Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 826974
Resolució de la consellera executiva d’Ordenació Territorial i Turística núm. 431/2024 per la qual s’aprova la convocatòria i bases del Consell Insular de Menorca per obtenir l’acreditació professional de personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2025
Atès l'informe la directora insular d'Ordenació Territorial i Habitatge, de 5 de desembre de 2024, de necessitat de realitzar per a l'any 2025 les proves avaluadores per obtenir l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern;
Atès que a tal efecte s'han redactat les bases que han de regir la convocatòria per a la realització d'aquestes proves per a l'any 2025, les quals s'han informat favorablement per part de l'àrea jurídica i tècnica del departament;
Atès l'article 15.1 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives (BOIB núm. 67 de 5 de maig de 2011), estableix que els consells insulars han de garantir la convocatòria, amb una periodicitat mínima anual, de la prova avaluadora mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), amb una antelació mínima de dos mesos abans de la data de la prova;
Atès l'article 15 de l'esmentat decret estableix que són els consells insulars qui han de realitzar aquesta convocatòria mínima anual, i que en aquesta s'ha d'establir, com a mínim, les dates de l'examen, el temari, el contingut de la prova, la composició del triunal, el termini i requisits de la sol·licitud d'inscripció, els criteris de correcció, l'import de les taxes i el procediment de la tramitació que s'ha de seguir fins a la publicació definitiva de les qualificacions obtingudes;
Atès l'expedient de la convocatòria esmentada no té contingut econòmic, per la qual cosa no és necessari l'informe previ de la Intervenció General;
Atès que d'acord amb l'art. 33.2 m de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, com a titulars dels seus departaments, els consellers executius tenen l'atribució de concedir autoritzacions i llicències i adoptar decisions relatives a l'exercici d'activitats econòmiques, sempre que no sigui competència d'altres òrgans;
Com a titular del Departament d'Ordenació Territorial i Turística en exercici de les competències atribuïdes per l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en relació amb el Decret de presidència núm. 227/2023 de 17 de novembre, d'extinció d'un departament i reestructuració de la resta de departaments (BOIB núm. 158 de 21 de novembre de 2023).
RESOLC:
PRIMER.- Aprovar la convocatòria 2025 per obtenir, a Menorca, l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en activitats d'espectacles públics i recreatives.
SEGON.- Aprovar les bases que han de regir la convocatòria 2025 esmentada, que s'adjunten com a annex.
TERCER.- Convocar públicament les proves avaluadores d'acord amb el contingut i requisits que s'exigeixen en les bases de la convocatòria 2025.
QUART.- Ordenar la publicació en el BOIB d'aquesta convocatòria i les bases que regeixen la mateixa.
Contra l'acord precedent, que no esgota la via administrativa, es pot interposar, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la data de recepció d'aquesta publicació, recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular, sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.
L'esmentat recurs s'entendrà desestimat si no s'ha notificat la resolució quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.
Signat a Maó, 13 de desembre de 2024
La consellera executiva del Departament d'Ordenació Territorial i Turística Núria Torrent Pallicer
ANNEX
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A L'ANY 2025 PER A L'OBTENCIÓ DE L'ACREDITACIÓ PROFESSIONAL DE PERSONAL DELS SERVEIS D'ADMISSIÓ I CONTROL D'AMBIENT INTERN EN LES ACTIVITATS D'ESPECTACLES PÚBLICS I RECREATIVES DE LES ILLES BALEARS
1. CONVOCATÒRIA DE PROVES DEL PERSONAL D'ADMISSIÓ I CONTROL
Es convoca a Menorca, per a l'any 2025, la prova avaluadora per obtenir l'acreditació professional de personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.
2. REQUISITS I CONDICIONS GENERALS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per participar en la convocatòria i realitzar la prova avaluadora, les persones interessades han de presentar una sol·licitud adreçada al Consell Insular de Menorca mitjançant una declaració responsable (DOCUMENT I annex d'aquestes bases), i complir els requisits exigits en l'apartat 2 de l'article 8 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives, excepte el de l'apartat g, amb la documentació adjunta o condicions. Aquests requisits són:
a) Ser major d'edat.
b) Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir el permís de residència i de treball a Espanya.
c) No tenir antecedents penals.
d) Tenir les aptituds i capacitats físiques i psíquiques idònies per a l'exercici de les funcions corresponents, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial on s'indiqui expressament que la persona interessada «reuneix les aptituds físiques i psíquiques idònies per desenvolupar les funcions dels serveis d'admissió i control d'ambient intern».
e) Tenir uns coneixements bàsics de les llengües oficials de les Illes Balears amb la finalitat de poder atendre el públic que s'hi adreci en aquestes llengües.
f) Haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern.
