deneguen subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, i la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia ja existents en el sector serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu (Programes 1,2 i 3) (BOIB núm. 129, d'1 d'octubre de 2024).
5. El 2 d'octubre de 2024, l'entitat BOUGANVILLA SUNCENTER SA, titular de l'expedient NEXTG123-665/2021 va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució esmentada en el punt anterior.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a BOUGANVILLA SUNCENTER SA, pel motiu següent: «La signatura d'un contracte per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció.»
En l'escrit d'al·legacions BOUGANVILLA SUNCENTER SA indica: «Que el contrato de consultoría suscrito entre ambas partes el pasado 15 de septiembre de 2023, para elaborar y tramitar el correspondiente expediente de solicitud de subvenciones ante el Gobierno de las Islas Baleares, que ha dado lugar al expediente nº NEXTG123-665/2021, tiene únicamente como finalidad prestar los servicios hasta solicitar la subvención, sin que vincule a la compañía BOUGANVILLA SUNCENTER, S.A., a realizar la misma, por ser esta una facultad exclusivamente de su competencia. Se declara que la firma del contrato de asesoría no significa un compromiso firme de realizar la instalación objeto de subvención. »
6. Amb data 3 d'octubre de 2024, una vegada revisada la documentació, es va emetre un informe tècnic en que se informa favorablement a l'estimació de les al·legacions presentades per l'entitat BOUGANVILLA SUNCENTER SA contra la proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic amb data 3 d'octubre per a l'expedient NEXTG123-665/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
7. Amb data 2 d'octubre de 2024, l'entitat SUNBRIGHT INVESTMENTS SLU, titular de l'expedient NEXTG123-687/2021 va presentar un escrit d'al·legacions a la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a SUNBRIGHT INVESTMENTS SLU, pel motiu següent: «La signatura d'un contracte per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. »
En l'escrit d'al·legacions SUNBRIGHT INVESTMENTS SLU indica: «Que el contrato de consultoría suscrito entre ambas partes el pasado 24 de enero de 2023, para elaborar y tramitar el correspondiente expediente de solicitud de subvenciones ante el Gobierno de las Islas Baleares, que ha dado lugar al expediente nº NEXTG123-687/2021, tiene únicamente como finalidad prestar los servicios hasta solicitar la subvención, sin que vincule a la compañía SUNBRIGHT INVESTMENTS SLU, a realizar la misma, por ser esta una facultad exclusivamente de su competencia.
Se declara que la firma del contrato de asesoría no significa un compromiso firme de realizar la instalación objeto de subvención.
En el contrato que consta en el expediente no se establece un compromiso por parte de SUNBRIGHT INVESTMENTS SLU de realizar la Instalación. Los servicios de CASTRILLO finalizaron una vez se presentó la solicitud de subvención.»
8. Amb data 3 d'octubre de 2024, una vegada revisada la documentació, es va emetre un informe tècnic en que s'informa favorablement a l'estimació de les al·legacions presentades per l'entitat SUNBRIGHT INVESTMENTS SLU contra la proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per a l'expedient NEXTG123-687/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió.
9. El 8 d'octubre de 2024, l'entitat MICRACLIMA 2050 SL, titular de l'expedient NEXTG123-695/2021 en nom de l'entitat EL ZAGAL TRADICION SAU, va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a ZAGAL TRADICION SAU, pel motiu següent: «La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció.»
En l'escrit d'al·legacions ZAGAL TRADICION SAU. exposa: «Dicha firma del presupuesto no indica en ningún momento que dicha firma se haya ejercido en la fecha indicada en el presupuesto. Por lo que dicha firma no puede ser en ningún momento un dato incondicional y jurídicamente vinculante para que dicha propuesta de resolución de la subvención sea desfavorable.
Con fecha 13/05/2022 se inicia proceso de Comunicación Previa de realización de las obras. Seguidamente con fecha 23/05/2022 se inicia solicitud de autorización de Obra para la realización de instalación fotovoltaica con marquesina y zanja.
