Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 806152
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s'acorda la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd
Fets
1. L'article 131 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd i en els punts b) i c) diu el següent:
b) Excedir-se amb notorietat i perseverança en el compliment dels deures del seu càrrec, la qual cosa constitueixi una conducta exemplar.
c) Realitzar una tasca prolongada en el temps en el camí de la dignificació, el prestigi i el reconeixement públic de les policies locals, així com la missió de defensa, promoció i protecció dels drets i les llibertats públiques.
2. El dia 3 de setembre de 2024, el director general d'Emergències i Interior va firmar la Resolució d'inici del procediment per a la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd per reconèixer els agents, les persones i les entitats que amb el seu comportament professional s'han excedit amb notorietat realitzant una tasca prolongada en el temps en el camí de la dignificació de les policies locals.
3. El dia 23 de setembre de 2024 l'instructor del procediment va elevar la proposta de resolució de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd a la consellera de Presidència i Administracions Públiques perquè emeti la resolució de concessió.
Fonaments de dret
1. L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.
2. El capítol V del títol VIII del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 131, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd; l'article 137, regula qui pot formular la proposta de sol·licitud de concessió del guardó; i l'article 138 regula el procediment ordinari de concessió.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Verd als agents i les persones que s'indiquen a continuació:
― Inspector de la policia local de Calvià, Antonio Pascual Vallejo
― Subinspector de la policia local d'Alcúdia, Juan Bennasar Juan
― Subinspector de la policia local des Mercadal, Juan Llabrés Guitart
― Subinspector de la policia local de Palma, Juan Antonio Ramón López
― Oficial en cap de la policia local d'Esporles, Santiago Martín Guardiola
― Oficial en cap de la policia local de Formentera, Félix Ramos Pérez
― Oficial de la policia local de Palma, Fernando Coll Parpal
― Policia tutor de Palma, Pio Martí González
― Director de l'IES Sineu, Sr. Rafel Crespí Pol
― Policia d'educació viària de Santa Eulària des Riu, Joan Tur Costa
― Oficial jubilat de la policia local de Santa Eulària des Riu, José López Muñoz
2. Notificar aquesta resolució als organismes als quals pertanyen les persones guardonades.
3. Ordenar la inscripció d'aquest acord al Registre de policies locals en la forma legalment determinada.
4. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 24 de setembre de 2024)
La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens