Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 809627
Acord de delegació a la Consellera de Presidència i Administracions Públiques, mitjançant l’Escola Balear d’Administració Pública, la gestió del procès selectiu per cobrir com a funcionari\a de carrera tres (3) places corresponents a l’escala d’administració especial, subescala serveis especials, del grup C, subgrup C1 de la categoria policia local vacants a la plantilla, i incloses a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La junta de Govern, en sessió duta a terme dia 27 de novembre de 2024, ha adoptat, entre d'altres, el següent acord que es transcriu literalment:

«ANTECEDENTS

I. Dia 30 d'octubre de 2024 la Junta de Govern va aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'exercici 2024 a la qual s'oferta un total de tres (3) places corresponents a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, del grup C, subgrup C1 de la categoria policia local pel sistema de torn lliure (BOIB núm. 147 de 9 de novembre de 2024). Aquesta oferta ha de desenvolupar-se en el termini improrrogable de tres anys.

II. Dia 7 de novembre de 2024 s'ha publicat al BOIB núm. 146 Resolució de la consellera de Presidència i Administracions públiques per la qual s'aprova la convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local.

FONAMENTS DE DRET

1. L'article 30.1 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, estableix que correspon als ajuntaments la competència per a la selecció de nou ingrés, la promoció i la mobilitat del personal dels cossos de policia local, d'acord amb les previsions de les ofertes anuals d'ocupació pública corresponents.

El segon apartat del mateix article disposa que correspon al Govern de les Illes Balears les competències sobre la formació de la capacitació professional per complir les tasques pròpies dels cossos de policial local i dels policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local; la determinació de les bases i els programes mínims a què s'han d'ajustar les convocatòries que aprovin els ajuntaments per als processos selectius d'accés, la provisió de llocs de treball i la promoció, així com la coordinació de la mobilitat entre els diversos cossos de policia local o entre els policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local.

El tercer apartat de l'article 30 estableix que els ajuntaments poden encomanar al Govern de les Illes Balears la convocatòria i l'execució dels processos selectius.

2. El Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears en la disposició final dotzena modifica, entre d'altres, l'article 188 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

En el marc de la cooperació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb els ajuntaments, l'article 188 del Decret 40/2019 desplega l'article 30.3 de la Llei 4/2013 i regula l'assumpció de la convocatòria de les places vacants i la realització dels processos selectius per delegació de l'ajuntament corresponent en favor de la consellera competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública.

L'apartat 3 de l'article 188 estableix que les entitats locals podran delegar en la conselleria competent en matèria de policies locals la competència per a la convocatòria i la gestió de tot o part dels processos selectius.

3. Dia 7 de novembre de 2024 s'ha publicat al BOIB núm. 146 Resolució de la consellera de Presidència i Administracions públiques per la qual s'aprova la convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, establint en el seu apartat tercer que els ajuntaments interessats en la participació de l'esmentat procès unificat disposen fins al 20 de desembre de 2024 per delegar en la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, a través de l‘EBAP, l'execució del procès de selecció per cobrir les places vacants de la categoria de policia dels cossos de policia local.

Atès que a l'Ajuntament de Llucmajor, l'aprovació de les convocatòries i les seves Bases correspon a la Junta de Govern per haver-se delegat mitjançant Decret de Batlia de dia 21 de juny de 2023 (BOIB núm. 87 de 27 de juny de 2023).

En conseqüència, RESOLC:

PRIMER.- Participar en el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia local i, en conseqüència, delegar a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública, la aprovació de la convocatòria i la gestió del procés selectiu per cobrir com a funcionari\a de carrera tres (3) places corresponents a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, del grup C, subgrup C1 de la categoria policia local vacants a la plantilla, i incloses a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2024, (BOIB núm. 147 de 9 de novembre de 2024).

SEGON.- Acordar que la delegació esmentada a la part dispositiva primera d'aquest Acord es realitzi en els termes i condicions que hi figuren a l'Annex de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat publicada en el BOIB de 7 de novembre de 2024. Concretament, es delega a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública les següents competències:

a) Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu, que serà únic per a cada illa. La delegació inclou les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.

b) Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables. Aquests actes són, com a mínim, els següents:

  • Recepcionar i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments.
  • Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis.
  • Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionats amb el procés selectiu.
  • Determinar la composició del tribunal qualificador, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.
  • Proposar l'adjudicació de destinacions dels aspirants que superin l'oposició perquè l'ajuntament els nomeni personal funcionari en pràctiques.
  • La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.

c) La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar a l' Ajuntament de Llucmajor.

TERCER.- Remetre a l'Escola Balear d'Administració Pública la sol·licitud de participació d'acord amb el model de l'annex 2 i informar del nombre d'efectius del cos de policia local de què disposa la plantilla de l'ajuntament, desagregat per sexe, així com del nivell de català exigit als llocs de feina adscrits a les places de categoria policia local.

QUART.- Donar trasllat d'aquesta Resolució a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat i a l'Escola Balear d'Administració Pública.

CINQUÈ.- Publicar un Edicte amb el contingut d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»

Contra aquesta Resolució podran els interessats interposar recurs potestatiu de reposició davant aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També podran interposar alternativament recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu amb seu a Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, de conformitat amb el que estableixen els articles 30, 112.3 i 114.1 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

En cas d'optar per la interposició del recurs de reposició no es podrà interposar un recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi notificat la resolució expressa del recurs de reposició o hagi transcorregut un mes des de la seva interposició sense haver rebut la notificació, data en que es podrà entendre desestimat per silenci administratiu.

Tot això sense perjudici que puguin interposar qualsevol altre recurs que estimin oportú.

 

Llucmajor, 3 de desembre de 2024

La batlessa Maria Francisca Lascolas Rosselló