Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 826370
Conveni de formalització de subvenció nominativa entre el Consell Insular d’Eivissa i la Unió de Cooperatives Agràries Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears) – Publicat a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS) amb identificació número 770365

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 7 de juny de 2024, el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa va aprovar el Conveni de formalització de subvenció nominativa entre el Consell Insular d'Eivissa i la Unió de Cooperatives Agràries Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears) del tenor següent:

 

CONVENI DE FORMALITZACIÓ DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA ENTRE EL CONSELL INSULAR D'EIVISSA I LA UNIÓ DE COOPERATIVES AGRÀRIES BALEARS (COOPERATIVES AGROALIMENTÀRIES, ILLES BALEARS)

Parts

Vicente Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa, actuant en nom i representació d'aquesta Institució, en l'exercici de les funcions que té encomanades segons l'article 21, lletra k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i l'article 52 del Reglament orgànic d'aquesta Corporació.

Jerònima Bonafé Ramis, amb DNI número ***0512**, presidenta de la Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears), amb CIF G07280290, actuant en nom i representació de l'entitat que presideix, de conformitat amb l'article 26 dels seus estatuts.

Antecedents

1. La promoció, estímul i desenvolupament de les societats cooperatives i de les seves estructures d'integració econòmica i representativa està considerada com a tasca d'interès públic, en virtut a l'article 168 de la Llei 5/2023, de 8 de març, de societats cooperatives de las Illes Balears; i la Constitució Espanyola, al seu article 130, ordena l'atenció per part dels poders públics, a la modernització i desenvolupament del sector agropecuari.

2. La Llei 8/1999, de 12 de abril, atribueix als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera, amb el caràcter de pròpies, competències en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i artesania. A més, la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, reafirma amb aquest caràcter de pròpies les competències que preveu al seu article 70.12, l'agricultura, la ramaderia i la pesca, tot incloent la qualitat, traçabilitat i condicions dels productes agrícoles i ramaders i dels productes alimentaris que se'n deriven.

3. La Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears, reconeix, d'una banda, el paper rellevant de les cooperatives en l'estructuració, l'articulació i l'impuls del sector agroalimentari i en la garantia de la seva continuïtat, i de l'altra implica a les administracions públiques que han de promoure la constitució i el manteniment de les associacions agràries i agroalimentàries en les fases de producció, transformació, envasament, comercialització i activitats complementàries, així com promoure l'associacionisme cooperatiu i les estructures d'integració econòmica i representativa.

4. L'entitat Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears) amb CIF núm. G072800290, inscrita en el llibre d'Unions de Societats Cooperatives de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç, de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia, amb clau i núm. AC 5. 4; és una organització d'àmbit territorial formada per diferents entitats sòcies a l'àmbit balear, de les quals formen part la totalitat de les cooperatives de l'illa d'Eivissa. Té per objecte social, entre altres, organitzar serveis d'assessorament, auditoria, assistència jurídica o tècnica i totes les que siguin convenients per als interessos dels seus afiliats així com la prestació de serveis a les entitats associades i als seus socis; contribuint així a la millora de l'eficàcia del cooperativisme agrari a la consecució dels seus fins econòmics, socials i humans.

5. L'agricultura a l'illa d'Eivissa es caracteritza per petites explotacions agrícoles i de difícil mecanització, sotmeses a constants canvis en matèria mediambiental, de qualitat i seguretat alimentària, de sanitat i de bones pràctiques en el maneig de les explotacions, que obliga l'agricultor a una continua adaptació i coneixement dels objectius i les exigències que marca la Unió Europea, basats, entre d'altres, a fomentar un sector agrícola intel·ligent, competitiu, resilient i diversificat que garanteixi la seguretat alimentària a llarg termini; i que obliga la necessitat de comptar amb un servei d'assessorament que ajudi millorar la competitivitat de les explotacions agràries i donar compliment de la condicionalitat, i al qual, els titulars de les explotacions tenen dificultat per accedir.

6. En el pressupost del Consell Insular d'Eivissa es preveu una subvenció nominativa a favor de Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears). per la quantitat de.120.000 € amb càrrec a les aplicacions pressupostàries del vigent pressupost per l'any 2024, 4100-4890103 i 4100-7890110 en les quanties 100.000 € i 20.000 €, respectivament; per activitats de foment i suport al cooperativisme agrari, i millorar així entre altres, la competitivitat de les cooperatives agràries o agroalimentàries d'Eivissa i la professionalització del sector.

