Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PETRA

Núm. 805942
Bases definitivament aprovades per a selecció d'1 plaça de peó de brigada municipal i borsa de treball mitjançant concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Resolució de Batlia núm. 124/2024, de data 2-12-2024, s'han aprovat unes esmenes de les Bases publicades en el Boib núm. 152 de 21.11.2024 anunci 11774, com a conseqüència d'un recurs de reposició interposat, per a la selecció d'una plaça de peó de brigada municipal i borsa de treball d'aquest Ajuntament mitjançant concurs-oposició.

A continuació es transcriu íntegrament les Bases definitivament aprovades, dins el text de les quals hi figuren les rectificacions que han estat objecte d'estimació del recurs:

“CONCURS OPOSICIÓ PER A COBRIR UNA VACANT EN LA CATEGORIA DE PEÓ DE BRIGADA COM A PERSONAL LABORAL INDEFINIT I CREACIÓ DE BORSA.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

1.1. Les presents bases i convocatòria tenen per objecte COBRIR UNA PLAÇA VACANT DE PEÓ DE BRIGADA COM A PERSONAL LABORAL INDEFINIT per torn lliure, de les  places catalogades de "LA BRIGADA MUNICIPAL" i també la creació d'una borsa per causes d'absència de la persona titular d'alguna de les places de peó o per estar pendent de cobrir de forma indefinida o per necessitat temporal del servei, i assimilada al grup d'Agrupacions Professionals de classificació professional dels funcionaris, mitjançant el sistema de concurs oposició. Els aspirants que hagin aprovat el concurs-oposició formaran part de la borsa de treball nomenada abans per ordre de puntuació. Per això deixaran a disposició un telèfon i un correu electrònic i, si en dos intents dins dos dies, no s'ha respost satisfactòriament per qualsevol dels dos mitjans esmentats per a cobrir alguna vacant, per baixa o necessitat de servei, es passarà a la següent persona. En aquest darrer cas, la persona passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa. Tot això a rel de la publicació de la convocatòria en el BOIB núm. 23, de 17 de febrer de 2024.

1.2. El lloc referit, recollit en la  RLT municipal per l'any 2024, considerant el que s'ha exposat al punt 1.1, té encomanades les següents tasques més habituals:

Funcions del lloc: 

- Realitzar tasques de manteniment i neteja d'exteriors públics (recollida habitual de fems de les papereres, restes de poda i altres similars).

- Recolzament en treballs d'electricitat, fontaneria, obra, jardineria, transport i emmagatzematge, dins de la seva categoria professional.

- Donar suport en les múltiples tasques assignades legalment a la Brigada Municipal.

- Les que li puguin venir atribuïdes per la normativa vigent.     

- Les que es li puguin assignar pel Batle, com Cap de personal o la persona encarregada de Brigada, dins de la seva categoria professional.

SEGONA.- NORMATIVA D'APLICACIÓ     

2.1. La selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica, pel vigent Conveni Col·lectiu, pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB; el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; en el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; en l'RD 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i de promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general l'Estat, en tot allò que no s'entengui derogat per l'esmentat Text refós, i en l'RD 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims als quals s'han d'ajustar els procediments de selecció dels funcionaris d'Administració Local, en tot allò que no s'entengui derogat per l'esmentada Llei.

 

TERCERA.- MODALITAT DEL CONTRACTE

3.1. El tipus de contracte és: contracte indefinit.

3.2. El caràcter del contracte és en règim de dedicació especial, amb obligada disponibilitat per a l'atenció d'imprevistos fora de l'horari habitual, a temps complet i la jornada de treball serà de 37,5 hores setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual.

QUARTA.- CONDICIONS D'ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

4.1. Per a prendre part en les proves de selecció, serà necessari reunir els requisits establerts en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic i en l'article 50 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d'algun dels altres Estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun Estat en el qual, en virtut dels Tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.

