Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 822767
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d'aprovació del conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament d'Eivissa, en matèria de serveis socials, per dur a terme la construcció d'un centre de Baixa Exigència "Es Gorg"
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en reunió ordinària de data 5 de setembre de 2024, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:
PRIMER. Aprovar el conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament d'Eivissa, en matèria de serveis socials, per dur a terme la construcció d'un Centre de Baixa Exigència “ Es Gorg” que obra a l'expedient TAO 2024/14370H , amb CSV núm. 15251714117750656526 en virtut del qual es subvenciona a l'Ajuntament d'Eivissa la quantitat màxima set milions cinc-cents setanta-dos mil tres-cents trenta-set euros amb trenta-tres cèntims d'euro (7.572.337,33 €.) amb càrrec a l'aplicació pressupostària núm. 2310 76200 del pressupost actual i de l'any 2026.
SEGON. Autoritzar i disposar la despesa de la quantitat de set milions cinc-cents setanta-dos mil tres-cents trenta-set euros amb trenta-tres cèntims d'euro (7.572.337,33 €.) a càrrec de l'aplicació pressupostària 2310 76200 del pressupost, a favor de l'Ajuntament d'Eivissa amb núm. de NIF P0702600-H, distribuïts en les següents anualitats:
a.Anualitat 2024: cinc milions vuit-cents mil euros (5.800.000.-€)
b.Anualitat 2026: un milió set-cents vuitanta-vuit mil nou-cents seixanta- vuit euros amb divuit cèntims d'euro (1.772.377,33.-€)
TERCER. Aprovar l'ampliació del termini de justificació de les despeses fins a 6 mesos comptadors des del pagament, de conformitat amb la base d'execució núm. 24 del pressupost general integrat del Consell Insular d'Eivissa corresponent a l'exercici 2024.
QUART. Comunicar a la Sindicatura de Comptes la signatura del present conveni de conformitat amb a l'article 53 de la referida Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
CINQUÈ. Publicar el conveni de col·laboració, que obra dins l'expedient, al BOIB i al Portal de Transparència del Consell Insular d'Eivissa de conformitat amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
(Signat electrònicament: 12 de desembre de 2024)
La cap de secció de Serveis Socials Ana Andreu Mas
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d¹Eivissa i l¹Ajuntament d¹Eivissa, en matèria de serveis socials, per dur a terme la construcció d¹un Centre de Baixa Exigència “ Es Gorg"
Parts
Vicente Alejandro Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa per nomenament del Ple reunit en sessió extraordinària de 23 de juny de 2023, en nom i representació d'aquesta Corporació en virtut de les atribucions que li confereix l'article 21.k de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.
Rafael Triguero Costa, alcalde la l'Ajuntament d'Eivissa per acord del Ple de la referida corporació, en data 17 de juny de 2023, en virtut de les atribucions que li confereix l'article 21.1.b de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
Antecedents
I. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, segons la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que el va reformar, estableix en l'article 12 els principis rectors de l'activitat pública, i disposa que les institucions pròpies de la comunitat autònoma han de promoure, entre d'altres, la cohesió social i el dret a la salut, l'educació i la protecció social. Així mateix, en el seu article 16.4 preveu que les administracions públiques, en el marc de les seves competències respectives, han de promoure les condicions necessàries perquè els drets socials dels ciutadans de les Illes Balears i dels grups i col·lectius en què s'integren siguin objecte d'una aplicació real i efectiva.
II. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, té com a finalitat principal aconseguir el major benestar social possible al territori de les Illes Balears, de forma progressiva i en tots els seus aspectes, mitjançant un sistema d'acció social integrat per serveis socials i mesures d'assistència social que afavoreixin el desenvolupament ple de la persona dins la societat per superar i prevenir les causes determinants de la seua marginació i promoure'n la plena integració social.
I a l'article 6 de la referida norma es determina que són destinatàries dels serveis socials, amb caràcter prioritari, les persones que es trobin, entre d'altres, en situació de vulnerabilitat, exclusió i aïllament socials.
