Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
AGÈNCIA BALEAR DE L'AIGUA I LA QUALITAT AMBIENTAL
Núm. 799732
Acord del Consell d’Administració de l’Agència Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental de dia 28 de novembre de 2024 pel qual s’aprova la convocatòria pública per al proveïment dels llocs de feina vacants de Cap de negociat de Contractació (L02190002) i Cap de negociat de Comptabilitat (L02190007) a l’illa de Mallorca mitjançant el sistema de concurs de mèrits
El Consell d'Administració de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, en la sessió celebrada dia 28 de novembre de 2024, va adoptar el següent acord:
Primer.- Aprovar la convocatòria pública per al proveïment dels llocs de feina vacants de Cap de negociat de Contractació (L02190002) i Cap de negociat de Comptabilitat (L02190007) a l'illa de Mallorca mitjançant el sistema de concurs de mèrits
Segon.- Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten en aquest Acord com annex 1.
Tercer. Aprovar el barem de mèrits que ha de regir aquest procés, que s'adjunta en aquest Acord com annex 2.
Quart.- Aprovar la composició de la Comissió de Valoració que s'adjunta en aquest Acord com annex 3.
Cinquè. Facultar el director gerent de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental per aprovar tots els tràmits necessaris fins a l'adjudicació dels llocs de treball objecte de la convocatòria.
Palma, en la data de la signatura digital (3 de desembre de 2024)
El director gerent Emeterio Moles Moles
ANNEX I Bases de la convocatòria pública per a la provisió dels llocs de treball de Cap de Negociat de Contractació (L02190002) i Cap de negociat de Comptabilitat (L02190007) a l'illa de Mallorca mitjançant el procediment de proveïment per concurs de mèrits
1. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió dels llocs de treball vacants de Cap de Negociat de Contractació (L02190002) i Cap de negociat de Comptabilitat (L02190007) a l'illa de Mallorca.
2. Forma de proveïment
El proveïment dels llocs de feina objecte d'aquesta convocatòria es realitzarà mitjançant el procediment de concurs de mèrits entre el personal laboral fix de l'Agencia Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, d'acord amb el que estableix l'article 24 del Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Requisits i condicions de participació
3.1. Hi pot participar tot el personal laboral fix al servei de l'Agencia Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental, llevat del personal que hagi obtingut plaça fixe en el procés extraordinari d'estabilització, convocat mitjançant Acord del Consell d'Administració de l'entitat, de 21 de desembre de 2022, el qual ha de romandre un temps mínim de de permanència a la destinació que no ha de ser inferior a 2 anys.
3.2. Per optar als llocs de feina oferts s'ha d'estar en possessió de la titulació que figura com a requisits per a les places objecte d'aquesta convocatòria , a la Relació de llocs de feina i que són els següents: Títol de batxillerat o Títol de cicle formatiu de grau superior o equivalent.
3.3. S'ha d'acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell C1. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o expedit o homologat per l'òrgan competent de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura.
4. Sol·licituds i documentació
4.1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de set dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. També es publicarà a la web de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, http://www.abaqua.cat.
4.2. El model de sol·licitud es troba al web de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental., http://www.abaqua.cat, i al Registre de les oficines de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental situat al carrer Gremi Corredors num 10, 07009 Palma.
4.3. Llocs de presentació: Registre de les oficines de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, carrer Gremi Corredors num 10, 07009 Palma o en altres registres, en la forma que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4.4. No es valorarà cap mèrit que no s'hagi justificat com cal dins el termini de presentació de sol·licituds.
4.5. Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el seu consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades personals, a l'efecte derivat d'aquesta convocatòria.
4.6. En el termini d'un mes comptador des del dia en què la resolució d'adjudicació del lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria sigui ferma, les persones que hi hagin participat i que no hagin obtingut el lloc de feina poden sol·licitar la devolució de la documentació aportada.
5. Acreditació dels requisits i dels mèrits
5.1. Els requisits i els mèrits de tots els candidats i de totes les candidates s'han d'acreditar amb referència al darrer dia del termini general de set dies hàbils per presentar sol·licituds, el qual es computa a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB.
5.2. Els requisits i els mèrits corresponents s'han d'acreditar en la forma següent:
a) Titulació acadèmica: una còpia autèntica del títol (anvers i revers).
b) Coneixements de llengua catalana: còpia autèntica del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell de coneixements de llengua catalana nivell C1, expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura.
c) Cursos de formació: una còpia autèntica dels certificats o diplomes acreditatius dels cursos que s'han dut a terme, amb expressió del nombre d'hores de durada de l'acció formativa.
d) Experiència professional.
