Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 821429
Bases reguladores per a la concessió de Subvencions de Rehabilitació d'edificis i habitatges convocatòria 2024-2025
La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 27 de novembre de 2024 aprova les Bases reguladores i la Convocatòria per concedir subvencions de rehabilitació d'edificis i habitatges 2024-2025 al terme municipal de Calvià, i es procedeix a publicar al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'acord adoptat, les bases reguladores i la convocatòria de subvencions, per a la difusió i el coneixement públic.
''PROPOSTA D'ACORD
PRIMER.- APROVAR les Bases reguladores per a la CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE REHABILITACIÓ D'EDIFICIS I HABITATGES CONVOCATÒRIA 2024-2025 al terme municipal de Calvià, d'acord amb el text que s'adjunta i que forma part integrant de la present proposta.
SEGON.- APROVAR la Convocatòria de subvencions DE REHABILITACIÓ D'EDIFICIS I HABITATGES CONVOCATÒRIA 2024-2025 al terme municipal de Calvià, d'acord amb el text que s'adjunta i que forma part integrant de la present proposta.
TERCER.- DESTINAR i total de CENT SEIXANTA-DOS MIL VUIT-CENTS VINT EUROS (162.820,00€) per a la present convocatòria de subvencions de la partida pressupostària 401-15200-7800001, a càrrec de l'any 2025.
QUART.- PUBLICAR el present acord, així com el text de les Bases i de la Convocatòria al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), així com a la Base de dades Nacional de Subvencions als efectes de la seva difusió i públic coneixement.
CINQUÈ.- DELEGAR en el Tinent de Batle delegat d'Habitatge, Urbanisme, Planejament i Patrimoni la facultat per aprovar els models normalitzats de les sol·licituds, així com qualsevol altra actuació que calgui.”.
(Signat electrònicament: 16 de novembre de 2024)
El tinent de batle delegat d'Habitatge, Urbanisme, Planejament i Patrimoni Jaime Bujosa Arbona
BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE REHABILITACIÓ D'EDIFICIS I HABITATGES CONVOCATÒRIA 2024-2025.
1.- Objecte de les bases.
Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions per les obres de rehabilitació d'edificis i habitatges situats en el terme municipal de Calvià, que tinguin per finalitat la millora de l'estat de conservació dels elements comuns dels edificis residencials així com l'eliminació de barreres arquitectòniques a edificis residencials i a habitatges, dins el marc de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials en el terme municipal de Calvià, aprovada pel ple de la Corporació mitjançant acord plenari de data 29 de setembre de 2016 (BOIB numero 131, de 15 d'octubre de 2016), darrera modificació BOIB número 110, de 8 d'agost de 2023.
2. - Procediment de la concessió.
El procediment de concessió de subvencions és el de concurrència competitiva.
3.- Òrgan competent per a la instrucció i la resolució del procediment de l'activitat administrativa de seguiment, inspecció i control
El departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià es l'òrgan competent per realitzar la tramitació dels expedients i confeccionar les propostes de subvenció, que hauran de ser aprovades per la Junta de Govern Local.
Una vegada rebudes les sol·licituds, s'examinen si reuneixen els requisits exigits i si s'ha adjuntat la documentació requerida.
En cas contrari, es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini de deu (10) dies hàbils, esmeni i/o completi els documents i/o les dades que han de presentar-se, advertint que, si no ho fes, se'l tendrà per desistit de la seva petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El departament d'Habitatge ha de dur a terme un seguiment del compliment de les obligacions que incumbeixen les persones beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta norma. Aquest seguiment serà el determinants en l'aplicació dels controls pertinents.
Les persones beneficiàries de les subvencions hauran de col·laborar i facilitar les dades i els documents que requereixi el departament d'Habitatge, en l'exercici de l'activitat administrativa de seguiment, inspecció i control d'actuacions protegides del què és titular, sense perjudici de la competència de comprovació i control financer que puguin tenir altres òrgans, organismes públics i institucions.