En les mateixes condicions, també podrà participar, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el/la cònjuge dels nacionals espanyols i dels nacionals dels altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents.

b) Formació Professional de primer grau o equivalent, ESO, EGB o equivalents o certificat d' escolaritat o equivalent.

c) Estar en possessió del permís de conduir de la classe B en vigor.

d) No haver estat acomiadat mitjançant expedient disciplinari de cap Administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en la situació d'inhabilitació absoluta o especial per a l'acompliment d'ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. 
En el cas de nacionals d'altres estats, no estar inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en l'Estat de procedència l'accés a l'ocupació pública en els termes anteriors.

e) Tenir complerts els setze anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa. 

f) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

g) Abans d'incorporar-se al lloc, l'interessat haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, haurà de declarar-ho en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

h) Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, hauran d'acreditar el seu coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en l'RD 1137/2002, de 31 d'octubre; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.

i) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B1, mitjançant certificat de la CAIB.

4.2. Tots els requisits anteriors, hauran de posseir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se els mateixos durant el procediment de selecció, fins al moment de la incorporació al lloc de treball.

CINQUENA.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

5.1. Les sol·licituds per a prendre part en les corresponents proves de selecció, en les quals els aspirants faran constar que reuneixen i compliran les condicions exigides en les presents bases específiques, es dirigiran al Sr. Batle-President de l'Ajuntament de Petra, i es presentaran en el Registre d'entrada d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, durant el termini de vint dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al BOE. La convocatòria íntegra de les bases es publicarà al BOIB, a la Web Municipal i al tauler d'anuncis.

5.2. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada per:

- Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

- Una fotocòpia del títol acadèmic exigit per a formar part de la convocatòria (anvers i revers) i de qualsevol altres requisits exigits en les bases específiques. El justificant de pagament dels drets d'expedició d'aquest només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant del pagament dels drets d'expedició i, en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d'acreditar en el termini d'esmenes de les deficiències, en la sol·licitud o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.

- Una fotocòpia de quants documents acreditatius es presentin per a justificar els mèrits a valorar.

- Justificant del pagament de la taxa (15€) per a la presentació a les proves, de conformitat en l'article 5è de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per drets d'examen, BOIB núm. 172 de 21 de desembre de 2023, al compte ES59 2100 0058 9002 0004 4520 o a la caixa municipal, el qual s'acredita amb el corresponent rebut, resguard o justificant d'ingrés.

5.3. Els mèrits hauran de detallar-se en la instància o en fulla adjunta i la documentació acreditativa dels mateixos haurà de presentar-se ordenada segons l'indicat en la sol·licitud presentada.

Únicament es valoraran aquells mèrits que estiguin adequada i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.

5.4. Expirat el termini de presentació d'instàncies, la Batlia o òrgan en què delegui dictarà resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà en el tauler d'edictes i en la pàgina Web de l'Ajuntament, s'assenyalarà un termini de tres dies hàbils per a esmena de defectes en les sol·licituds, si n'hi hagués, sempre que no siguin per mèrit al·legats i no aportats ni de requisits establerts.

5.5. Transcorregut el termini d'esmena, i en el termini màxim de tres dies hàbils, per la Batlia (o òrgan delegat) es dictarà resolució aprovant la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauler d'edictes i en la pàgina Web de l'Ajuntament. En la mateixa es farà constar igualment la composició del Tribunal de Selecció, així com el dia, hora i lloc en què tindran lloc els exercicis de la fase d'oposició.

SEXTA.- TRIBUNAL DE SELECCIÓ

6.1. En dita Resolució es procedirà a la designació del Tribunal de Selecció de conformitat amb el que es disposa en l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'article 11 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat ( en el qual es fa ús de l'excepció de no publicar el tribunal en la convocatòria per així excloure del sorteig dels membres del tribunal les possibles persones aspirants al lloc), l'article 60 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per RDL 5/2015, de 30 d'octubre i en el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

El mateix estarà constituït per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc. La designació dels membres del Tribunal, inclourà la dels respectius suplents, havent de ser tots els membres d'aquest, funcionaris de carrera o personal laboral fix que posseeixin una titulació igual o superior a la requerida per a les places/llocs de treball i, almenys la meitat d'ells, una especialització semblant a l'exigida per a la convocatòria.

La composició del tribunal haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà a la paritat entre home i dona.