Serveis prestats a l'Administració pública (incloses les entitats autònomes). Aquest mèrit s'ha d'acreditar documentalment de la manera següent:
En el cas de serveis prestats a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'ha d'aportar un certificat expedit per l'òrgan competent, que acrediti els serveis prestats, les funcions i tasques realitzades, per tal de justificar que es tracta de funcions iguals o similars a la categoria professional objecte d'aquesta convocatòria.
Treballs en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), consorcis, fundacions del sector públic, empreses societàries del sector públic i empreses privades:
El certificat de la vida laboral (expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o l'òrgan equivalent d'altres països de la Unió Europea), i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes mitjançant el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions que s'han exercit. En el cas que la documentació acreditativa s'hagi emès en llengua estrangera, perquè es pugui valorar com a mèrit, la persona interessada n'ha de presentar una traducció jurada.
Treballs realitzats en l'exercici lliure. S'ha d'aportar: l'IAE.
5.3. En el supòsit que la documentació acreditativa d'un mèrit consti en llengua estrangera, la persona interessada té la càrrega d'aportar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat i, per tant, no s'ha de valorar.
5.4. Les persones candidates han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats per apartats del barem de mèrits i numerats correlativament.
6. Llistes de persones admeses i excloses
6.1. En haver finalitzat el termini per presentar sol·licituds es farà pública la llista provisional de persones admeses i excloses amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona.
6.2. Aquesta llista es publicarà a la web de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, www.abaqua.cat
6.3. Les persones excloses disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional a la web www.abaqua.cat, per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius.
6.4. En haver finalitzat el termini indicat se publicarà a la web www.abaqua.cat la llista definitiva de persones admeses i excloses del concurs, amb expressió de les causes d'exclusió.
7. Barem de mèrits
7.1. El barem de mèrits que s'ha d'aplicar per resoldre el concurs és el que figura en l'annex 2.
7.2. En cas d'empat quant a la puntuació total dels mèrits obtinguts, per dirimir aquesta situació, es tindran en compte els criteris següents i per aquest ordre:
En cas de persistir l'empat, s'ha de dur a terme un sorteig.
8. Comissió Tècnica de Valoració
8.1. La comissió tècnica de valoració estarà constituïda per cinc persones com a membres titulars i per les seves suplents d'acord amb l'establert a l'annex 3. Tres persones, una de les quals exercirà les funcions de president o de presidenta, designades pel Director Gerent, i dues persones designades pel Comitè d'empresa, entre els seus components, d'acord amb el que estableix l'article 24.1. del Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els seus membres són responsables de l'objectivitat del procediment selectiu així com del compliment de les bases de la convocatòria i la publicació dels resultats.
8.2. D'entre les persones vocals, les persones que són membres de cada Comissió han de designar en la primera sessió quina d'elles ha d'actuar com a secretari o secretària.
8.3. Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració, encara que hagin començat a exercir-ne les funcions, poden cessar en aquestes funcions i ser substituïdes per l'òrgan que les va nomenar.
8.4. En la sessió de constitució, el President o presidenta sol·licitarà dels membres, titulars i suplents declaració expressa de no trobar-se en les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic.
8.5. Per a la constitució vàlida de la Comissió Tècnica de Valoració, als efectes de fer sessions, deliberacions, valoracions, puntuacions i de presa d'acords, es requerirà sempre la presència del president o de la presidenta i del secretari o de la secretària i que hi sigui present la majoria de persones que són membres de la Comissió.
8.6. Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:
a) Elaborar la llista provisional i definitiva de persones admeses i excloses.
b) Valorar els mèrits al·legats per les persones concursants als llocs de proveïment d'aquesta convocatòria d'acord amb l'establert a l'annex 2.
c) Elaborar una llista en la qual, per ordre de puntuació, han de figurar totes les persones aspirants presentades i les puntuacions obtingudes per cadascuna d'elles.
d) Fer la proposta corresponent dirigida al Director Gerent de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, de les persones candidates que hagin obtingut major puntuació.
e) Resoldre les al·legacions que es puguin presentar.
8.7. Cada una de les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració puntuarà els diversos mèrits al·legats per les persones aspirants. El secretari o la secretària de la Comissió ha de signar els fulls de valoració dels mèrits, si bé totes les persones que en són membres han de donar la conformitat a l'acta a la qual s'adjuntin.
8.8. De cada sessió es farà un acta on consti les persones que hagin assistit, el lloc i temps en que s'ha celebrat, els punts principals de la deliberació, la forma i el resultat d'aquesta i el contingut dels acords.
8.9. Si qualque persona que n'és membre no volgués signar, se'n deixarà constància a l'acta i es donarà per vàlida sense la seva signatura.
