Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 826390
Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d’una subvenció nominativa del Consell Insular d’Eivissa a la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera (en endavant PIMEEF) per a l’exercici 2024 – Publicat a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS) amb identificació número 786201
En data 6 de setembre de 2024, el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa va aprovar el Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera (en endavant PIMEEF) per a l'exercici 2024 del tenor següent:
CONVENI INSTRUMENTAL REGULADOR DE LES OBLIGACIONS DERIVADES DE LA CONCESSIÓ D'UNA SUBVENCIÓ NOMINATIVA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA A LA FEDERACIÓ EMPRESARIAL DE LA PETITA I MITJANA EMPRESA D'EIVISSA I FORMENTERA (EN ENDAVANT PIMEEF) PER A L'EXERCICI 2024
Parts
Vicente Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa, actuant en nom i representació d'aquesta Institució, en l'exercici de les funcions que té encomanades segons l'article 20 i 21 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars i, l'article 52 del Reglament orgànic d'aquesta Corporació.
Alfonso Rojo Serrano, DNI ***4551**, president de la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera (en endavant PIMEEF), amb CIF núm. V07103880, d'acord amb el nomenament de data 6 d'octubre de 2020 mitjançant Assemblea General Extraordinària d'aquesta entitat, en exercici de les facultats atribuïdes per l'article 21 dels Estatuts d'aquesta associació.
Antecedents
1. El Consell Insular d'Eivissa exerceix en virtut de la Llei 8/1999, de 12 d'abril, amb el caràcter de pròpies, competències en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i artesania; tot que a més així el preveu l'article 70.12 i 70.14 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.
2. El Consell Insular d'Eivissa, en el seu Pressupost General per a l'any 2024, preveu una subvenció nominativa a favor de la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera, per import de 150.000,00 € dins de l'aplicació pressupostària 4100 4890137, per a la promoció dels productes agroalimentaris d'Eivissa a través de la gastronomia. Així mateix, aquesta subvenció nominativa consta al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa 2023-2025 (BOIB núm.12 de 26/01/2023).
3. La PIMEEF és una federació empresarial constituïda a l'any 1977 per defensar els interessos de les petites i mitjanes empreses d'Eivissa i Formentera, i promoure el desenvolupament econòmic i social de les Pitiüses. En l'actualitat està integrada per 56 associacions que aglutinen unes 1.600 empreses, de les quals 1.400 a Eivissa. Entre les associacions vinculades amb el sector alimentari es troben: carnissers, comerç minorista, detallistes alimentació, majoristes alimentació, majoristes de fruita i verdura, forners i pastissers, peixateries, cellers i viticultors, bars, restaurants i cafeteries, càtering, xefs i el Mercat Nou.
És, per tant, l'única entitat de l'illa d'Eivissa que, en aglutinar el sector elaborador, comerciant i restaurador, pot desenvolupar, amb la vinculació amb el sector primari, una tasca de promoció de la producció agrària, ramadera i pesquera d'Eivissa al llarg de la cadena de valor, al mateix temps que desenvolupar una estratègia de promoció de la gastronomia d'Eivissa basada en el producte d'Eivissa.
4. En data 23 d'octubre de 2012 es va signar un conveni entre el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal, la Fundació de Promoció Turística d'Eivissa i l'Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries de la Federació de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera (PIMEEF), per a la creació i gestió d'un distintiu per identificar els establiments de restauració que aposten pels productes i sabors tradicionals d'Eivissa com a base de la seua cuina, i difondre el seu coneixement.
Els objectius que es pretenien amb el distintiu de gastronomia d'Eivissa eren:
En data 15 d'octubre de 2015 es va publicar al Butlletí de Marques Comunitàries la concessió al Consell Insular d'Eivissa del registre de la marca col·lectiva Ibiza Sabors Eivissa per a les classes 29,30 i 31, que inclou els principals productes agroalimentaris, i els serveis de màrqueting i publicitat a la classe 35.
Des de llavors, la marca Ibiza Sabors Eivissa ha estat la marca paraigua per a la promoció gastronòmica desenvolupada des del Consell d'Eivissa amb la col·laboració de la PIMEEF, així com el distintiu per a identificar els restaurants inscrits que aposten pel producte d'Eivissa, i la identificació en el comerç de productes agraris i pesquers com la llagosta, la patata vermella, la sobrassada, la xíndria o els pans de blat xeixa.