No podran formar part dels tribunals:

- Els càrrecs de designació política, o que ho hagin estat si fa menys de quatre anys del cessament d'aquesta condició.

- Les persones que hagin fet tasques de preparació d'aspirants a les proves selectives per al cos, escala o especialitat de què es tracti en els tres anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent.

- Atès que la pertinència als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, d'acord amb el punt 3 de l'article 60 del text refós de la Llei de l'EBEP, tampoc pot formar part el representant del personal laboral com a tal.

6.2. Per a la vàlida constitució del Tribunal, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords es requerirà la presència del president i del secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, dels seus membres titulars o suplents. Les decisions s'adoptaran per majoria de vots dels membres presents, resolent en cas d'empat el vot de qualitat del president del Tribunal. 

6.3. El Tribunal de Selecció resoldrà totes les qüestions derivades de l'aplicació de les Bases durant el desenvolupament del procés selectiu, trobant-se vinculat pel que es disposa en aquestes Bases.

6.4. Seran aplicables a aquest Tribunal les normes sobre constitució d'òrgans col·legiats previstes en els art. 15 i següents de la Llei 40/2015, de Règim Jurídic del Sector Públic, així com el que es disposa en els articles 23 i 24 d'aquesta norma legal en relació a l'abstenció i recusació dels seus membres.

6.5. El Tribunal de selecció podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes per a totes o algunes de les proves. Aquests assessors col·laboraran amb el Tribunal exclusivament en l'exercici de les seves especialitats tècniques, tenint veu però no vot.

SETENA.- DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

7.1. El Tribunal podrà requerir en qualsevol moment als aspirants que acreditin la seva personalitat. Si en qualsevol moment del procés selectiu arribés a coneixement del Tribunal que algun dels aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits per la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a la Batlia o òrgan en el qual delegui, indicant les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a aquest concurs oposició, als efectes procedents.

7.2. Els aspirants convocats per a la realització del primer exercici que no compareguin a realitzar-lo a l'hora fixada, quedaran decaiguts en els seus drets, excepte els casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal, per als quals podrà realitzar-se una convocatòria extraordinària.

7.3. Així mateix, els aspirants que superin el primer exercici de la fase d'oposició seran convocats, respectivament, per al segon en crida única, quedant decaiguts en els seus drets els aspirants que no compareguin a realitzar aquests, amb l'excepció a la qual es refereix el paràgraf anterior.

7.4. Es preveu que els dos exercicis es pugin fer el mateix dia.

7.5. Els anuncis relatius a les dates, hores i llocs de realització dels exercicis seran publicats amb, almenys, quaranta-vuit hores d'antelació, en el tauler d'edictes i pàgina web de l'Ajuntament.

7.6. L'ordre d'actuació dels aspirants serà l'establert mitjançant Resolució de 6 de febrer de 2013, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques a què es refereix el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració de l'Estat, que l'ha fixat en el sentit que comenci pels aspirants el primer cognom dels quals s'iniciï amb la lletra A i, si no hi hagués cap, pels aspirants el primer cognom dels quals s'iniciï amb la lletra B, i així successivament.

OCTAVA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

8.1. El procediment de selecció constarà de dues fases: la fase d'oposició i la fase de concurs. La justificació d'aquest sistema ve donat per la importància per aquest ajuntament de comptar amb personal que ja tengui experiència en tasques similars a les que es dedicarà i també formació específica en les tasques que ha de desenvolupar.

8.2. Fase d'oposició.

Tindrà caràcter eliminatori, i estarà constituïda per la realització de dos exercicis: Un teòric i un pràctic. Els aspirants que no aprovin cadascun dels exercicis quedaran eliminats del procés selectiu.

La fase d'oposició suposarà un 70% de la puntuació final

Primer exercici. – De caràcter teòric.

Consistirà en la resposta a un qüestionari tipus test, proposat pel Tribunal Qualificador i relatiu a qüestions relacionades amb el temari objecte de l'oposició, relacionat en l'Annex I d'aquestes bases.