8.10. Quan a una comissió li resulti necessari aplicar criteris d'interpretació de les bases per valorar determinats mèrits, en aplicació de la denominada discrecionalitat tècnica, aquests criteris s'han d'indicar clarament en l'acta de la sessió en què s'hagin acordat.
9. Resolució de la convocatòria
9.1. El termini per a la resolució del concurs serà d'un mes , comptadors des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
9.2. Llista Provisional de puntuació obtinguda. Un cop publicada la llista provisional de la puntuació, les persones interessades podran formular observacions o reclamacions en el termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta proposta provisional a la web www.abaqua.cat
9.3. Llista definitiva de puntuació obtinguda. Un cop examinades les observacions i les reclamacions presentades dins el termini, i oïdes les possibles persones afectades si es considera convenient, la Comissió Tècnica de Valoració adreçarà al Director Gerent la proposta definitiva d'adjudicació de les places, la qual podrà incloure, en tot cas, els canvis que siguin conseqüència de les observacions i de les reclamacions abans esmentades, a més de l'esmena d'ofici dels errors detectats.
9.4. Adjudicació dels llocs de feina. Després d'haver vist la proposta definitiva de la Comissió Tècnica de Valoració, el Director gerent dictarà la resolució d'adjudicació dels llocs de feina. Aquesta Resolució es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i la web http://www.abaqua.cat.
10. Presa de possessió
10.1. El termini de presa de possessió de la nova destinació obtinguda serà de deu dies hàbils. Si la resolució comporta el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió serà d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.
10.2. Per necessitats del servei o per sol·licitud motivada que ho justifiqui per part de la persona interessada, el director gerent podrà acordar una pròrroga d'aquest termini de cessament de fins a un mes i haurà de comunicar-la a la unitat a què s'hagi destinat la persona treballadora.
10.3. Els efectes econòmics començaran a comptar a partir del dia de la presa de possessió.
11. Període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat
El personal laboral que obtingui destinació en aquesta convocatòria està obligat a restar durant el període de dos anys en el lloc de feina. Durant aquest període no poden prendre part en convocatòries de proveïment de llocs de feina convocades per l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental.
ANNEX 2 BAREM DE MÈRITS
1. Antiguitat a les administracions públiques
1.1. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a l'Administració Pública: 0.2 punts per mes.
La puntuació màxima assolible és de 10 punts.
2. Experiència professional
2.1.Serveis prestats a qualsevol Administració Pública o a una empresa privada exercint funcions de la categoria professional d'administratiu: 0,2 punts per mes, fins un màxim de 20 punts.
La puntuació màxima assolible és de 20 punts.
3. Coneixements de llengua catalana
3.1. Només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 2 punts. La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent:
4. Mèrits acadèmics
4.1 Titulacions acadèmiques
S'han de valorar en aquest apartat les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:
4.2 Cursos de formació
4.2.1. Coneixements d'aplicacions informàtiques relacionades amb el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria.
Es valoraran els certificats que acreditin aprofitament de cursos de durada igual o superior a 10 hores, expedits per centres oficials, fundació tripartida, administracions públiques, col·legis oficials o escoles de l'administració pública . Es valorà a raó de 0,1 punts cada deu hores. La puntuació màxima assolible és de 3 punts.
4.2.2. Formació complementària relacionada amb el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria.
Es valoraran els certificats que acreditin aprofitament de cursos de durada igual o superior a 10 hores, expedits per centres oficials, fundació tripartida, administracions públiques, col·legis oficials o escoles de l'administració pública . Es valorà a raó de 0,1 punts cada deu hores. La puntuació màxima assolible és de 7 punts.
En el supòsit que els certificats indiquin crèdits, s'ha de computar a raó d'1 crèdit per cada 25 hores lectives.
En tots els casos s'han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa encara que se n'hagi repetit la participació.
ANNEX 3
Comissió Tècnica de Valoració:
President/a: Asunción Moscardó Covo. Cap de l'Àrea Econòmica Financera
Vocal 1: Catalina Bernat Homar. Cap de la Unitat de Contractació
Vocal 2: Maria Magdalena Carbonell Socias. Tècnica de Personal
Vocal 3: Miquel Seguí Geordy. Representant Comitè d'empresa
Vocal 4: Vicente Veses Crespí. . Representant Comitè d'empresa
President/a suplent: Joana Cirer Varquier. Tècnica titulada de grau mitjà
Vocal 1 suplent: Marta Frau Ripoll. Advocada
Vocal 2 suplent: Sofia Forcades Pons. Advocada
Vocal 3 suplent: Gabriel Serra Riutort. . Representant Comitè d'empresa
Vocal 4 suplent: Andrés del Rio Montes. Representant Comitè d'empresa