De conformitat amb el previst a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (des després de la reforma operada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local) els municipis per a la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seues competències, poden promoure activitats i prestar els serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal; i entre les seves competències es troba l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social (article 25).
D'altra banda, l'article 1 de la Llei 12/1993, de 20 de desembre d'atribució de competències en matèria de serveis socials i assistència social als consells insulars, reconeix com a competència d'aquests la concessió i gestió de lessubvencions i ajudes amb finalitats assistencials en matèria de marginats, llars e institucions anàlogues, entre d'altres.
III. A través de la denominada Mesa d'Exclusió Social en la qual hi participen polítics i tècnics dels Consell Insular d'Eivissa, dels cinc Ajuntament de l'illa d'Eivissa i membres d'altres entitats de caire social de l'illa com ara Càritas, Creu Roja, Fundació Deixalles, etc, es va constatar l'existència d'una part de la població de l'illa en situació d'exclusió social, que vivia al carrer i que tenia dificultats per accedir a la xarxa de serveis socials i es va acordar la creació d'un Centre d'Atenció d'àmbit insular per al referit col·lectiu de persones.
A diferents Consells d'Alcaldes, constituït pel Consell Insular d'Eivissa i pels cinc municipis de l'illa d'Eivissa, s'han adoptat diferents acords en relació a la Creació d'un Centre de Baixa exigència d'àmbit insular que serà construït al municipi d'Eivissa.
IV. El 24 de maig de 2019 es va signar el conveni de col·laboració plurianual entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament d'Eivissa, en matèria de serveis socials, per al finançament de la construcció d'un centre de baixa exigència, d'àmbit insular, a la parcel·la situada al polígon Es Gorg de la ciutat d'Eivissa.
L'objecte d'aquell conveni era establir les condicions de la col·laboració entre ambdues administracions, en virtut del qual el Consell Insular d'Eivissa subvencionava a l'Ajuntament d'Eivissa perquè pogués portar a terme l'obra de construcció d'un centre de baixa exigència, establint tota una sèrie d'accions a portar a terme, concretament:
-Redacció del projecte d'execució i direcció d'obra.
-Encàrrec de la redacció del plec d'obres.
-Construcció i equipament mobiliari del Centre de Baixa exigència.
V. Amb l'arribada de la crisis sanitària provocada per la Covid-19 no es varen poder finalitzar totes les actuacions previstes dins de la vigència del referit conveni que va finalitzar en desembre de 2022, si bé es va redactar projecte d'execució.
VI. És voluntat del Consell Insular d'Eivissa i de l'Ajuntament d'Eivissa continuar donant passes per a la creació d'un Centre de Baixa Exigència, d'àmbit insular, donat que si ja fa uns anys va quedar constància que a la nostra illa existia un considerable grup de persones en situació d'exclusió social que necessitaven ser ateses, malauradament aquesta necessitat s'ha incrementat arran de la crisi sanitària viscuda als darrers any i dels diferents conflictes bèl·lics actualment vigents.
Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni d'acord amb les següents:
Clàusules
Primera. Objecte
És objecte d'aquest conveni establir la col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament d'Eivissa, per al finançament de les despeses derivades de la construcció d'un Centre de Baixa Exigència, d'àmbit insular, situat a la parcel·la propietat de l'Ajuntament d'Eivissa ubicada al sector 4 del Planejament General Urbà de la Ciutat d'Eivissa (PGOU 1987) que té la consideració de solar i la qualificació d'equipament de conformitat amb la modificació puntual del Pla Parcial del Sector 4 aprovada definitivament el 28 de setembre de 2017.
Dins d'aquestes despeses per a la construcció estan incloses les següents accions:
-Encàrrec de la redacció del plec d'obres.
-Construcció del centre i direcció d'obres
Aquest Centre de Baixa Exigència serà un recurs social d'allotjament temporal destinat a totes aquelles persones amb carència d'allotjament i recursos econòmics de l'illa d'Eivissa, que viuen de forma puntual o permanent al carrer i no troben recolzament familiar ni xarxa social, amb possibilitats d'adicions actives a l'illa d'Eivissa.
