Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PETRA
Núm. 805957
Bases per a selecció d'1 plaça d'auxiliar administratiu d'administració general i borsa de treball mitjançant oposició
Per Resolució de Batlia núm. 122/2024, de data 2-12-2024, s'han aprovat unes esmenes de les Bases publicades en el Boib núm. 152 de 21.11.2024 anunci 11775, com a conseqüència d'un recurs de reposició interposat, per a la selecció d'una plaça d'auxiliar administratiu d'administració general i una borsa de treball d'aquest Ajuntament mitjançant oposició.
A continuació es transcriu íntegrament les Bases definitivament aprovades, dins el text de les quals hi figuren les rectificacions que han estat objecte d'estimació del recurs:
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA COBERTURA PER OPOSICIÓ D'UNA VACANT AMB LA CATEGORIA D'AUXILIAR ADMINISTRATIU.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
1.1. Les presents bases i convocatòria tenen per objecte LA COBERTURA PER OPOSICIÓ D'UNA VACANT EN LA PLANTILLA DE PERSONAL DE 2024 AMB LA CATEGORIA D'AUXILIAR ADMINISTRATIU.
Funcions segons la Relació de Llocs de Treball:
1a) Coneixement d'aplicacions informàtiques: word, exel, altres , feines de recolzament del departament de comptabilitat, del d'urbanisme i del ributari, despatx de correspondència , càlcul senzill, arxiu de documents i d' altres negociats com Registre, Padró d' Habitants i feines auxiliars del jutjat entre d'altres i Tributs.
2a) Les que li puguin venir atribuïdes per la normativa vigent.
3a) Les que se li puguin assignar pel Batle, com Cap de personal o la persona Cap de servei administratiu, dins de la seva categoria professional.
1.2. Els aspirants que hagin aprovat la oposició formaran part d'una borsa de treball, per cobrir possibles baixes temporals o per necessitat de servei, en les circumstàncies previstes a l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (en endavant TREBEP), per ordre de puntuació. Per això, dits aspirants deixaran a disposició municipal un telèfon i un correu electrònic i, si en dos intents dins dos dies, no s'ha respost satisfactòriament per qualsevol dels dos mitjans esmentats per a cobrir alguna vacant, per baixa o necessitat de servei, es passarà a la següent persona de la llista d'aprovats. En aquest darrer cas, la persona omesa passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa per funcionaris interins, llevat que al·legui, dins el termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies previstes a la normativa aplicable, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents.
SEGONA.- NORMATIVA D'APLICACIÓ
La selecció es regirà per les Bases d'aquesta convocatòria, pel TREBEP, per la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la CAIB, i supletòriament, per a allò no previst a l'anterior: pel Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, pel Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims del procediment de selecció dels funcionaris d'Administració i per la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
TERCERA.- CONDICIONS D'ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
3.1. Per a prendre part en les proves de selecció, serà necessari reunir els requisits establerts en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic i en l'article 50 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d'algun dels altres Estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
En les mateixes condicions, també podrà participar, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el/la cònjuge dels nacionals espanyols i dels nacionals dels altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents.
b) Graduat en ESO o equivalent o Formació Professional de primer grau o equivalent
c) Nivell B2 de Català.
Els certificats s'hauran de presentar mitjançant còpia del document original.
d) No haver estat acomiadat mitjançant expedient disciplinari de cap Administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en la situació d'inhabilitació absoluta o especial per a l'acompliment d'ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'altres estats, no estar inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en l'Estat de procedència l'accés a l'ocupació pública en els termes anteriors.
e) No excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
f) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.
g) Abans d'incorporar-se al lloc, l'interessat haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, haurà de declarar-ho en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat; o comprometre en seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior.
h) Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, hauran d'acreditar el seu coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en l'RD 1137/2002, de 31 d'octubre; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.
i) Totes les persones aspirants poden aportar la documentació que creguin necessària per tal de resoldre possibles empats nomenats al punt 8.3.
j) Abonar la taxa municipal vigent per drets d'examen (20 euros), de conformitat en l'article 5è de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per drets d'examen, BOIB núm. 172 de 21 de desembre de 2023, al compte ES59 2100 0058 9002 0004 4520 o a la caixa municipal, el qual s'acredita amb el corresponent rebut, resguard o justificant d'ingrés.
