Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 824758
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s’aprova la llista definitiva de persones que adquireixen o progressen de nivell en la carrera professional, la llista d’exclosos i la llista d’inadmesos en la convocatòria extraordinària d’accés i progressió a la carrera professional 2018-2022
Antecedents
1. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 26 d'agost de 2024 es va convocar un procés extraordinari d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut corresponent als anys 2018-2022 (BOIB núm. 112, de 27 d'agost de 2024).
2. El 19 de novembre de 2024 es va publicar en el web del Servei de Salut la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s'aprova la llista provisional de persones que adquireixen o progressen de nivell en la carrera professional i la llista d'exclosos de la convocatòria extraordinària d'accés i de progressió a la carrera professional 2018-2022.
Aquell mateix dia es van publicar la llista provisional de persones que adquireixen o progressen de nivell de carrera professional (annex 1) i la llista de persones excloses (annex 2).
3. El 20 de novembre de 2024 es va publicar en el web del Servei de Salut la llista de personal funcionari sanitari dependent de la Mesa Sectorial de Sanitat que progressa de nivell (annex 3). Així mateix, es va tornar a publicar l'annex 2, de personal estatutari del Servei de Salut exclòs, atès que s'havien detectat errors en la publicació del dia 19.
4. En virtut de la Resolució esmentada en el punt anterior, es va obrir un termini de set dies hàbils comptador des de l'endemà de la publicació per formular les al·legacions que s'estimassin pertinents. Aquest termini va vèncer el 29 de novembre de 2024.
5. Durant el termini d'al·legacions, algunes persones que no figuraven en les llistes provisionals van sol·licitar ser incloses en la llista d'admesos adduint la voluntat de participar en el procediment, malgrat que la sol·licitud no figura com a registrada telemàticament, d'acord amb el que les bases de la convocatòria exigeixen.
Fonaments de dret
1. L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 2 de juliol de 2024 pel qual s'aprova l'Acord sobre el sistema de carrera professional del personal estatutari que depèn del Servei de Salut de les Illes Balears, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 12 de juny de 2024 (BOIB núm. 92, de 13 de juliol de 2024).
2. L'apartat 15.3 de les bases que regeixen el procés extraordinari, que estableix el següent:
15.3. Llistes definitives de persones que adquireixen un nivell de carrera
a. Després de resoldre les deficiències i les al·legacions formulades pels interessats, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució d'aprovació de les llistes definitives de persones que adquireixen un nivell de carrera professional. La resolució indicarà el nivell de carrera adquirit i la categoria en què es reconeix aquest nivell, així com la data d'efectes administratius que correspongui en cada cas —que serà l'1 de juliol de l'any de reconeixement del nivell de carrera adquirit—. Així mateix, es publicarà la llista definitiva amb les persones excloses amb indicació de la causa d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.
b. Contra la resolució anterior, les persones interessades podran interposar un recurs potestatiu de reposició davant del director general del Servei de Salut en el termini d'un mes o bé podran interposar directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del Jutjat Contenciós Administratiu.
3. L'apartat 2.e) de l'annex 2 de les bases que regeixen el procés extraordinari, que estableix el següent:
e) La tramitació no ha finalitzat fins a completar totes les etapes i fins que s'ha fet el registre telemàtic de la sol·licitud. A més, s'ha de presentar i registrar la documentació que correspongui en cada cas.
4. La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 26 d'agost de 2024 per la qual es convoca un procés extraordinari d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari del Servei de Salut corresponent als anys 2018-2022 (BOIB núm. 112, de 27 d'agost de 2024).
Per tot això dict la següent
Resolució
1. Aprovar la llista definitiva de personal estatutari del Servei de Salut que adquireix un nivell de carrera professional per primera vegada o progressa de nivell en la carrera professional (annex 1), tot indicant l'any de reconeixement, la categoria professional i el nivell reconegut.
2. Aprovar la llista definitiva de personal funcionari dependent de la Mesa Sectorial de Sanitat que presta servei en alguna institució sanitària del Servei de Salut (annex 2), tot indicant l'any de reconeixement, la categoria professional i el nivell reconegut.
3. Aprovar la llista definitiva de personal estatutari del Servei de Salut exclòs (annex 3), tot indicant-ne les causes de l'exclusió.
4. Aprovar la llista definitiva de personal estatutari del Servei de Salut inadmès (annex 4) per no haver tramitat vàlidament la sol·licitud de participació en el procediment.
5. Publicar aquesta resolució i els seus annexos a l'apartat «Carrera professional» del web del Servei de Salut i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general del Servei de Salut en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 12 de desembre de 2024)
La subdirectora de Relacions Laborals i Atenció al Professional Per delegació de la consellera de Presidència i Administracions Públiques (BOIB núm. 109, de 05/08/2023) Per suplència —per abstenció— del director general, del director de Gestió i Pressuposts, de la directora de Recursos Humans, de la directora de Coordinació Administrativa i del subdirector de Gestió de Personal (BOIB núm. 131, de 23/09/2023 i art. 13.1 de la Llei 40/2015) (Verónica Segura Robles)