Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MURO
Núm. 816759
Aprovació la delegació de competències a l’EBAP per la realització de les proves del procés selectius de les places de policia local que es publicaran a l'oferta pública de 2025
Per resolució de batlia número 2024/1146 el passat dia 29 de novembre 2024, es va resoldre el següent assumpte:
«Resolució del batle per la qual s'aprova la delegació de competències a l'EBAP per la realització de les proves del procés selectius de les places de policia local que es publicaran a l'oferta pública de 2025
ANTECEDENTS I FONAMENTS DE DRET
La Resolució de la consellera de Presidència i Administracions públiques de 04 de novembre de 2024, publicada al BOIB núm. 146 de 07 de novembre de 2024, de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntament que no hagi constitut cos de policia local.
D'acord amb l'exigit a la convocatòria, l'Oferta d'Ocupació Pública de 2025 haurà d'estar aprovada, publicada i comunicada abans de dia 06 de febrer de 2025 al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a l'Escola Balear d'Administració Pública.
D'acord amb l'exigit a la convocatòria, l'Ajuntament té aprovat el Pla d'Igualtat per acord de Ple de 18 de juny de 2018.
D'acord amb les atribucions que em confereix la legislació vigent en matèria del règim local, i concretament d'acord amb l'article 21.1.s), de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local,
RESOLC
Primer.- Aprovar, publicar i comunicar l'Oferta publica d'ocupació de 2025 de l'Ajuntament de Muro abans de dia 06 de febrer de 2025 al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a l'Escola Balear d'Administració Pública.
Segon.- Delegar a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d'Administració Pública mitjançant l'Escola Balear de l'Administració Pública les següents competències, de conformitat amb l'Annex I de la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions públiques de 04 de novembre de 2024:
a) Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu per cobrir les possibles places que constin a l'Oferta Pública 2025 amb les següents característiques:
Personal Funcionari de carrera
Denominació: Policia Local
Escala: Administració Especial
Classe: Policia Local
Grup: C1
Procediment: mitjançant procediment ordinari, torn lliure
La delegació inclou les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.
b) Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables.
Aquests actes són, com a mínim, els següents:
- Recepcionar i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments.
- Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis
- Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionats amb el procés selectiu.
- Determinar la composició del tribunal qualificador, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.
- Proposar l'adjudicació de destinacions dels aspirants que superin l'oposició perquè l'ajuntament corresponent els nomeni personal funcionari en pràctiques.
La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.
La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar a cada ajuntament.
Tercer.- Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Quart.- Donar trasllat d'aquesta resolució a l'Escola Balear d'Administració Pública.
Quint.- Donar trasllat d'aquesta resolució a la Mesa general conjunta de personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Muro perquè en tengui coneixement.»
Muro, en data de la signatura electrònica (5 de desembre de 2024
El batle Miquel Porquer Tugores)