Secció II. Autoritats i personal
Subsecció tercera. Cursos i formació
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 822695
Acord del Consell de Direcció de l’Escola Balear d’Administració Pública de 2 de desembre de 2024 pel qual s’aprova la convocatòria de les activitats formatives del Pla de Formació de Policies Locals, del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil per a l’any 2025
Antecedents
1. El 28 de novembre de 2024, la cap del Servei de Gestió Formativa i Administrativa i el cap d'estudis de la Prefectura IV van emetre un informe sobre l'oferta de cursos en matèria de seguretat i emergències per a l'any 2025 amb la finalitat d'aprovar els plans anuals de formació per als cossos de policia local, personal de seguretat, emergències, cossos de bombers i de voluntaris de Protecció Civil, i la convocatòria corresponent.
2. En la sessió del 2 de desembre de 2024, a proposta de la directora gerenta, el Consell de Direcció de l'EBAP, en l'exercici de les funcions que li atribueix l'article 11.2.e) dels Estatuts de l'Escola, va aprovar les bases que regeixen les activitats formatives del Pla de Formació de Policia Local (annex 1), del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers (annex 3), i del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil (annex 5) , com també l'oferta d'activitats formatives de cada un d'aquests plans (annexos 2, 4 i 6, respectivament), per a l'any 2025.
Fonaments de dret
1. L'article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que corresponen a l'EBAP la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l'Administració autonòmica i de les entitats que en depenen. Així mateix, aquesta norma afegeix que, en els termes que s'estableixin, correspon a l'EBAP la realització d'activitats formatives i de selecció del personal al servei de les altres administracions de l'àmbit territorial de les Illes Balears.
2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. L'article 1 del Decret 191/1996, de 25 d'octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria de Funció Pública i Interior, indica que l'Escola Balear d'Administració Pública és el principal instrument de la política formativa de l'Administració pública de les Illes Balears, i elabora periòdicament diferents plans de formació que responen als principis d'eficàcia i de qualitat de les activitats formatives, amb la finalitat d'afavorir la participació del personal al servei de l'Administració.
4. L'article 5.1 dels Estatuts de l'EBAP, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, inclou, entre les seves funcions, la promoció, l'organització i la gestió de la formació, el reciclatge i el perfeccionament del personal de la Comunitat Autònoma i, si escau, de la resta d'administracions del seu àmbit territorial.
5. L'article 5.9 dels mateixos Estatuts inclou, entre les seves funcions, la promoció, l'organització i la gestió de la formació de capacitació, reciclatge i perfeccionament del personal dels cossos de policia local i, si escau, autonòmica; dels integrants dels serveis de prevenció i extinció d'incendis; del voluntariat de protecció civil; del personal de salvament i de rescat, i dels serveis públics d'emergències sanitàries extrahospitalàries en l'àmbit territorial de les Illes Balears.
6. L'article 28.1 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, disposa que correspon a la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l'EBAP, l'exercici de les competències relacionades amb la formació dels membres dels cossos de policia local per assegurar-ne l'homogeneïtzació i la coordinació, a més d'altres que tengui atribuïdes.
Per tot això, d'acord amb les atribucions que atorga l'article 11.2.e) dels Estatuts de l'EBAP, el Consell de Direcció adopta els següents
Acords
1. Aprovar la convocatòria d'activitats del Pla de Formació de Policia Local, del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil per a l'any 2025, d'acord amb el que estableixen els annexos 2, 4 i 6 d'aquest Acord.
2. Aprovar les bases que regeixen el desenvolupament d'aquesta oferta formativa, que s'estableixen en els annexos 1, 3 i 5 d'aquest Acord.
3. Autoritzar la directora gerenta de l'EBAP a aprovar noves accions formatives i el pressupost respectiu en funció de futures deteccions de necessitats que puguin presentar els diferents serveis.
4. Delegar a la Direcció Gerència de l'Escola Balear d'Administració Pública la modificació o la supressió d'activitats en funció de la demanda i la disponibilitat pressupostària, i la convocatòria d'activitats formatives per a l'habilitació en l'ús del dispositiu electrònic de control quan es faci efectiu el desplegament normatiu.
5. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Direcció de l'EBAP en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquest Acord, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 11 de desembre de 2024)
La presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública Antònia Maria Estarellas Torrens
ANNEX 1
Bases que regeixen les activitats formatives del Pla de Formació de Policia Local de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) de l'any 2025
Punt 1. Persones destinatàries
1.1. L'EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Formació de Policia Local a tots els membres de les policies locals de les Illes Balears que hagin estat en actiu durant l'any 2024 i l'any immediatament anterior.
1.2. Hi podran participar policies locals en altres situacions professionals sempre que s'indiqui expressament a la fitxa de l'activitat formativa i que l'assistència es consideri d'interès especial per al desenvolupament de les activitats o per als organismes de procedència dels alumnes.
Punt 2. Terminis d'inscripció i sol·licituds
2.1. El calendari d'inscripció previst per a les activitats formatives de l'any 2025 del Pla de Formació de Policia local és el següent:
2.2. Tota la informació relativa a les activitats formatives (títol, objectius, continguts, persones destinatàries, dates i horaris) es publica a la pàgina web de l'EBAP (ebap.caib.es) abans que comenci cada termini d'inscripció. Així mateix, qualsevol canvi que afecti les activitats s'actualitza a la pàgina web.
2.3. Les persones interessades poden sol·licitar un màxim de tres cursos . A més, es poden obrir terminis extraordinaris d'inscripció a activitats formatives que disposin de places disponibles.
2.4. La sol·licitud de participació a una activitat formativa suposa l'acceptació d'aquestes bases i de les de desenvolupament pròpies de cada activitat. A més, només s'admeten les sol·licituds de les persones que compleixen els requisits que estableix aquesta convocatòria.
2.5. En cap cas, la persona interessada pot assistir dues vegades a la mateixa activitat formativa, encara que es tracti d'edicions diferents. Si es detecta aquesta circumstància durant el curs, es donarà de baixa la persona automàticament i no tindrà dret a certificat.
2.6. No és necessari presentar sol·licituds en les activitats proposades per unitats administratives destinades al seu personal ni en les que tenguin normes específiques de selecció de l'alumnat.
2.7. La presentació de la sol·licitud per participar en les activitats formatives suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds ha de tenir en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Punt 3. Modalitats d'inscripció a les activitats formatives
Les persones destinatàries del Pla de Formació de Policia Local de 2025 poden tramitar la sol·licitud mitjançant dos procediments:
a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per matricular-s'hi, s'ha d'accedir a la pàgina web de l'EBAP (ebap.caib.es); a continuació, <Plans de formació de l'EBAP 2025>; després, s'ha d'accedir al pla corresponent; finalment, s'ha d'accedir a «Matriculació per Internet». No s'ha d'enviar a l'EBAP el justificant de matriculació que apareix al final del procediment.
En el moment d'emplenar la sol·licitud, les persones interessades han de signar una declaració responsable sobre la veracitat de les dades consignades, que el mateix tràmit telemàtic inclou.
b) Mitjançant l'imprès habilitat a aquest efecte, en el qual han de fer constar totes les dades que s'hi sol·liciten, inclosa l'adreça electrònica, que és l'eina per comunicar l'admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d'exclusió. Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de l'EBAP, en el de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, o d'acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Punt 4. Presentació de documentació. Requisits
4.1. S'ha d'emplenar la sol·licitud completament, inclosa l'adreça de correu electrònic, que és l'eina que s'utilitza per comunicar l'admissió als cursos de formació. S'ha d'escriure el codi complet del curs. No s'admet cap sol·licitud sense les dades professionals de la persona.
4.2. En el moment d'emplenar la sol·licitud, s'ha de signar una declaració de responsabilitat sobre la veracitat de les dades consignades, inclosa en el mateix tràmit telemàtic i en l'imprès de sol·licitud.
4.3. En cas de presentar-se la sol·licitud per tràmit telemàtic, si escau, la documentació acreditativa s'ha de presentar mitjançant correu electrònic a l'adreça formacioemergencies@ebap.caib.es.
4.4. Quan les activitats formatives estableixin persones destinatàries preferents, l'EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions preferents. No s'admeten les sol·licituds dels aspirants que no compleixen aquestes condicions.
4.5. Els requisits d'alguns cursos s'han d'acreditar o al·legar perquè l'EBAP els comprovi juntament amb la sol·licitud i de manera individualitzada. Cal acreditar-los documentalment abans d'iniciar les activitats.
4.6. En les activitats formatives que requereixen proposta de la corporació local, tenint en compte l'especificitat d'aquesta formació, l'organisme proposant elaborarà la llista d'alumnes que compleixen els requisits. Aquesta proposta ha d'incloure la justificació de la idoneïtat de l'alumne.
Punt 5. Selecció
5.1. Si el nombre de sol·licituds d'una activitat formativa supera el nombre de places previst, l'EBAP en farà la selecció corresponent.
Els criteris de prelació en la selecció són els següents
1r. Les persones destinatàries preferents, quan així ho estableix l'activitat formativa. La relació de l'activitat formativa amb les funcions que desenvolupa la persona sol·licitant s'ha d'acreditar amb un document signat pel superior jeràrquic responsable del lloc de treball de què es tracta. A aquest efecte, l'EBAP fa les comprovacions oportunes.
2n. En igualtat de condicions, no haver participat en altres activitats de l'EBAP convocades els anys 2024 i 2025.
3r. La data de presentació de la sol·licitud.
5.2. Es poden oferir cursos en què s'hagi de superar una prova de nivell amb uns criteris d'avaluació determinats prèviament.
