Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE COSTITX
Núm. 791195
Convocatòria i bases per cobrir una plaça de peó, laboral fix de l’Ajuntament de Costitx, pel sistema concurs-oposició, torn lliure, que consta dins l’Oferta d’Ocupació Pública 2024
Havent-se aprovat per Resolució de batlia de data 27 de novembre de 2024, les bases i la convocatòria per cobrir una plaça de peó laboral fix, de l'Ajuntament de Costitx (expediente 267/2024), pel sistema de concurs-oposició, torn lliure, que consta dins l'Oferta d'Ocupació Pública 2024 (BOIB nº 125, de 24/09/2024); s´acorda la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears pel coneixement públic. El termini de presentació de sol·licitud, serà de vint dies hàbils, a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat.
Bases que han de regir la convocatòria del procés selectiu per cobrir una plaça de peó, laboral fix de l'Ajuntament de Costitx, pel sistema concurs-oposició, torn lliure, que consta dins l'Oferta d'Ocupació Pública 2024
PRIMERA. Objecte de la convocatòria.
Es convoquen proves mitjançant el sistema de concurs-oposició, torn lliure, per cobrir una plaça de peó laboral fix, de l´Ajuntament de Costitx.
Aquesta convocatòria també servirà per crear una borsa, a l'efecte de substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències... en absència del seu titular, que preveu l'apartat 3 de l'article 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears, d'ara endavant LFPIB, així com qualsevol altra modalitat de contractació temporal prevista en la legislació laboral, per la qual cosa les persones que no seleccionades passaran a formar part d'una borsa de disponibilitat per ordre de puntuació obtinguda en aquesta convocatòria.
La convocatòria i les Bases es publicaran al BOIB, en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web.
Característiques del lloc de feina de PEÓ:
SEGONA. Requisits de les persones aspirants
De conformitat amb l'article 56 del text de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per poder participar en els processos selectius serà necessari:
1.Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'article 57 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
2.Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional.
3.Tenir complerts setze anys i no excedir, si escau, l'edat màxima de jubilació forçosa.
4. Acreditar coneixement de la llengua catalana de nivell A2.
5.Estar en possessió del graduat escolar o equivalent o en condicions de obtenir-lo en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
6.Estar en possessió del permís de conducció B.
7.No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals i estatuaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similar a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent, al seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.
8.Abonar 15€ pel drets d'examen, dins el termini per presentar les sol·licituds. La presentació del resguard de l'ingrés serà requisit imprescindible per acceptar la sol·licitud.
9.Els requisits establers en els apartats anteriors hauran de complir-se el darrer dia del termini de presentació d'instàncies i mantenir-los al moment de formalitzar el corresponent contracte de treball, si és el cas.
Amb anterioritat a la presa de possessió, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o s'haurà de comprometre, si s'escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.
Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deus dies naturals, per tal de que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
TERCERA. Forma i termini de presentació d'instàncies.
1.Les sol·licituds per participar en el procés selectius s'han de presentar segons el model que figura en l'annex I d'aquestes bases, i han d'anar dirigides al Sr. Batle de l'Ajuntament de Costitx. S'han de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, d'ara endavant LPACAP.
Juntament amb la sol·licitud (Annex I) s´haurà d´acompanyar la següent documentació:
2.El termini per presentar les sol·licituds és de deu (10) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria al BOIB.
3.La restant documentació haurà d'acreditar-se en el moment i terminis que es determinin.
QUARTA. Admissió d'aspirants.
Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, que es publicarà en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix a les persones aspirants excloses, que serà de cinc dies hàbils.
No serà esmenable l'abonament de les taxes després de la data de tancament del termini de presentació d'instàncies.
Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirant admeses i excloses, que es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la web municipal. S'indicarà la data , el lloc i l'hora del primer exercici de la fase d'oposició.
CINQUENA. Tribunal qualificador
En la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador.
El tribunal qualificador estarà constituït amb cinc persones amb titulació acadèmica igual o superior a l´exigida a la convocatòria i es compondrà de la següent forma:
Presidenta: la Secretària de l'Ajuntament.
Secretari: una persona funcionària de carrera de l'Ajuntament en servei actiu.
Vocals: una persona funcionària de carrera de l'Ajuntament en servei actiu.
La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents.
La designació nominativa dels membres del tribunal es farà pública en pàgina web de la corporació.
Els membres del tribunal estaran exposats a les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 42/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, inclòs el secretari.
SISENA. Inici i desenvolupament del procés selectiu.
El procés selectiu de les persones aspirants serà mitjançant concurs-oposició. La qualificació total del concurs-oposició és d'un 60% d'oposició i un 40% de concurs.
En qualsevol moment el tribunal podrà requerir a les persones opositores que acreditin la seva identitat.
Els membres del Tribunal seran responsables d'adoptar les mesures més idònies en totes les proves per tal de garantir la confidencialitat de les dades de les persones aspirants i permetre a la vegada la identificació de l'exercici corresponent de cada persona aspirant sense conèixer les seves dades personals.
El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò que no preveuen aquestes bases.
El procés selectiu s'iniciarà amb la fase d'oposició i continuarà amb la fase de concurs.
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives aquelles que no hi compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.
Una vegada començades les proves selectives, els successius anuncis, relatius a la realització de les proves i revisions, es faran públics a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Costitx.
SETENA. Fase d'oposició.
La puntuació màxima d´aquest apartat és de 60 punts.
PRIMER EXERCICI (40 PUNTS)
De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta fase consistirà en contestar per escrit, durant un període màxim de 60 minuts, un qüestionari tipus test de 20 preguntes amb 4 respostes alternatives relatives al temari indicat en l'annex II d'aquestes bases.
La resposta correcte puntuarà 1 punt.
La resposta incorrecte puntuarà: -0,5 punts
La resposta no contestada no puntua.
Es qualificarà de 0 a 40 punts. Quedaran eliminades les persones aspirants que no arribin a un mínim de 15 punts.
El temps per realitzar aquesta prova es de 60 minuts.
SEGON EXERCICI (20 PUNTS)
De caràcter obligatori i eliminatori, aquest exercici consistirà en una entrevista personal que versarà sobre les tasques de la feina a desenvolupar i sobre el currículum personal, on es valorarà la idoneïtat del perfil de la persona per desenvolupar la feina, l'experiència en altres llocs, etc.
Es qualificarà de 0 a 20 punts.
Per efectuar la reclamació oportuna o sol·licitar la revisió dels exercicis, les persones interessades disposen d'un termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir de la publicació de la llista de resultats de la fase d´oposició.
VUITENA. Fase i barem de mèrits del concurs
La puntuació màxima en la fase de concurs es de 40 punts.
1. Experiència professional (màxim 30 punts)
1.1.Serveis prestats en el sector públic: 0,20 punts per mes.
1.2.Serveis prestats en l'empresa privada: 0,10 punts per mes.
Només es valorarà aquesta apartat quan, de la documentació aportada per l´aspirant, es desprengui que l´experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça a cobrir. A tal efecte s´haurà de presentar certificat de l´entitat, empresa o Administració en el qual s´indiqui la data d´alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. En el cas de acreditar els serveis en l´empresa privada, es complementarà amb un informe de vida labora emès per la Seguretat Social on s´especifiqui la data d´alta i baixa en l´activitat corresponent.
2. Formació Acadèmica Oficial (màxim 5 punts)
2.1.Titulacions acadèmiques oficials relacionades amb les funcions pròpies de les places a cobrir (màxim 2,5 punts)
2.2.Títol de graduat en ESO, Batxiller o cicle formatiu de grau Mitjà o Superior (màxim 2,5 punts) es puntuarà només el títol més avançat:
3.Altra formació (màxim 5 punts)
3.1.Titulació en Manipulació de productes fitosanitaris, (màxim 2 punts).
a) Per tenir nivell bàsic, 1,00 punt.
b) Per tenir nivell qualificat, 1,50 punts.
c) Per tenir nivell fumigador, 2 punts.
3.2. Formació específica en Prevenció de riscos laborals, (màxim 1,5 punts).
a) Per curs de 0 a 40 hores, 0,50 punts.
b) Per curs de 40 a 60 hores, 1,00 punt.
c) Per curs de 60 a 80 hores, 1,50 punts.
3.3 Títol de manteniment de piscines (1,5 punts).
Només es valoraran els mèrits de les persones que hagin superat la fase d´oposició.
L´ordre de classificació definitiva es determinarà per la suma de les puntuacions obtingudes a la fase de concurs i d´oposició. En cas d´empat es donarà prioritat a major puntuació obtinguda a la fase d´oposició. Si l´empat continua es resoldrà per sorteig.
NOVENA. Constitució, funcionament i vigència de la borsa de treball.
La borsa de treball que es formi resultant d'aquest procés estarà vigent fins que l'Ajuntament constitueixi una altra de la mateixa categoria professional, s'hagi esgotat o hagin transcorregut més de tres anys des de la constitució.
La convocatòria preveu que les persones que no superin el procés selectiu s'inclouran a la borsa de personal laboral temporal que es constitueixi.
El funcionament de la borsa de treball será el següent:
1.- Quan sigui necessari acudir a la borsa de treball, s'oferirà als aspirants per ordre estricte de la puntuació obtinguda en el procés selectiu.
2.- A aquest efecte, l'Ajuntament es posarà en contacte amb la persona seleccionada via telefònica o mitjançant el correu electrònic facilitat en la sol·licitud, comunicant el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball.
3.- La persona proposada per la contractació haurà de manifestar, pel mateix mitjà o per qualsevol altre que permès prendre fehacentment, el seu interès o no amb la proposta de contractació dins el termini dels dos dies hàbils posteriors al de l'enviament per part de l'Ajuntament del correu electrònic.
4.- Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament a la contractació, no respon al correu enviat o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, quedarà exclòs de la borsa de feina i s'avisarà al següent de la llista.
5.- No obstant l'apartat anterior, no s'exclourà de la borsa a aquelles persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita i que al·leguin i justifiquin documentalment en el termini de tres dies hàbils a comptar des de l'enviament per correu electrònic de la proposta de nomenament, la concurrència d'alguna de les circumstàncies establerts a l'article 5.5 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment per a la selecció del personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sempre en termes referits a l'Ajuntament de Costitx.
6.- Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball corresponent amb el mateix ordre de prelació que tenia i, en el seu cas quan es necessiti, es tornarà a oferir la nova contractació amb el mateix funcionament i ordre previst a l´apartat 1 d´aquesta base novena.
DESENA.- Recursos
Contra la convocatòria i les bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva publicació.
Costitx 29 de novembre de 2024
El batle Antoni Salas