El Tinent de Batle delegat d'Habitatge, Urbanisme, Planejament i Patrimoni, en virtut de la delegació de competències segons el Decret de 21 de novembre de 2023, és el competent per atorgar la Qualificació Provisional.
Finalment, la Junta de Govern Local, mitjançant l'adopció del corresponent acord, és competent per atorgar la Qualificació Definitiva i aprovar la subvenció.
4.- Persones beneficiàries
Té la consideració de persona beneficiària, la persona física o la comunitat de propietaris que hagi de realitzar l'activitat de rehabilitació, adequació i reparació de les edificacions situades en el terme municipal de Calvià.
Per tant, podran accedir a la consideració de persones beneficiàries d'aquests ajuts les persones que assumeixin la responsabilitat de l'actuació, és a dir:
Quan les persones beneficiàries siguin persones físiques, hauran de tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que hi sigui aplicable.
En el cas de persones estrangeres no comunitàries, hauran de tenir residència legal a Espanya.
Les persones beneficiàries han de destinar l'import íntegre de la subvenció a pagar les actuacions objecte de subvenció.
No podran obtenir la condició de persones beneficiàries d'aquestes subvencions les que incorrin en alguna de les circumstàncies previstes a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions, o els qui hagin estat subjectes a una revocació per l'òrgan competent, de la tramitació d'alguna de les subvencions previstes en plans estatals o autonòmics d'habitatge.
La justificació de les persones o entitats de no estar sotmeses a les prohibicions per obtenir la condició de beneficiària o entitat col·laboradora, podrà realitzar-se mitjançant una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o notari públic, i en tot cas pels mitjans prevists a l'article 13.7 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions.
5.- Activitat subvencionable.
Són objecte de subvenció i, per tant, tenen la consideració d'actuacions protegibles, les següents actuacions:
a) Les que tinguin per finalitat la millora de l'estat de conservació dels elements comuns de l'edifici quan afecti a:
b) Les obres per a l'adequació d'edificis i habitatges a la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears.
Les actuacions protegibles poden estendre's als annexos de l'edifici d'habitatges o habitatge, incloent-hi patis, claustres i altres elements com ara tancaments que respectin els tradicionals de la zona.
En els casos prevists a l'apartat a) i b) anterior, i quan es requereixin ajustaments raonables en matèria d'accessibilitat, serà requisit indispensable incloure'n el cost a l'actuació.
En queden excloses i, per tant, no podran tenir la consideració d'actuacions protegibles, les següents:
6.- Requisits.
Per obtenir els ajuts prevists en aquestes bases reguladores, serà necessari complir, sempre que en sigui d'aplicació, els requisits que apareixen regulats a l'article 9 de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials en el terme municipal de Calvià, aprovada pel ple de la Corporació municipal en data de 29 de setembre de 2016, darrera modificació BOIB número 110, de 8 d'agost de 2023.
7.- Termini per realitzar l'activitat.
El termini màxim de realització de les obres objecte de subvenció serà de 12 mesos des de la publicació de la qualificació provisional.
La persona promotora que no hagi acabat les obres en el termini abans esmentat, perdrà els drets i se n'arxivarà l'expedient mitjançant resolució de l'òrgan competent.
Excepcionalment, abans de la finalització del termini establert, es podrà sol·licitar una ampliació d'aquest, per una sola vegada, sempre que no excedeixi de la meitat del temps inicialment previst.
8.- Característiques dels ajuts econòmics.
Els ajuts econòmics prevists tenen el caràcter de subvenció a fons perdut, es poden dirigir a l'actuació assenyalada a la base 5 de les presents Bases.
Aquests ajuts s'han de concedir en funció dels informes tècnics i jurídics emesos pel Departament d' Habitatge de l'Ajuntament de Calvià.
9.- Pressupost protegible. Tipus d'ajut i límit de la subvenció.