7. Les parts consideren necessari establir una col·laboració als efectes de dur a terme les actuacions dirigides a promoure la creació d'un gabinet per a la prestació de servei d'assessorament a les explotacions agràries per d'ajustar-se a les exigències d'una agricultura moderna i de qualitat. Un servei que inclogui almenys assessorament en: condicionalitat, per tal de garantir que les explotacions incorporin correctament en la seua activitat empresarial els requisits legals de gestió i les bones condicions agràries i mediambientals; les pràctiques agrícoles beneficioses per al clima i el medi ambient; competitivitat, innovació, orientació al mercat i foment de l'emprenedoria; requisits a nivell d'explotació derivats de la transposició de la Directiva marc de l'aigua; sobre la utilització adequada de fitosanitaris, els principis de bones pràctiques fitosanitàries i de gestió integrada de plagues, i sobre les tecnologies digitals del sector de l'agricultura.

8. Per tot això, el Consell Insular d'Eivissa, en virtut de les seues competències anteriorment referides, té interès a donar suport econòmic al sector primari donant ajut econòmic per a la creació i la prestació d'un servei d'assessorament a les explotacions agràries de l'illa d'Eivissa per millorar la gestió sostenible i el seu rendiment general; mitjançant la concessió d'una subvenció directa nominativa a Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears), instrumentalitzada a través de la subscripció d'un conveni entre ambdues parts a tal objecte.

9. El Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, preveu, al seu art. 7.1 a, que no s'hauran d'aplicar els principis de publicitat i concurrència, excepcionalment, quan la subvenció tengui assignació nominativa en els pressuposts de l'ens públic que la concedeix. Així mateix, al seu article 21, el punt 2 estableix que l'Administració i els beneficiaris de subvencions poden formalitzar convenis instrumentals per tal de concretar els compromisos assumits per ambdues parts.

En aquest mateix sentit, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, disposa al seu article 22.2 a que, amb caràcter excepcional, es podran concedir de forma directa subvencions que estiguin previstes nominativament en el pressupost; d'igual forma s'expressa l'art. 67 del Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'aquesta llei. Així mateix, l'article 28.1 de la Llei 38/2003 general de subvencions, preveu la possibilitat de formalitzar convenis a través dels quals es canalitzin aquestes subvencions tot establint-ne les condicions i els compromisos aplicables de conformitat amb el que s'hi disposa.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

Primera. Objecte i import de la subvenció

L'objecte del present Conveni, als efectes de compliment del que preveu l'article 22.2 a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és fixar els termes i les condicions de la concessió i pagament d'una subvenció directa nominativa a favor de l'entitat Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears) -en endavant, entitat beneficiària-, per import de 120.000,00 €, per a la creació d'un gabinet per a la prestació de servei d'assessorament a les cooperatives agràries i explotacions agràries de l'illa d'Eivissa per tal d'ajustar-se a les exigències d'una agricultura moderna i de qualitat que ajudi millorar la seua competitivitat en compliment de la condicionalitat; així mateix, donar suport als socis de les cooperatives en la tramitació d'ajudes convocades pel Consell Insular d'Eivissa en matèria d'agricultura i ramaderia. Actuacions que preveu el projecte “servei d'assessorament a les cooperatives agràries i explotacions agràries de l'illa d'Eivissa” (CSV 15250440032454640062), adjunt com a annex I d'aquest conveni.

Segona. Compromisos i obligacions de les parts

1. Consell Insular:

El Consell Insular d'Eivissa es compromet a finançar a Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears), les despeses per la creació i manteniment d'un servei d'assessorament a les cooperatives agràries i les explotacions agràries de l'illa d'Eivissa, fins a un 100% del cost total, fins a un màxim de 120.000,00 €, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 4100-4890103 i 4100-7890110 en les quanties 100.000 € i 20.000 € respectivament, del vigent Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024.

 

2. Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears):

La Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears) es compromet destinar l'import de la subvenció a la creació i manteniment del servei d'assessorament a les cooperatives agràries i a les explotacions agràries de l'illa d'Eivissa, per millorar-ne la gestió sostenible i el rendiment general, assessorant a les persones usuàries del servei (cooperatives agràries i titulars d'explotacions agràries) en matèries com: condicionalitat, per tal de garantir que les explotacions incorporin correctament en la seua activitat empresarial els requisits legals de gestió i les bones condicions agràries i mediambientals; les pràctiques agrícoles beneficioses per al clima i el medi ambient; competitivitat, innovació, orientació al mercat i foment de l'emprenedoria; requisits a nivell d'explotació derivats de la transposició de la Directiva marc de l'aigua; sobre la utilització adequada de fitosanitaris, els principis de bones pràctiques fitosanitàries i de gestió integrada de plagues; sobre les tecnologies digitals del sector de l'agricultura, i sobre les actuacions necessàries per a l'adaptació a la normativa actual d'obligat compliment.

La Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears), haurà de trobar-se en situació que legitimi la seua concessió i complir amb els requisits i condicions que comporta la concessió de l'ajuda. Estarà obligada a:

1. Complir l'objectiu i exercir l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

2. Donar a conèixer l'ajuda als seus associats i associades.

3. Dotar el seu personal dels elements i materials necessaris per a l'adequat acompliment del servei.

4. Exercir el servei d'assessorament prioritàriament de manera presencial, per la qual cosa s'hauran de preveure les sortides al camp necessàries, que serà d'almenys una visita per cada persona interessada rebi assessorament, amb la finalitat de recaptar la informació sobre l'estructura de l'explotació que resulta necessària perquè la labor d'assessorament adquireixi un caràcter integral; així mateix, amb la finalitat de completar el servei, s'haurà de prestar l'atenció telefònica o telemàtica necessària. En la mesura de les seves possibilitats col·laborarà amb el Consell Insular d'Eivissa en la divulgació, l'assessorament respecte del procediment de tramitació de sol·licituds i gestió de subvencions convocades pel Consell Insular d'Eivissa en matèria d'agricultura i ramaderia.

5. Disposar del personal necessari, per abordar el servei d'assessorament de manera eficient amb almenys un tècnic d'àmbit agrari.

6. Proporcionar al seu personal una formació contínua mitjançant cursos al seu càrrec, adequada a les necessitats vinculades a la prestació del servei d'assessorament.

7. Complir les condicions de la política de seguretat d'informació, confidencialitat i protecció de dades personals d'acord amb el que estableix la legislació específica d'aplicació.

8. Formalitzar un acord de col·laboració amb la persona usuària del servei d'assessorament.

9. Justificar davant el Consell Insular d'Eivissa, si escau, el compliment dels requisits i les condicions, i també el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.

10. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar el Consell Insular d'Eivissa, si escau, i qualsevol altra de comprovació i control financer que puguin dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

11. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra Administració o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, així com les alteracions de les condicions tengudes en compte per a l'atorgament de la subvenció.

12. Adoptar les mesures de difusió de la subvenció atorgada pel Consell Insular d'Eivissa, mitjançant xarxes socials i/o pàgina web.

13. La resta d'obligacions que, per a les persones beneficiàries de subvencions públiques imposa la normativa vigent, i en especial la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (art. 14, 30 i concordants), el seu Reglament i el i Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, al seu art. 11.

14. Reintegrar els fons percebuts i, si escau, els interessos de demora, en els casos que preveu l'article 36, 37 i 38 de la Llei 38/2003 general de subvencions, i l'article 43, 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

15. No incórrer en les prohibicions i les circumstàncies impeditives de la condició de beneficiari enumerades a l'art. 10 de l'esmentat Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; així com les que consten a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. L'entitat beneficiària ha de mantenir el compliment d'aquests que l'acrediten com a beneficiària de la subvenció durant tot el període de vigència d'aquest conveni.

La signatura d'aquest conveni comportarà l'assumpció d'aquestes obligacions així com declaració de compliment dels requisits per ser-ne beneficiària i l'acceptació de la subvenció.

Tercera. Termini d'execució

La subvenció es destinarà a finançar les despeses que s'hagin realitzat des de l'1 de gener de 2024 fins al 31 de desembre de 2024.

 

​​​​​​​Quarta. Despeses subvencionables

1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, siguin estrictament necessàries i s'efectuïn en el termini establert en el present conveni.

2. Serà subvencionable fins al 100 % de les despeses en què incorri l'entitat beneficiària per a la impartició dels serveis d'assessorament a les cooperatives agràries i explotacions agràries de l'illa d'Eivissa, relacionats amb conceptes tals com:

  • Despeses salarials del personal relacionat amb la prestació del servei d'assessorament. Es podran imputar despeses de Seguretat Social de les persones treballadores contractades per l'entitat; en aquests casos, hauran de presentar-se els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines de les persones treballadores, així com despeses corresponent a l'IRPF mitjançant corresponents liquidacions trimestrals.
  • Despeses de desplaçament per les visites dels assessors a les explotacions.
  • Despeses per la presa de mostres i anàlisi necessaris per l'assessorament eficaç.
  • Despeses indirectes de l'assessorament (telefonia, material informàtic, material fungible, llum, aigua, neteja, etc) calculats com un 15 % del cost laboral directe del personal tècnic.
  • Despeses per inversions inicials.