Tots aquests requisits s'han de complir en el moment de la presentació de la sol·licitud en el Consell Insular de Menorca i s'han de mantenir durant el termini de vigència de l'acreditació professional. La falta de justificació de qualsevol dels requisits esmentats determina l'exclusió de la persona aspirant.
3. DIA, LLOC I HORA DE LA PROVA AVALUADORA
La prova avaluadora per a l'any 2025 constarà de dues parts. Ambdues parts són eliminatòries, és a dir, la no superació d'una de les dues implica que l'aspirant serà considerat no apte.
La primera part de la prova serà de caràcter psicotècnic.
La segona part de la prova serà de contingut teòric, la qual versarà sobre les matèries del temari específic indicat en l'apartat 8 d'aquestes bases tot d'acord amb l'Annex 1 del Decret 41/2011.
La data de la prova avaluadora per a l'any 2025 és la següent:
Les dues parts de la prova (psicotècnic i teòrica) es realitzaran el dia 24.03.25 a la seu del Consell Insular de Menorca, pça. Biosfera 5 de Maó.
L'hora de la realització de les dues parts de la prova es comunicarà en l'acord de la llista provisional d'admesos que es publicarà a la web del Consell Insular de Menorca, junt amb les condicions del desenvolupament de les proves.
4. REQUISITS DE LA SOL·LICITUD D'INSCRIPCIÓ I TERMINI PER PRESENTAR-LA
Per prendre part en aquestes proves s'ha de presentar la declaració responsable (DOCUMENT I annex d'aquestes bases).
Amb la declaració responsable, s'ha d'adjuntar la documentació que es detalla a continuació, que s'ha de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la comunitat autònoma de les Illes Balears i que ha d'estar en vigor en el moment de presentar-la al Consell:
a) Una fotografia recent model DNI, preferiblement en format digital.
b) Còpia del DNI/NIE/passaport o permís de residència i de treball a Espanya o documents equivalents.
c) Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el país d'origen (DOCUMENT III annex d'aquestes bases). S'entén per país d'origen aquell o aquells països dels quals tenguin reconeguda la nacionalitat. En aquest darrer cas, s'ha de presentar el certificat o els certificats de penals originals amb una traducció oficial.
En relació amb el certificat d'antecedents penals d'Espanya, l'aspirant pot autoritzar l'òrgan instructor perquè consulti la base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya. En aquest cas no caldrà que l'aporti.
Excepcionalment, si l'òrgan instructor no pot obtenir aquest certificat, es requerirà a la persona aspirant que l'aporti.
d) Certificat mèdic oficial d'aptitud psicològica i de salut mèdica favorable i en vigor, on s'indiqui expressament que la persona interessada «reuneix les aptituds físiques i psíquiques idònies per desenvolupar les funcions dels serveis d'admissió i control d'ambient intern».
e) Justificant del pagament de la taxa corresponent.
D'acord amb l'article 26.1 b del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, no es realitzarà l'activitat administrativa ni es tramitarà la sol·licitud sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent de la taxa.
Els certificats esmentats als punts anteriors han de ser vigents en el moment de presentar-los al Consell Insular de Menorca. Si no s'hi indica la validesa, s'entendrà vàlid per un període de 3 mesos comptadors des de la data d'expedició.
A més s'adjuntarà:
En el cas que l'alumne aporti certificat de superació del curs bàsic de convocatòries anteriors amb la manca d'alguna de les dades esmentades s'haurà d'acompanyar d'un certificat del centre respectiu que complementi aquestes dades.
La falta de presentació de la documentació esmentada determina l'exclusió de la persona aspirant.