L'àmbit temporal dins del qual s'han de dur a terme les actuacions materials emparades pel conveni s'entén des de l'1 de gener de 2024 fins al 31 de desembre de 2026.
Segona. Pressupost i aportacions econòmiques
L'Ajuntament d'Eivissa durà a terme la construcció d'aquest Centre de Baixa Exigència segons pressupost presentat per un import total de set milions cinc-cents setanta-dos mil tres-cents trenta-set euros amb trenta-tres cèntims d'euro (7.572.337,33.-€) segons el següent resum:
Concepte |
Import |
Direcció d'obra |
136.070,54.-€ |
Execució del projecte Centre baixa exigència Es Gorg |
6.196.888,99.-€ |
20% Increment per possibles modificats i liquidació de l'obra* |
1.239.377,80.-€ |
Total import |
7.572.337,33.-€ |
*Aquest 20% inclou tots els possibles increments per modificats.
El Consell Insular d'Eivissa aportarà a l'Ajuntament d'Eivissa la quantitat màxima de set milions cinc-cents setanta-dos mil tres-cents trenta-set euros amb trenta-tres cèntims d'euro (7.572.337,33.-€), per a la construcció del referit Centre de Baixa Exigència, dels quals cinc milions vuit-cents mil euros (5.800.000,00.-€) aniran a càrrec a l'aplicació pressupostària núm. 2310-76200 del vigent pressupost, i la resta, un milió set-cents setanta-dos mil tres-cents trenta-set euros amb trenta-tres cèntims d'euro (1.772.337,33 €) a càrrec de referida partida pressupostària 2310-76200 del pressupost de l'any 2026.
En el supòsit de modificacions del contracte l'import de les modificacions previstes no podrà superar el 20% del preu d'adjudicació.
La diferència entre el preu de licitació i el d'adjudicació podrà ser destinat a sufragar l'import de possibles modificacions per causes imprevistes conforme a l'article 205 de la LCSP, el qual no podrà excedir del 50% del preu d'adjudicació, així com per a l'excés de medició e inclusió de preus nous contradictoris de conformitat amb l'article 242.4.i, ii de la LCSP, sempre fins la quantitat màxima objecte de subvenció.
Tercera. Règim de l'ajuda
Aquest ajuda del Consell Insular d'Eivissa pot ser compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, o ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
Tanmateix, d'acord amb el que estableix l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'import en cap cas no podrà ser de la quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada. Igualment ho disposa l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions, de la nostra Comunitat Autònoma.
L'Ajuntament podrà subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte del present conveni, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Quarta. Responsabilitat
El Consell Insular d'Eivissa queda exonerat del risc civil, administratiu o empresarial o d'altra naturalesa, i de qualsevol tipus d'obligació derivada de les activitats objecte del present conveni.
L'Ajuntament assumeix el compromís que la construcció del Centre de Baixa Exigència es desenvoluparà complint la normativa que correspongui i que hi haurà les assegurances i els permisos pertinents.
Cinquena. Obligacions del Consell Insular d' Eivissa
a.Col·laborar econòmicament amb l'Ajuntament d'Eivissa amb l'aportació màxima de 7.572.337,33.-€ per dur a terme l'objecte del present conveni.
b.Donar suport i assistència tècnica als professionals dels equips municipals per contribuir a un òptim desplegament de les actuacions objecte del present conveni.
c.Comprovar el compliment de l'adequada justificació de la subvenció, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió de la subvenció.
