Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

Núm. 822939
Convocatòria i bases subvencions esports 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de l'Ajuntament en Ple, en sessió celebrada dia 12-12-2024, s'aprovaren la convocatòria i Bases de la concessió de subvencions per a l'any 2024 a l'esport, en els termes següents:

1. Objecte

Aquesta Convocatòria té per objecte impulsar i promoure les activitats esportives de les diverses associacions inscrites al registre municipal, així com dels esportistes federats del municipi, fomentant la participació ciutadana a Santa Maria del Camí.

2. Import i partida pressupostària

L'import màxim destinat a la present convocatòria de subvencions és de quaranta mil euros (40.000,00 €), determinat al pressupost municipal de l'any 2024.

La partida pressupostària afectada és la següent:

34200-48900, Import 40.000 €.

3. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris de la subvenció:

1. Les entitats esportives del municipi de Santa Maria del Camí legalment constituïdes, sense finalitat de lucre, inscrites en el registre municipal, que compleixin una activitat subvencionable.

2. Els esportistes federats destacats (d'alt nivell) que estiguin empadronats en el municipi de Santa Maria del Camí.

4. Requisits dels beneficiaris

Per poder ser beneficiari de les subvencions de la present convocatòria, és necessari que les persones interessades reuneixin els següents requisits:

a. No estar afectades per cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

b. Estar al corrent pel que fa a les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària de les Illes Balears, amb l'Administració Estatal de l'Agència Tributària i amb l'Ajuntament de Santa Maria del Camí.

c. No tenir pendent de justificació cap subvenció, llevat que s'hagués concedit una pròrroga a aquest efecte, ni ser deutores per resolució en què es declari que és procedent reintegrar una subvenció anterior.

5. Activitats i despeses subvencionables

Els programes i les actuacions subvencionables s'atendran als següents aspectes:

  • Despeses derivades de la realització d'activitats esportives dins el terme de Santa Maria del Camí o fora de Santa Maria del Camí en cas de representació del municipi. S'inclouen els desplaçaments fora de l'illa.
  • Despeses derivades de l'adquisició i millora de béns mobles i immobles inventariables i de locals on es desenvolupi l'activitat, necessaris per a l'execució de les activitats descrites, degudament justificades i relacionades amb l'activitat.
  • Despeses derivades del pagament de monitors i professionals necessaris per al desenvolupament de les activitats descrites al projecte (fisioterapeutes, tecnificadors i entrenadors, dietistes, etc.).
  • Despeses derivades de drets federatius i d'arbitratge.
 

​​​​​​​No seran subvencionables:

  • Les despeses de combustible, telèfon i subministrament, sempre que no es justifiqui que corresponen al local on es desenvolupen les activitats, mitjançant document de cessió, contracte de lloguer o escriptura de propietat.
  • En el cas de les entitats esportives, els pagaments efectuats per les famílies i/o pel propi jugador/a per a qualsevol concepte.

S'exclouen expressament les fitxes dels jugadors/es.

  • Aquells programes que promoguin qualsevol forma de discriminació o programes amb finalitat lucrativa.

Les despeses d'aliments i begudes podran suposar, com a màxim, un 20% del total de les despeses justificables.

6. Període subvencionable

Les despeses subvencionables s'hauran d'haver efectuat en el període comprès entre el dia 1 de febrer de 2024 i el dia 31 de desembre de 2024.

7. Criteris de valoració

La forma de determinació i repartiment de les subvencions és la que segueix.

a. En relació a les entitats esportives es tindran en compte els següents criteris, fins a un màxim de 100 punts:

a. Promoció i participació dins l'esport base i als jocs esportius escolars: fins a un màxim de 20 punts.

b. Llicències federatives o nombre d'inscrits a les activitats anuals: fins a un màxim de 40 punts.

c. Campanyes de promoció i foment (festivals, diades, tornejos, etc.): fins a un màxim de 40 punts.

b. Pel que fa als esportistes federats, fins a un màxim de 100 punts:

a. Participació en competicions d'àmbit insular: fins a un màxim de 10 punts.

b. Participació en competicions d'àmbit autonòmic: fins a un màxim de 20 punts.

c. Participació en competicions d'àmbit estatal: fins a un màxim de 30 punts.

d. Participació en competicions d'àmbit internacional: fins a un màxim de 50 punts.

8. Quantia de les subvencions

El repartiment dels fons destinat a la present convocatòria es farà d'acord amb la puntuació obtinguda en la baremació de cadascuna de les sol·licituds segons els criteris establerts a aquestes bases. Es calcularà de manera proporcional als punts obtinguts i sempre en funció de la dotació econòmica disponible i els límits fixats en aquestes bases.

Si, una vegada calculats els imports de les subvencions, es produís qualque romanent en la dotació pressupostària, aquest es distribuirà entre aquelles sol·licituds que no hagin obtingut la quantia màxima subvencionable seguint el mateix procediment explicat anteriorment.

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada.

9. Sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar mitjançant el model formulari facilitat pel propi Ajuntament, que figura com a Annex I d'aquesta convocatòria i que es pot recollir a l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, Plaça de la Vila nº1. A més, el model formulari també es pot descarregar a la web oficial de l'Ajuntament (www.ajsantamariadelcami.org).

Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida adjunta, s'han de presentar en el Registre de l'Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d'anar dirigides a Participació Ciutadana.

El termini per a la presentació de les sol·licituds és fins dia 31 de gener de 2025.

