Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT

Núm. 811888
Bases específiques i convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera, una plaça vacant de la categoria de policia local de l'Ajuntament de Maria de la Salut, pel sistema de mobilitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, una plaça de la policia local, vacant i dotada pressupostàriament, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2024, pel sistema de mobilitat mitjançant concurs de mèrits. Aquesta plaça, correspon a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Subgrup de classificació C1, de l'Ajuntament de Maria de la Salut.

S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; i el Decret Llei 1/2017; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

SEGONA. Requisits dels aspirants.

No hi poden participar els funcionaris de carrera que es troben en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o serveis especials.

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

c) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

d) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

e) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

f) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

g) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2

A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu els requisits següents:

a) Tenir la condició de funcionari de carrera en la mateixa categoria o en una categoria superior en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears o en les plantilles dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local i no trobar-se en la situació administrativa de suspensió de funcions.

b) Haver estat com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria o en una de superior com a funcionari de carrera en l'ajuntament de procedència.

c) Mancar més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

d) Presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex 2) s'hauran d'adreçar a la Batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui aquesta convocatòria i bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits generals exigits en la base segona, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

c) Certificació expedida pel secretari o secretària de l'Ajuntament del qual procedeixi l'aspirant, on es faran constar els serveis prestats com a funcionari/a de carrera, d'acord amb els antecedents obrants en seu expedient personal.

d) Relació dels mèrits que s'al·leguin en relació amb el lloc de treball sol·licitat, que s'han d'acreditar mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta. Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de tres dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme l'entrevista personal, amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin dins d'aquest termini les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle dictarà una resolució, en el termini màxim de tres dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

CINQUENA. Composició de la comissió de valoració.

1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

La Comissió de valoració és l'òrgan encarregat de valorar els mèrits, gestionar les convocatòries, interpretar les bases i efectuar la proposta d'adjudicació dels llocs de treball convocats en els processos de mobilitat.

2. La composició de la comissió de valoració ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció.

4. Les organitzacions sindicals que hagin obtingut més del 10 % de representants dins l'àmbit del municipi convocant, tenen el dret de participar com a membres de la Comissió de valoració. El número de les persones representants de les organitzacions sindicals no pot ser igual o superior al dels membres designats a proposta de l'Administració.

5. La comissió de valoració ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o presidenta: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública o, si escau, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears i un designat per l'ajuntament convocant.

c) Un secretari o secretària: persona designada per l'ajuntament convocant amb veu i vot.

La comissió de valoració no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

6. La comissió de valoració pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7. La comissió de valoració i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Les decisions adoptades pels membres del tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

SISENA. Fases del sistema de selecció

1. El sistema de selecció és el de concurs de mèrits d'acord el que preveu l'annex 4 del Decret 40/2019. El concurs de mèrits es desenvoluparà en el següent ordre:

a) La primera fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits que s'han de valorar són els de l'annex 1.

La puntuació obtinguda suposarà un 70% de la nota final del procés selectiu.

b) La segona fase de concurs consisteix amb una entrevista personal per valorar les capacitats, els coneixements o les aptituds per desenvolupar el lloc de treball. Aquesta fase no te caràcter eliminatori. La puntuació obtinguda suposarà un 30% de la nota final del procés selectiu.

En quant a les capacitats i aptituds, se valorarà especialment la capacitat autònoma i resolutiva de l'aspirant, a tal efecte la comissió podrà sol·licitar al seu criteri, entre les que estimi pertinents, la resolució de supòsit/s pràctic/s, atenent especialment als procediments específics seguits al municipi.

En quant als coneixements dels aspirants, es valorarà especialment el coneixement del municipi de Maria de la Salut en el que se refereix a disposició i nomenclatura dels carrers i camins, senyalització existent i llocs d'interès.

c) Prova psicològica i/o de personalitat, per a determinar la idoneïtat del/s aspirant/s al nou lloc de feina en els terminis que estableix l'article 172 del reglament 40/2019.

Aquest prova se qualificarà amb apte o no apte i té caràcter eliminatori. El temps de la prova serà el determinat pel professional psicòleg/a assessor/a del tribunal.

2. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions percentuals obtingudes de les dues fases.

3. L'ordre d'actuació dels aspirants pel que fa el concurs específic, serà alfabètic atenent al primer llinatge dels aspirants.

4. Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement de la Comissió de valoració aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància. La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i la Comissió de valoració ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu. En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

SETENA. Qualificació de les fases del procés selectiu.

Les puntuacions obtingudes a les distintes fases, s'hauran de fer públiques el dia que s'acordin i s'hauran de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament així com a la pàgina web. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada fase, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada per la Comissió de Valoració en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de baremació de la fase o prova següent.