Sisena. Obligacions de l'Ajuntament d¹Eivissa
a.Destinar la quantitat assenyalada a la clàusula segona a sufragar les despeses derivades de les actuacions objecte del present conveni.
b.Tramitar totes les contractacions, autoritzacions, llicències, i altres prescripcions que siguin necessàries per la realització de la activitat subvencionada, així com del compliment de les obligacions socials, laborals i tributàries derivades de les actuacions objecte d'aquest conveni.
c.Instal·lar de forma visible a lloc on ha d'anar ubicat el centre d'un cartell informatiu de la construcció d'un centre de baixa exigència on s'indiqui que està subvencionat pel Consell Insular d'Eivissa. El model de cartell, abans de la seva instal·lació, haurà de ser prèviament aprovat per part del Consell Insular d'Eivissa mitjançant el Departament de Benestar Social, Família i Igualtat.
d.Facilitar tota la informació que li sigui requerida per part del Consell Insular d'Eivissa en relació amb l'execució de les activitat objecte del conveni, així com esmenar aquella que li sigui requerida d'acord amb aquest Conveni.
e. Destinar els béns inventariables que han estat objecte d'aquesta ajuda a la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció, és a dir, destinar aquests béns immobles objecte de la subvenció al recurs social d'allotjament temporal descrit a la clàusula primera del present conveni, de conformitat amb l'establert als articles 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i article 40.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i per un període mínim de 5 anys.
f.I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tals com:
-Justificar la construcció de l'objecte del conveni en els termes establerts en aquest conveni.
-Conservar els documents justificatius corresponents a factures, certificacions d'obra, liquidació final, si n'és el cas.
-Comunicar, si és el cas, l'obtenció d'altres ajudes pel mateix concepte.
-Sotmetre's a les actuacions de comprovació que consideri oportunes el Departament de Benestar Social, Família i Igualtat.
-Acreditar abans de la signatura d'aquest document i en el moment de la justificació que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant de l'Administració de l'Estat, i de les seues obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica, o bé autoritzar el Consell Insular que faci la consulta i no figurar com a deutor del Consell.
-Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos als articles 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Setena. Justificació i pagament
El pagament d'aquesta subvenció per import màxim de 7.572.337,33.-€ euros del Consell a l'Ajuntament d'Eivissa s'efectuarà els següents pagaments, un primer pagament anticipat de 5.800.000,00 euros a la firma del Conveni d'acord amb el que permet l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, ja que la beneficiària és una entitat local i el centre de baixa exigència que es construirà té una utilitat pública consistent en prevenir les causes determinants de la marginació i promoure la plena integració social de les persones que es troben en situació d'exclusió social, un segon pagament avançat per import de 532.959,53.-€ abans de l'1 de febrer de 2026 i un tercer pagament, si escau, per un import màxim de 1.239.377,80.-€ una vegada finalitzada la construcció a l'any 2026.
A més, al tractar-se de una entitat local no se li exigirà la constitució de garantia, de conformitat amb l'establert a l'article 42.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Per justificar l'ajuda concedida objecte del pagament, l'Ajuntament presentarà la següent justificació en els següents terminis:
Any 2025
Abans de l'1 de d'abril de 2025 l'acte administratiu o actes administratius que justifiquin l'aprovació de l'expedient de licitació del projecte d'execució i de la direcció d'obra, la publicació de l'anunci de licitació, els plecs de clàusules administratives particulars i els plecs de prescripcions tècniques.
Abans del 31 d'octubre de 2025 l'acte administratiu/actes administratius que justifiquin l'adjudicació del contracte d'obres per a l'execució del projecte i de la direcció de l'obra, i de la seva formalització mitjançant els corresponents contractes.
Abans del 31 de desembre de 2025:
-Memòria justificativa de l'obra executada fins a la data 30/11/2025 per a la construcció del Centre de Baixa Exigència que contingui les possibles incidències sorgides durant l'execució del contracte: modificacions,suspensions, ampliacions, etc.
-Certificat expedit pel secretari de l'Ajuntament que acrediti la realització de l'activitat fins a la data de 30/11/2025 i el compliment de la finalitat de la subvenció amb una relació del total de les despeses, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, i una relació d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència, fins a 30/11/2025.
-Informe emès per la Intervenció de l'ajuntament que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció fins a 30/11/2025, de conformitat amb l'establert a l'apartat segon de la disposició addicional novena de la Llei 4/2022, del 28 de juny, de consells insulars.
Any 2026
Abans del 31 de juliol de 2026:
-Una memòria justificativa de l'obra executada des del 1/12/2025 fins al 30/06/2026 per a la construcció del Centre de Baixa Exigència.