El tràmit de sol·licitud és el mateix que la justificació, per tant, al moment de presentar la sol·licitud s'han de presentar les despeses realitzades durant el període subvencionable, essent aquest entre el dia 1 de febrer de 2024 i el dia 31 de desembre de 2024.

 

​​​​​​​10. Resolució

La valoració tècnica de les sol·licituds la realitzarà una Comissió Avaluadora, creada a aquest efecte, a partir dels barems establerts.

Aquesta Comissió Avaluadora estarà formada per:

  • Presidència: el Batle o regidor en qui delegui.
  • Vocals: el regidor o regidora delegada del servei.
  • Un regidor o regidora de cada grup polític municipal.
  • Secretària: la de la Corporació, funcionari o personal laboral en qui delegui.

El termini màxim per resoldre les sol·licituds és d'un mes, comptador a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

A més, s'ha de fer públic en el tauler d'anuncis municipal i, a efectes informatius, es realitzarà una comunicació mitjançant correu electrònic a aquelles entitats que hagin facilitat una direcció a l'efecte.

L'acceptació de la proposta, per part de l'entitat beneficiària, s'entén produïda si en el termini de 10 dies, comptador a partir de la recepció de la notificació, no s'expressa el contrari.

11. Justificació de les despeses

Els projectes objecte de les sol·licituds corresponen a la mateixa justificació, per tant s'ha d'haver presentat com a màxim al 31 de gener de 2025.

Les despeses presentades han d'estar executats en el període comprès entre l'1 de febrer de 2024 al 31 de desembre de 2024 (ambdós inclosos). Només es consideraran despeses subvencionables aquelles efectivament realitzades en aquest període i acreditades mitjançant factures pagades.

La no justificació de la subvenció en les condicions i temps establerts en aquestes bases donarà lloc a la pèrdua del dret a obtenir la subvenció.

12. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris estan obligats a:

a. Respondre de la veracitat de les dades donades i del desenvolupament del projecte o activitat subvencionada.

b. Comunicar qualsevol eventualitat que es produeixi en el projecte de l'activitat desenvolupada.

c. Justificar la concessió de la subvenció en els terminis establerts en les clàusules corresponents.

d. Retornar l'import de la subvenció quan no es realitzi l'activitat per la qual fou atorgada o no es justifiqui en termini i forma. El procediment de la devolució es determina segons l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

13. Documentació específica que s'ha de presentar

La documentació que s'ha de presentar és la següent:

  • Fotocòpia del DNI de l'esportista federat.
  • En el cas de les entitats esportives, fotocòpia del DNI del representant de l'entitat i fotocòpia del CIF de l'entitat. Si la sol·licitud es presenta per persona distinta: documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal, en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud, o acreditació de l'autorització corresponent i suficient. Documentació acreditativa de la constitució de l'entitat i dels seus estatuts degudament registrats.
  • Model formulari, que consta de:

a. Sol·licitud (Annex I)

b. Full de dades bancàries (Annex II)

c. Fitxa tècnica de les activitats amb les despeses realitzades. S'ha d'emplenar una fitxa tècnica per a cada activitat que es presenti (Annex III A)

d. Fitxa econòmica per cada activitat realitzada durant el període subvencionable (Annex III B).

  • Declaració responsable del representant de l'entitat d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques o privades per a les activitats o, si n'és el cas, relació de les demandes amb indicació dels imports; de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS (Annex IV)
  • Declaració d'utilització del català en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes, si n'és el cas (Annex V).
  • Justificants de pagaments: factures, nòmines i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts reglamentàriament.
  • Exemplars de la documentació i de la publicitat generada per l'activitat.
  • Documents que acreditin la col·laboració efectiva en actes organitzats per l'Ajuntament.
  • Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.
  • Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració Tributària de les Illes Balears.
  • Certificat d'estar al corrent amb les obligacions de la Seguretat Social.
  • En cas de que el beneficiari sigui una persona física, no tingui ingressos i tengui la condició de jove (menor de 30 anys), s'haurà d'aportar un certificat signat pel progenitor o persona que dugui a terme el pagament de les despeses.

14. Esmena de deficiències

Si la sol·licitud o la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l'Ajuntament ha de requerir l'interessat perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, qui ho ha de fer en el termini de 10 dies, comptador a partir del requeriment corresponent.

Si en aquest termini l'interessat no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l'Ajuntament considerarà que l'interessat desisteix de la seva sol·licitud, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

15. Abonament de les subvencions

El pagament de les subvencions es farà una vegada notificat l'acord adoptat als interessats, i comprovat per part de l'ajuntament que s'han justificat les despeses generades per l'activitat per a la qual s'ha concedit l'ajuda, i resta de requisits legalment exigibles.

16. Caràcter de les subvencions

Aquestes subvencions tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual. Són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases. No generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant concurrència competitiva i d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

17. Compatibilitat

Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, precedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

18. Incompliment, revocació i reintegrament

L'incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció podrà provocar l'anul·lació total o parcial de la concessió, previ l'acord dels òrgans competents de la corporació.

En aquest cas, el beneficiari estarà obligat a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

La quantia final a percebre per part del beneficiari o, si escau, l'import que hagi de reintegrar, s'ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d'incompliment.

19. Normativa

Les bases de la present convocatòria es regiran per l'Ordenança Municipal Reguladora de Subvencions (BOIB nº 71 de 30-05-2023); la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El termini per interposar-lo és d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seva interposició, i, en aquest cas, quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Santa Maria del Camí, (signat electrònicament: 12 de desembre de 2024)

El batle-president Nicolau Canyelles