La documentació esmentada abans, juntament amb la declaració responsable, es pot presentar de les següents maneres:
a) Telemàtica
Per mitjà del registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) amb el tràmit Acreditació professional de personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacle públics i recreatives, a través del següent enllaç:
https://www.cime.es/OrgansGovern/Servei.aspx?ID=10030&PESTA=3
b) Presencial
Al SAC (Servei d'Atenció al Ciutadà) de qualsevol de les seus del Consell Insular de Menorca, o de qualsevol de les maneres establertes en l'article 16.4 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
c) Per correu postal (correu administratiu)
En aquest cas, els documents s'ha de presentar en un sobre obert, per tal que el personal de l'oficina de correus pugui indicar, mitjançant segell oficial, el lloc i la data en què s'ha realitzat el registre. Aquestes dades queden anotades en el resguard justificatiu. En cas contrari, s'entendrà com a data de presentació la d'entrada en el Registre General del Consell Insular de Menorca.
Els terminis per presentar la declaració responsable (i documents de justificació) per inscriure's a les proves avaluadores previstes per a l'any 2025 són:
del 03.02.25 al 14.02.25 (ambdós inclosos)
La presentació de la sol·licitud fora de termini o la manca de documents de justificació de qualsevol dels requisits esmentats determina l'exclusió de l'aspirant.
Únicament, i de forma excepcional en el cas del certificat d'antecedents penals sol·licitat, i quan hagi de ser emès per altres països, s'acceptarà la presentació del document fins a l'últim dia hàbil anterior a les proves (en aquesta convocatòria fins a les 23:59 hores de dia 21.03.25).
5. TAXES I DRETS D'EXAMEN
D'acord amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa corresponent a tràmits administratius i serveis en relació amb l'acreditació del personal del servei d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives publicada en el BOIB núm. 51 de 29 d'abril de 2017, les taxes i drets d'examen corresponents són:
1. Per a la participació en les proves avaluadores per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives (drets d'examen), 100,28 €.
2. Per a l'expedició, el duplicat o la renovació de la targeta acreditativa com a personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives, 16,29 €.
6. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, el tribunal qualificador ha d'aprovar i fer pública, en el termini màxim de deu dies hàbils, la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses.
A la llista ha de constar la identificació de totes i cada una de les persones aspirants, així com la causa que en motiva l'exclusió, si escau.
Aquestes llistes es publicaran a la seu electrònica del Consell Insular de Menorca.
Les persones aspirants excloses provisionalment, així com les qui no figurin en la relació d'admeses ni d'excloses, disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de publicar-se les llistes provisionals, per esmenar el defecte que n'ha motivat l'exclusió o la no inclusió expressa.
En el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de finalitzar el període d'esmena de tres dies, el tribunal qualificador ha d'aprovar la llista definitiva de persones admeses i excloses de la convocatòria, i l'ha de fer pública pels mateixos mitjans esmentats anteriorment.
A les llistes definitives de persones admeses i excloses, el tribunal qualificador hi ha de fer constar, així mateix, el dia, l'hora i el lloc en què s'han de fer les proves corresponents.
7. TRIBUNAL QUALIFICADOR
D'acord amb el punt 2 de l'article 15 del Decret 4/2011, es nomenen els membres del tribunal qualificador per a aquesta convocatòria.
Presidència:
Titular: Sr. Albert Hurtado Pardos, tècnic de l'àrea d'Ordenació Territorial
Suplent: Sr. Daniel Mesquida Mercadal, tècnic de l'àrea d'Ordenació Territorial
Vocalies:
Titular 1: Sr. Pedro Ayala Abellán, tècnic de l'àrea d'Ordenació Territorial
Suplent: Sra. Sílvia Company Pons, tècnica de l'àrea d'Ordenació Territorial
Titular 2: Sra. Nuria Espina García, arquitecta de l'àrea d'Ordenació Territorial
Suplent: Sra. Laura Colom Seguí, arquitecta de l'àrea d'Ordenació Territorial
Exercirà la secretaria del tribunal:
Sra. Mónica Lucchese Ramón, tècnica de gestió de l'àrea d'Ordenació Territorial
Amb la convocatòria prèvia de la persona que exerceix la presidència, el tribunal s'ha de constituir amb l'assistència de la majoria de les persones que el componen, ja siguin titulars o suplents. En aquesta sessió, el tribunal ha d'acordar totes les decisions que corresponguin per al desenvolupament correcte de les proves.