10. Amb data 29/10/2024, una vegada revisada la documentació, es va emetre un informe tècnic en que s'informa desfavorablement a l'estimació de les al·legacions presentades per l'entitat ZAGAL TRADICION SAU, pel motiu següent: «L'oferta econòmica presentada a la fase de sol·licitud en data 13 de maig de 2022, a més del pressupost inclou el document «ANEXO 1 – CONTRATO DE INSTALACIÓN DE ENERGIAS RENOVABLES». L'annex presenta la signatura del representant legal de EL ZAGAL TRADICION SAU. El pressupost té data de firma de dia 28 d'abril de 2022, sent anterior a la data de registre de la sol·licitud.»
Per tot l'exposat, s'informa desfavorablement a l'estimació de les al·legacions presentades per la persona o entitat EL ZAGAL TRADICION SAU contra la proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic amb data 14 d'octubre de 2024 per a l'expedient NEXTG123-695/2021 i s'insta a prosseguir amb la resolució denegatòria de l'expedient.
11. Amb data 2 d'octubre de 2024, l'entitat HOTELES SANTA PONSA SA, titular de l'expedient NEXTG123-758/2021, va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a HOTELES SANTA PONSA SA, pel motiu següent:
«La signatura d'un contracte (contracte amb consultoria Castrillo) i presentació del justificant de pagament de la factura 6063/2022 per part del sol·licitant amb data 14/06/2022, anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció.»
En l'escrit d'al·legacions HOTELES SANTA PONSA SA, exposa: «Que el contrato de consultoría suscrito entre ambas partes el pasado 15 de septiembre de 2023, para elaborar y tramitar el correspondiente expediente de solicitud de subvenciones ante el Gobierno de las Islas Baleares, que ha dado lugar al expediente nº NEXTG123-758/2021, tiene únicamente como finalidad prestar los servicios hasta solicitar la subvención, sin que vincule a la compañía HOTELES SANTA PONSA, S.A, a realizar la misma, por ser esta una facultad exclusivamente de su competencia.
Se declara que la firma del contrato de asesoría no significa un compromiso firme de realizar la instalación objeto de subvención.»
12. Amb data 3 d'octubre de 2024, una vegada revisades per els tècnics de la direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic les al·legacions presentades per l'entitat HOTELES SANTA PONSA SA (NEXTG123-758/202) es va emetre un informe tècnic en que s'informa favorablement a l'estimació de les al·legacions i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
13. Amb data 3 d'octubre de 2024, l'entitat LACTEOS PALMA SL, titular de l'expedient NEXTG123-986/2021, va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a LACTEOS PALMA SL, pel motiu següent: «La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció.»
En l'escrit d'al·legacions LACTEOS PALMA SL exposa: «No hay vinculación jurídica ni compromiso incondicional alguno que obligue a SAM22-010253 LACTEOS PALMA INSTALACION FOTOVOLTAICA a formalizar la instalación fotovoltaica con empresa cuyo presupuesto firmado se ha presentado. No Existe ningún requisito implícito ni explicito en el presupuesto remitido que condicione u obligue a llevar a cabo la instalación, ni se realiza ninguna entrega a cuenta por el citado concepto. »
L'entitat SAMPOL INGENIERIA Y OBRA S.A. va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic exposant el següent: «Que la firma del presupuesto SAM22-010253 LACTEOS PALMA INSTALACION FOTOVOLTAICA con fecha 22 de julio de 2022 de la instalación fotovoltaica por parte de la empresa solicitante de la subvención, con número de expediente NEXTG123-986/2021 presentada el 19/04/2023. NO es un compromiso incondicional y jurídicamente vinculante para llevar a cabo la citada instalación con nuestra empresa.»
14. En data 29 d'octubre de 2024, una vegada revisades per els tècnics de la direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, s'informa favorablement a l'estimació de les al·legacions presentades l'entitat LACTEOS PALMA SL, per a l'expedient NEXTG123-986/2021i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
15. En data 8 d'octubre de 2024, l'entitat BEDS ROOMS PLAYAMAR SL, titular de l'expedient NEXTG123- 1549/2021, va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, juntament amb Onofre Ferrer amb en representació de l'empresa instal·ladora.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a BEDS ROOMS PLAYAMAR SL, pel motiu següent: «La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció.»
En l'escrit d'al·legacions BEDS ROOMS PLAYAMAR SL exposa: «Lo que se firma son las hojas de entrega de la documentación, lo cual garantiza que los documentos han sido efectivamente presentados ante la entidad correspondiente. Esta práctica responde a la necesidad de establecer un registrofehaciente de la entrega de la documentación requerida, pero no implica la formalización de un compromiso de ejecución de las actuaciones antes de la solicitud de subvención. Es, por lo tanto, inapropiado interpretar la firma de los presupuestos como un compromiso incondicional y jurídicamente vinculante, ya que su función es meramente i nformativa y está destinada a proporcionar claridad y transparencia en relación con las expectativas de gastos previstos en el marco del proyecto presentado.»