S'entén per pressupost protegible el cost real de les obres objecte dels ajuts, determinat pel preu total de l'execució d'aquestes, inclosos l'IVA corresponent i els honoraris dels/les tècnics/ques, més l'IVA generat per aquests honoraris.
a) La rehabilitació d'elements comuns. L'import de la subvenció ha de ser com a màxim un 25% del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquesta finalitat amb un màxim de 9.000€ per edifici, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres objecte de subvenció.
b) L'adequació d'edificis i habitatges en matèria d'accessibilitat. L'import de la subvenció ha de ser com a màxim un 25 % del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquesta finalitat amb un màxim de 6.000 € per edifici, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres objecte de subvenció.
El departament d'Habitatge ha de determinar el pressupost protegible en funció d'aquells que aportin les persones interessades, recollits entre empreses homologades.
Aquest pressupost ha de servir de base per aplicar el percentatge corresponent per al càlcul final de la subvenció, d'acord a l'apartat tipus d'actuació, que s'estableix a la Ordenança.
10.- Finançament de les actuacions.
1.- Els ajuts regulats en aquestes bases s'han d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària 401-15200-7800001, per un total de CENT SEIXANTA-DOS MIL VUIT-CENTS VINT EUROS ( 162.820,00 €), tal com s'indica a continuació:
PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA |
QUANTIA |
ANY |
401-15200-7800001 |
162.820,00 € |
2025 |
2.- La concessió dels ajuts regulats en aquestes bases queda condicionada a la disponibilitat pressupostària i està limitada al crèdit pressupostari esmentat. No obstant això, les quanties màximes es poden incrementar, si hi ha disponibilitat pressupostària suficient, mitjançant acord de la Junta de Govern Local.
11.- Determinació de l'import de la subvenció per edificis i habitatges.
Una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds de la subvenció per les obres de rehabilitació d'edificis i habitatges i segons el que disposa la base 3 anterior, s'ha de procedir a analitzar-les i a l'estimació de la inversió protegible per a cadascuna de les sol·licituds.
La concessió de la subvenció se tramita en règim de concurrència competitiva, mitjançant comparació de les sol·licituds presentades, i se n'ha d'establir la prelació mitjançant l'aplicació dels criteris de valoració indicats a la base 12.
S'ha de procedir a assignar la subvenció entre aquelles sol·licituds que, en aplicació dels criteris de valoració indicats, hagin obtingut la major puntuació.
La subvenció per a cada sol·licitud s'ha de calcular d'acord amb els límits establerts a la base 9 i fins a l'import del crèdit pressupostari habilitat per a aquesta actuació determinat a la base 10.2.
12.- Criteris de valoració per a la subvenció d'edificis i habitatges.
Els criteris que s'han de tenir en compte per valorar les sol·licituds presentades, així com el barem aplicable, son els que apareixen reflectits a continuació:
a. Segons el tipus d'actuació protegible (punts):
Eliminació de barreres a les zones comunitàries dels edificis |
40,00 punts |
Eliminació de barreres als habitatges |
20,00 punts |
El pressupost d'actuació haurà de presentar-se degudament desglossat per cadascun dels epígrafs indicats.
b. Segons ingressos (punts) (només per persones físiques):
Per cada tram complet de reducció del 5% sobre l'import de 50.400,00 €, equivalent a sis vegades l'IPREM fins a un màxim de 30 punts |
3,00 punts |
(*) En aquest apartat s'assignarà a les CCPP el màxim, és a dir 30 punts, per tal d'homogeneïtzar la taula de valoració.
c. Segons l'antiguitat de l'edifici o habitatge (punts):
0,75 punts per cada any que excedeixi de l'antiguitat mínima exigida (20 anys), fins a un màxim de 30 punts.
13.- Obtenció de qualificació provisional.
La qualificació provisional reconeix els beneficis que corresponen a cada actuació i s'obté una vegada completada tota la documentació exigida a la convocatòria de la subvenció, amb una inspecció física prèvia de l'habitatge o edifici, i un informe favorable del servei tècnic d'habitatge.
No es podran iniciar les obres fins que el/la tècnic/a municipal hagi fet la visita prèvia de comprovació de l'estat inicial.
L'obtenció de la qualificació provisional no eximeix la persona promotora d'obtenir els permisos i les llicències urbanístiques pertinents conforme a la legislació vigent. Atenent a la seva incidència pressupostària, en cap cas podrà entendre's atorgada la qualificació provisional per silenci administratiu.
14.- Justificació de la inversió realitzada.
Finalitzada l'obra, la persona beneficiària de la subvenció ha de presentar els documents justificatius de les actuacions realment executades (factures, certificacions d'obra, informes i certificats emesos per la direcció d'obres, justificants bancaris del pagament de factures i/o certificacions d'obra, etc.), tots degudament conformats pel promotor de les obres, el contractista i la direcció tècnica d'aquestes, si n'hi hagués.
15.- Obtenció de la qualificació definitiva.
Una vegada finalitzades les obres de rehabilitació, el promotor ha de sol·licitar de l'òrgan competent la qualificació definitiva de les obres de rehabilitació. A aquest efecte, els Serveis Tècnics d'Habitatge hauran de revisar la documentació presentada i, mitjançant inspecció física, hauran de verificar l'adequació de les obres executades, quant a capítols d'obra i imports executats, a la qualificació provisional prèviament obtinguda, així com el compliment dels requisits exigits a l'article 9 de l'Ordenança municipal pel foment de la rehabilitació d'edificis, pisos i locals comercials en el terme municipal de Calvià, darrera modificació BOIB número 110, de 8 d'agost de 2023.
Amb tota aquesta informació, els Serveis Tècnics d'Habitatge hauran d'emetre un informe tècnic de qualificació definitiva, amb l'especificació de l'actuació protegible executada i l'import de la subvenció que s'ha d'atorgar.
A partir del que indiqui l'informe tècnic de qualificació definitiva, i després que la persona interessada incorpori a l'expedient administratiu la documentació requerida en finalitzar les obres realitzades, i acrediti que es troba al corrent de pagaments dels tributs municipals, així com la no existència de qualsevol altra càrrega municipal com ara multes o sancions, i finalment que es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública i la Seguretat Social.
S'ha d'elevar una proposta a la Junta de Govern Local per atorgar la qualificació definitiva a les obres de rehabilitació, aprovar l'import de la subvenció i ordenar-ne el pagament.
16.- Compatibilitat de subvencions.
La subvenció concedida és compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
L'import d'aquesta subvenció en cap cas pot, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superar el cost de l'activitat que desenvolupa la persona beneficiària.
En tot cas, la persona sol·licitant haurà de declarar els ajuts que hagi obtingut o sol·licitat per a la mateixa activitat, tant en iniciar-se l'expedient com a qualsevol moment en què això es produeixi.
17.- Pagament de la subvenció.
Una vegada reconegut el dret a la subvenció i comprovat que la persona beneficiària compleix tots els requisits exigits per rebre-la, la Junta de Govern Local ha de procedir a aprovar-la i a aprovar el seu pagament.
En cap cas es poden realitzar bestretes i/o pagaments a compte de la subvenció autoritzada.
18.- Obligacions de la persona beneficiària.
Les persones beneficiàries de les subvencions estan subjectes a les obligacions següents:
Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
a. Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
b. Estar al corrent de pagament d'obligacions tributàries amb la Hisenda Pública, la Seguretat Social, els tributs municipals, així com la no existència de qualsevol altra càrrega municipal com ara multes o sancions.
c. Comunicar immediatament, fins i tot durant la tramitació de la sol·licitud, a l'òrgan competent de la tramitació que li hagi reconegut la subvenció, qualsevol modificació de les condicions que van motivar tal reconeixement, que poguessin determinar la pèrdua sobrevinguda del dret a la subvenció. La no comunicació d'aquestes modificacions serà causa suficient per iniciar un expedient de reintegrament de les quantitats que poguessin haver-se cobrat indegudament.
