Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 799041
Informació pública de l’aprovació inicial la modificació puntual de la xarxa viària per canvi de titularitat en virtut de mutació demanial intersubjectiva, en el sentit de traspassar la titularitat a l’Ajuntament d’Eivissa del tram de la carretera EI-10, comprès entre el PK 0+000 i el PK 0+760, al TM d’Eivissa
Es fa públic que al Ple ordinari del Consell Insular d'Eivissa, de data 29 de novembre de 2024, s'ha adoptat el següent acord:
“L'article 5.1 de la Llei 5/1990, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB, núm.77, de 26/06/1990) determina que les carreteres de les Illes Balears s'integren dins de les següents xarxes: - xarxa primària: per on discorren els trànsits d'interès general de la Comunitat... - xarxa secundària: aquelles carreteres que serveixen de comunicació intercomarcal a cada illa, o compleixen una funció que supera l'àmbit municipal distribuint el tràfic per tot l'àmbit insular. - xarxa local i rural: carreteres la funció de les quals es limita a donar solució al transport viari preferentment en l'àmbit propi del terme municipal.
El segon i tercer paràgrafs d'aquest mateix article 5, [modificat per la Llei 16/2001, de 14 de desembre, d'atribució de competències als Consells Insulars en matèria de carreteres i camins, disposició addicional sisena (BOIB, núm.153, de 22/12/2001) afegeixen que la titularitat, (i l'administració i gestió) de les xarxes primària i secundària correspon als Consells Insulars, mentre que la titularitat, l'administració i la gestió de la xarxa local i rural correspon a l'Ajuntament respectiu.
Així mateix, l'article 7 d'aquesta mateixa LCIB disposa que:
«1. El Pla Sectorial de Carreteres definirà les xarxes primària i secundària, les previsions de construcció de noves carreteres i millora de les existents, així com les determinacions bàsiques de les xarxes locals i rurals.
1.1. Les determinacions contingudes en el Pla Director Sectorial de Carreteres, així com els estudis definits als articles 9 i següents, seran incorporades als Plans d'Ordenació Urbana, Plans Parcials i d'altres instruments d'ordenació urbanística municipals.
2. La modificació de les xarxes pot produir-se de la manera següent:
2.1. Per canvi de titularitat de les carreteres existents, en virtut de transferències o acord mutu entre les Administracions públiques interessades.
2.2. Per la integració de carreteres de nova construcció.
2.3. Per la desafecció de trams de carreteres.».
Per la seua banda, l'article 8 de la normativa del Pla Director Sectorial de Carreteres d'Eivissa (en endavant PDSCE), aprovat definitivament per acord del Ple del Consell Insular, en data 29/04/2016,(BOIB núm. 69, de 02/06/2016), disposa literalment que: «Canvis de titularitat en la xarxa i realització d'obres sobre trams la titularitat dels quals no correspongui al Consell Insular d'Eivissa.
Els canvis de titularitat en la xarxa de carreteres, derivats de la nova jerarquització viària, s'efectuaran mitjançant acords puntuals, relatius a trams concrets, entre els Organismes afectats.»
Mitjançant Ofici amb RGE en aquesta Corporació núm. 2024026941, de data 16/09/2024, l'Ajuntament d'Eivissa va remetre a aquest Consell Insular un ofici, de data 13/09/2024, en virtut del qual es donava trasllat del certificat de l'acord adoptat, per majoria absoluta, pel Ple de l'esmentat Ajuntament, en sessió de data 30/08/2024, que sol·licita a aquest Consell Insular el traspàs de la titularitat a la corporació municipal del tram de la carretera EI-10 comprès entre la rotonda de Figueretes i la rotonda de Can Misses.
En data 22/10/2024, el conseller executiu que subscriu va dictar una providència en la qual es disposava que s'iniciassin les actuacions administratives que resultassin escaients per arribar a formalitzar la modificació de la xarxa viària en el sentit sol·licitat per l'Ajuntament d'Eivissa.
En data 30/10/2024, s'ha emès el corresponent informe jurídic favorable i relatiu al procediment a seguir per a la cessió a l'Ajuntament d'Eivissa del tram de la xarxa viària de referència.
En data 30/10/2024, s'ha emès informe tècnic favorable (amb CSV 15246001614452720320) des del Servei d'Infraestructures Viàries en relació al traspàs de la titularitat a l'Ajuntament d'Eivissa del tram de la carretera EI-10, comprès entre el pk 0+000 i el pk 0+760.
En aquest informe tècnic també es fa una valoració del tram de la carretera objecte de cessió per un import de 1.291.422 euros (any 2024); tot considerant-se, a més a més, que la infraestructura no ha perdut valor degut a les obres de manteniment realitzades fins al moment.
Així mateix, en l'esmentat informe tècnic, s'incorporen els següents plànols de situació i emplaçament del tram de carretera objecte de canvi de titularitat:
Vist l'informe proposta del cap de Servei d'Infraestructures Viàries de data 30/10/2024 que consta a l'expedient.
Sobre la base de tot l'anterior, el conseller executiu que subscriu, a l'empara d'allò previst a l'article 33. 2, lletra f de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars i a l'article 72, lletra d, del Reglament orgànic d'aquest Consell Insular (BOIB núm.136, de data 18/09/2010, rectificació d'errors en el BOIB núm. 148, de 14/10/2010, i modificació en el BOIB núm. 48, de data 16/04/2016) proposa al Ple de la Corporació (òrgan competent en virtut de l'article 33.2. lletra g, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i de l'article 17.1, lletra t, de la citada Llei 4/2022 l'adopció de la següent
PROPOSTA D'ACORD
PRIMER. Aprovar inicialment la modificació puntual de la xarxa viària per canvi de titularitat en virtut de mutació demanial intersubjectiva, en el sentit de traspassar la titularitat a l'Ajuntament d'Eivissa del tram de la carretera EI-10, comprès entre el PK 0+000 i el PK 0+760, al TM d'Eivissa; segons plànol de situació i emplaçament amb CSV 15246001614452720320, que assenyala el tram concret de la via que és objecte de canvi de titularitat. La valoració del tram de carretera objecte de cessió és de 1.291.422 euros (any 2024); tot considerant-se, a més a més, que la infraestructura no ha perdut valor degut a les obres de manteniment realitzades fins al moment.
SEGON. Sotmetre l'expedient a informació pública durant el termini d'un mes, mitjançant anunci publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis del portal web i al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica d'aquest Consell Insular, per tal que els interessats formulin al·legacions o suggeriments, tot conformement amb l'article 8 del Reglament de béns de les entitats locals aprovat pel Reial decret 1372/1986, de 13 de juny.”
L'expedient romandrà en exposició pública al Servei d'Infraestructures Viàries del Departament de Territori, Ordenació Turística, Mobilitat, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme d'aquest Consell Insular (Av. d'Espanya, núm. 49, ciutat d'Eivissa) per un termini d'un mes, a comptar a partir del dia següent al de la publicació al BOIB de l'anunci present; tot això de conformitat amb l'article 8 del Reglament de béns de les entitats locals aprovat pel Reial decret 1372/1986, de 13 de juny.
Així mateix, el present anunci d'informació pública es publicarà al tauler d'anuncis del portal web i al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica d'aquest Consell Insular, www.conselldeivissa.es.
Eivissa, 3 de desembre de 2024
El cap del Servei d'Infraestructures Viàries Antonio Marí Noguera