-Certificat expedit pel secretari de l'Ajuntament que acrediti la realització de l'activitat fins a la data de 30/06/2026 i el compliment de la finalitat de la subvenció amb una relació del total de les despeses, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, i una relació d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència, fins a 30/06/2026.
-Informe emès per la Intervenció de l'ajuntament que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció fins a 30/06/2026, de conformitat amb l'establert a l'apartat segon de la disposició addicional novena de la Llei 4/2022, del 28 de juny, de consells insulars.
Una vegada finalitzada la construcció i abans del 30 de novembre de 2026
1.Còpies del final d'obra i liquidació final, si n'és el cas.
2.Fotografies del cartell informatiu instal·lat a l'entrada del Centre de Baixa Exigència.
3.Compte justificatiu que contendrà:
-Memòria justificativa de l'obra executada des de l'1/07/2026 fins al final que ha de ser abans del 30 de novembre de 2026 per a la construcció del Centre de Baixa Exigència.
-Certificat expedit pel secretari de l'Ajuntament que acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció amb una relació del total de les despeses, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, i una relació d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència.
-Informe emès per la Intervenció de l'ajuntament que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció, de conformitat amb l'establert a l'apartat segon de la disposició addicional novena de la Llei 4/2022, del 28 de juny, de consells insulars.
La data màxima per a la justificació de la totalitat de l'ajuda concedida és de 2 anys des de la signatura del conveni, de conformitat amb el que permet la base 24 de les Bases d'Execució del Pressupost general integrat del Consell Insular d'Eivissa corresponent a l'exercici 2024, en els supòsits de transferències de capital (Capítol 7) als ajuntaments, i la disposició addicional octava de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.
A més, el Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.
El Departament de Benestar Social, Família i Igualtat del Consell Insular d'Eivissa comprovarà la justificació de l'aplicació de la subvenció, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat per la qual es concedeix, d'acord amb el que estableix l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i la resta de normativa d'aplicació.
Vuitena. Mecanisme de seguiment, vigilància i control de l¹execució del conveni
Per dur a terme el control i la supervisió del compliment de les previsions d'aquest conveni, es crea una Comissió de Seguiment integrada per dos representats de cadascuna de les parts, que serà l'encarregada de fer el seguiment del present conveni.
Així mateix, ha de resoldre els dubtes i els conflictes que puguin sorgir sobre la interpretació i el compliment d'aquest conveni per arribar a un acord amistós.
El règim de funcionament de la Comissió de Seguiment és el que ella mateixa acordi, atès que no té naturalesa d'òrgan col·legiat. Subsidiàriament, pot aplicar el que es preveu en els articles 15 a 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP).
La Comissió de Seguiment s'ha de reunir de manera ordinària una vegada l'any i, de manera extraordinària, quan ho sol·liciti alguna de les parts.
Novena. Resolució del conveni
Aquest conveni es podrà extingir pel no compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte o per incórrer en causa de resolució.
Són causes de resolució:
-El transcurs del termini de vigència del conveni sense que s'hagi acordat la seua pròrroga.
-El mutu acord entre les parts, que s'haurà de documentar per escrit.
-L'incompliment greu i/o manifest de les obligacions d'una de les parts signants del conveni.
En aquest cas, qualsevol de les parts podrà requerir a l'altra part per tal que compleixi en un determinat termini amb les obligacions o els compromisos que es considerin incomplerts. Aquest requeriment es comunicarà als responsables del seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni.
Si, una vegada transcorregut el termini indicat al requeriment persisteix l'incompliment, la part requeridora notificarà a l'altra part la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el conveni. La resolució del conveni per aquesta causa podrà derivar en una indemnització dels perjudicis causats a la part complidora.
-L'anul·lació o la revocació de l'acte de concessió de la subvenció
-La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de poder dur a terme l'objecte del conveni.
-La resta de les causes previstes a la normativa d'aplicació.
Desena. Reintegrament i revocació de l¹ajuda
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de l'ajuda s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte d'aquest conveni, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament.
