Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 821314
Departament de Selecció i Provisió de Recursos Humans. Servei de Selecció. Convocatòria de 6 places de TAE mitjà d'intervenció social pel sistema de concurs-oposició pel torn lliure corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2021 i 2023
La Regidora d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior, per resolució núm. 18603 de 10 de desembre de 2024, ha resolt el següent:
PRIMER.- Convocar proves selectives pel sistema de concurs oposició, pel torn lliure, per cobrir 6 places de TAE MITJÀ D'INTERVENCIÓ SOCIAL de vacants a la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament, pertanyents a l'escala d'Administració especial, subescala tècnica, classe mitja, especialitat intervenció social, grup A, subgrup A2, dotades pressupostàriament, 5 places corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2021 (BOIB núm. 180 de 30-12-21) i 1 plaça corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2023 (BOIB núm. 164 de 2-12-23).
SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten.
TERCER.- Nomenar els membres del Tribunal qualificador que ha de dirigir el desenvolupament del procés selectiu, la composició del qual serà el següent:
Presidenta titular: Sra. Jeronia Arbona Roca
President suplent: Sr. Mateu Crespí Perelló
Vocal 1 titular: Sra. Maria Mercedes Pérez Pérez
Vocal 1 suplent: Sra. Maria Magdalena Frontera Negre
Vocal 2 titular: Sra. Rosa Borras Albertí
Vocal 2 suplent: Sra. Juana Maria Vara Cifre
Vocal 3 titular: Sra. Juana Maria Guillen Palomares
Vocal 3 suplent: Sr. Miguel Espinar Garcia
Vocal 4 titular: Sra. Karen Viviana Frasser Barajas
Vocal 4 suplent: Sra. Celina Anais Bisbal Oliver
QUART.- El termini de presentació d'instàncies serà de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
CINQUÈ.- Les sol·licituds per a participar en el procés selectiu s'han de tramitar obligatòriament mitjançant el Portal de l'opositor (https://oposicions.palma.cat), sense perjudici del posterior registre electrònic.
SISÈ.- Publicar la present convocatòria i bases específiques en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Boletín Oficial del Estado.
BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR EL PROCEDIMENT SELECTIU, PER CONCURS OPOSICIÓ, TORN LLIURE, DE 6 PLACES DE TAE MITJÀ D'INTERVENCIÓ SOCIAL CORRESPONENTS A LA TAXA ADDICIONAL DE LES OFERTES PÚBLIQUES D'OCUPACIÓ DELS ANYS 2021 I 2023
PRIMERA. –OBJECTE I NORMES GENERALS.
L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs oposició, torn lliure, per a la cobertura de 6 places de TAE MITJÁ INTERVENCIÓ SOCIAL enquadrats en l'escala d'Administració especial, subescala tècnica, classe mitja, especialitat intervenció social, grup A, subgrup A2, dotades pressupostàriament, corresponents a l'oferta pública d'ocupació dels anys 2021 (BOIB núm. 180 de 30-12-21) i 2023 (BOIB núm. 164 de 2-12-23) amb la següent distribució:
La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.
Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.
L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d'ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.
Aquest procediment selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019, i en allò no previst, s'aplicarà l'establert al Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (d'ara endavant TREBEP) i en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears (d'ara endavant LFPIB).
SEGONA. -REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:
Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les següents condicions:
1.- Tenir nacionalitat espanyola o la d'algun Estat de la Unió Europea o que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.
L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.
2.- Tenir 16 anys complerts i no superar l'edat per a la jubilació forçosa.
3.- Estar en possessió titulació universitària oficial de diplomatura o grau en l'àmbit de les ciències socials o humanitats o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.
En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable a les persones aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades.
4.- Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
5.- No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas de personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes d'accés a l'ocupació pública.
6.- Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
7.-Certificat de nivell B2 del Marc Comú Europeu de Referència (MCER) d'anglès o francès o àrab.
8.- Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013).
9.- Acreditar no haver estat condemnat/condemnada per sentència ferma per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual, tràfic d'éssers humans o explotació de menors, mitjançant l'aportació del Certificat del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
10.- Abonar com a dret d'examen 26,52 euros dins el termini d'admissió d'instàncies, sense que es puguin abonar en cap altre moment.
Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i els aspirants hauran de manternir-los durant el període en què es desenvolupi el procediment selectiu.
TERCERA.- FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL
Les funcions del lloc de treball són les següents:
- Atendre, valorar i informar en situacions de necessitat amb relació als drets de ciutadania i a la inclusió de persones migrades, inclosos els informes d'arrelament per a la regularització administrativa.
- Dissenyar, realitzar i avaluar activitats i projectes orientats a la inclusió de persones migrades en tots els àmbits de la vida de la ciutat, a la convivència intercultural i a prevenir conductes i situacions de discriminació, racisme o xenofòbia.
- Prestar suport i assistència tècnica per a l'atenció de persones migrades als serveis municipals.
- Col·laborar amb grups de persones, entitats i serveis amb les mateixes finalitats, participar en comissions tècniques, xarxes i processos de treball.
- Donar compliment als procediments de treball i als criteris metodològics i de qualitat aprovats pel Servei i als de caràcter general de l'Ajuntament.
- Avaluar i realitzar projectes orientats a la cooperació, la solidaritat i en els drets humans.
- Col·laborar amb grups de persones, entitats i serveis amb les mateixes finalitats, participar en comissions tècniques, xarxes i processos de treball.
- Incloure la perspectiva de gènere considerant les situacions de doble discriminació que puguin afectar les dones i incloent indicadors en tots els anàlisis i diagnosis i indicadors d'impacte de gènere en els projectes i activitats.
- Donar compliment als procediments de treball i als criteris metodològics i de qualitat aprovats pel Servei i als de caràcter general de l'Ajuntament
QUARTA.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
La sol·licitud per participar en el concurs oposició, s'ha d'emplenar mitjançant l'aplicació del Portal de l'opositor (https://oposicions.palma.cat), essent imprescindible l'acreditació per algun dels sistemes d'identificació i firma admesos per la passarel·la Cl@ve del Govern d'Espanya: DNIe/Certificat electrònic, Cl@ve permament i Cl@ave ocasional (Cl@vePin). Complimentada la sol·licitud telemàtica, es generarà un document pdf que s'haurà de registrar, juntament amb el justificant d'abonament de la taxa, dins el termini de presentació d'instàncies, a través del Registre electrònic de l'Ajuntament de Palma.
També s'haurà de signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu.
Amb la sol·licitud de participació no s'ha d'aportar cap document d'acreditació dels requisits.
En cas que s'hagi presentat més d'una sol·licitud, únicament es tindrà en compte la sol·licitud amb el darrer número de registre electrònic d'entrada.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en la pàgina web de l'Ajuntament de Palma i, si escau, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
La falsedat de les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació aportada com a requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
CINQUENA.- PAGAMENT DE LA TAXA DELS DRETS D'EXAMEN
La quantia de la taxa del dret d'examen és de 26,52 euros d'acord amb el que disposa l'article 4 de l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal, que s'haurà d'abonar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es pugui abonar en cap altre moment.
SISENA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en la pàgina web de la Corporació, a l'apartat d'oferta pública de feina. La relació de persones admeses i excloses es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Es concedirà un termini de deu dies hàbils des del dia següent a la publicació en el BOIB, per tal que les persones interessades presentin les al·legacions o esmenes que considerin oportunes.
Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, que es publicarà a la pàgina web www.palma.cat, a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació de persones excloses es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública mitjançant diligència, al web de l'Ajuntament.
En tot cas, amb la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses es farà pública la data, lloc i hora de realització del primer exercici de la fase d'oposició.
SETENA.-TRIBUNAL QUALIFICADOR
El tribunal qualificador estarà format per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/ària serà designat per votació d'entre els vocals.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions d'observar i vigilar el bon desenvolupament del procés selectiu.
En cas de resultar necessari el Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessori per a totes o algunes de les proves, amb veu i sense vot. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.
Els Tribunals hauran d'acordar els criteris de correcció de les proves selectives en la sessió de constitució.
VUITENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment selectiu és pel sistema de concurs oposició pel torn lliure.
NOVENA.- QUALIFICACIONS
Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es puntuaran d'acord amb allò establert a les presents bases reguladores. Per poder optar a la realització dels exercicis segon i tercer serà imprescindible haver estat qualificat com a “apte/a” en l'exercici o exercicis precedents.