Relació provisional de persones aprovades i revisió.

Finalitzades les proves del procés selectiu, la Comissió de valoració ha de fer pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web la llista provisional de persones que haguin participat al procés selectiu, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda resultant de la suma de ambdues fases, amb indicació de la superació o no de la prova psicotècnica. Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions.

Acabat aquest termini, la Comissió de valoració disposarà de tres dies per resoldre'n les reclamacions.

Llista definitiva de persones aprovades.

Resoltes les reclamacions, la Comissió de valoració publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web la llista definitiva d'aspirants per ordre de puntuació, amb indicació de les aprovades, que en cap supòsit podrà ser superior al número de places convocades.

VUITENA. Presentació de documentació i nomenament de funcionari de carrera

Els aspirants de la llista definitiva, disposen d'un termini de deu dies hàbils des de la data de publicació d'aquesta, per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria:

a) Una fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Una fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

c) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

d) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria de Policia Local.

e) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l'aportació del certificat de nivell B 2 de coneixements de català.

f) Acreditació de tenir la condició de personal funcionari de carrera i l'antiguitat que s'especifica a continuació :

  • Haver estat com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria o en una de superior com a funcionari de carrera en l'ajuntament de procedència.

g) Certificat de no tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Còpia dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris de carrera, i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament. En aquest supòsit, la Comissió de Valoració podrà realitzar una nova llista definitiva, proposant al següent aspirant per ordre de puntuació, al qual serà d'aplicació el recollit en aquesta base.

NOVENA. Finalització del procés selectiu

Comprovat el compliment dels requisits, la Comissió de Valoració elevarà al Batle la llista definitiva de la persona aspirant declarat apte, i de la/es no apte/s, qui resoldrà el nomenament com a funcionari de carrera, i n'ordenarà la publicació en el termini de deu dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (a més també pot publicar-se en la pàgina web de l'ajuntament). La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Els aspirants nomenats, hauran de cessar en els seus llocs en un termini màxim de 20 dies des de la publicació del nomenament i hauran de prendre possessió del lloc de treball adjudicat en el termini màxim de 10 dies a comptar des del citat cessament, si be, la Batlia podrà augmentar discrecionalment aquests terminis. Transcorregut aquest sense efectuar la presa de possessió, s'entendrà que renúncia al nomenament i en aquest cas es procedirà a realitzar els tràmits pertinents per a efectuar el nomenament en favor dels següents aspirants per ordre de puntuació.

IMPUGNACIÓ

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Maria de la Salut, (signat electrònicament: 10 de desembre de 2024)

El batle Jaime Ferriol Martí

 

ANNEX I

Barem de mèrits de la fase de concurs general. Puntuació màxima 56,4 punts.

1. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

b) Nivell B1: 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial

de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb un màxim de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula:

Nivells del Marc Comú Europeu

EOI

Universitats, escoles de l'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

A1

0,40

0,30

1r curs nivell inicial

0,10

A2

0,60

0,40

2º curso nivell inicial

0,20

B1

0,80

0,60

1r curs nivell elemental

0,40

B1+

1

0,80

2º curso nivell elemental

0,60

B2

1,20

1

1r curso nivell mig

0,80

B2+

1,40

1,20

2º curso nivell mig

1

C1

1,60

1,40

1r curso nivell superior

0,70

C2

1,80

1,60

2º curso nivell superior

0,80

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes. D'una mateixa llengua, només es valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d' impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut 5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general : 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.

7. Valoració de les proves físiques

Certificat en vigor de superació de les proves físiques previstes a l'article 165 del Reglament marc amb un nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

 

ANNEX 2. SOL·LICITUD SOL·LICITUD AMB DECLARACIÓ RESPONSABLE, DE PROCÉS SELECTIU PER COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA UNA PLAÇA VACANT DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT, PEL SISTEMA DE MOBILITAT

SOL·LICITANT

NOM I COGNOMS:

DNI:

DIRECCIÓ:

CODI POSTAL: MUNICIPI: ILLA:

PROVÍNCIA: PAÍS:

TELÈFON FIX: TELÈFON MÒBIL:

CORREU ELECTRÒNIC:

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de la normativa reglamentària de desplegament.

EXPOSA: Que vista la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears de data _____ de ___________ de 202___, de la convocatòria per a prendre part en el procés selectiu del concurs d'una plaça de Policia Local pel sistema de mobilitat, de l'Ajuntament de Maria de la Salut.

DECLARA: Que compleix totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

SOL·LICITA: Que es tingui per presentada la present sol·licitud dins el termini concedit a l'efecte, i sigui admès per prendre part en el procés selectiu.

Lloc, data i signatura

SR. BATLE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT.-