Per a realitzar l'exercici els aspirants disposaran del termini que estableixi el Tribunal.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 10 punts, sent necessari obtenir, com a mínim, 5 punts per a aprovar-ho. Les incorrectes restaran 1/2 del valor assignat a la resposta correcta, i no es puntuaran les no contestades.

Segon exercici. – De caràcter pràctic.

Consistirà en la realització d'una prova pràctica, basada en les matèries contingudes en el temari que figura com a Annex I a aquestes bases i que, en tot cas, haurà de versar sobre continguts propis dels procediments, tasques i funcions habituals de la plaça objecte de convocatòria. Es valoraran, com a mínim, els coneixements de l' ofici, l' aptitud de les persones aspirants per resoldre la problemàtica plantejada, la pulcritud del treball, el resultat i la capacitat per a l' autonomia en la tasca realitzada.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 10 punts, sent necessari obtenir, com a mínim, 5 punts per a aprovar-ho.

En cap de les parts de l'oposició no es podrà utilitzar cap aparell electrònic no autoritzat ni cap tipus d'ajut extern. Per això es deixaran els mòbil a un lloc determinat. En cas d'haver de menester algun tipus de normativa o documentació, el tribunal la facilitarà a totes les persones opositores.

Conclosos els dos exercicis de la fase d'oposició, el Tribunal farà pública, en el tauler d'edictes i pàgina web de l'Ajuntament la relació d'aspirants que hagin aprovat aquesta fase, amb indicació de la puntuació total obtinguda.

Fase de concurs.

En cas que només hagi superat la prova selectiva un aspirant, no caldrà fer la fase de concurs i se li atorgarà el màxim de puntuació.

Serà posterior a la fase d'oposició. La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori.

La fase de concurs suposarà un 30% de la puntuació final.

En la fase de concurs es valoraran els següents mèrits, fins a un màxim de 30 punts:

- Per disposar de títols acadèmics superiors als mínims demanats, relacionats amb formacions professionals relacionades amb els temes de l'oposició, 2 punts per a cada un, amb un màxim de 5 punts.

-Per antiguitat, amb un màxim de 15 punts

  • Per antiguitat a un lloc privat similar, 0,1 punts per mes, amb un màxim de 3 punts.
  • Per antiguitat a un lloc públic similar, 0,2 punts per mes, amb un màxim de 5 punts
  • Per antiguitat a un lloc similar a aquesta administració local, 0,2 punts per mes, amb un màxim de 7 punts.

- Per cursos de formació relacionats amb el lloc de treball que es concursa, 1 punt cada 90 hores de formació acreditades, fins a un màxim de 5 punts.

- Altres formacions, màxim 5 punts:

  • Tenir carnet d'usuari de productes fitosanitaris. 2 punts
  • Tenir títol de tècnic de manteniment de piscines. 2 punts
  • Altres relacionats amb la tasca pròpia de peó de brigada, 0,2 cada un,  màxim 1 punt.

8.3. Els mèrits a valorar en la fase de concurs hauran de posseir-se a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i presentar-se una vegada superada la fase d'oposició dins 72 hores de la seva publicació. No es valoraran mèrits diferents. Els mèrits en els quals no quedi prou acreditat l'extrem que l'aspirant pretén que se li valori o que no estiguin degudament compulsats no seran valorats.

Una vegada valorats els mèrits, si és el cas, es farà pública, en el tauler d'edictes i pàgina web de l'Ajuntament, la relació que contingui la valoració dels mèrits de la fase de concurs, amb indicació de la puntuació obtinguda en cadascun dels mèrits i la puntuació total obtinguda en la fase d'oposició i concurs.

NOVENA.- RELACIÓ D'APROVATS I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE

9.1. La qualificació final dels aspirants vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en la fase d'oposició (70%) i en la fase de concurs (30%).

9.2. Una vegada acabada la qualificació dels aspirants, el Tribunal publicarà en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web municipal la llista de candidats per ordre de puntuació obtinguda.

9.3. En els supòsits en els quals s'obtingués igual puntuació per més d'un candidat, els desempats es dirimiran atenent els següents criteris:

1r - Experiència professional en l'administració.