Una vegada constituït el tribunal, perquè la seva actuació sigui vàlida, s'ha de requerir la presència d'almenys la meitat de les persones que el componen, amb la presència obligatòria de la persona que exerceix la presidència i de la persona que exerceix la secretaria. Les persones titulars i suplents poden actuar indistintament i concurrentment.
El tribunal pot disposar que algunes persones s'incorporin a les sessions com a assessores especialistes, les quals han d'actuar amb veu, però sense vot. Les actuacions d'aquests assessors s'han de reflectir a les actes. Aquests assessors són:
Jurista: Serveis Jurídics de l'àrea d'Ordenació Territorial
Psicòleg: Sr. Fernando Pérez Pacho, psicòleg del Departament de Benestar Social del CIM
Bomber: Sr. Juanjo Franch, sergent del Parc de Bombers de Maó
Infermera: Sra. Maria Jesús Andrés, directora Residència de Gent Gran del CIM
Així mateix, el tribunal es pot valer de personal auxiliar durant el desenvolupament material dels exercicis. En cada una de les proves avaluadores, hi ha de ser present, com a mínim, una de les persones que componen el tribunal, acompanyada dels vigilants i col·laboradors que es considerin oportuns.
8. TEMARI
La prova psicotècnica és un qüestionari centrat en els diferents tipus de símptomes de la psicologia clínica. No hi ha temari específic, si bé serà una prova adient per a la selecció de personal relacionat amb la seguretat i el manteniment de l'ordre. De les respostes personals s'obté un perfil de personalitat de l'aspirant.
La prova teòrica de matèria específica té un temari que es relaciona a continuació i que es troba estructurat en quatre mòduls o blocs temàtics:
(Mòdul 1) Matèries jurídiques (impartit amb una durada mínima de 10 hores lectives)
TEMA 1. Constitució espanyola de 1978: drets i deures fonamentals.
TEMA 2. El dret d'admissió en activitats d'espectacles públics i recreatives. Títol II i títol IX de la Llei 7/2013, de 26 de novembre (modificada per la Llei 6/2019, de 8 de febrer, i la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, i posteriors). Reial decret 2816/1982, de 27 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament general de policia d'espectacles públics i activitats recreatives. Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives.
Nocions bàsiques sobre normativa de Consum (vegeu https://www.caib.es/sites/consumidor/es/l/disposicions_normatives-24/).
Nocions bàsiques sobre la Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, sobre protecció de la seguretat ciutadana.
TEMA 3. Nocions bàsiques sobre delictes contra les llibertats, detencions il·legals, homicidis, lesions, amenaces i coaccions, legítima defensa i omissió del deure de socors, la tinença d'armes en locals de concurrència pública.
TEMA 4. Nocions bàsiques sobre la salut pública, drogodependències i tràfic de drogues.
TEMA 5. Autoritats competents en matèria d'activitats d'espectacles públics i recreatives.
(Mòdul 2) Matèries de psicologia (impartit amb una durada mínima de 10 hores lectives)
TEMA 6. Les relacions amb el públic en general i amb les forces i els cossos de seguretat.
TEMA 7. L'autocontrol: El pànic i el seus efectes. L'estrès i el comportament en situació de perill o de riscs col·lectius. Tècniques d'autocontrol.
TEMA 8. Les relacions humanes i la seguretat. Aprenentatge de mètodes no violents per resoldre conflictes. Perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat d'embriaguesa o d'haver consumit drogues i estupefaents, etc. Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat de perill o d'emergències.
(Mòdul 3) Matèries tècniques (impartit amb una durada mínima de 5 hores lectives)
TEMA 9. Nocions bàsiques sobre instal·lacions de seguretat contra incendis i altres riscs col·lectius.
TEMA 10. Nocions bàsiques sobre plans d'autoprotecció i d'emergències.
TEMA 11. Comportaments i actuacions de les persones i de les masses en estat de pànic i d'emergència davant riscs col·lectius.
TEMA 12. Nocions bàsiques sobre sistemes de comunicació.
TEMA 13. Nocions bàsiques de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, que regula la seguretat privada.
(Mòdul 4) Qüestions sobre les pràctiques (impartit amb una durada mínima de 5 hores de pràctica)
TEMA 14. Pràctiques i simulacions de:
Primers auxilis i situacions d'assistència sanitària immediata.
Intervencions davant el consum d'alcohol, tabac i drogues.
Maneig de mitjans contraincendis.
Sistemes de comunicació.
