Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 813492
Acord del Consell de Direcció de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 3 d’octubre de 2024 pel qual s’aprova el Programa d’Itineraris de Professionalització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En la sessió de dia 3 d'octubre de 2024, a proposta del vicepresident de l'EBAP, el Consell de Direcció, en exercici de la funció que estableix l'article 11.2.e) dels Estatuts de l'EBAP, ha aprovat el Programa d'Itineraris de Professionalització.

Fonaments de dret

1. D'acord amb el que estableix l'article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, correspon a l'EBAP la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l'Administració autonòmica i de les entitats que en depenen. Així mateix, aquesta norma afegeix que, en els termes que s'estableixin, correspon a l'EBAP la realització d'activitats formatives i de selecció del personal al servei de les altres administracions de l'àmbit territorial de les Illes Balears.

2. L'article 1 del Decret 191/1996, de 25 d'octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria d'Interior (actualment, Conselleria de Presidència i Administracions Públiques), indica que l'Institut Balear d'Administració Pública (actualment, Escola Balear d'Administració Pública) és el principal instrument de la política formativa de l'Administració pública de les Illes Balears, i elabora periòdicament diferents plans de formació que responen als principis d'eficàcia i de qualitat de les activitats formatives, amb la finalitat d'afavorir la participació del personal al servei de l'Administració.

3. L'article 5.1 del Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'EBAP, inclou, entre les seves funcions, la promoció, l'organització i la gestió de la formació, el reciclatge i el perfeccionament del personal de la Comunitat Autònoma i, si escau, de la resta d'administracions del seu àmbit territorial.

4. La Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques i presidenta de l'EBAP per la qual es modifica la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques i presidenta de l'EBAP per la qual es fixen les àrees de formació i els àmbits funcionals en què s'han d'estructurar els plans de formació que organitza l'EBAP.

5. La Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, així com l'Acord de formació per a l'ocupació en les administracions públiques, que va ser modificat i ratificat per la Mesa General de Negociació de les Administracions Publiques el 15 de març de 2018.

Per tot això, d'acord amb les atribucions que atorga l'article 11.2.e) dels Estatuts de l'EBAP, el Consell de Direcció, en la sessió de data 3 d'octubre de 2024, adopta el següent

Acord

1. Aprovar el Programa d'Itineraris de Professionalització que es finança amb el fons de l'Acord de formació per a l'ocupació en les administracions públiques.

2. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Direcció de l'EBAP en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquest Acord, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 9 de desembre de 2024)

La presidenta del Consell de Direcció Antònia Maria Estarellas Torrens

 

ANNEX Programa d'Itineraris de Professionalització

Els itineraris que formen part d'aquest programa es defineixen i dissenyen a partir de la identificació de les competències necessàries per a l'exercici de les diferents funcions públiques.

Són instruments que de manera continuada proporcionen al personal eines perquè puguin adquirir i desenvolupar les competències i els coneixements necessaris per a l'exercici del lloc de feina actual i faciliten el desenvolupament de la carrera professional, ja que capacita per ocupar llocs en el futur.

En concret, durant el 2025, es preveu iniciar l'Itinerari de Professionalització per a la Contractació Pública.

1. Estructura de l'Itinerari de Professionalització per a la Contractació Pública

Aquest itinerari s'estructura en tres nivells d'exigència: inicial, intermedi i avançat.

Les activitats formatives corresponents a cada un d'aquests nivells que componen l'Itinerari de Professionalització per a la Contractació Pública de la CAIB són les següents:

BÀSIC

El cicle de vida del procés de contractació pública

INTERMEDI

Avaluació de necessitats en la contractació pública i anàlisi del mercat

Mitjans electrònics per a la contractació pública

La contractació pública sostenible i d'innovació

La preparació i la gestió del contracte

L'avaluació de la licitació

AVANÇAT

Disseny de l'estratègia de contractació

Gestió de projectes per a la contractació pública

La contractació pública sostenible i d'innovació (nivell avançat)

Selecció del proveïdor

Els documents que conformen l'expedient de contractació

Avaluació de necessitats en la contractació pública i anàlisi del mercat (nivell avançat)

2. Personal destinatari

Personal al servei de l'Administració que ocupa un lloc en una unitat de contractació o personal interessat a ocupar-lo en el futur.

3. Calendari

Es preveu iniciar l'Itinerari de Professionalització per a la Contractació Pública durant l'any 2025. Consegüentment, el termini d'inscripció a les activitats s'obrirà durant el primer semestre del 2025.