d. Comunicar a l'òrgan concedent les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i els requisits subjectius tenguts en compte per concedir la subvenció.
e. Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determini la concessió o gaudi de la subvenció.
f. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció que el departament d'Habitatge consideri pertinents durant l'execució de l'actuació.
g. Comunicar a l'òrgan concedent, tot d'una que se sàpiga, l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financiïn les activitats subvencionades, procedents d'entitats públiques o privades.
h. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, perquè puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
i. Procedir al reintegrament dels fons percebuts més l'interès de demora reportat des del moment de l'abonament de la subvenció fins al moment en què s'acordi la procedència del reintegrament en els supòsits prevists a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la seva normativa de desenvolupament.
j. Obtenir, si escau, el títol habilitant urbanístic per l'execució de les obres objecte de subvenció.
19.- Incompliments.
L'incompliment d'algun dels requisits necessaris per obtenir la qualificació definitiva de rehabilitació per part del promotor, determinarà l'arxivament de l'expedient, a més de la impossibilitat de sol·licitar una altra qualificació per realitzar obres de rehabilitació en el mateix habitatge, durant un període de cinc anys.
Quan es procedeixi a arxivar l'expedient per no haver aportat el promotor la documentació exigida o no haver esmenat la deficiència en els terminis establerts, aquest no podrà sol·licitar una altra qualificació per realitzar obres de rehabilitació a la mateixa edificació durant un període de cinc anys des de la notificació de la resolució de l'arxivament.
En cas de verificar que la persona beneficiària ha incomplert les condicions establertes a les bases reguladores, a la convocatòria de la subvenció o a la mateixa ordenança reguladora, l'òrgan competent ha d'acordar la revocació total de la subvenció, amb reintegrament de les quantitats percebudes més els interessos legals des que es varen percebre.
20.- Infraccions i sancions.
Són aplicables, quant a les infraccions i sancions, els articles 59, 67, 68 i 69 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
21.- Prescripció.
És aplicable, quant al règim de prescripció, el que estableix l'article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
CONVOCATÒRIA DE CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A LA REHABILITACIÓ D'EDIFICIS I HABITATGES EN EL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ 2024-2025.
1. Marc normatiu
Els ajuts previstos en aquesta convocatòria s'han de regir pel que disposen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la rehabilitació d'edificis i habitatges en el terme municipal de Calvià 2024-2025, aprovades per la Junta de Govern Local en sessió de 27 de novembre de 2024.
2. Crèdit pressupostari
L'assignació pressupostària per a aquesta convocatòria és de CENT SEIXANTA-DOS MIL VUIT-CENTS VINT EUROS (162.820,00€) de la partida pressupostària 401-15200-7800001, Subvenció Rehabilitació d'edificis i habitatges, del pressupost de l'Ajuntament de Calvià 2025.
3. Objecte, condicions i finalitat de la subvenció.
Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions per les obres de rehabilitació d'edificis i habitatges situats en el terme municipal de Calvià, que tinguin per finalitat la millora de l'estat de conservació dels elements comuns dels edificis residencials, així com l'eliminació de barreres arquitectòniques a edificis residencials i a habitatges, dins el marc de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials en el terme municipal de Calvià, aprovada pel ple de la Corporació mitjançant acord plenari de data 29 de setembre de 2016, BOIB núm. 131, de 15 d'octubre de 2016, darrera modificació BOIB número 110, de 8 d'agost de 2023 ( article 16 i article 18 respectivament).
S'entendran per actuacions de rehabilitació d'edificis i habitatges les adequacions estructurals, funcionals i d'habitabilitat d'habitatges o d'edificis d'habitatges el destí principal dels quals sigui el d'habitatge.
4.- Requisits per sol·licitar la subvenció.