3.2. Tots els requisits anteriors, hauran de posseir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se els mateixos durant el procediment de selecció, fins al moment de la incorporació al lloc de treball.
QUARTA. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
4.1. Les sol·licituds per a prendre part en les corresponents proves de selecció, en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides en les presents bases específiques, es dirigiran al Sr. Batle-President de l'Ajuntament de Petra, i es presentaran en el Registre d'entrada d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, durant el termini de vint dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al BOE. La convocatòria íntegra de les bases es publicarà al BOIB, a la Web Municipal i al tauler d'anuncis.
4.2. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada per:
4.3.L'absència d'acreditació dels esmentats requisits determinarà l'exclusió del procediment selectiu.
4.4.La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
4.5. Expirat el termini de presentació d'instàncies, la Batlia o òrgan en què delegui dictarà resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà en el tauler d'edictes i en la pàgina web de l'Ajuntament, s'assenyalarà un termini de deu dies hàbils per a esmena de defectes en les sol·licituds, si n'hi hagués.
4.6. Transcorregut el termini d'esmena, i en el termini màxim de tres dies hàbils, per la Batlia (o òrgan delegat) es dictarà resolució aprovant la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauler d'edictes i en la pàgina web de l'Ajuntament. En la mateixa es farà constar igualment la composició del Tribunal de Selecció, així com el dia, hora i lloc en què tindran lloc els exercicis de la fase d'oposició.
CINQUENA.-TRIBUNAL DE SELECCIÓ
5.1. La designació del Tribunal de Selecció de conformitat amb el que es disposa en l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'article 11 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat (en el qual es fa ús de l'excepció de no publicar el tribunal en la convocatòria per així excloure del sorteig dels membres del tribunal les possibles persones aspirants al lloc), i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, l'article 60 del TREBEP i en el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
El referit òrgan de selecció estarà constituït per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc. La designació dels membres del Tribunal seleccionador , inclourà la dels respectius suplents, havent de ser tots els membres d'aquest, funcionaris de carrera o personal laboral fix que posseeixin una titulació igual o superior a la requerida per a la plaça o lloc de treball a seleccionar i, almenys la meitat d'ells, una especialització semblant a l'exigida per a la convocatòria.
La composició del tribunal haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà a la paritat entre home i dona.
No podran formar part dels tribunals:
5.2. Per a la vàlida constitució del Tribunal, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords es requerirà la presència del president i del secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, dels seus membres titulars o suplents. Les decisions s'adoptaran per majoria de vots dels membres presents, resolent en cas d'empat el vot de qualitat del president del Tribunal.
5.3. El Tribunal de Selecció resoldrà totes les qüestions derivades de l'aplicació de les Bases durant el desenvolupament del procés selectiu, trobant-se vinculat pel que es disposa en les mateixes, al igual que els participants en el procediment selectiu i l'òrgan resolutori del mateix.
5.4. Seran aplicables a aquest Tribunal seleccionador els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de Règim Jurídic del Sector Públic d'aquesta norma legal en relació a l'abstenció i recusació dels seus membres.
5.5. El Tribunal de selecció podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes per a totes o algunes de les proves. Aquests assessors col·laboraran amb el Tribunal exclusivament en l'exercici de les seves especialitats tècniques, tenint veu però no vot.
SISENA.- DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
6.1. El Tribunal podrà requerir en qualsevol moment als aspirants que acreditin la seva personalitat. Si en qualsevol moment del procés selectiu arribés a coneixement del Tribunal que algun dels aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits per la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a la Batlia o a l'òrgan en el qual delegui, indicant les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió per a aquesta oposició, als efectes procedents.