5.3. Si hi ha activitats presencials que coincideixin parcialment o totalment en les dates, les persones interessades només seran admeses a una de les activitats. No obstant això, és possible l'admissió a un curs presencial o semipresencial i a un curs en línia que coincideixin parcialment o totalment en les dates, i també l'admissió a dos cursos en línia que coincideixin parcialment o totalment en les dates.
Punt 6. Accions formatives de tir
6.1. Per als cursos de monitor, instructor i tir policial amb arma curta i llarga, la corporació local ha d'aportar la munició que han d'utilitzar els membres seleccionats. En qualsevol cas, l'EBAP farà la selecció intentant garantir que, com a mínim, una persona de cada corporació local sol·licitant pugui quedar admesa, sempre que la situació pressupostari ho permeti. Per aquest motiu, es farà un repartiment proporcional i equitatiu.
6.2. Per ser admès al Curs de monitor de tir, les persones interessades han de superar la prova de nivell que publica la Resolució de la directora gerenta de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) per la qual es determinen les característiques i es concreten les bases que regeixen el desenvolupament de la prova de nivell per a l'accés al Curs de monitor de tir que organitza l'EBAP (BOIB núm. 34, de 9 de març de 2024).
Punt 7. Causes de no admissió o exclusió de les activitats formatives
Queden excloses del procés de selecció les persones que incorrin en alguna de les circumstàncies següents:
a) Presentació de sol·licituds fora de termini o per una via diferent de les que s'esmenten a les instruccions específiques.
b) Participació, en els darrers quatre anys, en la mateixa activitat formativa que se sol·licita.
c) Omissió, inexactitud o falta de veracitat de les dades consignades a la sol·licitud.
d) No pertinença al grup destinatari de l'activitat formativa o no compliment dels requisits.
Punt 8. Llistes de persones admeses
8.1. L'EBAP publica la llista de persones admeses a la seva pàgina web (ebap.caib.es) i comunica individualment l'admissió mitjançant l'adreça electrònica que es facilita en la sol·licitud.
8.2. En cas que les persones sol·licitants canviïn d'adreça electrònica, ho han de comunicar a l'EBAP. També han d'informar l'EBAP si l'adreça electrònica que van facilitar en un principi ja no està operativa.
8.3. L'EBAP també pot comunicar individualment l'admissió mitjançant l'enviament de missatges SMS, sempre que es disposi d'un número de telèfon mòbil assignat a la persona sol·licitant.
8.4. L'admissió a les activitats formatives no suposa cap autorització de l'EBAP per deixar el lloc de treball.
Punt 9. Suspensió d'activitats formatives
L'EBAP podrà suspendre activitats formatives amb un nombre d'inscrits inferior al 50 % de les places ofertes.
Punt 10. Llista d'espera
10.1. Totes les activitats formatives poden tenir llistes d'espera per cobrir baixes o renúncies. Les llistes d'espera es publiquen a la pàgina web de l'EBAP (ebap.caib.es) en el moment de la selecció i s'actualitzen, permanentment, de manera interna.
10.2. En qualsevol cas, correspon a l'EBAP comunicar i decidir l'admissió a les activitats formatives.
Punt 11. Pèrdua de la situació de preferència
11.1. Amb la sol·licitud es contreu l'obligació d'assistir o accedir a les activitats formatives, depenent de la modalitat d'aprenentatge. Si no es pot assistir a les activitats, s'ha de comunicar per escrit a l'adreça electrònica formacioemergencies@ebap.caib.es com a mínim cinc dies hàbils abans que comencin.
11.2. El fet de no renunciar a les activitats dins el termini fixat i de no comunicar la incapacitat laboral suposa ocupar, durant un any natural, el darrer nivell en els criteris de preferència en la selecció.
11.3. Es consideren justificades les renúncies que es presenten fora de termini en els casos següents:
— Baixa per malaltia.
— Malaltia de fills menors de 12 anys.
— Absència motivada per necessitats del servei.
— Compliment d'un deure inexcusable.
— Accident o malaltia greu, hospitalització o defunció d'un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat.
Aquestes justificacions s'han d'acompanyar de la documentació acreditativa, a l'efecte de no perdre la situació de preferència en la selecció.
11.4. L'assistència a un 50 %, com a mínim, d'hores lectives permet mantenir la situació de preferència en la selecció. En el cas de les activitats en modalitat en línia, es manté la situació de preferència en la selecció si s'ha duit a terme un 50 % de l'activitat obligatòria.
11.5. Les absències superiors al 20 % d'hores lectives, encara que estiguin justificades, suposen la pèrdua del dret a obtenir els certificats d'aprofitament que regulen aquestes bases.
11.6. Les persones en situació d'incapacitat temporal no poden assistir a les activitats formatives de l'EBAP. La incapacitat temporal s'ha de comunicar per escrit a l'adreça electrònica formacioemergencies@ebap.caib.es, per tal de cobrir, si escau, la plaça vacant i no perdre la situació de preferència en la selecció.
11.7. Queden exempts del punt anterior els casos en què es presenti un informe mèdic a l'EBAP que justifiqui que el seguiment de les activitats formatives és compatible amb la incapacitat temporal.
11.8. En les activitats formatives de la modalitat en línia o de les modalitats semipresencial i presencial en les quals les sessions presencials siguin mitjançant videoconferència, les persones en situació d'incapacitat temporal hi poden participar excepte si la persona interessada considera que no pot complir el programa previst d'objectius i continguts de les activitats. En aquest cas, ho ha de comunicar a l'EBAP per tal de cobrir, si escau, la plaça vacant.
Punt 12. Supressió i modificació d'activitats formatives. Resolució de casos especials
12.1. L'EBAP, per desenvolupar millor les seves funcions, pot prendre les decisions següents: suprimir activitats formatives; organitzar-ne de no programades amb anterioritat per necessitats concretes; efectuar-ne diverses edicions, i modificar-ne, si és pertinent, els objectius, els continguts, la durada, les dates i els requisits anunciats per adaptar-los millor als requeriments de la formació. De tot això, l'EBAP n'informa puntualment.
12.2. Correspon a l'EBAP resoldre els dubtes o les incidències que sorgeixen sobre l'aplicació d'aquestes bases, o sobre casos concrets no prevists o excepcionals.
12.3. Es poden excloure de les activitats formatives els participants que mostren comportaments o actituds irregulars, o que impedeixen el desenvolupament normal de la formació. Aquestes activitats també es poden modificar o suprimir. En qualsevol cas, l'EBAP ha d'elaborar l'informe justificatiu corresponent.
Punt 13. Material didàctic dels cursos
13.1. Com a norma general, el material didàctic de les activitats formatives es publica en el repositori de material que hi ha a la pàgina web EBAP en Obert (https://ebapenobert.caib.es).
13.2. L'EBAP publica, sota la llicència Creative Commons, el material didàctic que s'elabora per a la formació.
13.3. En cap cas, el material didàctic s'envia per correu electrònic. Transcorregut un mes des de l'acabament de les activitats, el material didàctic s'elimina del repositori.
Punt 14. Instruccions per a les activitats formatives de la modalitat en línia
14.1. Per fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes disposin, durant el desenvolupament de les activitats, d'un dispositiu amb connexió a Internet que en permeti el seguiment. En cas contrari, no es poden fer les activitats formatives en línia de l'EBAP.
14.2. És necessari que l'aparell amb connexió a Internet tengui les característiques tècniques següents:
— Resolució mínima de 1280 x 1024.
— Targeta de so, micròfon i altaveus.
— Navegador Mozilla Firefox o Google Chrome actualitzat (recomanat).
— Java Runtime Environment (necessari per fer certs tipus d'activitats).
14.3. Per fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes disposin d'una adreça electrònica que estigui operativa, atès que totes les comunicacions de l'EBAP amb els alumnes es vehiculen per aquest mitjà. El personal de la CAIB pot comprovar la seva adreça electrònica consultant el Portal de Serveis al Personal, concretament, a l'enllaç «Sol·licitud de cursos» de l'apartat «Formació de l'EBAP».
14.4. En el moment de començar les activitats formatives en línia, els alumnes admesos han de llegir el programa de l'activitat i sistema d'avaluació, que recull unes instruccions concretes sobre el funcionament i el desenvolupament de les activitats i sobre els requisits mínims per obtenir els certificats d'aprofitament.
14.5. El que no especifica aquest punt 14 sobre les activitats formatives en línia es regula amb les bases generals.
Punt 15. Instruccions per a les activitats formatives de la modalitat semipresencial
15.1. En les activitats formatives semipresencials s'apliquen les mateixes instruccions que en les activitats formatives de la modalitat presencial i en línia, segons pertoqui.
15.2. Per tenir dret a certificat, en el cas de les sessions presencials, s'ha d'acreditar l'assistència a un 80 % d'aquestes sessions com a mínim i, en el cas de la part en línia, s'han de complir els requisits mínims que estableixen les instruccions concretes de les activitats que figuren en el programa de l'activitat i sistema d'avaluació.
15.3. Els alumnes admesos en la modalitat semipresencial estan obligats a accedir a les activitats abans que comencin. En cas contrari, són donats de baixa i perden la situació de preferència en la selecció , excepte si, amb antelació, justifiquen que no podran accedir a l'activitat. Les places que resten lliures poden ser ocupades per persones de la llista d'espera.
Punt 16. Certificats d'aprofitament
16.1. L'obtenció del certificat d'aprofitament obliga a demostrar el coneixement de les matèries del curs. Aquest coneixement s'avalua mitjançant la superació de proves escrites o orals, treballs o altres exercicis relacionats amb el contingut de l'activitat formativa, o mitjançant l'avaluació continuada certificada pel professorat.
