Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 802013
Resolució de la directora de Recursos Humans del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s’adjudica, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça vacant de la categoria grup de gestió de la funció administrativa (A2), adscrita a la Direcció de Recursos Humans del Servei de Salut de les Illes Balears, dins la Subdirecció de Gestió de Personal
Fets
1. En el BOIB núm. 72, de 30 de maig de 2024, es publicà la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s'aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça vacant de la categoria grup de gestió de la funció administrativa (A2) a la Direcció de Recursos Humans dels Serveis Corporatius del Servei de Salut.
2. El 19 de juliol de 2024, una vegada finalitzat el termini per presentar sol·licituds, la Comissió de Selecció es va reunir per revisar les tres sol·licituds presentades i va comprovar que totes s'havien presentades en el termini establert legalment. Finalment, la Comissió acordà elevar la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos al director general del Servei de Salut per a la seva publicació per mitjà de Resolució, el 5 d'agost de 2024, en el web del Servei de Salut. La Resolució establia un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per formular reclamacions o al·legacions.
3. El 9 de setembre de 2024, una vegada finalitzat el termini per presentar al·legacions, la Comissió de Selecció comprovà que només s'havia rebut documentació per part d'una de les candidates, la senyora Francisca Moyà Artero, i constatà que les deficiències detectades en la seva sol·licitud s'havien esmenat correctament. La Comissió de Selecció comprovà també que l'esmena s'havia formulat dins el termini establert a l'efecte. Per aquest motiu correspongué admetre-la en el procediment. Es comprovà també que la senyora Cristina Bauzà Vives no presentà al·legacions.
4. El 13 de setembre de 2024 es va publicar en el web del Servei de Salut la Resolució del director general del Servei de Salut amb la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, exposant la causa de l'exclusió.
5. El 16 de setembre de 2024, la Comissió de Selecció es reuní per analitzar els mèrits dels candidats admesos en relació amb la seva experiència professional, formació i coneixements de català. En aquest punt, la Comissió de Selecció acordà per unanimitat elevar la llista provisional de mèrits al director general del Servei de Salut per a la seva publicació en el web del Servei de Salut per mitjà de la resolució corresponent.
6. El 24 de setembre de 2024 es va publicar en el web del Servei de Salut la Resolució del director general del Servei de Salut amb la llista provisional de puntuació de mèrits i va establir que els candidats disposaven d'un termini de cinc dies hàbils per formular reclamacions o al·legacions contra la Resolució del director general.
7. El 7 d'octubre de 2024, una vegada finalitzat el termini per presentar al·legacions amb relació a la llista provisional de puntuació de mèrits, la Comissió de Selecció inicià la sessió per revisar les al·legacions presentades per part dels dos participants admesos. D'una banda, la Comissió de Selecció va acordar estimar les al·legacions presentades pel senyor Raya Sitjar i, d'una altra, desestimar l'al·legació de la senyora Moyà Artero. Així mateix, la Comissió va acordar elevar la llista definitiva de mèrits, així com la data, hora i lloc per realitzar la prova teoricopràctica al director general del Servei de Salut per a la publicació en el web del Servei de Salut per mitjà de la resolució corresponent.
8. El 22 d'octubre de 2024 es va publicar en el web del Servei de Salut la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es publica la llista definitiva de mèrits, amb indicació de la data, hora i lloc per realitzar la prova.
9. El 29 d'octubre de 2024, es va dur a terme adientment la prova teoricopràctica amb la presencia dels dos aspirants, que van arribar puntualment. Quant a la part pràctica, aquesta va finalitzar a les 13.35 h hores. S'imprimiren els documents amb les respostes dels aspirants i es lliuraren als membres de la Comissió de Selecció. Finalment els candidats sortiren de la sala i la Comissió corregí la prova.
10. El 4 de novembre de 2024, es va publicar en el web del Servei de Salut Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es publicà la llista amb les puntuacions provisionals de la prova teoricopràctica dels candidats, i s'establí que els candidats disposaven d'un termini de cinc dies hàbils per formular reclamacions o al·legacions contra la resolució del director general.
11. El 18 de novembre, una vegada finalitzat el termini per presentar al·legacions amb relació a llista que conté les puntuacions provisionals de la prova teoricopràctica dels candidats, la Comissió de Selecció inicià la sessió per revisar la prova teòrica i pràctica celebrada el 29 d'octubre de 2024. Es lliurà a la senyora Moyà la còpia de la seva prova i les respostes que el tribunal havia donat com a correctes. A continuació la Comissió li oferí totes les explicacions pertinents i la interessada es va mostrar conforme amb les explicacions rebudes. Es donà per finalitzada la revisió de la prova i la interessada abandonà les instal·lacions. Finalment, la Comissió de Selecció va acordar confeccionar la llista de puntuacions definitives de la prova teoricopràctica i proposar el senyor Enrique Raya Sitjar com el candidat amb la puntuació més alta.
12. El 3 de desembre es va publicar en el web del Servei de Salut la Resolució del director general del Servei de Salut amb la llista definitiva de la prova teoricopràctica, la llista definitiva de puntuació total de punts dels candidats així com el nom del candidat proposat per la Comissió de Selecció per ocupar la plaça a adjudicar.
Fonaments de dret
1. De conformitat amb l'apartat 9.2 de l'annex 1, «Bases de la convocatòria», de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 30 de maig de 2024 esmentada, el nomenament s'ha d'oferir al candidat amb la puntuació global més alta sempre que tengui els requisits d'accés i superi la prova establerta.
2. D'acord amb el punt 9.3 de l'annex 1, «Bases de la convocatòria», de la mateixa Resolució, la resolució d'adjudicació de la plaça s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.
3. De conformitat amb l'apartat 10.1 de l'annex 1, «Bases de la convocatòria», de la mateixa Resolució, la persona seleccionada disposarà d'un termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la resolució d'adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per prendre possessió de la plaça
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Adjudicar al senyor Enrique Raya Sitjar una plaça vacant de la plantilla autoritzada dels Serveis Corporatius en la categoria grup de gestió de la funció administrativa, pel sistema de promoció interna temporal i adscrita a la Subdirecció de Gestió de Personal del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears https://www.ibsalut.es/professionals/recursos-humans/treballa-amb-nosaltres/serveis-centrals, que es pot consultar seguint la ruta «Professionals > Recursos Humans > Treballa amb nosaltres > Serveis-Centrals».
3. Determinar que la persona designada ha de prendre possessió del lloc adjudicat dins del termini màxim de tres dies a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant qualsevol dels jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, (signat electrònicament: 4 de desembre de 2024)
La directora de Recursos Humans del Servei de Salut de les Illes Balears Margarita Bujosa Pocoví Per delegació del director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)