6.2. Els aspirants convocats per a la realització del primer exercici que no compareguin a realitzar-lo a l'hora fixada, quedaran decaiguts en els seus drets.
6.3. Hi haurà un sol exercici que constarà de part teòrica i pràctica.
6.4. Els anuncis relatius a la data, hora i lloc de realització serà publicat amb, almenys, quaranta-vuit hores d'antelació, en el tauler d'edictes i pàgina web de l'Ajuntament.
SETENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
7.1. El procediment de selecció constarà de la fase d'oposició.
7.2. Estarà constituïda dita fase per la realització d'un exercici amb dues parts: Una teòrica i una pràctica. Aquestes parts es podran respondre en qualsevol de les llengües oficials. Les persones aspirants que no l'aprovin quedaran excloses de la borsa de treball.
Part teòrica, eliminatòria:
Consistirà en la resposta a un qüestionari tipus test, proposat pel Tribunal Qualificador i relatiu a qüestions relacionades amb el temari objecte de l'oposició, relacionat en l'Annex I d'aquestes bases.
Per a realitzar l'exercici els aspirants disposaran del termini que estableixi el Tribunal.
Aquest exercici es qualificarà de 0 a 6 punts. Les incorrectes restaran 1/2 del valor assignat a la resposta correcta, i no es puntuaran les no contestades.
Si no se supera el valor de 3 dels 6 punts, no se procedirà a la correcció de la part pràctica.
Part pràctica:
Consistirà en la realització d'una prova pràctica que tindrà diverses parts, que haurà de versar sobre continguts propis dels procediments, tasques i funcions habituals de la plaça objecte de convocatòria. Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts.
En cap de les dues parts de l'oposició no es podrà utilitzar cap aparell electrònic no autoritzat ni cap tipus d'ajut extern. Per això es deixaran els mòbil a un lloc determinat. En cas d'haver de menester algun tipus de normativa o documentació, el tribunal la facilitarà a totes les persones opositores.
Conclosa cadascuna de les parts, el Tribunal farà pública en el local on s'hagi realitzat l'examen, tauler d'edictes i pàgina web de l'Ajuntament, la puntuació obtinguda pels aspirants, resultant de la suma de la part teòrica i de la part pràctica.
Conclosos els dos exercicis de la fase d'oposició, el Tribunal farà pública, en el tauler d'edictes i pàgina web de l'Ajuntament, la relació d'aspirants que hagin aprovat aquesta fase, amb indicació de la puntuació total obtinguda.
OCTAVA.- RELACIÓ D'APROVATS I FORMALITZACIÓ DE LA PRESA DE POSSESSIÓ.
8.1. La qualificació final dels aspirants vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en la part teòrica i la part pràctica.
8.2. Una vegada acabada la qualificació dels aspirants, el Tribunal publicarà en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web municipal la llista de candidats declarats com aptes, per ordre de puntuació obtinguda.
8.3. En els supòsits en els quals s'obtingués igual puntuació per més d'un candidat, els desempats es dirimiran atenent els següents criteris correlativament, si un desempata ja no es passa al següent:
1r – Puntuació més elevada a la part pràctica.
2n - Cursos oficials relacionats amb la plaça objecte de convocatòria.
3r - Titulacions acadèmiques relacionades amb la plaça objecte de la convocatòria.
En cas de persistir l'empat, es resoldrà per sorteig.
8.4. S'estableix un període d'al·legacions de dos dies hàbils després de la publicació de les llistes provisionals en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.
8.5.En el cas d'existir reclamacions, al·legacions o sol·licituds de revisió, el tribunal qualificador, un cop examinades, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d'anuncis electrònic. Un cop resoltes les al·legacions o revisions, si n'hi hagués i d'acord amb el seu resultat, el tribunal procedirà a fer públic el llistat definitiu de resultats de l'exercici únic.
8.6. Per Resolució de Batlia es nomenarà com a funcionària a la persona candidata amb major puntuació obtinguda.
NOVENA.- RECURSOS
9.1. Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
9.2. Contra la Resolució de Batlia, que esgota la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant la Batlia, (previ al contenciós-administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma que correspongui), a partir de l'endemà del dia de la publicació de l'anunci en el qual es publiqui dita convocatòria.