16.2. S'expedeix el certificat d'aprofitament als alumnes de la modalitat presencial que assisteixen a un 80 % d'hores lectives, com a mínim, i que superen l'avaluació corresponent.
16.3. S'expedeix el certificat d'aprofitament als alumnes de les modalitats semipresencial i en línia que compleixen els requisits d'avaluació que s'especifiquen a les instruccions de l'activitat formativa.
16.4. Si escau, no es comptabilitzen les assistències que corresponen als dies en què els alumnes han estat en situació d'incapacitat temporal.
16.5. Falsejar la signatura suposa la pèrdua del dret a certificat i l'exclusió dels cursos de l'EBAP durant un any.
Punt 17. Llista de persones amb dret a certificat. Sol·licitud i reclamacions
17.1. En un termini inferior a dos mesos, comptador des de l'acabament de l'activitat, es publica a la pàgina web de l'EBAP la llista de persones participants amb dret a certificat.
17.2. Els certificats expedits s'envien per correu electrònic, amb signatura digital.
17.3. Es poden presentar reclamacions a la llista de persones amb dret a certificat en el termini de trenta dies naturals, comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat. Una vegada finalitzat aquest termini i resoltes les reclamacions, l'expedient de l'activitat formativa és definitiu.
Punt 18. Tractament de dades de caràcter personal
Responsable del tractament de dades
Identitat: Escola Balear d'Administració Pública Adreça postal: carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol), 07009 Palma Adreça de correu electrònic: ebap@caib.es
Contacte amb la Delegació de Protecció de Dades
La Delegació de Protecció de Dades de l'Escola Balear d'Administració Pública té la seu a la carrer Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol) de Palma. Adreça electrònica de contacte: protecciodades@ebap.caib.es
Finalitat
Les dades es tractaran amb la finalitat de seleccionar els alumnes, desenvolupar les activitats formatives i certificar la formació que imparteix l'EBAP.
Legitimació
El tractament de les dades és necessari per complir una obligació legal i per aconseguir l'interès públic, com és la formació dels empleats públics.
La legislació aplicable és la següent:
— El Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
— La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
— Les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.
Categories de dades personals
Dades de caràcter identificatiu: Nom, DNI, data de naixement, sexe, telèfon i adreça de correu electrònic.
Dades acadèmiques i professionals: Relació laboral amb l'Administració, grup o nivell, lloc de treball i càrrec, formació certificada, llicència per maternitat o paternitat.
Dades de salut: Discapacitat, baixa per incapacitat laboral.
Consentiment per al tractament de dades relatives a la salut
La presentació de la sol·licitud per al procediment suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de la persona sol·licitant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts.
Persones destinatàries
La Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, i les unitats de personal de les conselleries de la CAIB per a la gestió de la promoció professional i de procediments de provisió de llocs de feina.
Criteris de conservació de dades
Els terminis de conservació de les dades són els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Drets
Qualsevol persona té dret a obtenir la confirmació sobre si l'EBAP està tractant dades personals que la concerneixen o no. Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar-ne la supressió, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van recollir.
En determinades circumstàncies que preveu l'article 18 del Reglament general de protecció de dades (RGPD), les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.
En determinades circumstàncies, les persones interessades es poden oposar al tractament de les seves dades amb una sol·licitud motivada. L'EBAP deixarà de tractar les dades, tret que hi hagi motius legítims imperiosos per exercir o defensar possibles reclamacions.
Exercici de drets i reclamacions
L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant l'EBAP mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», que preveu la Seu Electrònica de la CAIB.
Amb posterioritat a la resposta de l'EBAP o al cap d'un mes d'haver presentat la sol·licitud, es pot reclamar una tutela de drets davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).
Conseqüències de no facilitar les dades personals
No presentar les dades necessàries implica que la persona interessada no pot formar part del procediment.
Decisions automatitzades
No es produeixen decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals de les persones sol·licitants.
ANNEX 2 Oferta formativa del Pla de Formació de Policia Local de l'any 2025
MALLORCA
Àrea de mobilitat, trànsit i seguretat viària |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Intervenció en accidents de trànsit amb vehicles elèctrics i altres combustibles | 10 | 25 | Presencial | 20/02/2025- 21/02/2025 |
|
1r termini | Intervenció en accidents de trànsit. Elaboració d'informes i atestats | 10 | 25 | Presencial | 17/02/2025 – 18/02/2025 | |
2n termini | Intervenció en accidents de trànsit. Investigació i ús de noves tecnologies | 10 | 25 | Presencial | 13/05/2025 – 14/05/2025 | |
3r termini | Vehicles i conductors estrangers (ed. Palma) | 7 | 25 | Presencial | 04/11/2025 | |
3r termini | Vehicles i conductors estrangers (ed. Llevant) | 7 | 25 | Presencial | 27/10/2025 | |
2n termini | Intervenció policial en bicicletes, patinets i altres vehicles de mobilitat personal | 5 | 25 | Presencial | 25/04/2025 | |
Àrea juridicopenal |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
2n termini | Fonaments legals i procediments de la detenció (ed. Raiguer) | 7 | 25 | Presencial | 8/04/2025 | |
2n termini | Fonaments legals i procediments de la detenció (ed. Palma) | 7 | 25 | Presencial | 9/04/2025 | |
2n termini | Els delictes de lesions. Violència de gènere, familiar i assistencial | 7 | 25 | Presencial | 29/04/2025 | |
1r termini | Usurpacions i delictes contra el patrimoni. El fenomen okupa | 7 | 25 | Presencial | 15/01/2025 | |
2n termini | Delictes contra la seguretat viària i anàlisi jurisprudencial | 10 | 25 | Presencial | 15/05/2025 – 16/05/2025 | |
Àrea de policia administrativa |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Actuació policial en matèria de benestar animal | 7 | 25 | Presencial | 10/03/2025 | |
1r termini | Reglament d'armes. L'ús d'armes per policies locals. Responsable d'armament | 7 | 20 | Presencial | 28/01/2025 | |
1r termini | Programa de gestió policial XPO | 5 | 20 | Presencial | 22/01/2025 | |
Àrea d'atenció i assistència a la ciutadania |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Intervenció policial en persones amb ideacions suïcides | 10 | 30 | Presencial | 08/10/2025 – 09/10/2025 | |
1r termini | Curs d'iniciació al servei de policia tutor de les Illes Balears | 10 | 20 | Presencial | 03/02/2025 – 04/02/2025 | |
2n termini | Curs sobre actuacions policials amb menors d'edat | 10 | 45 | Presencial | 02/04/2025 – 03/04/2025 | |
Àrea de domini tècnic policial |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Intervenció operativa en grans concentracions humanes i seguretat ciutadana | 25 | 20 | Presencial | 24/02/2025 – 28/02/2025 | |
3r termini | Intervenció de les policies locals davant casos de persones desaparegudes | 10 | 25 | Presencial | 20/10/2025 – 21/10/2025 | |
1r termini | Ús i maneig segur de les armes de foc | 10 | 20 | Presencial | 11/02/2025 – 13/02/2025 | |
2n termini | Tir policial amb arma curta i arma llarga | 30 | 12 | Presencial | 05/05/2025 – 09/05/2025 | |
1r termini | Ús d'elements d'autoprotecció per a policia local. Reciclatge en bastó extensible (ed. Migjorn) | 10 | 12 | Presencial | 05/03/2025 – 06/03/2025 | |
3r termini | Ús d'elements d'autoprotecció per a policia local. Reciclatge en bastó extensible (ed. Palma) | 10 | 12 | Presencial | 09/09/2025 – 10/09/2025 | |
Àrea de fonaments de la professió policial |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Aplicació del règim disciplinari de la policia local i el seu desenvolupament reglamentari | 7 | 25 | Presencial | 18/09/2025 | |
Àrea de formació de personal formador | ||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Monitor d'educació viària (nivell 2) | 25 | 20 | Presencial | 12/03/2025 – 14/03/2025 | |
2n termini | Instructor de tir policial | 40 | 10 | Presencial | 19/05/2025 – 23/05/2025 | |
3r termini | Monitor de bastó extensible | 10 | 16 | Presencial | 11/09/2025 – 12/09/2025 | |
3r termini | Monitor de tir policial | 60 | 12 | Presencial | 22/09/2025 – 03/10/2025 | |
Àrea de formació per a l'habilitació |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
2n termini | Habilitació per a l'ús d'aparells de mesurament en matèria de contaminació acústica | 40 | 20 | Presencial | 26/05/2025 – 04/06/2025 | |
2n termini | Habilitació per a la detecció de drogues en conductors (ed. Pla de Mallorca) | 10 | 30 | Presencial | 23/04/2025 | |
3r termini | Habilitació per a la detecció de drogues en conductors (ed. Palma) | 10 | 30 | Presencial | 16/09/2025 | |
Àrea de funció directiva i comandament | ||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Curs de caps de policia local | 110 | 30 | Semipresencial | 27/01/2025 - 30/05/2025 |
MENORCA
Àrea de mobilitat, trànsit i seguretat viària |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Intervenció en accidents de trànsit amb vehicles elèctrics i altres combustibles | 10 | 25 | Presencial | 14/10/2025 15/10/2025 |
|
1r termini | Intervenció en accidents de trànsit. Elaboració d'informes i atestats | 10 | 25 | Presencial | 04/02/2025 05/02/2025 |
|
3r termini | Intervenció policial en bicicletes, patinets i altres vehicles de mobilitat personal | 5 | 25 | Presencial | 03/11/2025 | |
Àrea juridicopenal |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Usurpacions, delictes contra el patrimoni. Fenomen okupa | 7 | 25 | Presencial | 21/01/2025 | |
2n termini | Delictes contra la seguretat viària i anàlisi jurisprudencial | 10 | 25 | Presencial | 02/04/2025 03/04/2025 |
|