5. El Consell Insular, en virtut de les competències anteriorment referides, té interès en el foment de la producció primària i agroalimentària d'Eivissa.
Així, amb la concessió d'aquesta subvenció nominativa, es pretén convertir Ibiza Sabors Eivissa en el referent de la gastronomia d'Eivissa amb producte local sobre la base de: Productes locals de qualitat, autèntics i diferenciats; la participació col·laborativa dels sectors professionals; la promoció coordinada sota el distintiu Ibiza Sabors d'Eivissa com a club de producte, d'elaboradors i restauradors; la recuperació i la promoció de la cultura gastronòmica tradicional, creativa i innovadora i la sostenibilitat del sistema alimentari, respectuós amb l'entorn i la conservació del paisatge. Els resultats que s'esperen obtenir són: augmentar la producció primària d'Eivissa i el seu consum, d'acord amb les prioritats dels sectors professionals i de les indicacions del Consell Insular d'Eivissa; augmentar el nombre de restaurants acollits a la marca del Consell d'Eivissa Ibiza Sabors d'Eivissa; augmentar el valor afegit de la cadena alimentària dels productes d'Eivissa, fomentant els vincles professionals entre els diferents sectors; la diferenciació i projecció de la gastronomia d'Eivissa basada en el producte local amb una estratègia conjunta i la participació dels sectors professionals; la col·laboració entre els sectors per difondre els coneixements i la millora de productes, així com, la formació i la difusió a consumidors i professionals en relació amb els productes i la gastronomia, amb un enfocament en la salut i la sostenibilitat.
6. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, preveu al seu art. 7.1 a que no s'hauran d'aplicar els principis de publicitat i concurrència quan la subvenció tengui una assignació nominativa en els pressuposts de l'ens públic que la concedeix. Així mateix, al seu article 21 el punt 2, s'estableix que l'Administració i els beneficiaris de subvencions poden formalitzar convenis instrumentals per tal de concretar els compromisos assumits per ambdues parts.
En aquest mateix sentit, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, disposa al seu article 22.2 a que es podrà concedir de forma directa les subvencions previstes nominativament en els pressuposts de les entitats locals en els termes recollits en els convenis i en la normativa reguladora d'aquestes subvencions, i que ha de quedar el seu objecte expressament determinat en el corresponent conveni de col·laboració; a més, l'article 28 d'aquesta Llei preveu que els convenis seran l'instrument habitual per canalitzar les subvencions previstes nominativament, en els pressuposts de les corporacions locals, entre altres entitats, establint-se en aquests convenis les condicions i compromisos aplicables de conformitat amb el que disposa aquesta Llei; d'igual manera s'expressa l'art. 65 del Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions, el qual estableix el contingut que han de tenir aquests convenis, així com el seu caràcter de bases reguladores de la concessió als efectes del que disposa aquesta Llei.
Les dues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents
Clàusules
Primera. Objecte i import de la subvenció
L'objecte del present Conveni, als efectes de compliment del que preveu l'article 22.2 a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és fixar els termes i les condicions de la concessió i el pagament de la subvenció nominativa a favor de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera per un import màxim de 150.000,00 € (CENT CINQUANTA MIL euros), per part del Consell Insular d'Eivissa, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100 4890137 del vigent Pressupost General del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024; per a la promoció dels productes agroalimentaris d'Eivissa a través de la gastronomia, i d'acord amb la memòria valorada i el calendari de les actuacions previstes, aportats per la PIMEEF i que s'adjunta com a annex I d'aquest conveni (CSV núm. 15250440146213112726).
Segona. Compromisos i obligacions de les parts
1. Consell Insular:
El Consell Insular d'Eivissa es compromet a subvencionar a la PIMEEF fins a un 100% del cost total de la despesa de les actuacions i fins a un màxim de 150.000,00 € per a la realització de les activitats d'acord amb la memòria valorada i calendari de les actuacions previstes que figura com a annex I del present conveni i, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100 4890137 del vigent Pressupost General del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024.
2. PIMEEF:
La PIMEEF realitzarà l'activitat objecte de subvenció tot d'acord amb la memòria, pressupost i el calendari d'execució de les actuacions previstes, i que consten com a annex I d'aquest conveni, així com, destinar l'import de la subvenció a l'execució de les activitats per a la qual s'atorga la present subvenció i tot d'acord amb allò establert al conveni. No s'autoritza canvi de destí de la subvenció concedida, la qual és de caràcter finalista.
