Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 813429
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 25 de novembre de 2024, relatiu a l’aprovació de la convocatòria i les bases per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, de cap insular de bombers del Consell Insular de Menorca (exp. 0608-2024-000004)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El lloc de treball de cap insular de bombers del Consell Insular de Menorca quedarà vacant pròximament. En tractar-se d'un lloc de treball catalogat, la provisió del qual és inajornable per desenvolupar les funcions que té encomanades el Consell Insular, és recomanable convocar l'esmentat lloc pel procediment de comissió de serveis.

D'acord amb el que estableix l'article 82 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 2/2013, de 14 de juny, que regula la comissió de serveis ordinària voluntària.

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament d'Economia i Serveis Generals;

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta l'acord següent:

Aprovar la convocatòria i les bases per a la cobertura del lloc de treball de cap insular de bombers, mitjançant el sistema de comissió de serveis ordinària voluntària, que consten com annex.

 

ANNEX BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA COBERTURA DEL LLOC DE TREBALL DE CAP INSULAR DE BOMBER DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS

1. Objecte

És objecte d'aquesta convocatòria la contractació d'un cap insular de bombers mitjançant comissió de serveis ordinària voluntària.

Característiques del lloc de treball

 

Nre.

Codi

Nom. del lloc

Tipus

Grup i nivell

Punts c. espec

Adscripció

Local lloc

Sistema provisió

Places de plantilla que el poden ocupar s/catàleg

Requisits del lloc

Municipi

1

AGR0201

Cap de servei

F

A/26

1720

Departament Medi Ambient, Reserva de Biosfera i Cooperació

Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament

C

-Funcionaris: Subgrup A1

-Escala:

Adm. Especial

-Subescala: Especial

1) Titulació:

- Grau en enginyeria civil o equivalent + màster en enginyeria de camins, canals i ports.

- Grau en l'àmbit de l'enginyeria industrial o titulació equivalent.

- Grau en edificació o titulació equivalent.

- Grau amb enginyeria de materials.

- Grau en arquitectura + màster habilitant o titulació equivalent

- Grau en enginyeria forestal o titulació equivalent

2) Nivell de català C1

3) Carnet de conduir camió C

4) Haver superat el curs bombers (*)

5) Requeriments específics del lloc: tenir plena disponibilitat i localització per al desenvolupament de les funcions del lloc, fora de l'horari de feina

Maó

(*) Haver superat curs bombers oficial de qualsevol Comunitat Autònoma o homologat per aquesta.

2. Durada

D'acord amb l'article 88 ter de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la comissió de serveis ordinària voluntària té caràcter temporal i finalitza pel transcurs del temps pel qual es va concedir, que no pot ser superior a dos anys. Excepcionalment, quan les necessitats del servei ho requereixin, es podrà prorrogar aquest termini.

No obstant això, abans que transcorri el temps de la concessió, aquesta pot finalitzar per les causes que s'estableixen en el mateix precepte.

3. Publicitat

Aquesta convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca, a la pàgina web http://oposicions.cime.es i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Requisits dels aspirants

S'hi podran presentar tots els funcionaris de carrera en servei actiu de qualsevol Administració pública que compleixin els requisits que estableix la relació de llocs de treball, excepte aquells als quals en el termini del darrer any s'hagi autoritzat una comissió de serveis i hagin cessat per renúncia voluntària.

 

5. Sol·licituds, documentació i termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de presentar electrònicament a través de la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.

El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds només es poden presentar telemàticament, segons l'article 14.2 e de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid, PIN ciutadà o Clave. La sol·licitud quedarà registrada directament.

Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades dels documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en aquesta convocatòria, així com un currículum professional.

El requisit de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell exigit per al lloc de feina establert s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del certificat oficial de coneixements de català que prevegi el Catàleg o Relació de llocs de treball del Consell Insular de Menorca d'acord amb el Reglament d'usos lingüístics del Consell Insular de Menorca, aprovat definitivament pel Ple en sessió de caràcter ordinari de 15 de febrer de 2021 i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 39 de 20 de març.

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística.

S'acceptarà l'homologació del certificat de català sempre que la sol·licitud d'aquesta s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Els certificats obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat fets en aquestes comunitats no són directament vàlids per a aquestes convocatòries si no és mitjançant l'homologació per part de la Direcció General de Política Lingüística.

Podeu trobar tota la informació a:

http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do? %20lang=can&cC3 %B3digo=2064704&coduo=2390443.

La data de referència per al compliment dels requisits exigits és el dia en què acabi el termini de presentació d'instàncies.

Els aspirants que, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, no compleixin els requisits exigits en aquestes bases seran exclosos de participar en aquest concurs.

Es publicarà a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es la llista d'admesos i exclosos.

6. Entrevista

Un cop expirat el termini de presentació de sol·licituds, els candidats seran citats a una entrevista personal que versarà sobre les seves capacitats per al desenvolupament del lloc de feina objecte de la convocatòria.

L'entrevista la farà una comissió assessora assistida dels assessors que consideri per al suport a la presa de decisió sobre la proposta dels candidats més idonis. La comissió estarà formada per tres membres amb coneixements de la matèria i valoraran l'experiència professional dels aspirants.

La composició de la comissió de valoració es detallarà a l'edicte de candidats admesos i exclosos.

Els representants sindicals poden assistir a les entrevistes.

7. Resolució i publicació

Una vegada finalitzat el procés, la comissió de valoració farà proposta de nomenament a la consellera d'Economia i Serveis Generals en el termini de deu dies hàbils, qui dictarà resolució.

Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca i a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.

La consellera executiva d'Economia i Serveis Generals formularà proposta de nomenament a favor de la persona elegida per ocupar el lloc de treball. Si aquesta hi renuncia, es podrà proposar un nou candidat d'entre els aspirants.

8. Incorporació

La incorporació tindrà efectes a partir de gener de 2025.

9. Recursos

Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat. El recurs es pot interposar formalment davant el mateix Consell Executiu o davant la Comissió de Govern, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Maó, 9 de desembre de 2024

Per delegació del president, El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-7-2023)