Àrea de policia administrativa |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Actuació policial en matèria de benestar animal | 7 | 25 | Presencial | 03/03/2025 | |
Àrea d'atenció i assistència a la ciutadania | ||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Intervenció policial en persones amb ideacions suïcides | 10 | 30 | Presencial | 08/10/2025 09/10/2025 |
|
2n termini | Curs sobre actuacions policials amb menors d'edat | 10 | 20 | Presencial | 07/04/2025 08/04/2025 |
|
Àrea de domini tècnic policial |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Intervenció operativa en grans concentracions humanes i seguretat ciutadana | 25 | 20 | Presencial | 24/03/2025 28/03/2025 |
|
2n termini | Ús i maneig segur de les armes de foc | 10 | 20 | Presencial | 28/04/2025 30/04/2025 |
|
2n termini | Ús d'elements d'autoprotecció per a policia local. Reciclatge en bastó extensible | 10 | 12 | Presencial | 14/04/2025 15/04/2025 |
|
Àrea de formació de personal formador |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Monitor de bastó extensible | 10 | 16 | Presencial | 21/10/2025 22/10/2025 |
|
Àrea de formació per a l'habilitació |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Habilitació per a la detecció de drogues en conductors | 10 | 20 | Presencial | 30/01/2025 31/01/2025 |
|
2n termini | Habilitació per a l'ús d'aparells de mesurament en matèria de contaminació acústica | 40 | 20 | Presencial | 14/05/2025 23/05/2025 |
EIVISSA I FORMENTERA
Àrea de mobilitat, trànsit i seguretat viària |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Intervenció en accidents de trànsit. Elaboració d'informes i atestats | 10 | 25 | Presencial | 20/10/2025 21/10/2025 |
|
1r termini | Vehicles i conductors estrangers | 7 | 25 | Presencial | 10/02/2025 | |
2n termini | Intervenció policial en bicicletes, patinets i altres vehicles de mobilitat personal | 5 | 25 | Presencial | 16/05/2025 | |
Àrea juridicopenal |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Els delictes de lesions. Violència de gènere, familiar i assistencial | 7 | 25 | Presencial | 15/10/2025 | |
1r termini | Delictes contra la seguretat viària i anàlisi jurisprudencial | 10 | 25 | Presencial | 12/02/2025 13/02/2025 |
|
2n termini | Fonaments legals i procediments de la detenció | 7 | 25 | Presencial | 25/04/2025 | |
Àrea de policia administrativa
|
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Reglament d'armes. L'ús d'armes per policies locals. Responsable d'armament | 7 | 20 | Presencial | 27/01/2025 | |
Àrea d'atenció i assistència a la ciutadania |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Intervenció policial en persones amb ideacions suïcides | 10 | 30 | Presencial | 01/10/2025 02/10/2025 |
|
2n termini | Curs sobre actuacions policials amb menors d'edat | 10 | 20 | Presencial | 14/04/2025 15/04/2025 |
|
Àrea de domini tècnic policial |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Intervenció operativa en grans concentracions humanes i seguretat ciutadana | 25 | 20 | Presencial | 03/02/2025 07/02/2025 |
|
2n termini | Ús i maneig segur de les armes de foc | 10 | 20 | Presencial | 28/05/2025 30/05/2025 |
|
1r termini | Ús d'elements d'autoprotecció per a policia local. Reciclatge en bastó extensible | 10 | 12 | Presencial | 27/03/2025 28/03/2025 |
|
Àrea de formació de personal formador |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Monitor de bastó extensible | 10 | 16 | Presencial | 04/11/2025 05/11/2025 |
|
Àrea de formació per a l'habilitació (FHA) |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
2n termini | Habilitació per a l'ús d'aparells de mesurament en matèria de contaminació acústica | 40 | 20 | Presencial | 02/04/2025 11/04/2025 |
|
Nota: l'oferta formativa, amb la indicació de les persones destinatàries, el calendari, els llocs i, en general, tota la informació corresponent a les activitats, està publicada a la pàgina web de l'EBAP (http://ebap.caib.es). Així mateix, les dates d'inscripció de cada termini són les següents: |
||||||
1r termini: del 16 al 31 de de desembre de 2024, per a les activitats formatives que s'han d'impartir durant els mesos de gener, febrer i març de 2025. 2n termini: del 3 al 16 de març de 2025, per a les activitats que s'han d'impartir durant els mesos d'abril, maig i juny de 2025. 3r termini: del 16 al 30 de juny, per a les activitats que s'han d'impartir durant els mesos de setembre, octubre i novembre de 2025. |
ANNEX 3
Bases que regeixen les activitats formatives del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) de l'any 2025
Punt 1. Persones destinatàries
L'EBAP adreça l'oferta formativa del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers a tot el personal de seguretat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, al personal d'emergències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i als membres dels cossos de bombers.
Punt 2. Terminis d'inscripció i sol·licituds
2.1. El calendari d'inscripció previst per a les activitats formatives de l'any 2025 del Pla de Seguretat, Emergències i Bombers és el següent:
2.2. Tota la informació relativa a les activitats formatives (títol, objectius, continguts, persones destinatàries, dates i horaris) es publica a la pàgina web de l'EBAP (ebap.caib.es) abans que comenci cada termini d'inscripció. Així mateix, qualsevol canvi que afecti les activitats s'actualitza a la pàgina web.
2.3. Les persones interessades poden sol·licitar un màxim de tres cursos . A més, es poden obrir terminis extraordinaris d'inscripció a activitats formatives que disposin de places disponibles.
2.4. La sol·licitud de participació a una activitat formativa suposa l'acceptació d'aquestes bases i de les de desenvolupament pròpies de cada activitat. A més, només s'admeten les sol·licituds de les persones que compleixen els requisits que estableix aquesta convocatòria.
2.5. En cap cas, la persona interessada pot assistir dues vegades a la mateixa activitat formativa, encara que es tracti d'edicions diferents. Si es detecta aquesta circumstància durant el curs, es donarà de baixa persona automàticament i no tindrà dret a certificat.
2.6. No és necessari presentar sol·licituds en les activitats proposades per unitats administratives destinades al seu personal ni en les que tenguin normes específiques de selecció de l'alumnat.
2.7. La presentació de la sol·licitud per participar en les activitats formatives suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds ha de tenir en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Punt 3. Modalitats d'inscripció a les activitats formatives
3.1. El personal de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears destinatari del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers que tengui accés al Portal de Serveis al Personal ha de tramitar la sol·licitud directament des d'aquest portal.
3.2. El personal sense accés al Portal de Serveis al Personal pot tramitar les sol·licituds mitjançant dos procediments:
a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per matricular-s'hi, s'ha d'accedir a la pàgina web de l'EBAP (ebap.caib.es); a continuació, <Plans de formació de l'EBAP 2025>; després, s'ha d'accedir al pla corresponent; finalment, s'ha d'accedir a «Matriculació per Internet». No s'ha d'enviar a l'EBAP el justificant de matriculació que apareix al final del procediment.
En el moment d'emplenar la sol·licitud, les persones interessades han de signar una declaració responsable sobre la veracitat de les dades consignades, que el mateix tràmit telemàtic inclou.
b) Mitjançant l'imprès habilitat a aquest efecte, en el qual s'han de fer constar totes les dades que s'hi sol·liciten, inclosa l'adreça electrònica, que és l'eina per comunicar l'admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d'exclusió. Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de l'EBAP, en el de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, o d'acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Punt 4. Presentació de documentació. Requisits
4.1. S'ha d'emplenar la sol·licitud completament, inclosa l'adreça de correu electrònic, que és l'eina que s'utilitza per comunicar l'admissió als cursos de formació. S'ha d'escriure el codi complet del curs. No s'admet cap sol·licitud sense les dades professionals de la persona.
4.2. En el moment d'emplenar la sol·licitud, s'ha de signar una declaració de responsabilitat sobre la veracitat de les dades consignades, inclosa en el mateix tràmit telemàtic i en l'imprès de sol·licitud.
4.3. En cas de presentar-se la sol·licitud per tràmit telemàtic, si escau, la documentació acreditativa s'ha de presentar mitjançant correu electrònic a l'adreça formacioemergencies@ebap.caib.es.
4.4. Per participar en determinades activitats formatives, la persona responsable de la direcció general en matèria d'emergències emetrà la llista de persones proposades amb l'ordre de prelació.
4.5. Quan les activitats formatives estableixin persones destinatàries preferents, l'EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions preferents. Si es tracta de requisits exclusius d'accés, no s'admetran les sol·licituds dels aspirants que no compleixin aquestes condicions.
4.6. Els requisits s'han d'acreditar o al·legar perquè l'EBAP els comprovi juntament amb la sol·licitud i de manera individualitzada. Cal acreditar-los documentalment abans d'iniciar les activitats.
Punt 5. Selecció
5.1. La sol·licitud de participació a una activitat formativa suposa l'acceptació d'aquestes bases i de les de desenvolupament pròpies de cada activitat. A més, només s'admeten les sol·licituds de les persones destinatàries d'aquesta convocatòria.
5.2. Si el nombre de sol·licituds d'una activitat determinada supera el nombre de places previst, l'EBAP en farà la selecció corresponent.
Els criteris de prelació de la selecció són els següents:
1r. Les persones destinatàries preferents, quan així ho estableix l'activitat formativa. La relació de l'activitat formativa amb les funcions que desenvolupa la persona sol·licitant s'ha d'acreditar amb un document signat pel superior jeràrquic responsable del lloc de treball de què es tracta. A aquest efecte, l'EBAP fa les comprovacions oportunes.