DECENA.- CALENDARI D'EXERCICIS
El primer exercici s'efectuarà dins dels 6 mesos següents a la publicació al Butlletí Oficial de l'Estat, la resta es determinarà pel tribunal.
En el supòsit que amb posterioritat a l'aprovació d'aquestes bases es modifiqui la normativa reguladora del contingut del temari, serà d'aplicació les referències que es trobin en vigor en el moment de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat.
ONZENA.- PROGRAMA I TEMARI DE L'OPOSICIÓ
FASE D'OPOSICIÓ
La fase d'oposició suposarà un 70% de la puntuació final.
PRIMER EXERCICI
Obligatori i eliminatori. Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de tres hores, dos temes elegits entre quatre temes designats per sorteig públic del temari específic que s'enumeren a continuació. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts. Cada tema es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici, 5 per cada tema.
Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l'ordre d'idees i la qualitat de l'expressió escrita.
SEGON EXERCICI
Obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre un supòsit pràctic elegit a l'atzar d'entre els tres temes plantejats pel tribunal i relacionats amb les funcions de la plaça convocada i a contestar per escrit, en un temps màxim d'una hora i mitja.
Es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici.
TERCER EXERCICI
Obligatori i eliminatori.- Consistirà a contestar per escrit, en un temps màxim d'una hora un tema entre dos temes extrets a l'atzar per sorteig públic del temari de la part general.
Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar aquest exercici.
Total puntuació fase d'oposició 50 punts.
FASE DE CONCURS
Les persones aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació i d'acord amb el tràmit telemàtic a través del Portal de l'opositor el full d'autobaremació de mèrits.
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, no s'hauran de presentar fins que finalitzi la fase d'oposició i sigui requerida per part de l'òrgan competent en el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.
La acreditació de requisits i mèrits s'ha de fer a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Palma, per Registre Electrònic General.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs.
En cas de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma, i que la documentació acreditativa dels requisits i mèrits consti a l'expedient personal hauran de fer remissió al seu expedient personal.
L'acreditació de treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:
Experiència professional
1. Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
2. Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
3. Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.
La puntuació màxima es de 6 punts.
Cursos de formació
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions, així com la formació organitzada i impartida pels Col·legis Professionals. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat, ni aquells presentats com a requisit d'accés a la plaça convocada.
La puntuació màxima és de 5 punts.
Formació que es valorarà a qualsevol especialitat.
Es valoren per a qualsevol especialitat les següents accions formatives:
- Cursos de l'àrea jurídic administrativa.
- Cursos d'igualtat de gènere.
- Cursos d'informàtica.
- Cursos de qualitat, habilitats, competències professionals i comandaments
- Cursos de prevenció de riscs laborals
Aquesta formació es valorarà d'acord al següent:
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
La puntuació màxima és de 3 punts.
Titulacions acadèmiques
1.Estudis que es valoren.
1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.2 La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3 Es valoraran les titulacions de nivell superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.
2. Puntuació.
2.1 Estudis de Postgrau.
2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.
2.1.2 Per cada títol de màster universitari oficial: 2 punts.
2.1.3 Títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficial, ó 0.015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.
No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l'exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.
2.2 Estudis universitaris:
2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 2 punts.
2.2.2 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, grau, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 1,5 punts.
2.2.3 Per cada títol propi de grau: 1 punt.
La puntuació màxima és de 6 punts
Coneixement de llengua catalana
Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
La puntuació màxima és de 2 punts.
Exercicis per oposició superats
Per cada exercici obligatori superat en un procés de selecció de l'Ajuntament de Palma per l'accés a la mateixa especialitat, dins els últims 12 anys anteriors a la present convocatòria: 0,33 punts.
La puntuació màxima serà d'1 punt.
Total puntuació màxima fase de concurs: 23 punts.
La fase de concurs suposarà un 30% de la puntuació final.
Constitució de la borsa d'interins
El present procediment selectiu generarà una borsa de treball del qual es podran nomenar per ordre de puntuació final les persones que figurin en el borsí de persones candidates que hagin superat com a mínim el primer exercici de la convocatòria, d'acord amb allò establert a l'article 18.2 de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma.