Primers auxilis psicològics.
Intervenció amb persones amb discapacitat.
Intervenció davant de situacions de violències sexuals i sexistes, la violència masclista i l'LGTBI-fòbia.
Gestió emocional en situacions de crisi.
9. CONTINGUT I DESENVOLUPAMENT DE LES PROVES
Les persones aspirants de la llista d'admesos han de presentar-se el dia, hora i lloc indicats en la resolució per la qual s'aprova la llista de persones admeses per fer les proves. Si no hi compareixen es consideraran «No presentat», excepte en els casos en què s'hagi al·legat i justificat amb anterioritat a la realització de l'exercici; en aquests casos, el tribunal ha d'adoptar una resolució motivada. Així mateix, no s'admetran els aspirants que compareguin en el lloc on es realitzi la prova avaluadora una vegada aquesta hagi començat (seran no presentats).
Les persones aspirants han de portar, per a cada prova, el document nacional d'identitat o equivalent aportat en la declaració responsable de la inscripció. Els aspirants hauran d'acreditar la seva identitat en qualsevol moment de la prova.
Les persones aspirants hauran de portar bolígraf, blau o negre.
La distribució dels aspirants a les aules tindrà lloc per rigorós orde alfabètic segons l'organització dels responsables de la prova (tribunal).
L'enunciat o contingut, així com el desenvolupament de les proves, l'ha de determinar prèviament el tribunal qualificador.
Per fer les proves, les persones aspirants no poden utilitzar cap tipus de documentació, aparell electrònic, calculadores, ni similars. Els dispositius mòbils han de romandre en silenci i fora de la vista durant la prova. La utilització de qualsevol aparell, documentació o altre material no autoritzat pel tribunal implicarà la immediata expulsió de la prova i la qualificació de no apte.
La prova constarà de dos exàmens eliminatoris: un test psicotècnic i un test teòric de 40 preguntes del temari específic, indicat a l'apartat base 8. Són quatre mòduls del temari específic de cadascun dels quals hi haurà 10 preguntes (40 preguntes en total).
La durada de cadascuna de les dues parts de la prova (part psicotècnica i part de temari específic) serà de 90 minuts cada una.
Ambdues proves poden sol·licitar-se de realitzar en castellà o en català.
La segona part de prova (teòrica) pot sol·licitar-se en castellà o en català. Això no obstant, s'adverteix que en la versió castellana de la prova hi haurà un 20% de les preguntes que estaran formulades en català, igualment que a la versió catalana hi haurà un 20% de les preguntes formulades en castellà.
10. CRITERIS DE CORRECCIÓ
Cada una de les dues parts de l'exercici es qualificarà per separat amb la qualificació d'«apte» o «no apte». Per aconseguir l'acreditació s'haurà d'obtenir la qualificació d'«apte» en les dues proves, tant en el test psicotècnic com en el test del temari teòric.
En la primera part, test psicotècnic de característiques de la personalitat, els paràmetres de sinceritat desfavorables invalidaran la prova i la suspendran.
Per poder considerar la prova psicotècnica com a vàlida l'aspirant ha de trobar-se dins dels rangs establerts per a les tres escales de validesa (inconsistència i desitjabilitat social). En cas contrari, la prova serà valorada amb un no apte.
Rangs de puntuació T a les escales de Validesa:
1. Inconsistència 11-85
2. Desitjabilitat social 11-85
Si a les escales de validesa de la prova psicotècnica l'aspirant ha obtingut una puntuació d'APTE, però obté puntuacions T en dues o més escales de la prova psicotècnica de personalitat fora dels rangs establerts, la puntuació serà de no apte.
Rangs de puntuacions T a les escales de la prova:
Ideació paranoide 30-85
Psicoticisme 30-85
Depressió 30-85
Hostilitat 30-85
Consum alcohol/drogues 30-85
Impulsivitat 30-80
Independentment del que s'ha obtingut en altres escales de la prova psicotècnica, si l'aspirant obté una puntuació T igual o superior a 85 a l'índex de patologia general, el resultat de la prova serà no apte.
En la segona part de la prova, el test de teoria, cada pregunta englobarà 4 respostes possibles, de les quals només una és la correcta. Les respostes en blanc no computaran. Les respostes errònies no suposaran una penalització. Per tenir la qualificació d'«apte» és necessari obtenir un mínim de 20 punts i cap mòdul podrà estar per davall dels 4 punts.