L'entitat beneficiària de la subvenció -PIMEEF-, haurà de trobar-se en situació que legitimi la seua concessió i complir amb els requisits i condicions que comporta la concessió de l'ajuda. Estarà obligada a:
1. Complir l'objectiu, executar el projecte, exercir l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
2. Justificar davant l'òrgan concedent, si escau, el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.
3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan concedent, si escau, i qualsevol altra de comprovació i control financer que puguin dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.
4. Estar adaptada a la legislació sobre entitats i complir amb tots els requeriments legals que l'obliguin.
5. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'aquesta o qualsevol altra administració o ens públics o privats, nacionals de la Unió Europea o d'organismes internacionals, així com les alteracions de les condicions tengudes en compte per a l'atorgament de la subvenció.
6. Adoptar les mesures de difusió de la subvenció atorgada pel Consell Insular d'Eivissa que s'especifiquen en la clàusula tercera d'aquest conveni.
7. La resta d'obligacions que, per als beneficiaris de subvencions públiques imposa la normativa vigent, i en especial la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (art. 14, 30 i concordants), el seu Reglament i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, al seu art. 11 i concordants.
8. Reintegrar els fons percebuts i, si escau, els interessos de demora, en els casos que preveu l'article 36, 37 i 38 de la Llei 38/2003 general de subvencions, i l'article 43, 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
9. No incórrer en les prohibicions i circumstàncies impeditives de la condició de beneficiari/ària enumerades a l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'art. 10 de l'esmentat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; així com les que consten a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
10. En tot allò relacionat amb la utilització i la promoció del producte gastronòmic local, respectar les línies estratègiques del departament competent en matèria d'agricultura del Consell Insular d'Eivissa (Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí).
Les actuacions es realitzaran sempre amb la marca col·lectiva europea núm. 014023576 "IBIZA SABORS EIVISSA", amb la presència de forma destacada del seu logotip, així com la web promocional www.saborsdeivissa.es o www.saboresdeibiza.es, i a la comunicació i difusió dels esdeveniments a través de les seues xarxes socials per consolidar-se com a referent únic en relació amb el producte d'Eivissa i la gastronomia. La titularitat de la marca, dels dominis webs i de les xarxes socials corresponen al Consell Insular d'Eivissa.
De les activitats objecte de subvenció no se'n podrà fer publicitat amb altres finalitats que les establertes en el present conveni, i en el cas que les empreses subcontractades o la Pimeef en vulguin fer un ús aliè a l'objecte del conveni hauran de sol·licitar una autorització expressa al Consell Insular d'Eivissa.
Les actuacions promocionals prioritzaran els restaurants inscrits al segell "Ibiza Sabors Eivissa" i els productors i elaboradors inclosos a les guies aprovades pel Consell Insular d'Eivissa.
Les actuacions que es desenvolupin durant l'any abastaran tots i cadascun dels productes següents que s'ordenen segons la seua prioritat :
a) Productes amb Denominació d'Origen Protegida i Indicació Geogràfica Protegida:
b) Productes amb marca col·lectiva
c) Productes d'importància econòmica
d) Productes diferenciats amb potencial
11. Utilitzar i promocionar el producte local de l'illa d'Eivissa com a eix principal en qualsevol actuació de promoció que en el marc del present conveni, es pugui portar a terme.
12. Integrar les persones i/o les autoritats que designi el Consell Insular d'Eivissa en els diferents comitès d'honor, organitzador, executiu, tècnic i/o de naturalesa anàloga que es constitueixin per a l'execució de l'objecte d'aquest Conveni.
13. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa, amb una antelació suficient, qualsevol acte públic relacionat amb l'objecte d'aquesta subvenció, en els quals s'ha de reservar un lloc d'honor als representants designats.
14. Complir amb el deure de confidencialitat, respecte de totes les dades que siguin propietat del Consell Insular d'Eivissa, així com les recaptades en compliment de l'objecte del conveni.
15. Garantir la no-recaptació de dades personals de les persones usuàries dels diferents serveis prestats en compliment de l'objecte del present conveni.