Per obtenir els ajuts prevists en aquestes bases reguladores, serà necessari complir, sempre que ens siguin d'aplicació, els requisits que apareixen regulats a l'article 9 de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials en el terme municipal de Calvià, aprovada pel ple de la Corporació municipal en data de 29 de setembre de 2016. Darrera modificació BOIB núm. 110, de 8 d'agost de 2023.
5. Criteris de valoració de les sol·licituds.
Les sol·licituds per a la subvenció d'habitatges i edificis es valoraran seguint els criteris establerts a la base 12 de les Bases reguladores per a la concessió de subvencions per rehabilitar edificis i habitatges en el terme municipal de Calvià 2024-2025.
6. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds poden presentar-se en el termini d'un (1) mes, a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el BOIB, de les següents maneres:
Tal com estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva els actes administratius que es generin en la tramitació del mateix seran objecte de publicació, i la mateixa es durà a terme a la pàgina web municipal, al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià i la Base de dades Nacional de Subvencions.
Les comunitats de propietaris estan obligades a comunicar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu (article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).
7. Termini de resolució de concessió.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de concessió no pot excedir de sis (6) mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB.
El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre la sol·licitud de concessió de subvenció desestimada per silenci administratiu.
Les resolucions adoptades per l'òrgan concedent s'han de notificar segons el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i les disposicions concordants.
La resolució de concessió posa fi a la via administrativa i s'hi pot recórrer mitjançant recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la seva publicació, o bé directament mitjançant la interposició del pertinent recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seva publicació.
En cas de presentar-se recurs de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins a la resolució expressa del primer recurs o la seva desestimació presumpta.
8. Documents i informació a aportar:
1. En el moment de presentar la sol·licitud.
a) Si es tracta de comunitats de propietaris:
S'han d'aportar els següents documents:
En cas de NO autoritzar la consulta de dades a l'Ajuntament, hauràn d'aportar també:
b) Si es tracta de persones físiques
S'han d'aportar els següents documents:
En cas de NO autoritzar la consulta de dades a l'Ajuntament, hauràn d'aportar també:
2. Una vegada finalitzades les obres totes les sol·licituds hauran d'aportar els documents justificatius de les actuacions realment executades:
En cas de NO autoritzar la consulta de dades a l'Ajuntament, hauràn d'aportar, també:
La presentació de la sol·licitud de subvenció implica acceptar les bases i obligacions establertes en aquesta norma.
9. Esmena de sol·licituds.
D'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud presentada de l'ajut, no reunís els requisits previstos o la documentació aportada fos incompleta, es requerirà la persona sol·licitant per esmenar les deficiències detectades o aportar la documentació necessària en el termini de deu (10) dies hàbils, i advertir-lo que, si no compleix aquest requeriment en els termes previstos, se'l tindrà per desistit de la seva sol·licitud, amb una resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes prevists a l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Aquest requeriment d'esmena i els altres actes de tràmit del procediment, així com qualsevol altra informació referent al mateix, únicament seran objecte de publicació a la pàgina WEB i en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià.
10. Resolució
La resolució de concessió, d'acord amb el que disposen els articles 42, 43 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web i en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià.
Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos des de la publciació de la resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa.
11. Mitjans de publicació.
L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que els actes administratius seran objecte de publicació quan es tracti d'actes integrants d'un procediment selectiu o de concurrència competitiva de qualsevol tipus, i que en aquest cas, la convocatòria del procediment haurà d'indicar el mitjà on s'efectuaran les successives publicacions.
Els mitjans on s'efectuaran les publicacions relatives a la present convocatòria, inclosa la referent al requeriment d'esmena, actes de tràmit, resolució i qualsevol altra informació referent a la mateixa, serà la pàgina WEB i al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià.
Calvià, (signat electrònicament: 10 de desembre de 2024)
El tinent de batle delegat d'Habitatge, Urbanisme, Planejament i Patrimoni Jaime Bujosa Arbona