16. En data 29 d'octubre de 2024, una vegada revisades les al·legacions per els tècnics de la direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, s'informa favorablement a l'estimació de les al·legacions presentades l'entitat BEDS ROOMS PLAYAMAR SL, per a l'expedient NEXTG123-1549/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
17. En data 8 d'octubre de 2024, Antonia Ballester Galmés en representació de l'entitat BEDS ROOMS BEI JUAN SL, va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a BEDS ROOMS BEI JUAN SL, pel motiu següent: «La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció.»
En l'escrit d'al·legacions BEDS ROOMS BEI JUAN SL, exposa que: «Lo que se firma son las hojas de entrega de la documentación, lo cual garantiza que los documentos han sido efectivamente presentados ante la entidad correspondiente. Esta práctica responde a la necesidad de establecer un registro fehaciente de la entrega de la documentación requerida, pero no implica la formalización de un compromiso de ejecución de las actuaciones antes de la solicitud de subvención. Es, por lo tanto, inapropiado interpretar la firma de los presupuestos como un compromiso incondicional y jurídicamente vinculante, ya que su función es meramente informativa y está destinada a proporcionar claridad y transparencia en relación con las expectativas de gastos previstos en el marco del proyecto presentado.»
18. En data 29 d'octubre de 2024, una vegada revisades les al·legacions per els tècnics de la direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, s'informa favorablement a l'estimació de les al·legacions presentades l'entitat BEDS ROOMS BEI JUAN SL, per a l'expedient NEXTG123-1551/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
19. En data 8 d'octubre de 2024, l'entitat BEDS ROOMS PLAYAMAR SL, titular de l'expedient NEXTG123- 1552/2021, va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, juntament amb Onofre Ferrer amb en representació de l'empresa instal·ladora.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a BEDS ROOMS PLAYAMAR SL, pel motiu següent: «La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció.»
En l'escrit d'al·legacions BEDS ROOMS PLAYAMAR SL exposa: «Lo que se firma son las hojas de entrega de la documentación, lo cual garantiza que los documentos han sido efectivamente presentados ante la entidad correspondiente. Esta práctica responde a la necesidad de establecer un registrofehaciente de la entrega de la documentación requerida, pero no implica la formalización de un compromiso de ejecución de las actuaciones antes de la solicitud de subvención. Es, por lo tanto, inapropiado interpretar la irma de los presupuestos como un compromiso incondicional y jurídicamente vinculante, ya que su función es meramenteinformativa y está destinada a proporcionar claridad y transparencia en relación con las expectativas de gastos previstos en el marco del proyecto presentado.»
20. En data 29 d'octubre de 2024, una vegada revisades les al·legacions per els tècnics de la direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, s'informa favorablement a l'estimació de les al·legacions presentades l'entitat BEDS ROOMS PLAYAMAR SL, per a l'expedient NEXTG123-1552/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
21. En data 29 d'octubre de 2024, l'entitat BEDS ROOMS PINOMAR SL, titular de l'expedient NEXTG123- 1558/2021, va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, juntament amb Onofre Ferrer amb en representació de l'empresa instal·ladora.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a l'entitat BEDS ROOMS PINOMAR SL, pel motiu següent: «La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció.»
En l'escrit d'al·legacions BEDS ROOMS PINOMAR SL exposa: «Lo que se firma son las hojas de entrega de la documentación, lo cual garantiza que los documentos han sido efectivamente presentados ante la entidad correspondiente. Esta práctica responde a la necesidad de establecer un registro fehaciente de la entrega de la documentación requerida, pero no implica la formalización de un compromiso de ejecución de las actuaciones antes de la solicitud de subvención. Es, por lo tanto, inapropiado interpretar la firma de los presupuestos como un compromiso incondicional y jurídicamente vinculante, ya que su función es meramente informativa y está destinada a proporcionar claridad y transparencia en relación con las expectativas de gastos previstos en el marco del proyecto presentado.»