16. Sol·licitar la firma d'un acord de confidencialitat a tots els tercers que es subcontractin per portar a terme les actuacions objecte del conveni.
17. Autoritzar expressament i per escrit, als tercers que es puguin subcontractar en el marc de les actuacions previstes en l'objecte d'aquest conveni, per poder fer ús de les plataformes que contenguin dades i/o drets, propietat del Consell Insular d'Eivissa.
18. Comunicar expressament al Consell Insular d'Eivissa els canvis del pla d'actuació previst a l'annex I, que impliquin la modificació de dates, el foment d'unes o altres actuacions, o canvis en els imports de les actuacions previstes; amb la finalitat d'atorgar un marc flexible, sense superar mai en cap cas l'import màxim previst en el present conveni, ni les quanties màximes dedicades a les despeses de personal o indirectes.
L'entitat beneficiària ha de mantenir el compliment dels requisits que l'acrediten com a beneficiària de la subvenció durant tot el període de vigència d'aquest conveni.
La signatura d'aquest conveni comportarà l'assumpció d'aquestes obligacions així com declaració de compliment dels requisits per ser-ne beneficiària i l'acceptació de la subvenció.
Tercera. Mesures de difusió
La PIMEEF haurà d'adoptar respecte de les activitats subvencionades les corresponents mesures de difusió que consistiran a posar de manifest la subvenció atorgada pel Consell Insular; per a la qual cosa, en totes les actuacions relatives al desenvolupament de l'activitat subvencionada (actuacions de promoció i publicitat, actes públics, edicions, pàgines web i qualsevol altre acte de difusió relacionat amb les activitats subvencionades), durant la totalitat de la duració de les activitats esmentades i sempre dins el període de vigència del present conveni, s'haurà de fer constar l'escut oficial del Consell Insular d'Eivissa acompanyat pel text "finançat per " o "finança" en un indret destacat i privilegiat.
En les actuacions publicitàries objecte de subvenció s'haurà de mencionar expressament en els textos la marca promocional Ibiza Sabors Eivissa i incloure també el logotip de forma principal, central i destacada, amb una mida superior als logotips institucionals, així com un enllaç destacat a la pàgina web www.saborsdeivissa.es o www.saboresdeibiza.es de promoció del producte local i propietat del Consell Insular d'Eivissa, fent referència al fet que es tracta del portal oficial de promoció del producte local i de la seua gastronomia.
Així mateix, en qualsevol altra actuació en la qual puguin participar, es destacarà la participació d'establiments de restauració amb el segell Ibiza Sabors Eivissa que identifica els restaurants de l'illa d'Eivissa que aposten per la cuina amb producte local.
Quarta. Termini d'execució
La subvenció es destinarà a finançar les despeses que es produeixin dins el període de l'1 de gener de 2024 al 31 de desembre de 2024.
Cinquena. Despeses subvencionables
1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, siguin estrictament necessàries i s'efectuïn en el termini establert en el present conveni.
2. De cap manera, el seu cost podrà ser superior al valor de mercat.
3. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
Respecte a la subcontractació de les activitats subvencionades s'atendrà al que disposa la Llei 38/2003, general de subvencions, al seu article 29 i, en especial, al que s'estableix al seu punt 7è i l'article 68 del seu Reglament.
4. Aquesta subvenció, per a les activitats presentades, és compatible amb la concessió d'altres ajuts que puguin concedir aquesta o altres administracions o ens públics o privats, nacionals de la Unió Europea o d'organismes internacionals, però en cap cas l'import no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions superi el cost de l'activitat subvencionada.
5. En cap cas seran despeses subvencionables els conceptes següents:
Sisena. Pagament
1. El pagament es formalitzarà de manera anticipada en dos ingressos en els següents períodes:
El segon pagament es formalitzarà en qualsevol cas, una vegada consti degudament justificada la despesa realitzada corresponent al primer pagament.
Es preveu que havent-se justificat íntegrament la quantitat corresponent al primer pagament anticipat, si la despesa efectivament realitzada fos superior, aquesta podrà justificar-se en el termini establert a la clàusula següent per al segon pagament anticipat.
En cas d'haver-hi algun incompliment per part de l'entitat beneficiària, el Consell Insular iniciarà l'expedient de reintegrament corresponent, a la finalització del període de justificació, amb aplicació dels criteris de graduació establerts a tal efecte en el present conveni.