2n. En igualtat de condicions, no haver participat en altres activitats de l'EBAP convocades els anys 2024 i 2025.
3r. La data de presentació de la sol·licitud.
5.3. Es poden oferir cursos en què s'hagi de superar una prova de selecció amb uns criteris d'avaluació determinats prèviament.
5.4. Si hi ha activitats presencials que coincideixin parcialment o totalment en les dates, les persones interessades només seran admeses a una activitat. No obstant això, és possible l'admissió a un curs presencial o semipresencial i a un curs en línia que coincideixin parcialment o totalment en les dates, i també l'admissió a dos cursos en línia que coincideixin parcialment o totalment en les dates.
Punt 6. Causes de no admissió o exclusió de les activitats formatives
Queden excloses del procés de selecció les persones que incorrin en alguna de les circumstàncies següents:
a) Presentació de sol·licituds fora de termini o per una via diferent de les que s'esmenten a les instruccions específiques.
b) Participació, en els darrers quatre anys, en la mateixa activitat formativa que se sol·licita.
c) Omissió, inexactitud o falta de veracitat de les dades consignades a la sol·licitud.
d) No pertinença al grup destinatari de l'activitat formativa o no compliment dels requisits.
Punt 7. Llistes de persones admeses
7.1. L'EBAP publica la llista de persones admeses a la pàgina web i comunica individualment l'admissió mitjançant l'adreça electrònica adscrita al número de registre de personal o, si escau, mitjançant l'adreça electrònica facilitada.
7.2. En cas que les persones sol·licitants canviïn d'adreça electrònica, ho han de comunicar a l'EBAP. També han d'informar l'EBAP si l'adreça electrònica que van facilitar en un principi ja no està operativa.
7.3. L'EBAP també pot comunicar individualment l'admissió mitjançant l'enviament de missatges SMS, sempre que es disposi d'un número de telèfon mòbil assignat a la persona sol·licitant.
7.4. L'admissió a les activitats formatives no suposa cap autorització de l'EBAP per deixar el lloc de treball.
Punt 8. Suspensió d'activitats formatives
L'EBAP podrà suspendre activitats formatives amb un nombre d'inscrits inferior al 50 % de les places ofertes.
Punt 9. Llista d'espera
9.1. Totes les activitats formatives poden tenir llistes d'espera per cobrir baixes o renúncies. Les llistes d'espera es publiquen a la pàgina web de l'EBAP (ebap.caib.es) en el moment de la selecció i s'actualitzen, permanentment, de manera interna.
9.2. En qualsevol cas, correspon a l'EBAP comunicar i decidir l'admissió a les activitats formatives.
Punt 10. Pèrdua de la situació de preferència
10.1. Amb la sol·licitud es contreu l'obligació d'assistir o accedir a les activitats formatives, depenent de la modalitat d'aprenentatge. Si no es pot assistir a les activitats, s'ha de comunicar per escrit a l'adreça electrònica formacioemergencies@ebap.caib.es com a mínim cinc dies hàbils abans que comencin.
10.2. El fet de no renunciar a les activitats dins el termini fixat i de no comunicar la incapacitat laboral suposa ocupar, durant un any natural, el darrer nivell en els criteris de preferència en la selecció.
10.3. Es consideren justificades les renúncies que es presenten fora de termini en els casos següents:
— Baixa per malaltia.
— Malaltia de fills menors de 12 anys.
— Absència motivada per necessitats del servei.
— Compliment d'un deure inexcusable.
— Accident o malaltia greu, hospitalització o defunció d'un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat.
Aquestes justificacions s'han d'acompanyar de la documentació acreditativa, a l'efecte de no perdre la situació de preferència en la selecció.
10.4. L'assistència a un 50 %, com a mínim, d'hores lectives permet mantenir la situació de preferència en la selecció. En el cas de les activitats en modalitat en línia, es manté la situació de preferència en la selecció si s'ha duit a terme un 50 % de l'activitat obligatòria.
10.5. Les absències superiors al 20 % d'hores lectives, encara que estiguin justificades, suposen la pèrdua del dret a obtenir els certificats d'aprofitament que regulen aquestes bases.
10.6. Les persones en situació d'incapacitat temporal no poden assistir a les activitats formatives de l'EBAP. La incapacitat temporal s'ha de comunicar per escrit a l'adreça electrònica formacioemergencies@ebap.caib.es, per tal de cobrir, si escau, la plaça vacant i no perdre la situació de preferència en la selecció.
10.7. Queden exempts del punt anterior els casos en què es presenti un informe mèdic a l'EBAP que justifiqui que el seguiment de les activitats formatives és compatible amb la incapacitat temporal.
10.8. En les activitats formatives de la modalitat en línia o de les modalitats semipresencial i presencial en les quals les sessions presencials siguin mitjançant videoconferència, les persones en situació d'incapacitat temporal hi poden participar excepte si la persona interessada considera que no pot complir el programa previst d'objectius i continguts de les activitats. En aquest cas, ho ha de comunicar a l'EBAP per tal de cobrir, si escau, la plaça vacant.
Punt 11. Supressió i modificació d'activitats formatives. Resolució de casos especials
11.1. L'EBAP, per desenvolupar millor les seves funcions, pot prendre les decisions següents: suprimir activitats formatives; organitzar-ne de no programades amb anterioritat per necessitats concretes; efectuar-ne diverses edicions, i modificar-ne, si és pertinent, els objectius, els continguts, la durada, les dates i els requisits anunciats per adaptar-los millor als requeriments de la formació. De tot això, l'EBAP n'informa puntualment.
11.2. Correspon a l'EBAP resoldre els dubtes o les incidències que sorgeixen sobre l'aplicació d'aquestes bases, o sobre casos concrets no prevists o excepcionals.
11.3. Es poden excloure de les activitats formatives els participants que mostren comportaments o actituds irregulars, o que impedeixen el desenvolupament normal de la formació. Aquestes activitats també es poden modificar o suprimir. En qualsevol cas, l'EBAP ha d'elaborar l'informe justificatiu corresponent.
Punt 12. Material didàctic dels cursos
12.1. Com a norma general, el material didàctic de les activitats formatives es publica en el repositori de material que hi ha a la pàgina web EBAP en Obert (https://ebapenobert.caib.es).
12.2. L'EBAP publica, sota la llicència Creative Commons, el material didàctic que s'elabora per a la formació.
12.3. En cap cas, el material didàctic s'envia per correu electrònic. Transcorregut un mes des de l'acabament de les activitats, el material didàctic s'elimina del repositori.
Punt 13. Instruccions per a les activitats formatives de la modalitat en línia
13.1. Per fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes disposin, durant el desenvolupament de les activitats, d'un dispositiu amb connexió a Internet que en permeti el seguiment. En cas contrari, no es poden fer les activitats formatives en línia de l'EBAP.
13.2. És necessari que l'aparell amb connexió a Internet tengui les característiques tècniques següents:
— Resolució mínima de 1280 x 1024.
— Targeta de so, micròfon i altaveus.
— Navegador Mozilla Firefox o Google Chrome actualitzat (recomanat).
— Java Runtime Environment (necessari per fer certs tipus d'activitats).
13.3. Per fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes disposin d'una adreça electrònica que estigui operativa, atès que totes les comunicacions de l'EBAP amb els alumnes es vehiculen per aquest mitjà.
13.4. A l'efecte de descarregar documents, les activitats formatives de la modalitat en línia es tanquen i s'oculten a la plataforma virtual un mes després d'haver acabat el període de docència. En cap cas el material didàctic s'envia per correu electrònic.
13.5. En el moment de començar les activitats formatives en línia, els alumnes admesos han de llegir el programa de l'activitat i sistema d'avaluació, que recull unes instruccions concretes sobre el funcionament i el desenvolupament de les activitats i sobre els requisits mínims per obtenir els certificats d'aprofitament.
13.6. El que no especifica aquest punt 13 sobre les activitats formatives en línia es regula amb les bases generals.
Punt 14. Instruccions per a les activitats formatives de la modalitat semipresencial
14.1. En les activitats formatives semipresencials s'apliquen les mateixes instruccions que en les activitats formatives de la modalitat presencial i en línia, segons pertoqui.
14.2. Per tenir dret a certificat, en el cas de les sessions presencials, s'ha d'acreditar l'assistència a un 80 % d'aquestes sessions com a mínim i, en el cas de la part en línia, s'han de complir els requisits mínims que estableixen les instruccions concretes de les activitats que figuren en el programa de l'activitat i sistema d'avaluació.
14.3. Els alumnes admesos en la modalitat semipresencial estan obligats a accedir a les activitats abans que comencin. En cas contrari, són donats de baixa i perden la situació de preferència en la selecció , excepte si, amb antelació, justifiquen que no podran accedir a l'activitat. Les places que resten lliures poden ser ocupades per persones de la llista d'espera.
Punt 15. Certificats d'aprofitament
15.1. L'obtenció del certificat d'aprofitament obliga a demostrar el coneixement de les matèries del curs. Aquest coneixement s'avalua mitjançant la superació de proves escrites o orals, treballs o altres exercicis relacionats amb el contingut de l'activitat formativa, o mitjançant l'avaluació continuada certificada pel professorat.
15.2. S'expedeix el certificat d'aprofitament als alumnes de la modalitat presencial que assisteixen a un 80 % d'hores lectives, com a mínim, i que superen l'avaluació corresponent.
15.3. S'expedeix el certificat d'aprofitament als alumnes de les modalitats semipresencial i en línia que compleixen els requisits d'avaluació que s'especifiquen a les instruccions de l'activitat formativa.