9.3 Així mateix, la Jurisdicció competent per a resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució d'aquest procediment de selecció serà la Jurisdicció contencioso-administrativa.
DESENA.- PROTECCIÓ DE DADES
En virtut de la normativa vigent en matèria de protecció de dades informem que les dades recaptades durant aquest procés de selecció seran utilitzades exclusivament per gestionar aquest sota la base de legitimació del consentiment.
En cap cas es comunicaran dades a tercers a excepció del seu nom i cognom en els casos de ser seleccionat, en aplicació de la llei de transparència i en garantia dels principis de concurrència competitiva en l' administració pública.
Les seves dades seran conservades fins que el tractament sigui legítim per la finalitat per la qual van ser recollides i segons la normativa d' arxius aplicable a la responsable.
En qualsevol cas podrà exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació i de portabilitat de les dades mitjançant escrit dirigit a l'Ajuntament de Petra (C/Font 1. Oficines municipals 07520).
Petra, (signat electrònicament: 5 de desembre de 2024)
El batle Salvador Femenias Riera
ANNEX I. – TEMES DE LA OPOSICIÓ
ÍNDEX
Temes d'administració general corresponents a auxiliar administratiu.
1. La Constitució Española de 1978
2. El Tribunal Constitucional
3. Las Cortes Generales
4. La Unió Europea
5. El Govern
6. L'Administració
7. Organització Territorial de L'Estat
8. Les Comunitats Autònomes
9. El Poder Judicial
10. Principis d'actuació de l'Administració Pública. Fonts del Dret.
11. L'administrat.
12. L'acte administratiu
13. Drets dels ciutadans
14. El procediment administratiu
15.Los recursos administratius
16.El Règim Local Espanyol
17. El Municipi
18. La Província
19. Funcionament dels Òrgans Col·legiats Locals
20. Personal al servei de les Entitats Locals
21. Hisendes locals. Recursos Municipals
22. El pressupost de las Entitats Locals
23. Despesa Pública local
24. Els bens de las Entitats Públicas
25. Contractes Administratius de l'esfera local
26. Ordenances, reglaments i bans
27. Urbanisme. El sol a la edificació
28. Atenció al públic
29. Concepte de document, registre i arxiu. Administració electrònica.
30. Municipi de Petra: funcionament municipal, realitat física, història, cultura, llocs d'interès, fires, festes, mercats i organització sociocultural.
31. Comptabilitat bàsica i ofimàtica.
ANNEX II SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ.
Jo, ____________________________________, amb DNI núm. _____________, i domicili a ____________________________________, telèfon _______________ i correu electrònic ___________________
(Domicili a l'efecte de notificacions, si no correspon al de residència, ______________________________)
EXPÒS:
1.- Que vull participar a la convocatòria per a LA COBERTURA PER OPOSICIÓ D'UNA VACANT EN LA PLANTILLA DE PERSONAL DE 2024 AMB LA CATEGORIA D'AUXILIAR ADMINISTRATIU, i CREAR UNA BORSA DE TREBALL en cas que es presentin més persones de les necessàries, de conformitat amb les bases aprovades per a tal fi per part de l'Ajuntament de Petra.
2.- Que declar, sota la meva responsabilitat que, en relació a la meva persona, es compleixen totes les condicions exigides en aquestes bases en el punt 3.1 lletres a, d, e i f.
3.- Que don el consentiment per al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en aquesta convocatòria i per a la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la legislació vigent.
4.- Que vull optar a la plaça de D'AUXILIAR ADMINISTRATIU d'administració general de l'Ajuntament de Petra conforme al quadre de les característiques del lloc de treball.
5.- Que adjunt la següent documentació:
Motiu pel qual SOL·LICITA:
Ser admès i poder participar en el procediment selectiu esmentat.
Petra, a dia ______ de _____________ de 2024.
Signat: __________________________________”