2. Per al pagament avançat caldrà complir amb allò previst a l'article 34.4 de la Llei general de subvencions.
No s'exigeixen les garanties establertes a l'article 43 i següents del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 j de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, atès que aquestes tenen la consideració de facultatives i no preceptives, tenint en compte que l'anticipació del pagament de la subvenció de referència és imprescindible per poder portar a terme les actuacions inherents a la subvenció i, atenent també a les raons d'interès públic que ho justifiquen.
Setena. Termini i forma de justificació
La justificació de la subvenció es realitzarà mitjançant la presentació per la seu electrònica d'aquest Consell del compte justificatiu que contendrà, com a mínim, la informació següent:
a) Memòria justificativa de les activitats realitzades, els productes promocionats i els resultats obtinguts pel que fa a nombre de menús servits a les jornades gastronòmiques, restaurants participants, assistents a tallers i cursos, degustacions ofertes en activitats promocionals, difusió anual en xarxes i increment de seguidors, accessos a la pàgina web, impactes en premsa i restaurants amb la documentació d'inscripció al distintiu Ibiza Sabors Eivissa presentada.
b) Memòria econòmica justificativa del cost de l'activitat.
c) Relació classificada de les despeses corrents de l'activitat, amb indicació del proveïdor, número d'identificació fiscal, concepte, import, data d'emissió de la factura i data de pagament; a tal efecte s'adjunta com a annex II d'aquest conveni, model de relació de despeses (CSV 15251675003460273757).
Les despeses es classificaran en:
d) En el cas d'activitats executades per entitats vinculades amb l'entitat beneficiària, s'atendrà el que dictamina la Llei general de subvencions, i a les factures emeses es detallaran els conceptes i imports a les factures.
e) Justificant de les mesures de publicitat relatives al finançament públic per part del Consell Insular.
f) En el cas d'activitats subcontractades a professionals, es justificarà la necessitat de la subcontractació i es detallarà a les factures emeses els conceptes i imports aplicats, detallant la dedicació horària, així com un resum anual amb el detall mensual dels imports i la dedicació horària.
La justificació de la despesa s'entendrà efectuada mitjançant la presentació de:
1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
2n.- Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o de la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, en la factura s'hauran de consignar les dades següents: la data de cobrament; la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura, i el segell de l'empresa. Aquest darrer serà facultatiu si l'emissor és una persona física.
3r Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
4t. Si escau, els tres pressupostos que hagi sol·licitat el beneficiari, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, en aplicació de l'art. 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com de l'art. 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
5è. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.
6è.Per a l'acceptació de les justificacions, la despesa haurà d'estar pagada amb anterioritat a l'acabament del període de presentació de justificants establert a la clàusula setena.
Vuitena. Deficiències en la justificació
En el cas que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplerts, es requerirà a l'entitat beneficiària per tal d'esmenar les deficiències detectades per termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la recepció d'aquest requeriment, amb l'advertiment que, de no fer-ho, es procedirà a la revocació o a la reducció de l'ajuda segons correspongui, amb la conseqüent obligació de reintegrament de la quantitat percebuda i, si n'és el cas, els corresponents interessos de demora, en les condicions previstes a la Llei General de Subvencions i, Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
Si les actuacions o les despeses finalment realitzades i justificades resulten inferiors al pressupost acceptat com a base per a la concessió de la subvenció, es reduirà proporcionalment la quantia de l'ajuda de la següent manera:
Novena. Revocació i reintegrament
Pertocarà la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
A més, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora corresponent en les causes i quanties que preveu l'article 36, 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la correlativa autonòmica.
De conformitat amb l'art. 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, quan el compliment per part del beneficiari s'aproximi de manera significativa al compliment total, d'acord amb la documentació justificativa aportada per l'interessat per a la liquidació de la subvenció, l'eventual reintegrament parcial que resulti de l'aplicació dels criteris a què es refereix la clàusula anterior no caldrà l'exigència d'interessos de demora.
El procediment per al reintegrament es regirà amb el que es disposa als articles 41 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i al Capítol II del Títol III del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i en la correlativa autonòmica.
Desena. Devolució voluntària
L'entitat beneficiària de la subvenció, segons el que preveu l'art. 90 del Reglament de la Llei general de subvencions podrà realitzar voluntàriament la devolució de la totalitat de la quantia rebuda o part d'aquesta, en concepte de «devolució voluntària de subvenció» i amb indicació del projecte concret subvencionat, mitjançant ingrés en un compte bancari del Consell Insular d'Eivissa.
