Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT
Núm. 786516
Resolució de la directora general d’Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental sobre la revisió de l’Autorització Ambiental Integrada de la instal·lació de recepció, emmagatzematge i transferència de residus promoguda per SERTEGO Servicios Medioambientales, S.L.U., al Dic de l’Oest de Palma, atesa la Decisió d’execució 2018/1147 de la Comissió, de 10 d’agost de 2018, per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) d'acord amb la Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell, en el tractament de residus (IPPC M03-2022)
Antecedents
1. En data 28 de setembre de 2017 el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears acordà l'atorgament de l'autorització ambiental integrada a la instal·lació de recepció, emmagatzematge i transferència de residus promoguda per SERTEGO SERVICIOS MEDIO AMBIENTALES S.L.U., al Dic de l'Oest de Palma (BOIB núm.: 131 de 23/102017).
2. D'acord amb el que disposen els apartats 1, 2 i 3 de l'article 26 del RDL 1/2016, de 16 de desembre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, i l'article 16 del RD 815/2013, de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002, d'1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, s'han de revisar les AAI una vegada es publiquin les conclusions relatives a les MTD.
3. En data 10 d'agost de 2018 es publica la Decisió d'execució 2018/1147 de la Comissió per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) d'acord amb la Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell, en el tractament de residus.
4. La instal·lació de recepció, emmagatzematge i transferència de residus de SERTEGO està classificada al punt 5.6, per tant, dins l'àmbit d'aplicació de la Decisió (UE) 2018/1147.
5. En data 18 d'octubre de 2024 es dona audiència al promotor.
Per tot l'anterior, i ATÈS
1. Que d'acord amb els articles 4.1 i 22.4 del RDL1/2016, en atorgar l'autorització ambiental integrada l'òrgan competent ha de tenir en compte que en el funcionament de les instal·lacions s'adoptin les mesures adequades per prevenir la contaminació mitjançant l'aplicació de les millors tècniques disponibles, essent referència obligada per a l'establiment de les seves condicions les Decisions de la Comissió Europea en què es recullen les conclusions relatives a les millors tècniques disponibles.
2. Que en data 10 d'agost de 2018 es publica la Decisió d'execució 2018/1147 de la Comissió per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) d'acord amb la Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell, en el tractament de residus.
3. Que d'acord amb l'article 109.2 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es corregeixen d'ofici diverses errades materials, de fet, o aritmètiques existents a l'autorització.
4. Que els informes emesos pels diferents òrgans consultats són favorables.
5. Que s'ha donat audiència al promotor.
Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 13 de novembre de 2024, i d'acord amb l'apartat 1 de l'article únic del Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent:
Resolució
Primer.- Atorgar la revisió de l'Autorització Ambiental Integrada de la instal·lació de recepció, emmagatzematge i transferència de residus al Dic de l'Oest de Palma, promogut per SERTEGO SERVICIOS MEDIOAMBIENTALES, S.L.U., atesa la Decisió d'execució 2018/1147 de la Comissió, de 10 d'agost de 2018, per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) d'acord amb la Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell, en el tractament de residus, amb les condicions d'explotació, capacitat i processos indicats al document: «Descripción de las MTDs de aplicación en las empresasa de tratamiento de resiudos» i als seus documents annexos, de febrer 2023, amb subjecció a les següents modificacions:
Al primer paràgraf del text refós de l'AAI,
on diu:
«S'atorga l'Autorització Ambiental Integrada (en endavant AAI) a TIRME per dur a terme l'activitat de valorització de residus no perillosos mitjançant tractament biològic amb les condicions d'explotació i seguiment, capacitat i processos productius indicats al projecte bàsic que acompanya la sol·licitud i amb subjecció a les següents condicions:»
ha de dir:
«S'atorga l'Autorització Ambiental Integrada (en endavant AAI) a SERTEGO SERVICIOS MEDIOAMBIENTALES, S.L.U. per dur a terme l'activitat de recepció, emmagatzematge, pretractament i transferència de residus al dic de l'Oest a Palma, amb les condicions d'explotació i seguiment, capacitat i processos productius indicats al projecte bàsic que acompanya la sol·licitud i amb subjecció a les següents condicions:»
Al punt 3. Desenvolupament de l'activitat
on diu:
«3. Desenvolupament de l'activitat
L'activitat es desenvoluparà d'acord als documents que obren a l'expedient, a l'establert a l'AAI i a la legislació vigent.»
Ha de dir:
«3. Desenvolupament de l'activitat
3.1. L'activitat es desenvoluparà d'acord als documents que obren a l'expedient, a l'establert a l'AAI i a la legislació vigent.
3.2. Li és d'aplicació la Decisió d'execució 2018/1147 de la Comissió, de 10 d'agost de 2018, per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) en el tractament de residus d'acord amb la Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell.
Quant a les consideracions generals del comportament ambiental global, la instal·lació té implantat un Sistema de Gestió Ambiental (MTD1) que segueix les directrius de la norma UNE-EN ISO 14001.»
Al punt 7.3.8
on diu:
«Es durà un control intern de volum i composició de les aigües tractades que s'aboquen a clavegueram, per tal de controlar que no es superin els límits del contaminants establerts al Reglament Municipal de Palma sobre l'ús de la Xarxa de clavegueram sanitari. A més, aquest control serà el que s'utilitzarà per notificar les emissions indirectes al registre estatal d'emissions i fonts contaminants (Registre PRTR). Els paràmetres a notificar al PRTR seran: As, Cd, Cr, Cu, Hg, Ni, Pb, Zn, hidrocarburs aromàtics policíclics (HAP), clorurs i DQO.»
ha de dir:
«Es durà un control intern de volum i composició de les aigües tractades que s'aboquen a clavegueram, per tal de controlar que no es superin els límits dels contaminants establerts al Reglament Municipal de Palma vigent sobre l'ús de la Xarxa de clavegueram sanitari. A més, aquest control serà el que s'utilitzarà per notificar les emissions indirectes al registre estatal d'emissions i fonts contaminants (Registre PRTR). Els paràmetres a notificar al PRTR seran: As, Cd, Cr, Cu, Hg, Ni, Pb, Zn, hidrocarburs aromàtics policíclics (HAP), clorurs i DQO.»
Al punt 7.4
on diu:
«S'haurà de donar compliment a l'establert al Reglament Municipal de Palma sobre l'ús de la Xarxa de clavegueram sanitari. No podent les aigües abocades al clavegueram municipal en cap moment contenir cap dels productes prohibits d'acord amb l'annex únic del citat Reglament Municipal.»
ha de dir:
«S'haurà de donar compliment a l'establert al Reglament Municipal de Palma vigent sobre l'ús de la Xarxa de clavegueram sanitari. No podent les aigües abocades al clavegueram municipal en cap moment contenir cap dels productes prohibits d'acord amb l'annex únic del citat Reglament Municipal.»
Segon.- Publicar el contingut d'aquesta resolució al BOIB i notificar a SERTEGO SERVICIOS MEDIOAMBIENTALES, S.L.U, a l'Ajuntament de Palma, a la Secció d'Atmosfera, al Servei d'Estudis i Planificació i al Servei de Residus i sòls contaminats.
(Signat electrònicament: 26 de novembre de 2024)
La directora general d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental Maria Paz Andrade Barberá