2n - Cursos oficials relacionats amb la plaça objecte de convocatòria.

3r - Titulacions acadèmiques relacionades amb la plaça objecte de la convocatòria.

En cas de persistir l'empat, es resoldrà per sorteig.

9.4. S'estableix un període d'al·legacions de dos dies hàbils després de la publicació de les llistes provisionals en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.

9.5. Per Resolució de Batlia es contractarà com a empleat municipal a la persona candidata amb major puntuació obtinguda, formalitzant-se el corresponent contracte laboral, d'acord a l'indicat en la base tercera.

9.6. Si la plaça convocada no arriba a ser coberta en aquest procediment selectiu, es procedirà a la seva amortització, mantenint-se en plantilla les actuals places laborals.



 

​​​​​​​DÈCIMA.- RECURSOS

10.1. Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

10.2. Contra la Resolució de Batlia, que esgota la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant la Batlia, (previ al contenciós-administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma que correspongui), a partir de l'endemà al dia de publicació de l'anunci en el qual es publiqui dita convocatòria.

10.3 Així mateix, la Jurisdicció competent per a resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.

ONZENA.- PROTECCIÓ DE DADES

En virtut de la normativa vigent en matèria de protecció de dades informem que les dades recaptades durant aquest procés de selecció seran utilitzades exclusivament per gestionar aquest sota la base de legitimació del consentiment.

En cap cas es comunicaran dades a tercers a excepció del seu nom i cognom en els casos de ser seleccionat, en aplicació de la llei de transparència i en garantia dels principis de concurrència competitiva en l' administració pública.

Les seves dades seran conservades fins que el tractament sigui legítim per la finalitat per la qual van ser recollides i segons la normativa d' arxius aplicable a la responsable.

En qualsevol cas podrà exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació i de portabilitat de les dades mitjançant escrit dirigit a l'Ajuntament de Petra (C/Font 1. Oficines municipals 07520).

 

Petra (signat electrònicament: 5 de desembre de 2024)

El batle Salvador Femenias Riera

 

ANNEX I TEMES DE LA FASE D'OPOSICIÓ

ÍNDEX

MATÈRIES GENERALS

Tema 1.- Constitució Espanyola: drets i deures.

Tema 2. Organització municipal: conceptes bàsics. Competències i serveis municipals.

Tema 3. Protecció dades: conceptes bàsics.

MATÈRIES ESPECÍFIQUES.

I.- OBRA CIVIL I EDIFICACIÓ.

Tema 1.- Conceptes Generals en obra de paleta: Eines. Materials. El treball d'obra de paleta.

Tema 2.- Conservació integral del viari. Conservació preventiva de paviments. Reciclatge de ferms, reforç i rehabilitació. Pavimentació de Voreres. Pavimentació en Asfalt.

Tema 3.- Conceptes generals de pintura: Eines de pintor. Materials de Pintura. El treball de pintura: Pintura exterior: paraments horitzontals i verticals. Pintura d'interiors: paraments horitzontals i verticals.

Tema 4.- Actuacions d'obra civil. Solats en exterior i interior, enrajolats, construcció d'arquetes, instal·lació de vorades. Petites actuacions d'obra civil en viari i en interiors.

Tema 5.- Tractament de l'aigua. Composició de l'aigua de consum. Descalcificació. Desmineralització. PH. Generalitats sobre Equips de Tractament d'Aigua. 

Tema 6.- Lectura de plans i croquis. Escales.

Tema 7.- Corrosions i incrustacions. Tipus de corrosió, mesures de protecció.

II.- LAMPISTERIA.

Tema 1.- Conceptes fonamentals en Lampisteria. Cabals i consums, velocitat, desplaçaments de l'aigua, relació entre cabal, velocitat i secció. Pressió: relació pressió -altura. Pèrdues de càrrega. Cop d'ariet.

Tema 2.- Soldadures. Tipus. Materials a emprar. Tècniques de soldadura.

Tema 3.- Instal·lacions de flexores. Dimensionament, característiques i funcionament.

Tema 4.- Xarxa d'evacuació i desguassos. Instal·lació, dimensionament i material.