15.4. Si escau, no es comptabilitzen les assistències que corresponen als dies en què els alumnes han estat en situació d'incapacitat temporal.
15.5. Falsejar la signatura suposa la pèrdua del dret a certificat i l'exclusió dels cursos de l'EBAP durant un any.
Punt 16. Llista de persones amb dret al certificat d'aprofitament o al certificat d'assistència. Sol·licitud de certificat i reclamacions
16.1. En un termini inferior a dos mesos, comptador des de l'acabament de l'activitat, es publica a la pàgina web de l'EBAP (https://www.caib.es/sites/formacioebap) la llista de persones participants amb dret a certificat.
16.2. Els certificats expedits s'envien per correu electrònic, amb signatura digital.
16.3. Es poden presentar reclamacions a la llista de persones amb dret a certificat en el termini de trenta dies naturals, comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat. Una vegada finalitzat aquest termini i resoltes les reclamacions, l'expedient de l'activitat formativa és definitiu.
Punt 17. Tractament de dades de caràcter personal
Responsable del tractament de dades
Identitat: Escola Balear d'Administració Pública Adreça postal: carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol), 07009 Palma Adreça de correu electrònic: ebap@caib.es
Contacte amb la Delegació de Protecció de Dades
La Delegació de Protecció de Dades de l'Escola Balear d'Administració Pública té la seu a la carrer Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol) de Palma. Adreça electrònica de contacte: protecciodades@ebap.caib.es.
Finalitat
Les dades es tractaran amb la finalitat de seleccionar els alumnes, desenvolupar les activitats formatives i certificar la formació que imparteix l'EBAP.
Legitimació
El tractament de les dades és necessari per complir una obligació legal i per aconseguir l'interès públic, com és la formació dels empleats públics.
La legislació aplicable és la següent:
— El Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
— La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
— Les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.
Categories de dades personals
Dades de caràcter identificatiu: Nom, DNI, data de naixement, sexe, telèfon i adreça de correu electrònic.
Dades acadèmiques i professionals: Relació laboral amb l'Administració, grup o nivell, lloc de treball i càrrec, formació certificada, llicència per maternitat o paternitat.
Dades de salut: Discapacitat, baixa per incapacitat laboral.
Consentiment per al tractament de dades relatives a la salut
La presentació de la sol·licitud per al procediment suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de la persona sol·licitant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts.
Persones destinatàries
La Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, i les unitats de personal de les conselleries de la CAIB per a la gestió de la promoció professional i de procediments de provisió de llocs de feina.
Criteris de conservació de dades
Els terminis de conservació de les dades són els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Drets
Qualsevol persona té dret a obtenir la confirmació sobre si l'EBAP està tractant dades personals que la concerneixen o no. Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar-ne la supressió, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van recollir.
En determinades circumstàncies que preveu l'article 18 del Reglament general de protecció de dades (RGPD), les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.
En determinades circumstàncies, les persones interessades es poden oposar al tractament de les seves dades amb una sol·licitud motivada. L'EBAP deixarà de tractar les dades, tret que hi hagi motius legítims imperiosos per exercir o defensar possibles reclamacions.
Exercici de drets i reclamacions
L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant l'EBAP mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», que preveu la Seu Electrònica de la CAIB.
Amb posterioritat a la resposta de l'EBAP o al cap d'un mes d'haver presentat la sol·licitud, es pot reclamar una tutela de drets davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).
Conseqüències de no facilitar les dades personals
No presentar les dades necessàries implica que la persona interessada no pot formar part del procediment.
Decisions automatitzades
No es produeixen decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals de les persones sol·licitants.
ANNEX 4 Oferta formativa del Pla de Formació d'Emergències i Bombers de l'any 2025
Formació contínua de bombers |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Tècniques de progressió en línia d'atac amb disponibilitat de cabal de 400 lmp | 21 | 24 | Presencial | 07/10/2025 – 10/10/2025 | |
2n termini | Noves tècniques en extinció d'incendis estructurals | 20 | 12 | Presencial | 06/05/2025 – 09/05/2025 | |
2n termini | Gestió operativa i comandament intermedi (nivell 1) | 35 | 12 | Presencial | 10/03/2025 – 14/03/2025 | |
1r termini | Noves tècniques en extinció d'incendis de vehicles elèctrics i noves tecnologies | 15 | 12 | Presencial | 17/02/2025 – 19/02/2025 | |
3r termini | Noves tècniques en extinció d'incendis a vaixells, embarcacions i àrees portuàries | 20 | 12 | Presencial | 23/09/2025 – 26/09/2025 | |
1r termini | Jornada formativa sobre extinció d'incendis en cobertes i façanes | 7 | 20 | Presencial | 18/03/2025 | |
2n termini | Jornada formativa sobre extinció d'incendis en instal·lacions fotovoltaiques i sistemes d'emmagatzemament | 7 | 20 | Presencial | 13/05/2025 | |
1r termini | Jornada formativa sobre investigació d'accidents | 7 | 20 | Presencial | 04/02/2025 | |
Formació contínua d'emergències |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Conceptes bàsics i metodologia de gestió d'emergències | 40 | 25 | Semipresencial | 15/01/2025 - 30/03/2025 | |
1r termini | Suport vital tàctic | 20 | 20 | Presencial | 15/01/2025 - 30/03/2025 | |
1r termini | Treball en equip, clima laboral i motivació | 15 | 25 | Presencial | 15/01/2025 - 30/03/2025 | |
2n termini | Tècnic redactor de plans de salvament de platges | 100 | 25 | Semipresencial | 01/04/2025 - 15/06/2025 | |
2n termini | Introducció a la direcció d'operacions | 20 | 20 | Presencial | 01/04/2025 - 15/06/2025 | |
3r termini | Meteorologia aplicada a la protecció civil i a la gestió de les emergències | 25 | 25 | Presencial | 15/09/2025 - 30/11/2025 | |
3r termini | Procediment administratiu inspector | 20 | 20 | Presencial | 15/09/2025 - 30/11/2025 | |
3r termini | Disseny de plans estratègics, especial enfocament en emergències | 20 | 20 | Presencial | 15/09/2025 - 30/11/2025 | |
Nota: l'oferta formativa, amb la indicació de les persones destinatàries, el calendari, els llocs, i, en general, tota la informació corresponent a les activitats, està publicada a la pàgina web de l'EBAP (http://ebap.caib.es). Així mateix, les dates d'inscripció de cada termini són les següents: |
||||||
Terminis d'inscripció: 1r termini: del 16 al 31 de desembre de 2024, per a les activitats formatives que s'han d'impartir durant els mesos de gener, febrer i març de 2025. 2n termini: del 3 al 16 de març de 2025, per a les activitats que s'han d'impartir durant els mesos d'abril, maig i juny de 2025. 3r termini: del 16 al 30 de juny de 2025, per a les activitats que s'han d'impartir durant els mesos de setembre, octubre i novembre de 2025. |
ANNEX 5
Bases que regeixen les activitats formatives del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) de l'any 2025
Punt 1. Persones destinatàries
1.1. L'EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil als voluntaris de protecció civil que estiguin vinculats a alguna agrupació de les Illes Balears.
1.2. Aquesta oferta formativa queda restringida als col·lectius professionals indicats.
Punt 2. Terminis d'inscripció i sol·licituds
2.1. El calendari d'inscripció previst per a les activitats formatives de l'any 2025 del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil és el següent:
2.2. Tota la informació relativa a les activitats formatives (títol, objectius, continguts, persones destinatàries, dates i horaris) es publica a la pàgina web de l'EBAP (ebap.caib.es) abans que comenci cada termini d'inscripció. Així mateix, qualsevol canvi que afecti les activitats s'actualitza a la pàgina web.
2.3. Les persones interessades poden sol·licitar un màxim de tres cursos . A més, es poden obrir terminis extraordinaris d'inscripció a activitats formatives que disposin de places disponibles.
2.4. La sol·licitud de participació a una activitat formativa suposa l'acceptació d'aquestes bases i de les de desenvolupament pròpies de cada activitat. A més, només s'admeten les sol·licituds de les persones que compleixen els requisits que estableix aquesta convocatòria.
2.5. En cap cas, la persona interessada pot assistir dues vegades a la mateixa activitat formativa, encara que es tracti d'edicions diferents. Si es detecta aquesta circumstància durant el curs, es donarà de baixa la persona automàticament i no tindrà dret a certificat.
2.6. La presentació de la sol·licitud per participar en les activitats formatives suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds ha de tenir en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Punt 3. Modalitats d'inscripció a les activitats formatives
En el cas de les activitats que inclou el Pla de Voluntaris de Protecció Civil, tenint en compte l'especificitat d'aquesta formació, l'organisme proposant, en aquest cas, el cap d'agrupació, elabora la llista d'alumnes que compleixen els requisits i els remet a la direcció general competent en matèria d'emergències, la qual proposa els participants en l'ordre de prelació.
Punt 4. Presentació de documentació. Requisits
4.1. S'ha d'emplenar el formulari de sol·licitud mitjançant l'enllaç facilitat, inclosa l'adreça de correu electrònic, que és l'eina que s'utilitza per comunicar l'admissió als cursos de formació. S'ha d'escriure el codi complet del curs. No s'admet cap sol·licitud sense les dades de l'agrupació a la qual pertany la persona.
4.2. Independentment del que estableixen els punts anteriors, l'activitat exigeix que la persona responsable de l'agrupació proposi el personal voluntari destinatari amb l'ordre de prelació per a l'admissió.
4.3. Quan l'activitat formativa estableixi persones destinatàries preferents, l'EBAP ha de comprovar que les persones interessades compleixen les condicions preferents.