3. De cap manera, el seu cost podrà ser superior al valor de mercat.

4. No seran subvencionables:

  • Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials, registrals i els específics d'administració; tampoc seran subvencionables els interessos deutors de comptes bancaris, els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals i les despeses per procediments judicials.
  • Els tributs que poguessin ser recuperables de conformitat amb l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Cinquena. Pagament i justificació

1. El pagament es formalitzarà de manera anticipada en dos ingressos en els següents períodes:

  • Primer pagament anticipat: 37.000 €, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 4100-4890103 i 4100-7890110 en les quanties 31.000 € i 6.000 €, una vegada formalitzat el present conveni i realitzats els actes administratius pertinents.
  • Segon pagament anticipat del restant de la subvenció fins al màxim de 120.000 €, que es formalitzarà abans del 31 d'octubre de 2024, una vegada consti degudament justificada la despesa realitzada corresponent al primer pagament.

Es preveu que si s'ha justificat íntegrament la quantitat corresponent al primer pagament anticipat, si la despesa efectivament realitzada fos superior, aquesta podrà justificar-se en el termini establert a la clàusula següent per al segon pagament anticipat.

2. Per al pagament avançat caldrà complir amb allò previst a l'article 34.4 de la Llei general de subvencions.

No s'exigeixen les garanties establertes a l'article 43 i següents del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 j de la Llei 3872003, de 17 de novembre, general de subvencions, atès que aquestes tenen la consideració de facultatives i no preceptives, tenint en compte que l'anticipació del pagament de la subvenció de referència és imprescindible per poder portar a terme les actuacions inherents a la subvenció, atenent també a les raons d'interès públic que ho justifiquen.

3. La justificació es realitzarà en els següents terminis:

  • El termini per justificar el primer pagament anticipat finalitzarà el 31 d'agost de 2024 (inclòs) per a actuacions realitzades entre l'1 de gener de 2024 fins al 31 juliol de 2024 .
  • El termini per justificar el segon pagament anticipat finalitzarà el 31 de gener de 2025 per a actuacions realitzades fins al 31 de desembre de 2024.

4. La justificació de la subvenció es realitzarà mitjançant la presentació per la seu electrònica d'aquest Consell del compte justificatiu que contendrà, com a mínim, la informació següent:

a) Memòria justificativa de les activitats realitzades i els resultats obtinguts.

b) Memòria econòmica justificativa del cost de l'activitat.

c) Relació classificada de les despeses corrents de l'activitat, amb indicació del proveïdor, número de identificació fiscal, concepte, import, data d'emissió de la factura i data de pagament; a tal efecte s'adjunta com a annex II d'aquest conveni, model de relació de despeses.

e) Justificant de les mesures de publicitat relatives al finançament públic per part del Consell Insular.

5. La justificació de la despesa s'entendrà efectuada mitjançant la presentació de

  • Factures pagades o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que reuneixin els requisits i les formalitats previstos en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i justificant de pagament.
  • Nòmines de treballadors/ores amb contractació laboral com a personal de l'entitat, pagades (si escau perquè hi ha personal).
  • Justificants de pagament de la Seguretat Social corresponent al personal tècnic contractat (si escau perquè hi ha personal).
  • Justificants de pagament. Es consideraran com a justificants de pagament els següents:

1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o de la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, en la factura s'hauran de consignar les dades següents: la data de cobrament; la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura, i el segell de l'empresa. Aquest darrer serà facultatiu si l'emissor és una persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Si escau, els tres pressupostos que hagi sol·licitat l'entitat beneficiària, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, en aplicació de l'art. 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com de l'art. 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

5è. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

6. Per a l'acceptació de les justificacions, la despesa haurà d'estar pagada amb anterioritat a l'acabament del període de presentació de justificants establert a en aquesta clàusula, excepte les despeses de la Seguretat Social corresponents al mes de juliol i de desembre que s'acceptarà el pagament fins al dia 31 del mes d'agost i 31 de gener, respectivament; i la declaració de l'IRPF del darrer trimestre que s'acceptarà el pagament fins al 31 de gener 2025.