El Consell Insular d'Eivissa, si escau i a la vista del que preveu l'art 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, calcularà els interessos de demora tot d'acord amb el que preveu l'article 38 de la Llei general de subvencions i fins al moment en què es va produir la devolució efectiva per part de l'entitat beneficiària.
Onzena. Infraccions i sancions administratives
Les possibles infraccions en matèria de subvencions que puguin ser comeses per l'entitat beneficiària es graduaran i se sancionaran d'acord amb l'establert al Títol V del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i, amb caràcter supletori amb el que preveu el Títol IV, Capítols I i II de l'esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment s'adequarà a les previsions establertes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la 40/20015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Dotzena. Tractament de dades de caràcter personal
Pel que fa al tractament de les dades, cadascuna de les parts, dins del marc de les respectives actuacions, haurà de garantir allò disposat en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
La PIMEEF ha de garantir la no-recaptació de dades personals de les persones usuàries dels diferents serveis prestats en compliment de l'objecte del present conveni.
Pel que fa a les subcontractacions que pugui realitzar la PIMEEF per al compliment de les actuacions objecte del conveni, aquesta es compromet a sol·licitar la firma, per part dels tercers, del corresponent acord de confidencialitat i de protecció de dades.
Tretzena. Comissió de seguiment
Per garantir el seguiment d'aquest conveni es crea una comissió de seguiment en el moment de la seua signatura, per tal de donar compliment a l'assenyalat en l'article 49.f de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
La Comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les entitats que signen el conveni. Els representants del Consell Insular d'Eivissa seran: el director insular de Medi Rural i Marí i un tècnic de la Secció d'Agricultura, del Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí, amb el corresponent vot de qualitat.
Correspon a la Comissió el seguiment la valoració de les accions derivades del conveni, així com la resolució dels problemes d'interpretació i de compliment que poguessin plantejar-se, sense perjudici de les competències que corresponguin al Consell com a entitat que concedeix la subvenció.
El funcionament d'aquesta Comissió es regirà pel que es disposa en aquest conveni i per les normes aplicables als òrgans col·legiats de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Catorzena. Vigència del conveni
El present conveni serà vigent des de la seua formalització, amb efectes retroactius a l'1 de gener de 2024, data d'inici de les accions objecte del conveni, fins el 30 d'abril de 2025.
L'àmbit temporal dins del qual s'han de dur a terme les actuacions emparades pel conveni s'entén des de l'1 de gener al 31 de desembre de 2024.
Aquest conveni de subvenció no serà susceptible de pròrroga i podrà ser objecte d'addenda manifestada per qualsevol de les parts per escrit i amb una antelació mínima de 3 mesos abans de la seua data de finalització.
Quinzena. Resolució i extinció del conveni
El Conveni es podrà resoldre per:
En tot cas, serà causa de resolució del conveni l'incompliment del projecte, que a més donarà lloc al reintegrament total o parcial en el termes assenyalats en la clàusula novena d'aquest conveni.
El conveni s'extingirà per esgotament del període de vigència convinguts entre les parts.
Setzena. Publicitat de la subvenció concedida
La subvenció atorgada, a l'empara d'aquest conveni, serà objecte de publicitat, amb indicació de l'aplicació pressupostària, l'entitat beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció, conforme al Sistema Nacional de Publicidad de Subvenciones, a través de la seua tramesa a la BDNS.
Dissetena. Jurisdicció aplicable
Les qüestions litigioses que puguin sorgir en la interpretació i compliment del present conveni de subvenció seran del coneixement i competència de l'Ordre Jurisdiccional Administratiu de conformitat amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la dita Jurisdicció.
Divuitena. Règim jurídic supletori
En tot allò no previst en aquest conveni serà d'aplicació, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la referida Llei, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normes de dret administratiu, i en el seu defecte, les normes de dret privat.
El present conveni queda exclòs de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
I, en mostra de conformitat, les persones que l'atorguen signen el present conveni en dos exemplars.
Pel Consell Insular d'Eivissa Per la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera
Eivissa, 13 de desembre de 2024
El cap de servei d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Caça en funcions Javier Marí Álvarez