Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 798961
Bases de la convocatòria per a la creació d'una borsa d'Educadors/es Socials, funcionaris interins de l'Ajuntament de Capdepera
Per Decret de Batlia de data 2 de desembre de 2024, es varen aprovar les següents bases de la convocatòria:
BASES I CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER CONSTITUIR UN BORSÍ PER COBRIR SUBSTITUCIONS, VACANCES I LLICÈNCIES DE CURTA DURADA COM A FUNCIONARI INTERÍ/INA D'EDUCADOR/A SOCIAL MITJANÇANT EL PROCEDIMENT OPOSICIÓ.
1.OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de la present convocatòria és crear una borsa de treball d'educador/a social per cobrir substitucions, vacances i llicències de curta durada mitjançant la contractació com a funcionari interí/funcionària interina.
Aquests llocs s'emmarquen en el grup de classificació professional A2, conforme a la Disposició transitòria tercera de la Llei 5/2015, de 30 d'octubre, per la qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
Tots els anuncis i resolucions vinculats amb aquest procés selectiu seran objecte de publicació tant al tauler d'anuncis de l'Ajuntament com a la seva seu electrònica.
2. CONDICIONS DELS ASPIRANTS
Per poder prendre part en aquest procediment selectiu cal reunir els requisits següents:
1. Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici del que disposa l'article 57 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
2. Tenir complerts els 16 anys i, en tot cas, no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.
3. Estar en possessió del títol de Diplomat o Graduat en Educador Social o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
5. No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi l'acompliment de les funcions corresponents.
6. No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei d'alguna administració pública ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
7. No estar sotmès a cap causa d'incapacitat de les contingudes en la legislació local.
8. Estar en possessió del nivell C1 de coneixements de la llengua catalana, conforme a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut o aquells expedits per l'EBAP.
En cas que els aspirants no puguin acreditar documentalment la possessió del nivell C1 es realitzarà una prova, per tal de valorar el nivell de llengua catalana exigit.
9. Acreditar la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant un certificat d'Antecedents Penals i per Delictes de Naturalesa Sexual, expedit pel Ministeri de Justícia.
3. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
Les instàncies per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar conforme al model de l'Annex I de les presents bases, adreçades a la Batlessa-Presidenta de la Corporació, davant el registre general de l'ajuntament o en qualsevol de les formes previstes per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els aspirants, a més, han de manifestar que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides en l'apartat cinquè d'aquestes bases, aspecte ja inclòs en el mateix model de sol·licitud (ANNEX I).
S'estableix un termini de presentació d'instàncies de deu dies hàbils (10), comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Els anuncis successius únicament es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com a la seu electrònica.
Cal adjuntar-hi la documentació següent:
4. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa les persones aspirants:
a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Capdepera, el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal” en el qual s'incorporaran la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi arran de la convocatòria;
b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.
c) La possibilitat d'exercir els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals.
L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden exercitar, si escau, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals és l'Ajuntament de Capdepera
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB i en el web d'aquesta Corporació (www.ajcapdepera.net), d'acord amb el disposat a les bases de la present convocatòria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
5. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS
Una vegada expirat el termini de presentació de sol·licituds, Batlia dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, mitjançant la qual declari aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que s'exposarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seu electrònica municipal. A partir de la data en què aquesta es publiqui els aspirants exclosos disposaran d'un termini de dos (2) dies per esmenar els defectes que haguessin motivat la seva exclusió. Si dins aquest termini no s'esmenessin tals defectes i justifiquessin el seu dret de ser-hi admesos seran definitivament exclosos del procés.
En cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, aquesta s'elevarà a definitiva a partir de l'endemà d'haver expirat el termini de reclamacions, sense necessitat d'haver-se de dictar cap nova resolució o publicació.
Una vegada acceptades o rebutjades les reclamacions presentades, en un termini màxim de 30 dies Batlia publicarà una nova resolució mitjançant la qual declari la llista definitiva de persones admeses i excloses, que serà publicada al tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la seu electrònica. Una vegada transcorregut aquest termini sense haver-se dictat cap resolució, s'entendrà que les sol·licituds han estat desestimades.
Dita resolució indicarà el lloc, data i hora en què s'haurà de constituir el Tribunal, i lloc, data i hora per a la realització de l'exercici de la fase d'oposició.
Contra dita resolució es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat, davant el mateix òrgan que la va dictar.
6. TRIBUNAL QUALIFICADOR
Conforme a l'art. 60 del text de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i resta de normativa relacionada, el Tribunal qualificador tendrà la següent composició:
Un president
Titular: Mercedes Torres Riutort
Suplent: Catalina Adelaida Ramis Garcia
Tres vocals
Titular: Laura Mingorance Rosa
Suplent: Maria Massanet Gili
Titular: Catalina Isabel Cursach Llinàs
Suplent: Margalida Servera Pascual
Titular: M. del Mar Martorell Rico
Suplent: Joan A. Torrens Ferrer
Un Secretari
Titular: Eva María Blesa Salom
Suplent: Bartolomé Pascual Rosselló
En la designació dels seus membres s'han de respectar els principis d'imparcialitat i professionalitat i, si és possible, tendir a la paritat entre homes i dones.
Els integrants del Tribunal, excepte el/la secretari/a, han de disposar del mateix nivell de titulació o superior que l'exigida per ingressar a les places convocades.
A més dels titulars, també s'ha de designar el mateix nombre de suplents i amb els mateixos requisits. Així mateix, per a totes o algunes de les proves el Tribunal pot comptar amb la col·laboració d'assessors tècnics, amb veu i sense vot, els quals es limitaran a prestar assistència relacionada amb la seva especialitat tècnica.
A iniciativa de cada Central Sindical, durant la totalitat del procés selectiu podrà assistir als Tribunals un representant de cada una de les que tenguin representació a l'Ajuntament convocant, en qualitat d'observador.
El Tribunal no es pot constituir ni actuar vàlidament sense la concurrència del president, el secretari i un vocal. Li correspon dilucidar sobre les qüestions plantejades durant el transcurs del procés selectiu, vetllar pel seu bon desenvolupament i qualificar proves establertes en aplicació dels barems que corresponguin.
Els membres del Tribunal s'han d'abstenir d'intervenir i els aspirants en poden promoure la recusació en els termes previstos per l'art. 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En tot allò no previst expressament en les presents bases per als Tribunals Qualificadors és d'aplicació allò que es disposa per als òrgans col·legiats al capítol II del títol II de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i, supletòriament, la normativa de la Comunitat Autònoma.
7. ACTUACIÓ D'ASPIRANTS
L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament serà la lletra resultant del sorteig públic que s'efectuï, que figurarà en l'anunci pel qual es faci pública la resolució aprovatòria de la llista definitiva d'admesos i exclosos, composició del Tribunal qualificador i data, hora i lloc d'inici dels exercicis. Es publicarà al Tauler d'Edictes de la Corporació i a la seu electrònica de l'Ajuntament.
Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant crida única, tret de casos de força major, invocats amb anterioritat, que s'hauran de justificar degudament i seran apreciats pel Tribunal amb absoluta llibertat de criteri. Per prendre part en els exercicis cal presentar el DNI.
Si els aspirants no compareixen a alguns dels exercicis això determinarà automàticament que perdran els seus drets de participar tant en aquest com en exercicis successius. En conseqüència, quedaran exclosos del procediment selectiu.
No obstant això, en els supòsits de cas fortuït o de força major, i amb la justificació corresponent, i sempre sota l'apreciació del Tribunal, l'examinand es podrà examinar, sempre que la prova corresponent no hagi finalitzat o, en cas d'haver finalitzat, quan no entorpeixi el desenvolupament de la convocatòria i ocasioni perjudici per a l'interès general o de tercers.
8. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
Abans de començar el procés selectiu, qui no hagi acreditat el nivell de català C1 exigit realitzarà una prova de caràcter eliminatori, que serà valorada com a apte o no apte, que tindrà una puntuació total de 100 punts, dels quals per aprovar-la cal superar el 60%. Així mateix, cada àrea s'haurà de superar amb 60 punts.
S'estructurarà en les àrees següents:
Aquesta prova (4 àrees) es realitzarà el mateix dia.
Una vegada iniciat el procés selectiu, els successius anuncis relatius a la realització del procediment selectiu es faran públics a la seu electrònica de l'Ajuntament de Capdepera.
Consistirà en les següents proves:
Fase d'oposició
Primera prova. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a respondre per escrit les preguntes plantejades pel Tribunal Qualificador en relació amb un o diversos supòsits pràctics, relacionats amb les matèries del temari específic contingudes en l'annex II de la convocatòria i amb les funcions a exercir com a educador/a social en els Serveis Socials de l'Ajuntament de Capdepera. Per superar-la cal obtenir una qualificació mínima de 50 punts fins a un màxim possible de 100.
Es valorarà la capacitat de l'aspirant i l'aplicació dels seus coneixements teòrics en la prova plantejada, així com el coneixement del servei, funcions de la plaça objecte d'aquesta convocatòria, recursos municipals i de la zona.
La durada de l'exercici pràctic serà de dues hores.
A partir de la data en què es publiqui la llista amb la qualificació obtinguda a l'exercici, els aspirants disposen d'un termini de dos (2) dies per a presentar les reclamacions que estimin oportunes.
9. PUNTUACIÓ FINAL
La qualificació final de la fase d'oposició estarà determinada mitjançant la suma de les puntuacions obtingudes a cada una de les preguntes, segons la puntuació màxima de l'exercici.
En cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà tenint en compte la major puntuació obtinguda a la part d'intervenció de l'exercici pràctic.