Sisena. Deficiències en la justificació

En el cas que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplerts, es requerirà a l'entitat beneficiària per tal d'esmenar les deficiències detectades per termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la recepció d'aquest requeriment, amb l'advertiment que, de no fer-ho, es procedirà a la revocació o a la reducció de l'ajuda segons correspongui, amb la conseqüent obligació de reintegrament de la quantitat percebuda i, si n'és el cas, els corresponents interessos de demora, en les condicions previstes a la Llei general de subvencions i al Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

Setena. Revocació i reintegrament

Pertocarà la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

A més, procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora corresponent en les causes i quanties que preveu l'article 36, 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, en la correlativa autonòmica.

De conformitat amb l'art. 44 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, quan el compliment per part de la persona beneficiària s'aproximi de manera significativa al compliment total, d'acord amb la documentació justificativa aportada per la persona interessada per a la liquidació de la subvenció, l'eventual reintegrament parcial voluntari, no caldrà l'exigència d'interessos de demora.

El procediment per al reintegrament es regirà pel que es disposa al Títol II, Capítol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en concordança amb el Títol III, Capítol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament d'aquesta Llei, i la correlativa autonòmica.

Vuitena. Devolució voluntària

L'entitat beneficiària de la subvenció, segons el que preveu l'art. 90 del Reglament de la Llei general de subvencions podrà realitzar voluntàriament la devolució de la totalitat de la quantia rebuda o part d'aquesta mitjançant el seu ingrés, en concepte de «devolució voluntària de subvenció» a un compte bancari de titularitat del Consell Insular d'Eivissa.

El Consell Insular d'Eivissa, si escau i a la vista del que preveu l'art 44 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, calcularà els interessos de demora tot d'acord amb el que preveu l'article 38 de la Llei general de subvencions i fins al moment en què es va produir la devolució efectiva per part de l'entitat beneficiària.

Novena. Infraccions i sancions administratives

Les possibles infraccions en matèria de subvencions que puguin ser comeses per l'entitat beneficiària es graduaran i se sancionaran d'acord amb l'establert al Títol V del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i, amb caràcter supletori amb el que preveu el Títol IV de l'esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El procediment s'adequarà a les previsions establertes a Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i a la 40/20015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Desena. Resolució i extinció del conveni

El Conveni es podrà resoldre per:

  • Mutu acord, a instància de qualsevol de les parts que haurà de notificar a l'altra aquesta intenció, per escrit i amb una antelació mínima de dos mesos abans de la data de finalització de la vigència d'aquest conveni.
  • Impossibilitat material o legal de complir les obligacions que deriven de l'objecte del conveni.
  • Incompliment de les obligacions assumides en el conveni per part de qualsevol de les parts signants, o d'ambdues.

En tot cas, serà causa de resolució del conveni l'incompliment del seu objecte, que a més donarà lloc al reintegrament total o parcial en el termes assenyalats en la clàusula setena d'aquest conveni.

  • Les causes generals previstes a la legislació vigent.

El conveni s'extingirà per esgotament del període de vigència convingut entre les parts.

Onzena. Publicitat de la subvenció concedida

La subvenció atorgada a l'empara d'aquest conveni serà objecte de publicitat, amb indicació de l'aplicació pressupostària, l'entitat beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció, de conformitat amb el Sistema Nacional de Publicidad de Subvenciones, a través de la seua tramesa a la BDNS.

Dotzena. Jurisdicció aplicable

Les qüestions litigioses que puguin sorgir en la interpretació i compliment del present conveni de subvenció seran del coneixement i la competència de l'ordre jurisdiccional administratiu de conformitat amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la dita jurisdicció.

Tretzena. Règim jurídic supletori

En tot allò no previst en aquest conveni serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la referida Llei, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normes de dret administratiu, i en el seu defecte, les normes de dret privat.

El present conveni queda exclòs de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell d'Europa 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

Catorzena. Vigència del conveni

El present conveni desplegarà els seus efectes des del dia 1 de gener de 2024 i mantendrà la seua vigència fins al 31 de maig de 2025.

I, en mostra de conformitat, les persones que l'atorguen signen el present conveni en dos exemplars.

Pel Consell Insular d'Eivissa                     Per la Unió de Cooperatives Agràries de Balears (Cooperatives Agroalimentàries, Illes Balears)

 

Eivissa, 13 de desembre de 2024

El cap de servei d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Caça en funcions Javier Marí Álvarez