4.4. Quan les activitats formatives estableixin persones destinatàries amb requisits exclusius, l'EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions d'exclusivitat. No s'admeten les sol·licituds dels aspirants que no compleixen aquestes condicions.
Punt 5. Selecció
5.1. La sol·licitud de participació a una activitat formativa suposa l'acceptació d'aquestes bases i de les de desenvolupament pròpies de cada activitat.
5.2. La Direcció General d'Emergències i Interior fa la selecció i proposa a l'EBAP les persones voluntàries amb dret a fer la formació, perquè les admeti, amb una antelació mínima de trenta dies a la data prevista per la impartició, així com la llista d'espera corresponent.
5.5. Si hi ha cursos que coincideixin parcialment o totalment en els horaris, les persones interessades només seran admeses en un.
5.6. A banda dels criteris de prelació, els alumnes se seleccionaran tenint en compte les propostes del cap de l'agrupació i el fet que la distribució territorial estigui representada.
Punt 6. Curs bàsic de voluntaris de protecció civil
6.1. El Curs bàsic de voluntaris de protecció civil, de 32 hores, es fa en modalitat presencial i consta de dues parts, una de teòrica i una altra de pràctica.
6.2. Cada un dels municipis interessats ha de remetre a la Direcció General d'Emergències i Interior la llista d'aspirants a participar al Curs amb l'ordre de prelació a fi que se'n gestioni l'admissió.
6.3 La Direcció General d'Emergències i Interior proposa a l'EBAP les persones aspirants a participar al Curs amb una antelació mínima de trenta dies abans de l'inici.
6.4. Les persones aspirants que estiguin en possessió d'una de les formacions següents estan exemptes de fer les parts del curs següents:
La titulació de formació professional de Grau Mitjà o Superior de Tècnic en Emergències i Protecció Civil. En aquest cas, les persones aspirants quedarien exemptes de fer tant la part teòrica com la part pràctica del curs.
Els aspirants en possessió de la titulació universitària de Grau en Infermeria estan exempts de dur a terme el taller de primers auxilis i DESA.
Els aspirants amb la titulació de la formació professional de Grau Mitjà en Auxiliar d'Infermeria estan exempts de dur a terme el taller de primers auxilis i DESA.
Els aspirants que acreditin que han superat el Curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia que imparteix l'EBAP estan exempts de dur a terme el taller d'autoprotecció i intervencions en matèria de trànsit.
Els aspirants que acreditin que han superat el Curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de bomber que imparteixen l'Ajuntament de Palma, el Consell de Mallorca, el Consell Insular de Menorca o el Consell Insular d'Eivissa estan exempts de dur a terme el taller d'incendis forestals.
Els aspirants del Cos Ajudant Facultatiu d'Agents de Medi Ambient de les Illes Balears que acreditin, com a mínim, un any d'experiència estan exempts de dur a terme el taller d'incendis forestals.
Els aspirants que acreditin que han superat el Curs bàsic de protecció civil que s'imparteixi en una altra comunitat autònoma. Es convalidaran els tallers pràctics que s'hagin superat en una altra comunitat autònoma, excepte la part teòrica.
Punt 7. Causes de no admissió o exclusió de les activitats formatives
Queden excloses del procés de selecció les persones que incorrin en alguna de les circumstàncies següents:
a) Presentació de sol·licituds fora de termini o per una via diferent de les que s'esmenten en les instruccions específiques.
b) Participació, en els darrers quatre anys, en la mateixa activitat formativa que se sol·licita.
c) Omissió, inexactitud o falta de veracitat de les dades consignades a la sol·licitud.
d) No pertinença al grup destinatari de l'activitat formativa o no compliment dels requisits.
Punt 8. Llistes de persones admeses
8.1. L'EBAP publica a la pàgina web (ebap.caib.es) la llista de persones admeses i també comunica individualment l'admissió mitjançant l'adreça electrònica que es facilita en la sol·licitud.
8.2. En cas que les persones sol·licitants canviïn d'adreça electrònica, ho han de comunicar a l'EBAP. També han d'informar l'EBAP si l'adreça electrònica que van facilitar en un principi ja no és operativa.
8.3. L'EBAP també pot comunicar individualment l'admissió mitjançant l'enviament de missatges SMS, sempre que es disposi d'un número de telèfon mòbil assignat a la persona sol·licitant.
Punt 9. Suspensió d'activitats formatives
L'EBAP pot suspendre activitats formatives amb un nombre d'inscrits inferior al 50 % de les places ofertes.
Punt 10. Llista d'espera
10.1. Totes les activitats formatives poden tenir llistes d'espera per cobrir baixes o renúncies. Les llistes d'espera es publiquen a la pàgina web de l'EBAP (ebap.caib.es) en el moment de la selecció i s'actualitzen, permanentment, de manera interna.
10.2. En qualsevol cas, correspon a l'EBAP comunicar i decidir l'admissió a les activitats formatives.
Punt 11. Pèrdua de la situació de preferència
11.1. Amb la sol·licitud es contreu l'obligació d'assistir o accedir a les activitats formatives, depenent de la modalitat d'aprenentatge. Si no es pot assistir a les activitats, s'ha de comunicar per escrit a l'adreça electrònica formacioemergencies@ebap.caib.es com a mínim cinc dies hàbils abans que comencin.
11.2. El fet de no renunciar a les activitats dins el termini fixat i de no comunicar la incapacitat laboral suposa ocupar, durant un any natural, el darrer nivell en els criteris de preferència en la selecció.
11.3. Es consideren justificades les renúncies que es presenten fora de termini en els casos següents:
— Baixa per malaltia.
— Malaltia de fills menors de 12 anys.
— Absència motivada per necessitats del servei.
— Compliment d'un deure inexcusable.
— Accident o malaltia greu, hospitalització o defunció d'un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat.
Aquestes justificacions s'han d'acompanyar de la documentació acreditativa, a l'efecte de no perdre la situació de preferència en la selecció.
11.4. L'assistència a un 50 %, com a mínim, d'hores lectives permet mantenir la situació de preferència en la selecció.
1.5. Les absències superiors al 20 % d'hores lectives, encara que estiguin justificades, suposen la pèrdua del dret a obtenir els certificats d'aprofitament que regulen aquestes bases.
11.6. Les persones en situació d'incapacitat temporal no poden assistir a les activitats formatives de l'EBAP. La incapacitat temporal s'ha de comunicar per escrit a l'adreça electrònica formacioemergencies@ebap.caib.es, per tal de cobrir, si escau, la plaça vacant i no perdre la situació de preferència en la selecció.
11.7. Queden exempts del punt anterior els casos en què es presenti un informe mèdic a l'EBAP que justifiqui que el seguiment de les activitats formatives és compatible amb la incapacitat temporal.
Punt 12. Supressió i modificació d'activitats formatives. Resolució de casos especials
12.1. L'EBAP, per desenvolupar millor les seves funcions, pot prendre les decisions següents: suprimir activitats formatives; organitzar-ne de no programades amb anterioritat per necessitats concretes; efectuar-ne diverses edicions, i modificar-ne, si és pertinent, els objectius, els continguts, la durada, les dates i els requisits anunciats per adaptar-los millor als requeriments de la formació. De tot això, l'EBAP n'informa puntualment.
12.2. Correspon a l'EBAP resoldre els dubtes o les incidències que sorgeixen sobre l'aplicació d'aquestes bases, o sobre casos concrets no prevists o excepcionals.
12.3. Es poden excloure de les activitats formatives els participants que mostren comportaments o actituds irregulars, o que impedeixen el desenvolupament normal de la formació. Aquestes activitats també es poden modificar o suprimir. En qualsevol cas, l'EBAP ha d'elaborar l'informe justificatiu corresponent.
Punt 13. Material didàctic dels cursos
13.1. Com a norma general, el material didàctic de les activitats formatives es publica en el repositori de material que hi ha a la pàgina web EBAP en Obert (https://ebapenobert.caib.es).
13.2. L'EBAP publica, sota la llicència Creative Commons, el material didàctic que s'elabora per a la formació.
13.3. En cap cas, el material didàctic s'envia per correu electrònic. Transcorregut un mes des de l'acabament de les activitats, el material didàctic s'elimina del repositori.
Punt 14. Certificats d'aprofitament
14.1. L'obtenció del certificat d'aprofitament obliga a demostrar el coneixement de les matèries del curs. Aquest coneixement s'avalua mitjançant la superació de proves escrites o orals, treballs o altres exercicis relacionats amb el contingut de l'activitat formativa, o mitjançant l'avaluació continuada certificada pel professorat.
14.2. S'expedeix el certificat d'aprofitament als alumnes de la modalitat presencial que assisteixen a un 80 % d'hores lectives, com a mínim, i que superen l'avaluació corresponent.
14.3. Si escau, no es comptabilitzen les assistències que corresponen als dies en què els alumnes han estat en situació d'incapacitat temporal.
14.4. Falsejar la signatura suposa la pèrdua del dret a certificat i l'exclusió dels cursos de l'EBAP durant un any.
Punt 15. Llista de persones amb dret al certificat. Sol·licitud i reclamacions
18.1. En un termini inferior a dos mesos, comptador des de l'acabament de l'activitat, es publica a la pàgina web de l'EBAP (ebap.caib.es) la llista de persones participants amb dret a certificat.
18.2. Els certificats expedits s'envien per correu electrònic, amb signatura digital.
18.3. Es poden presentar reclamacions a la llista de persones amb dret a certificat en el termini de trenta dies naturals, comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat. Una vegada finalitzat aquest termini i resoltes les reclamacions, l'expedient de l'activitat formativa és definitiu.