En aquest sentit, i de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en relació amb l'article 37.2 de la mateixa norma, s'estableixen els següents criteris de graduació dels possibles incompliments materials del projecte o l'activitat objecte de subvenció, que seran d'aplicació sempre que l'activitat realitzada s'aproximi de manera significativa al compliment total, i que l'entitat beneficiària acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos, i que responen al principi de proporcionalitat.
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE DE REDUCCIÓ O REINTEGRAMENT |
70-74% |
15 % |
75-79% |
12 % |
80-84% |
9 % |
90-94% |
3 % |
95-99% |
1 % |
Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència de reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament, si fos anterior, en els casos establerts als articles 37.1 de la referida Llei 38/2003, de 17 de novembre i 44.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. També serà procedent el reintegrament de les subvencions en els supòsits i sota les condicions i els requisits establerts per al cas d'invalidesa de la resolució de concessió que regula l'article 36 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
L'incompliment de l'obligació de justificació de la subvenció en els termes establerts en aquest conveni o la justificació insuficient d'aquesta comportarà la pèrdua total o parcial del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament, de conformitat amb els articles 30.8 i 34.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
No obstant això, si transcorregut el termini establert en aquest conveni per a la justificació de la subvenció aquesta no s'ha presentat davant l'òrgan gestor de la subvenció, aquest requerirà a l'Ajuntament perquè en el termini improrrogable de quinze dies la presenti, de conformitat amb l'establert a l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La no presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat donarà lloc a la pèrdua total del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament, i a les altres responsabilitats establertes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la Llei 38/2003, de 17 de novembre i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en el qual s'ha de garantir l'audiència a l'entitat interessada. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
Onzena. Efectes de l¹incompliment i de la resolució del conveni
Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de la despesa prevista per a l'activitat objecte del conveni, l'ajuda es reduirà proporcionalment a la despesa efectivament justificada, de manera que l'ajuda cobreixi només les despeses correctament justificades, i sempre que l'import de la subvenció, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, no superi el cost de l'activitat subvencionada.
Si concorregués qualsevol de les causes de resolució del conveni i hi hagués actuacions en curs d'execució, les parts, a proposta de la comissió de seguiment del conveni, podran acordar la continuació i finalització de les actuacions en curs que considerin oportunes. En aquest cas, el Consell Insular només abonarà l'import de les actuacions efectivament executades.
Dotzena. Règim jurídic
El present conveni té naturalesa administrativa, de conformitat amb l'establert als articles 47 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i per tant, en virtut de l'article 6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, està exclòs de l'àmbit de la seua aplicació. I es regeix per les seues pròpies clàusules i en tot allò que no estigui previst li és d'aplicació la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Així mateix, també li serà d'aplicació, la normativa en matèria de subvencions establerta en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu reglament de desenvolupament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i pel Reial decret 2/2005, de 28 de desembre que aprova el Text Refós de la Llei de subvenciones de les Illes Balears.
Tretzena. Jurisdicció competent
Les parts que subscriuen aquest conveni es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en la seua aplicació i la seua interpretació. Però si això no fos possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest conveni han de ser de coneixement i de competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu
Catorzena. Confidencialitat, seguretat i protecció de dades
En la realització de les obres objecte d'aquest conveni s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
Quinzena. Publicitat
Pel que fa a la publicitat de les subvencions, s'han d'observar les prescripcions contingudes als articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics, i als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Setzena. Modificació del conveni
Qualsevol modificació que alteri les condicions establertes en aquest conveni s'ha de pactar per acord escrit de les parts. En qualsevol cas, el document en què es formalitzi la possible modificació s'ha d'adjuntar a aquest conveni com una addenda.
Dissetena. Vigència del conveni
Aquest conveni tindrà vigència des del dia de la seua signatura i fins al 31 de desembre de 2026.I, com a mostra de conformitat, signam aquest conveni digitalment a Eivissa, a la data de la signatura electrònica.
Pel Consell d'Eivissa Per l'Ajuntament d'Eivissa