11. LLISTA D'APTES
El tribunal qualificador ha de publicar per a la prova avaluadora la llista provisional de les persones aspirants que resultin aptes i no aptes, incloent-hi les que no s'hagin presentat a la prova.
A la llista s'ha d'indicar la qualificació amb la identificació de l'aspirant i s'ha d'explicitar el termini, que no pot ser superior a tres dies, en el qual les persones interessades poden sol·licitar, per escrit, la revisió de l'exercici. Així mateix, ha de fer menció del lloc, els dies i l'horari en què es poden fer aquestes revisions, i el termini en què es poden interposar reclamacions.
Aquesta llista es publicarà a la seu electrònica del Consell Insular de Menorca.
Finalitzat el procés de revisió pel tribunal qualificador, aquest ha d'elevar a la consellera executiva d'Ordenació Territorial i Turística la llista definitiva d'aspirants aptes, no aptes i no presentats, perquè l'aprovi i es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica del Consell Insular de Menorca.
12. EXPEDICIÓ DE LA TARGETA D'IDENTIFICACIÓ
En el termini màxim de deu dies comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la llista definitiva dels resultats de la prova avaluadora en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, el Consell Insular de Menorca posarà a disposició de les persones declarades aptes la targeta d'identificació que les acredita com a professional i que, prèvia identificació de la persona interessada i comprovat que s'ha abonat la taxa corresponent, podran recollir al Servei d'Activitats del Departament d'Ordenació Territorial i Turística del Consell Insular de Menorca, a la plaça de la Biosfera, 5, de Maó.
La sol·licitud de la targeta es realitzarà mitjançant una instància genèrica aportant l'abonament de la taxa. El pagament d'aquesta taxa es podrà realitzar en el lloc web www.carpetaciutadanamenorca.org, amb les referències: Tribut autoliquidacions web CIM Taxa-Activitats d'espectacles públics i recreatives, Expedició, duplicat o renovació de la targeta acreditativa.
La targeta d'identificació té una vigència de vuit anys i és renovable, per períodes de la mateixa durada, sempre que la persona interessada acrediti que continua complint els requisits establerts en els apartats b, c i d de l'apartat 2 de l'article 8 del Decret 41/2011 (Document II annex d'aquestes bases).
13. RECLAMACIONS ADMINISTRATIVES
Les persones interessades poden impugnar aquestes bases i els actes administratius que es derivin de l'actuació del tribunal, en el termini i la forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El tribunal qualificador ha de resoldre totes les incidències que se suscitin en el transcurs d'aquesta convocatòria, d'acord amb el que disposa el règim de recursos administratius que preveu la Llei 39/2015, esmentada.
Tal com estableix l'art. 12 de la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de taxes i preus públics, els drets d'examen seran reintegrats als aspirants exclosos de la participació a les proves avaluadores, sempre que sigui per causes no imputables al subjecte passiu i formulin la reclamació corresponent.
DOCUMENTS COMPLEMENTARIS DE LES BASES DOCUMENT I
(Model de l'ANNEX 4 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives)
Declaració responsable per a la inscripció a la prova avaluadora
Declarant
Nom i llinatges: ....................................................................
DNI o passaport: ........................................................
País de naixement:.................................
Nacionalitat:.........................................
Sexe......................................................
Adreça de notificació
Carrer/Av./Pl. ....................................................................
Localitat: .............................................................. Codi postal: ...........
Municipi: .........................
Província: .......................................
País: ...........................................................
Telèfon: ..................................................................... Fax: ...................
Adreça electrònica:................................
De conformitat amb el Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives,
Sol·licit:
Ser admès/esa per participar a la prova avaluadora per obtenir l'acreditació professional com a personal del servei d'admissió i de control d'ambient intern d'activitats d'espectacles públics i recreatives.
Documents adjunts
a) Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.
b) Una fotografia digital o convencional model DNI.
c) Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d'aptitud psicològica i de salut mèdica.
d) Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d'origen. En aquest darrer cas, s'haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial.
e) Justificant del pagament de la taxa corresponent.
f) Certificat de l'alumne expedit pel centre de formació de superació del curs bàsic, amb el codi correlatiu, les dades de l'alumne, el nom del centre, la data d'inici i final del curs i el nombre total d'hores del curs.
