Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 816035
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, a proposta de la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per la qual es declara la pèrdua del dret a tràmit, la caducitat i l’arxivament dels expedients administratius de compensació de pràctiques professionals no laborals corresponents a especialitats formatives adreçades prioritàriament a treballadors desocupats
La directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. Les entitats que consten en l'annex van presentar una sol·licitud per tramitar el pagament de la subvenció de les pràctiques no laborals corresponents a especialitats formatives adreçades prioritàriament a treballadors desocupats.
2. Mitjançant el servei d'Adreça Electr``onica Habilitada Única (DEHÚ) es van practicar les notificacions de requeriments de documentació a les entitats que consten en l'annex d'aquesta Resolució per tramitar els esmentats ajuts. Es va advertir que si no es presentava la documentació en un termini de tres mesos es dictaria resolució de caducitat i d'arxivament dels procediments.
3. El termini de tres mesos, abans esmentat, ha finalitzat sense que aquestes entitats hagin presentat la documentació requerida.
Fonaments de dret
1. D'acord amb l'article 2.2 de Decret 22/2020 de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat de Decret d'aprovació dels Estatuts de Servei d'Ocupació de les Illes Balears, pot dur a terme, entre altres, les funcions necessàries per gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació i formació amb alternança amb l'ocupació que tenen per objecte millorar les possibilitats d'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; l'adaptació de la formació i requalificació per a l'ocupació dels treballadors.
2. L'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que “els tràmits que hagin d'executar els interessats s'han de realitzar en el termini de deu dies a partir de l'endemà de la notificació de l'acte corresponent, excepte en el cas en què la norma corresponent fixi un termini diferent, (...), a les persones interessades que no compleixin el que disposen els apartats anteriors, se'ls pot declarar que han perdut el seu dret al tràmit corresponent. No obstant això, s'ha d'admetre l'actuació de l'interessat, que produeix els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia en què es notifiqui la resolució en la qual es consideri que el termini ha transcorregut”.
3. L'article 95.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, disposa que en els procediments iniciats a sol·licitud de la persona interessada, quan el procediment es paralitza per causa que sigui imputable a aquesta, l'Administració li ha d'advertir que, transcorreguts tres mesos, se'n produirà la caducitat. Consumit aquest termini sense que el particular requerit realitzi les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'Administració ha d'acordar l'arxivament de les actuacions i ha de notificar-ho a la persona interessada.
Contra la resolució que declari la caducitat, són procedents els recursos pertinents. No es pot acordar la caducitat per la simple inactivitat de la persona interessada en la formalització de tràmits, sempre que no siguin indispensables per dictar la resolució. Aquesta inactivitat no té cap més efecte que la pèrdua del dret a aquest tràmit.
Per tot això, formul la següent,
Proposta de resolució
1. Propòs al conseller d'Empresa, Ocupació i Energia i President del Servei d'Ocupació de les Illes Balears que dicti una resolució de la pèrdua del dret al tràmit i la caducitat del procediment, així com l'arxivament de l'expedient administratiu en haver transcorregut el termini de tres mesos des que l'Administració va requerir les empreses que consten en l'annex d'aquesta Resolució perquè aportessin la documentació necessària per poder continuar la tramitació de la sol·licitud de la subvenció.
2. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
(Signat electrònicament: 9 de desembre de 2024)
La directora del SOIB proposant María de la Luz Moreno Romero
Conforme amb la proposta, en dict resolució
La directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears María de la Luz Moreno Romero Per delegació de signatura del president del SOIB (Resolució de 8 de maig de 2024, BOIB núm. 62, d'11 de maig)
ANNEX
CURS |
CONVOCATÒRIA |
SOL·LICITANT |
NIF |
DATA NOTIFICACIÓ |
DATA DESISTIMENT |
333/20 |
Desocupats CP 22/25 |
MELIA HOTELS INTERNATIONAL S.A. |
A78304516 |
20/08/2024 |
20/11/2024 |
240/23 |
Centres propis educatius 20/21 |
S'AGUAIT CIUTADELLA S.L. |
B57923690 |
22/06/2024 |
22/09/2024 |