TEMARI PART ESPECÍFICA
1. La Llei orgànica 4/2000 sobre drets i llibertats de les persones estrangeres a Espanya i la seva integració social. La política immigratòria a l'Estat Espanyol. La integració de les persones migrades. Drets i llibertats.
2. La reagrupació familiar. Drets, requisits i procediments per a la reagrupació familiar. Efectes de la reagrupació en circumstàncies especials.
3. Les garanties jurídiques de les persones estrangeres a Espanya. Els actes discriminatoris i les mesures antidiscriminatòries.
4. El règim jurídic de les persones estrangeres a Espanya. Entrada i sortida del territori espanyol. Els visats.
5. Les autoritzacions d'estada i residència. Situacions previstes en la llei. Residència temporal i treball de dones estrangeres víctimes de violència de gènere o de violències sexuals. La residència de llarga durada. Règim d'admissió a efectes d'estudis, intercanvi d'alumnes, pràctiques no laborals o serveis de voluntariat.
6. Residència de persones apàtrides, indocumentades i refugiades. El dret d'asil i la condició de persona refugiada a Espanya. Els menors no acompanyats.
7. Autoritzacions per a la realització d'activitats lucratives. Situacions, exempcions de la situació nacional d'empleo.
8. Infraccions i règim sancionador en matèria d'estrangeria. Efectes.
9. Les víctimes de tracta d'éssers humans i la col·laboració contra les xarxes organitzades.
10. L'obtenció de la nacionalitat espanyola
11. El Real decret pel que e s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000 sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya. El règim d'entrades i sortides del territori espanyol.
12. El Real decret pel que s'aprova el Reglament de la LO 4/2000 sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya. Les estades de curta durada. Definició i supòsits de residència temporal.
13. La residència temporal per reagrupació familiar. Requisits i procediment.
14. La residència temporal i treball per compte d'altre. Requisits i procediment
15. La residència temporal per circumstàncies excepcionals. Supòsits i procediment. L'autorització de treball en supòsits de circumstàncies excepcionals.
16. Els informes socials d'arrelament. Finalitat. Marc normatiu. Procediment i tràmit a l'Ajuntament de Palma.
17. Els informes socials per a espanyols retornats. Procediment i tràmit a l'Ajuntament de Palma.
18. Els informes d'esforç d'integració. Finalitat. Marc normatiu i competència. Requisits i continguts.
19. El Programa de retorn voluntari de les persones migrades.
20. Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears. L'estructura del sistema públic dels serveis socials a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Les competències de les administracions autonòmica, insular i local.
21. Les carteres de serveis socials en el marc de la Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. Tipologies de serveis i prestacions.
22. La cartera de serveis socials de l'Ajuntament de Palma. Els serveis socials comunitaris bàsics. La primera atenció. L'atenció individual-familiar.
23. La cartera de serveis socials de l'Ajuntament de Palma. L'atenció grupal. L'atenció comunitària.
24. Les competències en matèria d'interculturalitat i cooperació segons l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma. Els serveis de gestió de la diversitat cultural i sensibilització en drets humans segons la cartera municipal de serveis socials.
25. Interculturalitat. Conceptes clau. La comunicació intercultural. La competència intercultural. Plantejament multifactorial i interseccionalitat.
26. Les ciutats interculturals. Concepte i objectius. El Programa Ciutats Interculturals del Consell d'Europa. La Red española de Ciudades Interculturales.
27. Estereotips, prejudicis i discriminacions. Definició, origen i aprenentatge.
28. L'estratègia antirumors a la ciutat. Elements clau i desenvolupament.
29. Els conflictes. Conceptes clau. Tipus de conflicte. Característiques. Estratègies d'afrontament. Models i estratègies de resolució de conflictes.
30. La declaració Universal dels Drets Humans.
31. La Carta Europea de salvaguarda de Drets Humans a la ciutat.
32. La Llei 15/2022 integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació. El dret a la igualtat de tracte i no discriminació en diferents àmbits de la vida política, econòmica, laboral i social.
33. La Llei 15/2022 integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació. La defensa i la promoció del dret a la igualtat de tracte i la no discriminació.
34. El Protocol per coordinar l'atenció a situacions de discriminació, racisme i xenofòbia a Palma. Marc conceptual. Finalitat, composició i funcionament.