Tema 5.- Xarxes de sanejaments en l'àmbit urbà. Criteris generals de disseny. Materials.

Tema 6.- Instal·lacions de Reg. Característiques i dimensionament de la xarxa de reg, materials en una xarxa de reg.

Tema 7.- Instal·lacions interiors. Disseny i muntatge d'instal·lacions, dimensionament i cabals mínims en aparells domèstics, dispositius de control, aixeteria sanitària, comptadors, aljubs.

III.- ELECTRICITAT.

Tema 1.- Conceptes generals en electricitat: Eines d'electricitat. Materials d'electricitat.

Tema 2.- Instal·lacions Bàsiques de baixa tensió. Tipus d'avaries i Reparacions.

Tema 3.- La Il·luminació Viària. Il·luminació ornamental del Municipi.

IV.- JARDINERIA I MANTENIMENT DE CAMINS

Tema 1.- Treballs de desbrossament individual i amb maquinària.

Tema 2.- Manteniment de Jardins.

Tema 3.- Abonats. Productes Fitosanitaris. Tractaments Fitosanitaris.

Tema 4.- Maquinària. Maquinària pesada i eines. Treballs d'anivellament i moviment de terres.

Tema 5.- Reparació de Camins. Materials.

V.-PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS:

Tema 1.- Llei 31/1995 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals (1): Dret a la protecció enfront dels riscos laborals. Principis de l'acció preventiva. Activitats i tasques subjectes als principis d'acció preventiva de conformitat al RD 1627/1997, de 24 d'octubre.

Tema 2.- Llei 31/1995 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals (2) Formació, Informació, consulta, participació i Vigilància de la salut dels treballadors. Protecció especial de treballadors en situació d'especial vulnerabilitat (treballadors temporals, i en empreses de treball temporal, treballadors especialment sensibles a determinats riscos. Obligacions dels Treballadors. Delegats de prevenció. Comitès de seguretat i salut.

Tema 3.- Senyalització de Seguretat. La Protecció Individual. La Protecció de maquinàries, Equips, i Eines Manuals.

Tema 4.- Prevenció de Riscos Químics. Prevenció de Riscos Elèctrics. Prevenció de Riscos d'Incendi i Explosió.

VI.- MEDIAMBIENT

Tema 1.- Accions dirigides a la protecció del medi ambient.

Tema 2.- Accions contràries a la protecció del medi ambient.

 

ANNEX II SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ

Jo, ____________________________________, amb DNI núm. _____________, i domicili a ____________________________________, telèfon _______________ i correu electrònic ___________________

(Domicili a l'efecte de notificacions, si no correspon al de residència, ______________________________)

EXPÒS:

1.- Que vull participar a la convocatòria per a CONCURS OPOSICIÓ PER A COBRIR UNA VACANT EN LA CATEGORIA DE PEÓ DE BRIGADA COM A PERSONAL LABORAL INDEFINIT I CREACIÓ DE BORSA en cas que es presentin més persones de les necessàries, de conformitat amb les bases aprovades per a tal fi per part de l'Ajuntament de Petra.

2.- Que declar, sota la meva responsabilitat que, en relació a la meva persona, es compleixen totes les condicions exigides en aquestes bases en el punt 3.1 lletres a, d, e i f.

3.- Que don el consentiment per al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en aquesta convocatòria i per a la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la legislació vigent.

4.- Que vull optar a la plaça VACANT DE PEÓ DE BRIGADA COM A PERSONAL LABORAL INDEFINIT per torn lliure, de les  places catalogades de "LA BRIGADA MUNICIPAL" conforme al quadre de les característiques del lloc de treball.

5.- Que adjunt la següent documentació:

  • Fotocòpia del/s títol/s o certificat/s corresponents a la base cinquena.
  • Titulació mínima exigida.
  • Resguard del pagament de la taxa
  • Fotocòpia del DNI.

Motiu pel qual SOL·LICITA:

Ser admès i poder participar en el procediment selectiu esmentat.

Petra, a dia ______ de _____________ de 2024.

 

 

Signat: __________________________________”