Punt 16. Tractament de dades de caràcter personals
Responsable del tractament de dades
Identitat: Escola Balear d'Administració Pública Adreça postal: carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol), 07009 Palma Adreça de correu electrònic: ebap@caib.es
Contacte amb la Delegació de Protecció de Dades
La Delegació de Protecció de Dades de l'Escola Balear d'Administració Pública té la seu a la carrer Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol) de Palma. Adreça electrònica de contacte: protecciodades@ebap.caib.es.
Finalitat
Les dades es tractaran amb la finalitat de seleccionar els alumnes, desenvolupar les activitats formatives i certificar la formació que imparteix l'EBAP.
Legitimació
El tractament de les dades és necessari per complir una obligació legal i per aconseguir l'interès públic, com és la formació dels empleats públics.
La legislació aplicable és la següent:
— El Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
— La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
— Les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.
Categories de dades personals
Dades de caràcter identificatiu: Nom, DNI, data de naixement, sexe, telèfon i adreça de correu electrònic.
Dades acadèmiques i professionals: Relació laboral amb l'Administració, grup o nivell, lloc de treball i càrrec, formació certificada, llicència per maternitat o paternitat.
Dades de salut: Discapacitat, baixa per incapacitat laboral.
Consentiment per al tractament de dades relatives a la salut
La presentació de la sol·licitud per al procediment suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de la persona sol·licitant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts.
Persones destinatàries
La Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, i les unitats de personal de les conselleries de la CAIB per a la gestió de la promoció professional i de procediments de provisió de llocs de feina.
Criteris de conservació de dades
Els terminis de conservació de les dades són els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Drets
Qualsevol persona té dret a obtenir la confirmació sobre si l'EBAP està tractant dades personals que la concerneixen o no. Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar-ne la supressió, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van recollir.
En determinades circumstàncies que preveu l'article 18 del Reglament general de protecció de dades (RGPD), les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.
En determinades circumstàncies, les persones interessades es poden oposar al tractament de les seves dades amb una sol·licitud motivada. L'EBAP deixarà de tractar les dades, tret que hi hagi motius legítims imperiosos o per exercir o defensar possibles reclamacions.
Exercici de drets i reclamacions
L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant l'EBAP mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», que preveu la Seu Electrònica de la CAIB.
Amb posterioritat a la resposta de l'EBAP o al cap d'un mes d'haver presentat la sol·licitud, es pot reclamar una tutela de drets davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).
Conseqüències de no facilitar les dades personals
No presentar les dades necessàries implica que la persona interessada no pot formar part del procediment.
Decisions automatitzades
No es produeixen decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals de les persones sol·licitants.
ANNEX 6 Oferta formativa del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil de l'any 2025
MALLORCA
Formació contínua de protecció civil |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
1r termini | Curs bàsic de voluntaris de protecció civil | 32 | 30 | Presencial | 01/02/2025 – 15/03/2025 | |
3r termini | Curs bàsic de voluntaris de protecció civil | 32 | 30 | Presencial | 04/10/2025 – 15/11/2025 | |
2n termini | Ús de terminals de comunicació mòbil de les xarxes TETRAIB | 5 | 20 | Presencial | 24/05/2025 | |
2n termini | Assistència com a primer intervinent en accidents o emergències | 5 | 25 | Presencial | 03/05/2025 | |
1r termini | Conducció 4x4 | 5 | 25 | Presencial | 08/02/2025 | |
2n termini | Conducció 4x4 (nivell avançat) | 5 | 25 | Presencial | 26/04/2025 | |
2n termini | Recerca de persones en grans àrees | 10 | 25 | Presencial | 05/04/2025 - 12/04/2025 | |
3r termini | Recerca de persones en grans àrees (nivell avançat) | 10 | 25 | Presencial | 11/10/2025 - 18/10/2025 | |
3r termini | Intervencions en emergències per inundacions i maneig d'instal·lacions hidràuliques | 10 | 20 | Presencial | 20/09/2025 - 27/09/2025 | |
2n termini | Ús d'eines informàtiques GESTPC i gestió de dades | 6 | 25 | Presencial | 10/05/2025 | |
3r termini | Operador de lloc de comandament amb l'aplicació PMA (nivell II) | 6 | 25 | Presencial | 25/10/2025 | |
1r termini | Maneig i ús d'eines forestals en emergències | 10 | 20 | Presencial | 15/02/2025 - 22/02/2025 | |
1r termini | Operador de lloc de comandament amb l'aplicació PMA (nivell I) | 6 | 25 | Presencial | 25/02/2025 | |
2n termini | Habilitats directives, comandament i lideratge | 6 | 25 | Presencial | 17/05/2025 | |
1r termini | Reciclatge DESA i primers auxilis | 6 | 25 | Presencial | 19/01/2025 | |
1r termini | Suport psicològic, emocional i tècniques de comunicació (nivell bàsic) | 10 | 25 | Presencial | 08/03/2025 - 15/03/2025 | |
3r termini | Suport psicològic, emocional i tècniques de comunicació (nivell avançat) | 10 | 25 | Presencial | 15/11/2025 - 22/11/2025 | |
3r termini | Gestió operativa i comandament d'emergències (sistema GOM) | 6 | 20 | Presencial | 08/11/2025 | |
2n termini | Gestió integral d'una Agrupació de voluntaris de protecció civil | 5 | 25 | Presencial | 31/05/2025 | |
MENORCA |
||||||
Formació contínua de protecció civil |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Curs bàsic de voluntaris de protecció civil | 32 | 30 | Presencial | 04/10/2025 – 15/11/2025 | |
2n termini | Assistència com a primer intervinent en accidents o emergències | 5 | 25 | Presencial | 10/05/2025 | |
2n termini | Conducció 4x4 | 5 | 25 | Presencial | 15/03/2025 | |
3r termini | Intervencions en emergències per inundacions i maneig d'instal·lacions hidràuliques | 10 | 20 | Presencial | 20/09/2025 - 27/09/2025 | |
1r termini | Ús d'eines informàtiques GESTPC i gestió de dades | 6 | 25 | Presencial | 8/03/2024 | |
2n termini | Maneig i ús d'eines forestals en emergències | 10 | 20 | Presencial | 05/04/2025 - 12/04/2025 | |
3r termini | Operador de lloc de comandament amb l'aplicació PMA (nivell I) | 6 | 25 | Presencial | 22/11/2025 | |
2n termini | Reciclatge DESA i primers auxilis | 6 | 25 | Presencial | 26/04/205 | |
1r termini | Suport psicològic, emocional i tècniques de comunicació (nivell bàsic) | 10 | 25 | Presencial | 22/03/2025 - 29/03/2025 | |
1r termini | Gestió integral d'una Agrupació de voluntaris de protecció civil | 5 | 25 | Presencial | 10/05/2025 | |
EIVISSA |
||||||
Formació contínua de protecció civil |
||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
3r termini | Curs bàsic de voluntaris de protecció civil | 32 | 30 | Presencial | 04/10/2025 – 15/11/2025 | |
2n termini | Assistència com a primer intervinent en accidents o emergències | 5 | 25 | Presencial | 17/05/2025 | |
1r termini | Conducció 4x4 | 5 | 25 | Presencial | 20/09/2025 | |
1r termini | Intervencions en emergències per inundacions i maneig d'instal·lacions hidràuliques | 10 | 20 | Presencial | 22/03/2025 - 29/03/2025 | |
3r termini | Ús d'eines informàtiques GESTPC i gestió de dades | 6 | 25 | Presencial | 08/03/2025 | |
2n termini | Operador de lloc de comandament amb l'aplicació PMA (nivell I) | 6 | 25 | Presencial | 03/05/2025 | |
3r termini | Reciclatge DESA i primers auxilis | 6 | 25 | Presencial | 22/11/2025 | |
2n termini | Suport psicològic, emocional i tècniques de comunicació (nivell bàsic) | 10 | 25 | Presencial | 24/05/2025 - 31/05/2025 | |
1r termini | Recerca de persones en grans àrees | 10 | 25 | Presencial | 08/02/2025 - 15/02/2025 | |
2n termini | Gestió integral d'una Agrupació de voluntaris de protecció civil | 5 | 25 | Presencial | 10/05/2025 | |
FORMENTERA |
||||||
Formació contínua de protecció civil | ||||||
TERMINI INSCRIPCIÓ | TÍTOL | HORES | PLACES | MODALITAT | DATA DEL CURS | |
2n termini | Assistència com a primer intervinent en accidents o emergències | 5 | 25 | Presencial | 26/04/205 | |
1r termini | Operador de lloc de comandament amb l'aplicació PMA (nivell I) | 6 | 25 | Presencial | 22/02/2025 | |
3r termini | Reciclatge DESA i primers auxilis | 6 | 25 | Presencial | 22/11/2025 | |
2n termini | Suport psicològic, emocional i tècniques de comunicació (nivell bàsic) | 10 | 25 | Presencial | 05/04/2025 - 12/04/2025 | |
Nota: l'oferta formativa, amb la indicació de les persones destinatàries, el calendari, els llocs, i, en general, tota la informació corresponent a les activitats, està publicada a la pàgina web de l'EBAP (http://ebap.caib.es). Així mateix, les dates d'inscripció de cada termini són les següents: |
||||||
1r termini: del 16 al 31 de de desembre de 2024, per a les activitats formatives que s'han d'impartir durant els mesos de gener, febrer i març de 2025. 2n termini: del 3 al 16 de març de 2025, per a les activitats que s'han d'impartir durant els mesos d'abril, maig i juny de 2025.
3r termini: del 16 al 30 de juny per a les activitats que s'han d'impartir durant els mesos de setembre, octubre i novembre. |