35. El Reglament orgànic dels drets de la ciutadania de l'Ajuntament de Palma. Els drets de la ciutadania en les seves relacions amb l'administració municipal. Garantia dels drets de ciutadania.
36. La defensora de la ciutadania. L'oficina de la defensora de la ciutadania.
37. El dret d'associació. La capacitat per constituir associacions. El funcionament, activitats i responsabilitats de les associacions.
38. El Reglament orgànic de participació ciutadana de l'Ajuntament de Palma
39. Els Drets de la Infància. La Convenció sobre els drets de l'infant.
40. La Llei orgànica 8/2021 de Protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. Drets dels Infants davant la violència. Deure de comunicació de situacions de violència.
41. La Llei 9/2019 de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència a les Illes Balears. Sistema de protecció a la Infància i adolescència.
42. El Protocol marc interdisciplinari de maltractament infantil de les Illes Balears.
43. Les subvencions. Concepte de subvenció. Els plans estratègics de subvencions. Concepte i continguts.
44. Els principis rectors i els criteris objectius d'atorgament de les subvencions. Procediments de concessió.
45. El Pla estratègic de subvencions de l'Àrea de Gent Gran i Interculturalitat.
46. La Llei 3/2018 de 24 de maig, del tercer sector d'acció social de les Illes Balears.
47. La Llei 8/2023, de 27 de març, de cooperació per a la transformació global. Els principis que orienten la política de cooperació per a la transformació global. Enfocaments.
48. Els agents balears de cooperació per a la transformació global. El registre d'organitzacions no governamentals per al desenvolupament.
49. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible. L'Agenda 2030.
50. La implementació de l'Agenda 2030 a nivell local.
51. El Protocol per assetjament sexual i per raó de sexe de l'Ajuntament de Palma
TEMARI PART GENERAL:
1. La Constitució espanyola de 1978. Concepte. El poder constituent. Principis constitucionals. La reforma constitucional. Organització territorial de l'Estat. Els estatuts d'autonomia: especial referència al de les Illes Balears (disposicions generals).
2. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. Legislació bàsica i autonòmica. L'organització municipal. Òrgans necessaris: alcalde, tinents d'alcalde, Ple i Junta de Govern Local. Òrgans complementaris: comissions informatives i altres òrgans. Els grups polítics i els regidors no adscrits. La participació veïnal en la gestió municipal. El consell obert
3. Organització municipal. Competències municipals. Règim d'organització dels municipis de gran població.
4. Les formes d'acció administrativa de les entitats locals. L'activitat de policia: la intervenció administrativa local en l'activitat privada. Les autoritzacions administratives: les seves classes. El règim de les llicències. La comunicació prèvia i la declaració responsable
5. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. Legislació bàsica i autonòmica. L'organització municipal. Òrgans necessaris: alcalde, tinents d'alcalde, Ple i Junta de Govern Local. Òrgans complementaris: comissions informatives i altres òrgans. Els grups polítics i els regidors no adscrits. La participació veïnal en la gestió municipal. El consell obert. Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació.
6. El personal al servei de les entitats locals: classes i règim jurídic. La funció pública local: classes de funcionaris locals. Drets i deures dels funcionaris públics locals. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Procediment sancionador.
7. Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques: Disposicions generals del procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu.
8. L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu, Eficàcia: notificació i publicació. Executivitat i suspensió. Execució forçosa dels actes administratius.
9. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú: La iniciació del Procediment: Classes, esmenes i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.
10. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encomana de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.
11. El pressupost general de les Entitats locals. Estructura pressupostaria. Elaboració i aprovació. Pròrroga del pressupost. Execució i liquidació del pressupost.
12. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.
13. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.
14. Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no discriminació i violència de gènere. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere a l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.
15. La centralitat del ciutadà. Participació ciutadana. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. El Consell de Transparència i Bon Govern. El Portal de Transparència. La transparència i l'accés a la informació en les comunitats autònomes i entitats locals. Govern obert. Codis de bon govern.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació al BOIB.
Palma, a la data de la signatura electrònica (11 de desembre de 2024)
La cap de servei de Planificació i Provisió p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Raquel Cucarella Ribera