DECLAR:
1. Que complesc els requisits estipulats en l'article 8.2, excepte el de l'apartat g del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives.
2. Que tenc la documentació que ho acredita.
3. Que em compromet a mantenir-ne el compliment durant el temps de vigència de l'acreditació i que, en cas contrari, ho comunicaré immediatament.
..................................., ........ d ............................... de 20...........
(signatura)
DESTINACIÓ: Consell Insular de Menorca
POLÍTICA DE PRIVACITAT
De conformitat amb el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals; en el Reglament (UE 04-05-20) del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE04-05-16), i la resta de la legislació vigent en aquesta matèria, s'informa que les dades de caràcter personal que es proporcionin a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer titularitat del Consell Insular de Menorca amb la finalitat de tramitar el procediment corresponent i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent de l'esmentada. Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de manera electrònica (https://seuelectronica.cime.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular de Menorca, plaça de la Biosfera, 5, Maó. Així mateix, tenen dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
DOCUMENT II
(Model de l'ANNEX 5 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives)
Declaració responsable per a la renovació o el duplicat de la targeta d'identificació
Declarant
Nom i llinatges: ....................................................................
DNI o passaport: ........................................................
País de naixement:.................................
Nacionalitat:.........................................
Sexe......................................................
Adreça de notificació
Carrer/Av./Pl. ....................................................................
Localitat: .............................................................. Codi postal: ...........
Municipi: .........................
Província: .......................................
País: ...........................................................
Telèfon: ....................................................................Fax: ...................
Adreça electrònica:................................
De conformitat amb el Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives,
Sol·licit:
L'expedició de:
( ) Duplicat de la targeta d'identificació
( ) Renovació de la targeta d'identificació
Documents adjunts:
a) Una fotografia digital o convencional model DNI.
b) Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.
a) Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d'aptitud psicològica i de salut mèdica.
b) Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d'origen.
c) Justificant del pagament de la taxa corresponent.
DECLAR:
1. Que complesc els requisits que estipula l'article 8.2 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives a les Illes Balears.
2. Que tenc la documentació que ho acredita.
3. Que em compromet a mantenir-ne el compliment durant el temps de vigència de l'acreditació i que, en cas contrari, ho comunicaré immediatament.
..................................., ........ d .................................. de 20...........
(signatura)
DESTINACIÓ: Consell Insular de Menorca
POLÍTICA DE PRIVACITAT
De conformitat amb el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals; en el Reglament (UE 04-05-20) del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 04-05-16), i la resta de la legislació vigent en aquesta matèria, s'informa que les dades de caràcter personal que es proporcionin a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer titularitat del Consell Insular de Menorca amb la finalitat de tramitar el procediment corresponent i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent de l'esmentada. Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició dirigint escrit, de manera electrònica (https://seuelectronica.cime.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular de Menorca, plaça de la Biosfera, 5, Maó. Així mateix, tenen dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
DOCUMENT III
AUTORITZACIÓ DE SOL·LICITUD DE CERTIFICACIÓ D'ANTECEDENTS PENALS ESPANYOLS
Convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears
Autorització de sol·licitud de certificació d'antecedents penals espanyols.
Nom i llinatges: ....................................................................
DNI o NIE: ........................................................
Data de naixement:.................................
Nom del pare:.....................................
Nom de la mare:...........................................
Ciutat de naixement:.........................................
País:......................................................
AUTORITZ l'òrgan instructor perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui sol·licitar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant no disposa d'antecedents penals en la base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.
NO AUTORITZ l'òrgan instructor perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui sol·licitar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant no disposa d'antecedents penals en la base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.
L'interessat:
..................................., ........ d ............................... de 20...........
(signatura)
DESTINACIÓ: Consell Insular de Menorca
POLÍTICA DE PRIVACITAT
De conformitat amb el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals; en el Reglament (UE 04-05-20) del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 04-05-16), i la resta de la legislació vigent en aquesta matèria, s'informa que les dades de caràcter personal que es proporcionin a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer titularitat del Consell Insular de Menorca amb la finalitat de tramitar el procediment corresponent i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent de l'esmentada. Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de manera electrònica (https://seuelectronica.cime.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular de Menorca, plaça de la Biosfera, 5, Maó. Així mateix, tenen dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.