22. En data 29 d'octubre de 2024, una vegada revisades les al·legacions per els tècnics de la direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, s'informa favorablement a l'estimació de les al·legacions presentades l'entitat BEDS ROOMS PINOMAR SL, per a l'expedient NEXTG123-1558/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
23. En data 15 d'octubre de 2024, l'entitat ESPAIS BALAIXA SL, titular de l'expedient NEXTG123- 1596/2021, va presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.
En la proposta de resolució es denega la subvenció a l'entitat ESPAIS BALAIXA SL, pel motiu següent: «La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció.»
En l'escrit d'al·legacions ESPAIS BALAIXA S.L., exposa: «Declaro bajo juramento y responsabilidad que el presupuesto correspondiente a la subvención con número de expediente NEXTG123-1596/2021 no se trata de una formalización de un compromiso incondicional y jurídicamente vinculante de llevar a cabo las actuaciones previamente a presentar la solicitud de subvención.»
24. En data 29 d'octubre de 2024, una vegada revisades les al·legacions per els tècnics de la direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, s'informa favorablement a l'estimació de les al·legacions presentades per l'entitat ESPAIS BALAIXA SL per a l'expedient NEXTG123-1596/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
25. S'ha exhaurit el termini que es concedia per presentar al·legacions.
Fonaments de dret
1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).
4. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).
5. El Reial decret 477/2021, de 29 de juny, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajuts per a l'execució de diversos programes d'incentius lligats a l'autoconsum i a l'emmagatzematge amb fonts d'energia renovable, així com a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu.
6. La Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector serveis i altres sectors productius de l'economia; i per a la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum, amb fonts d'energia renovable, ja existents en el sector serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu (BOIB núm. 125, d'11 de setembre de 2021).
7. La Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es modifica i amplia el crèdit de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector de serveis i altres sectors productius de l'economia, i per a la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum, amb fonts d'energia renovable, ja existents en el sector de serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu NextGenerationEU (BOIB núm.137, de 22 d'octubre de 2022).
8. L'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com per l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic per al seguiment del compliment de les fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
9. La Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual es modifica la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector de serveis i altres sectors productius de l'economia, i per a la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum, amb fonts d'energia renovable, ja existents en el sector de serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu «NextGenerationEU» (BOIB núm.41, de 26 de març de 2024).
Proposta de resolució definitiva
Propòs al conseller d'Empresa, Ocupació i Energia que dicti una resolució en els termes següents:
1. Denegar la concessió d'una subvenció als beneficiaris que figuren en l'annex, d'acord el motiu que també hi figura.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això dict la següent,
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 11 de desembre de 2024
El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez Per delegació del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia (BOIB núm.67, de 21/05/2024)
El director general proposant Diego Viu Domínguez
ANNEX I Llista de beneficiaris per denegar-los la subvenció (NEXTG123)
Expedient |
Data registre d'entrada |
Sol·licitant |
NIF |
Tipus d'inversió |
Motiu de la denegació |
---|---|---|---|---|---|
NEXTG123-695/2021 |
13/05/2022 |
EL ZAGAL TRADICION SAU |
***0028** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 99.04kWp |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
NEXTG123-1489/2021 |
16/03/2023 |
CAN ARABI D'ENMIG SL |
***9668** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 40,26kWp sobre coberta |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida, PIME_PITEIB-231/2024 per import 19.595,78€ que és incompatible amb aquesta. |
NEXTG123-1555/2021 |
11/04/2023 |
CSR7 IMMOBILIEN KG |
***3469** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 14,56kWp. |
La instal·lació està registrada a autoconsum 29/03/2023 prèviament a la data de registre telemàtic de la sol·licitud (11/04/2023). La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
NEXTG123-1564/2021 |
12/04/2023 |
MUNAR Y NOGUERA S.L |
***4480** |
Programa d'actuació 2: instal·lació autoconsum fotovoltaic de 6,09kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
NEXTG123-1570/2021 |
17/04/2023 |
HOTEL SANT JORDI SA |
***0195** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 35.95kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
NEXTG123-1579/2021 |
24/04/2023 |
DISA GAS SAU |
***4538** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 9kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
NEXTG123-1607/2021 |
28/04/2023 |
SILLERIA LLEVANT 93 SL |
***6306** |
Programa d'actuació 2: instal·lació autoconsum fotovoltaic de 17,02kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |