Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ INSTITUT D'INVESTIGACIÓ SANITÀRIA ILLES BALEARS (IDISBA)
Núm. 787087
Resolució del director gerent de la Fundació Institut de Recerca Sanitària Illes Balears per la qual es convoca un procés selectiu per a la cobertura d'una plaça de tècnic o tècnica superior de suport metodològic i estadístic, del grup professional A, per al projecte « Apoyo metodológico y estadístico para la comisión de investigación del Hospital Son Llàtzer» (PSSL /OVEREC) Codi d'expedient: 2024-47-ASHUSLL
El Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), estableix a l'article 15 la competència per ordenar la inserció d'edictes al BOIB i, al punt 4, especifica que les institucions o ens públics no esmentats en els tres primers punts han d'acreditar els òrgans i les persones que, d'acord amb la seva normativa específica, estan facultats per ordenar o sol·licitar la inserció de textos al BOIB. Si no hi ha acreditació específica, cal entendre que en correspon a qui exerceixi la representació de l'òrgan, l'ens o la institució de què emana el text.
D'altra banda, d'acord amb l'article 27 dels estatuts de la Fundació, la Direcció Gerència de la Fundació té la competència per desenvolupar la política de personal aprovada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, seleccionar el personal, subscriure o rescindir els contractes, executar els acords del Patronat en matèria de retribucions, acordar les sancions, exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació i mantenir les relacions amb els òrgans de representació del personal, a més de totes aquelles actuacions que li siguin en aquesta matèria encomanades, sens perjudici de les funcions que corresponen a la presidència.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Ordenar la inserció al Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria, amb codi d'expedient 2024-47-ASHUSLL, per a la cobertura d'una plaça de tècnic o tècnica superior de suport metodològic i estadístic, del grup professional A, per al projecte « Apoyo metodológico y estadístico para la comisión de investigación del Hospital Son Llàtzer» ( PSSL/OVEREC ).
Palma, en data de la signatura electrònica (26 de noviembre de 2024)
El director gerent de la Fundació Carlos Enrique Herrero
ANNEX 1
Convocatòria del procés selectiu per a la cobertura d'una plaça de tècnic o tècnica superior de suport metodològic i estadístic, del grup professional A, per al projecte « Apoyo metodológico y estadístico para la comisión de investigación del Hospital Son Llàtzer» ( PSSL/OVEREC )
La Fundació té encomanades, entre d'altres, les funcions de gestionar mitjans i recursos al servei d'execució de programes de recerca clínica, bàsica i aplicada, el desenvolupament tecnològic i la innovació al camp de la salut.
Per poder dur a terme aquestes funcions, la Fundació necessita efectuar convocar una plaça de tècnic o técnica superior de suport metodològic i estadístic, del grup professional A, per al projecte « Apoyo metodológico y estadístico para la comisión de investigación del Hospital Son llàtzer» ( PSSL/OVEREC ) .
L'article 23.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix els criteris que han de seguir els ens públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma en la contractació de personal laboral, i preveu que «la selecció del personal s'ajustarà als sistemes i els procediments que s'estableixen a la Llei de la funció pública de les Illes Balears».
Els articles 17 i 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposen que shan daplicar els principis digualtat, mèrit, capacitat i publicitat en les contractacions.
L'apartat segon B de l'Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007, de modificació de l'àmbit d'aplicació i de determinació de l'abast de control del punt 5 de l'Acord del Consell de Govern de 19 de desembre de 1995, preveu la comptabilitat i la rendició de comptes de les empreses públiques de la comunitat autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la selecció del personal dels ens públics de la comunitat autònoma.
Per tot això, i en l'exercici de les competències que m'atribueix l'article 28.1 i dels estatuts fundacionals vigents,
CONVOC:
El procés per a la selecció i cobertura posterior d'una plaça de tècnic/a superior de suport metodològic i estadístic, del grup professional A, per al projecte « Apoyo metodológico y estadístico para la comisión de investigación del Hospital Son llàtzer» ( PSSL/OVEREC ) amb els requisits, les característiques i els criteris de selecció següents:
I. Requisits de participació
Estar en possessió de la titulació de llicenciatura o grau més màster en làmbit Ciències de la Salut.
Tenir complits setze anys i no excedir, si s'escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
Tenir la nacionalitat espanyola o una altra nacionalitat en els casos en què l'article 57 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP) permeti l'accés a l'ocupació pública.
Cal tenir nacionalitat espanyola, d'altres estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. També seran admesos el cònjuge, els descendents i descendents del cònjuge, tant d'espanyols i espanyoles com de nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, independentment de la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o més grans d'aquesta edat, però visquin a càrrec dels seus progenitors.
Les persones estrangeres a què es refereixen els apartats anteriors, així com aquelles amb residència legal a Espanya, poden accedir a les administracions públiques com a personal laboral, en igualtat de condicions que espanyols i espanyoles.
Posseir la capacitat funcional per exercir les tasques.
Les persones amb una discapacitat reconeguda seran admeses en la realització de les proves lliures sense necessitat d'acreditar les seves condicions psíquiques, físiques i sensorials abans que comencin, sense perjudici que, superat el procés selectiu, en presentar la documentació per ser nomenades o contractades, hagin d'acreditar, com la resta de persones aspirants, la seva capacitat per desenvolupar les funcions i tasques dels llocs de treball que es convoquen i per prestar el servei públic corresponent.
Així mateix, en cas que s'accedeixi per la quota de reserva de persones amb discapacitat, cal tenir legalment reconeguda una discapacitat de grau igual o superior al 33% i acreditar-la. Aquest cas només es preveu al concurs oposició d'estabilització.
Això no obstant, i d'acord amb el Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional, les persones que es presentin a un procés selectiu, sigui lliure o per torn reservat, i sol·licitin alguna adaptació per fer les proves, així ho han de fer constar expressament a la sol·licitud de participació i especificar-ne de quin tipus (temps o mitjans materials). En aquest cas, també s'ha d'aportar la certificació pertinent en què consti el tipus i el grau de disminució.
A aquest efecte, els òrgans tècnics de selecció han de decidir sobre les peticions d'adaptacions que s'efectuïn. Amb aquesta finalitat poden requerir un informe sobre la sol·licitud d'adaptació als equips de valoració multiprofessional .
No haver patit un acomiadament mitjançant expedient disciplinari del servei de cap entitat del sector públic, d'òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en inhabilitació o en situació equivalent ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.
Emplenar el formulari d'inscripció (annex 2) i el formulari d'autoavaluació (annex 3) de la convocatòria.
Presentar la descripció del currículum vitae (CV).
No es valoren els CV de les persones que no compleixen els requisits.
II. Funcions
Gestió de la Comissió de Recerca de l'Hospital (assessorament tècnic a la Comissió en l'avaluació de projectes, elaboració d'informes, creació d'actes, gestió de la documentació relacionada amb la Comissió, assessorament als investigadors sobre el procés d'avaluació de projectes).
Suport estadístic als investigadors de l'hospital: anàlisi de bases de dades de recerca i elaboració d'estadístiques, elaboració de gràfiques i informes.
Suport metodològic als investigadors de l'hospital, sobretot en el disseny (metodologia, càlcul mostral, aspectes ètics, etc. ) i redacció de projectes de recerca, i documents relacionats amb la divulgació de la investigació (articles, comunicacions a congressos, etc. ).
Gestió del laboratori i biobanc de la Unitat de Recerca.
Gestió del quiròfan experimental.
Gestió i desenvolupament de projectes propis de la Unitat de Recerca.
III. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds es poden presentar al registre físic de la Fundació Institut de Recerca Sanitària Illes Balears o mitjançant el correu electrònic(1) de la Unitat de Recursos Humans: idisba.convocatorias@ssib.es . S'ha d'indicar el codi d'expedient «2024-47-ASHUSLL» a l'assumpte del correu electrònic.
(1)Els documents adjunts al correu han d'estar en format PDF i comprimits en un sol ZIP.
El termini de recepció de sol·licituds és de 15 dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria.
Les persones aspirants han de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits que al·leguin de la manera que estableixen aquestes bases. No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
Els errors de fet, materials o aritmètics que es puguin advertir a la sol·licitud poden ser corregits en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat o de la interessada.
IV. Admissió de les persones aspirants
Un cop vençut el termini per presentar les sol·licituds i la documentació requerida per participar en el procediment de selecció, la Direcció Gerència de l'IdISBa dictarà una resolució per declarar aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà al web de l'IdISBa ( www.idisba.es ).
Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de 3 dies hàbils, comptant a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per esmenar el defecte que motivés la seva exclusió o omissió, així com per adjuntar, en cas pertinent, la documentació que sigui preceptiva. En cas de no esmenar o adjuntar la documentació indicada, s'entendrà que desisteixen a la seva sol·licitud.
Un cop vençut aquest termini, es dictarà una resolució mitjançant la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses del procés selectiu. En aquesta resolució s'han d'indicar les instruccions perquè qui vulgui seguir amb l'entrevista pugui confirmar-hi l'assistència.
S'obrirà un termini de 3 dies hàbils per presentar al·legacions a les puntuacions obtingudes a la llista definitiva.
V. Reserva a favor de les persones amb discapacitat
A l'IdISBa hi ha una reserva del 7% dels llocs de treball per a persones amb discapacitat, segons el Reial decret llei 5/2015 del TREBEP. No obstant això, aquesta plaça no està reservada a aquest efecte.
VI. Tribunal qualificador
Dr. Joan Bargay Lleonart, cap del Servei d'Hematologia de l'HUSLL i de la Unitat de Recerca de l'HUSLL, en qualitat de president del tribunal.
Dra. Inés Losada, cap de secció de Medicina Interna i secretària tècnica de la comissió d'investigació, en qualitat de vocal del tribunal.
Representant de RH de l'IdISBa, en qualitat de secretari o secretària del tribunal.
Membres suplents:
Dra. Eugenia Cisneros, coordinadora de recerca de Medicina Interna del HUSLL.
Dr. Adrián Rodríguez, coordinador de recerca de Medicina Interna del HUSLL.
El tribunal qualificador pot declarar, previ informe motivat, la convocatòria deserta a causa de la manca d'adequació de candidats i candidates.
El tribunal qualificador d'aquest procés selectiu, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, ha de vetllar pel compliment estricte del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes.
El procediment d'actuació del tribunal s'ha d'ajustar en tot moment al que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment comú, així com a la resta de disposicions vigents.
Correspon al tribunal la consideració, la verificació i l'apreciació de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament d'aquest procés de selecció, i adoptar sobre això les decisions motivades que estimi pertinents.
VII. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa
Un cop finalitzat el procés selectiu, el tribunal qualificador elaborarà una resolució definitiva de totes les persones aspirants, ordenada segons la puntuació total obtinguda, de major a menor, que implicarà la constitució d'una borsa de treball per als dos anys següents en el mateix lloc ofert des de la publicació de l'oferta, amb priorització del mateix ordre de puntuació. Aquesta resolució es publicarà al web de la Fundació ( www.idisba.es ).
La contractació i la constitució de la borsa de treball es fan d'acord amb l'ordre de prelació.
VIII. Modalitat de contractació
Tipus de contracte: contracte indefinit subjecte a projecte de recerca.
Categoria: Tècnic o tècnica superior en investigació.
Grup professional: grup A de l'I conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears ( dISBa).
Jornada laboral: 37.5 hores setmanals (completa).
Remuneració: 37 956,47 € bruts anuals.
Ubicació: Hospital Universitari Son Llàtzer .
IX. Acreditació de requisits i mèrits
Els requisits i mèrits que al·leguin les persones aspirants s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia o còpia compulsada de la documentació següent.
a) Experiència professional: mitjançant certificat signat per la persona responsable de l'entitat on s'han prestat els serveis amb especificació del temps d'experiència en els diferents àmbits que es valoren en aquesta convocatòria. En cas de no ser possible, cal presentar el contracte i la vida laboral.
b) Titulació acadèmica: còpia de les dues cares del títol. En cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, cal presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial Decret 1837/2008, el Reial decret 967/2014 i altres normes de transposició i desplegament.
c) Cursos, seminaris, beques, etc.: còpia dels certificats o diplomes acreditatius dels cursos que s'han dut a terme, amb expressió del nombre d'hores de durada de l'acció formativa o ECTS.
d) Coneixements orals i escrits d'idiomes: mitjançant còpia de certificat expedit per l'òrgan competent (EOI, Conselleria, UIB o altres universitats o centres d'acreditació de reconegut prestigi).
Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats d'acord amb els apartats del barem de mèrits i numerats correlativament (juntament amb l'autobarem que acompanya aquestes bases).
La documentació acreditativa de tots els mèrits s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud. En cas d'haver presentat inicialment còpies no compulsades, a l'entrevista s'ha de presentar la documentació original acreditativa de tots els mèrits.
X. Procés de selecció
Valoració de mèrits acreditats per les persones aspirants, d'acord amb el barem següent, a més d'una entrevista personal:
1. Experiència professional (4.5 punts màx.)
Experiència laboral en treballs relacionats amb la metodologia i el disseny de projectes de recerca biomèdica i l'estadística aplicada en aquest tipus de projectes. (0.1 punts per mes treballat; 2 punts màx.).
Experiència laboral en feines relacionades amb la gestió de la investigació (participació en comissions de recerca, comitès de recerca, gestió de documentació amb comitès d'ètica). (0.05 punts per mes treballat; 1 punt màx.).
Experiència en l'àmbit sanitari (laboratori, gestió de mostres, calibratge d'aparells, etc. ) (0.1 punts per mes treballat; 1.5 punts màx.).
2. Formació (3 punts màx.)
Màster oficial de temàtiques dins l'àmbit de la Investigació en Ciències de la Salut (1 punts per títol; 2 punts màx.).
Cursos de metodologia de recerca, bioinformàtica i estadística (SPSS o similars), bioètica i bones pràctiques clíniques, gestió de projectes i gestió de qualitat ISO laboratori (0.01 punts per cada 1 h acreditades; 1 punts màx.).
Títol de Doctor (2 punts per títol ;2 punts màx. ).
3. Activitat científica (1 punts màx.)
Articles publicats o acceptats per a publicació en revistes indexades relacionats amb la investigació. (0.25 punts per publicació com a primer o darrer signant o com a responsable de correspondència i 0.10 punts per publicació com a signant en una altra posició; 0.25 punts màx.).
Presentacions a congressos relacionades amb la investigació. (0.20 punts per comunicació oral en congressos internacionals i 0.15 en nacionals; 0.15 pòster o resum (abstract) en congressos internacionals i 0.10 en nacionals; 0.50 punts màx. ).
Participació en projectes públics de recerca (0,1 punts per projecte; 0,25 punts màx.).
4. Coneixement d'idiomes (0,5 punts màx.)
Només es valora el nivell d'acreditació més alt per cada idioma.
Nivell B2 de català (0.25 punts)
Nivell C1 de català (0.50 punts)
Nivell B2 d'anglès (0.25 punts)
Nivell C1 d'anglès (0.50 punts)
5. Entrevista personal (1 punt màx.)
L'entrevista versarà sobre temes relacionats amb aquesta oferta de treball. La persona candidata ha d'aportar a l'entrevista els documents originals per poder confrontar-los en cas de no haver-los aportat ja confrontats prèviament juntament amb la sol·licitud.
Per poder accedir a l'entrevista s'ha d'obtenir un mínim de 6 punts a la baremació de mèrits revisada pel tribunal.
El dia i hora de l'entrevista es publicaran al web de la Fundació: www.idisba.es . La persona candidata ha de confirmar la realització de l'entrevista perquè li sigui adjudicada una hora concreta. En cas que l'entrevista es faci virtualment, la documentació original s'ha de presentar quan així ho sol·liciti la Unitat de Recursos Humans.
No fer l'entrevista suposa l‘exclusió del procés selectiu.
XI. Recursos
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que es pugui interposar cap altre recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social.
Palma, en data de la signatura electrònica (26 de noviembre de 2024)
El director gerent de la Fundació Carlos Enrique Herrero
ANNEX 2
Formulari d'inscripció per a la convocatòria del procés selectiu d'una plaça de tècnic o tècnica superior de suport metodològic i estadístic, del grup professional A, per al projecte « Apoyo metodológico y estadístico para la comisión de investigación del Hospital Son Llàtzer» ( PSSL/OVEREC )
Nom: Llinatges:
DNI/NIE:
Adreça:
Telèfon de contacte:
Correu electrònic:
EXPÒS:
Que he tingut coneixement de la convocatòria del procés per a la selecció d'una plaça de tècnic o tècnica superior de suport metodològic i estadístic, del grup professional A, per al projecte « Apoyo metodológico y estadístico para la comisión de investigación del Hospital Son Llàtzer» ( PSSL/OVEREC ) .
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA
Titulació exigida com a requisit.
Títol de formació pertinent. (Document 1.1)
Fotocòpia del DNI o NIE. (Document 2)
CV actualitzat. (Document 3)
Documentació acreditativa dels mèrits i autobarem emplenat per la persona interessada. (Especificau-ho a l' autobarem )
DECLAR:
Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.
No haver patit un acomiadament mitjançant expedient disciplinari del servei de cap entitat del sector públic, d'òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en inhabilitació o en situació equivalent ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al meu Estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.
Així, per tot el que he exposat,
SOL·LICIT:
Que m'admetin per formar part del procés selectiu d'una plaça de de tècnic o tècnica superior de suport metodològic i estadístic, del grup professional A, per al projecte « Apoyo metodológico y estadístico para la comisión de investigación del Hospital Son Llàtzer» (PSSL/OVEREC).
_______________, el _____ de ________________ de ______
Signatura
ANNEX 3 AUTOAVALUACIÓ DE MÈRITS
Procés per a la selecció d'un tècnic o tècnica superior de suport metodològic i estadístic, del grup professional A, per al projecte « Apoyo metodológico y estadístico para la comisión de investigación del Hospital Son Llàtzer» (PSSL/OVEREC) |
||||
NOM |
|
PUNTS MÀX. |
PUNTS |
DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA QUE S'ADJUNTA* |
1. Experiència professional |
3.5 |
|
|
|
Experiència laboral en treballs relacionats amb la metodologia i el disseny de projectes de recerca biomèdica i l'estadística aplicada en aquest tipus de projectes. (0.1 punts per mes treballat; 2 punts màx.). |
2 |
|
|
|
Experiència laboral en feines relacionades amb la gestió de la investigació (participació en comissions de recerca, comitès de recerca, gestió de documentació amb Comitès d'Ètica). (0.05 punts per mes treballat; 1 punt màx.). |
1 |
|
|
|
Experiència en l'àmbit sanitari (laboratori, gestió de mostres, calibratge aparells, etc. ) (0.1 punts per mes treballat; 1.5 punts màx.). |
1.5 |
|
|
|
2. Formació relacionada |
3 |
|
|
|
Màster oficial de temàtiques dins l'àmbit de la investigació en Ciències de la Salut (1 punt per títol; 2 punts màx.). |
2 |
|
|
|
Cursos de metodologia de recerca, bioinformàtica i estadística (SPSS o similars), bioètica i bones pràctiques clíniques, gestió de projectes i gestió de qualitat ISO laboratori (0.01 punts per cada 1 h acreditades; 1 punts màx.). |
1 |
|
|
|
Títol de Doctor (2 punts per títol; 2 punts màx. ). |
2 |
|
|
|
3. Activitat científica |
1 |
|
|
|
Articles publicats o acceptats per a publicació en revistes indexades relacionats amb la investigació. (0.25 punts per publicació com a primer o darrer signant o com a responsable de correspondència i 0.10 punts per publicació com a signant en una altra posició; 0.25 punts màx.). |
0.25 |
|
|
|
Presentacions a congressos relacionades amb la investigació. (0.20 punts per comunicació oral en congressos internacionals i 0.15 en nacionals; 0.15 pòster o abstract en congressos internacionals i 0.10 en nacionals; 0.50 punts màx. ). |
0.5 |
|
|
|
Participació en projectes públics de recerca (0,1 punts per projecte; 0,25 punts màx.). |
0.25 |
|
|
|
4. Coneixements d'idiomes |
|
|
|
|
Nivell B2 de català (0.25 punts) |
0.25 |
|
|
|
Nivell C1 de català (0.50 punts) |
0.5 |
|
|
|
Nivell B2 d'anglès (0.25 punts) |
0.25 |
|
|
|
Nivell C1 d'anglès (0.50 punts) |
0.5 |
|
|
|
5. Entrevista |
1 |
X |
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
* Cal especificar amb claredat cadascun dels documents acreditatius que s'adjunten per al còmput correcte dels punts. (Ex.: certificat B2 anglès de l'EOI). |