10. BORSA DE TREBALL
Una vegada finalitzada la qualificació, el Tribunal elevarà a Batlia la proposta de selecció definitiva, i es dictarà un decret de constitució de la borsa de treball, per la qual es publicarà la relació d'aprovats al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la pàgina web de l'Ajuntament, ordenada de major a menor puntuació.
Quan les necessitats de servei exigeixin haver de fer ús d'aquesta borsa, des de l'Ajuntament es contactarà telefònicament amb els candidats, cosa que s'intentarà fins a dues vegades en dies consecutius i amb un mínim de 24 hores entre telefonades. Si no es dona resposta a la primera telefonada, els candidats i candidates seran avisats per correu electrònic. Se seguirà l'ordre establert durant el procés de selecció de la borsa. El responsable de l'expedient en deixarà constància dins l'expedient.
Si no s'hagués pogut contactar amb tal persona, es contactarà amb el següent candidat, i l'anterior perdrà el seu ordre de prelació per al nomenament en curs.
El fet que un aspirant renunciï a un lloc de treball ofert suposarà que aquest passi al darrer lloc de la borsa de treball, excepte si justifica trobar-se en alguna de les situacions següents:
La justificació de renuncia s'ha de presentar per escrit davant l'Ajuntament als 3 dies següents d'haver rebutjat l'oferta. Si una vegada transcorregut aquest termini la persona no l'hagués presentada, perdrà el seu ordre de prelació i serà relegada al darrer lloc de la llista.
Aquesta borsa té una vigència màxima de tres (3) anys, que corresponen a la duració del Projecte, i serà anul·lada una vegada aquest hagi finalitzat.
11. INCIDÈNCIES
Les presents bases i convocatòria poden ser impugnades conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En tot allò que no hi estigui previst és d'aplicació:
Capdepera, 2 de desembre de 2024
La batlessa Mireia Francesca Ferrer Jaume
ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA
_______________________________, major d'edat, amb DNI ___________, i domicili a efectes de notificacions a __________________________________, telèfon ________________ i correu electrònic ______________________________.
EXPÒS:
Que he tengut coneixement de la convocatòria de la borsa de treball d'educador/a social per cobrir substitucions, vacances i llicències de curta durada mitjançant la contractació com a funcionari interí/funcionària interina.
Que declar estar en possessió de totes i cada una de les condicions o requisits exposats a l'apartat tercer de la convocatòria.
Que adjunt la següent documentació:
_____ Sol·licit realitzar la prova de català per acreditar el nivell de coneixement exigit a les bases de la convocatòria. (Si és el cas marcau-ho amb una X)
Per això, SOL·LICIT:
Ser admès/a i poder participar en el procediment selectiu de la borsa de treball de educador/a social per cobrir substitucions, vacances i llicències de curta durada mitjançant la contractació com a funcionari interí/funcionària interina.
__________________, ______ de _________________ de 202__
[signatura]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
ANNEX II Temari específic
1. Llei 4/2009, d'11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears: Definició i característiques dels Serveis Socials comunitaris bàsics. Professionals de l'equip de Serveis Socials. Funcions de l'educador social als Serveis Socials comunitaris i Serveis Socials especialitzats. Els Serveis Socials de l'Ajuntament de Capdepera.
2. La regidoria de Benestar Social: serveis, recursos i actuacions. La realitat social al municipi de Capdepera. Reglamentació municipal en matèria de Serveis Socials. Principals necessitats i actuacions dels Serveis Socials.
3. L'educador o educadora social: perfil, característiques personals i professionals. Àmbits d'intervenció.
4. Els menors. El maltractament infantil: marc legislatiu, concepte, tipologia i nivells de gravetat.
5. Protocol Marc Interdisciplinari d'actuacions en casos de maltractament infantil de les Illes Balears.
6. Protocol d'actuació en casos d'abús sexual infantil i explotació sexual infantil a les Illes Balears.
7. La mediació com a eina socioeducativa. Característiques de la mediació i la utilitat en la intervenció educativa en l'àmbit de serveis socials.
8. Educació sexual. Salut afectiva i sexual. Sexualitat i conductes de risc.
9. Educació en noves tecnologies (Internet i xarxes socials). Assetjament psicològic (mobbing), assetjament escolar (bullying), altres assetjaments i formes de violència.
10. Famílies multiproblemàtiques: estructura, característica i perfil psicosocial.
11. Els menors. Situacions de risc i desemparament. Marc legislatiu. Mesures de protecció.
12. Les persones amb diversitat funcional: concepte, tipologia i factors de vulnerabilitat que caracteritzen el col·lectiu de les persones amb diversitat funcional.
13. Programes de prevenció de drogodependències en l'àmbit educatiu. Àrees d'actuació i àmbits d'intervenció.
14. Aferrament (apego) infantil. Concepte, evolució i tipologies.
15. Pla d'Infància i Adolescència de l'Ajuntament de Capdepera.