Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSORCI ESCOLA D'HOTELERIA DE LES ILLES BALEARS
Núm. 785796
Resolució de la directora gerent del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears de 27 de novembre de 2024 pel qual s’aprova l’oferta pública d’estabilització per a l’any 2024 corresponent al personal laboral del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears
1. L'Acord del Consell de Direcció del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, d'1 de desembre de 2020, pel que s'aprova la modificació dels Estatuts del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, en l'article 32, disposa que al personal laboral al servei del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears li és aplicable la normativa autonòmica en matèria de funció pública, el seu règim jurídic serà el de l'Administració Pública d'adscripció i les seves retribucions en cap cas podran superar les establertes per a llocs de treball equivalents a aquella.
2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».
3. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, que en no haver-hi de l'any 2024, s'entén prorrogada, disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) i la seva articulació:
Un. Oferta d'ocupació pública
1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans que preveu l'apartat Un.e) de l'article anterior [es refereix als òrgans constitucionals de l'Estat i a les assemblees legislatives de les comunitats autònomes], s'ha de dur a terme a través de l'oferta d'ocupació pública, com a plasmació de l'exercici de la planificació en un marc pluriennal.
2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les administracions i organismes que integren el sector públic es regeixen pel que estableixen les disposicions addicionals vint-i-unena, vint-i-dosena i vint-i-tresena.
3. La configuració concreta de l'oferta d'ocupació pública s'ha de dur a terme a través de la taxa de reposició d'efectius, instrument amb què es concreta la planificació i se li atorga dimensió en termes d'efectius respecte de la plantilla actual, així com a través de la resta de mesures contingudes en aquest article.
Dos. Articulació de l'oferta d'ocupació pública.
1. L'oferta d'ocupació pública s'ha d'articular a través de les taxes de reposició d'efectius següents:
a) En els sectors prioritaris la taxa ha de ser del 120 per cent i en la resta de sectors, del 110 per cent.
[...]
El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sens perjudici dels processos
d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, o de normes anteriors.
[...]
4. Cada Administració podrà autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa especifica que sigui necessària per a donar compliment de l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, de que la temporalitat a l'ocupació pública no superi el 8% de les places de naturalesa estructural a cada un dels seus àmbits, sempre que vengui justificat d'acord amb l'instrument de planificació plurianual amb que ha de comptar.
Tres. Regles per a l'aplicació de la taxa de reposició.
1. Per calcular la taxa de reposició d'efectius el percentatge de taxa màxima autoritzat s'aplicarà sobre la diferència entre el nombre d'empleats fixes que,
durant l'exercici pressupostari anterior, deixaren de prestar els seus serveis i el nombre d'empleats fixes que s'haguessin incorporat en el mateix exercici, per qualsevol causa excepte els supòsits prevists a l'apartat tres.4, o reingressat des de situacions que no duguessin implícita la reserva de lloc de feina.
[...]
2. La taxa resultant de les regles del número anterior es podrà incrementar amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins la data d'aprovació de l'oferta, el que s'haurà de reflectir a la pròpia Oferta d'Ocupació. Per això, l'oferta haurà d'aprovar-se dintre el primer semestre de l'exercici.
Aquestes places es restaran de la taxa de reposició de l'exercici següent.
[...]
3.
4. No computaran per a la taxa de reposició, i per tant no es tindran en compte pel seu càlcul:
a. Les places que es cobreixin com a conseqüència de la incorporació de personal en execució d'ofertes d'ocupació d'exercicis anteriors.
b. Les places que es convoquin per promoció interna, ni els cessaments derivats de aquests processos [...]
4. L'apartat 2 de l'article 20.Dos estableix que les places ocupades pel personal interí per vacant i personal laboral temporal per vacant nomenades l'any 2023 (s'entén prorrogat al 2024), en tot cas, s'han d'incloure en l'OPO corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no és possible, en la següent, llevat que se'n decideixi l'amortització.
En el mateix sentit, l'article 19 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa que, durant l'any 2024, el nombre total de places de nou ingrés i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, es fixarà de conformitat amb la limitació que, amb caràcter bàsic, realitzi l'Estat per a l'any 2024, per mitjà de la corresponent norma de rang legal i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat pel 2024, o en el seu defecte, amb el que resulta de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat pel 2023, i d'acord també amb l'EBEP.
Respectant les disponibilitats pressupostàries del 2024, no computaran al límit anterior les places corresponents a convocatòries pendents d'execució que derivin d'ofertes d'ocupació d'anys anteriors, ni tampoc, dintre dels límits de les lleis anuals de pressuposts generals de l'estat corresponent al que respecta a les taxes màximes de reposició d'efectius, i en general, al nombre màxim de places de nou ingrés de cada any, les places inherents a aquestes taxes i al nombre màxim d'efectius de nou ingrés encara no convocats o sense oferta pública d'ocupació.
5. La disposició addicional vint-i-tres de la Llei 31/2022, disposa el següent envers la contractació de personal dels consorcis del sector públic:
Un.
1. La contractació de personal dels consorcis participats majoritàriament per les administracions i organismes que integren el sector públic, definit en l'article 19.un, haurà de realitzar-se amb caràcter indefinit, amb les limitacions i requisits establerts en la present disposició.
No es podrà contractar personal temporal, excepte en casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables, en els supòsits i d'acord amb les modalitats previstes pel text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, en la seva redacció donada per Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre.
2. Els consorcis que, conformement a la legislació aplicable, puguin contractar personal propi i gestionin serveis públics o realitzin activitats dels enumerats en l'article 20.dos.2 tindran una taxa de reposició del 120 per cent, en els mateixos termes establerts en aquest precepte, sempre que quedi justificada la necessitat d'aquesta taxa per a l'adequada prestació del servei o realització de l'activitat. En
els altres casos la taxa de reposició serà del 110 per cent, sense perjudici de la possibilitat d'autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica per a donar compliment de l'objectiu previst en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en els termes establerts en l'article 20.dos.3.
La determinació de la taxa de reposició es durà a terme seguint les regles de l'article 20.tres.
6. L'article 20 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa el següent en relació amb els llocs de treball ocupats interinament:
En tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'incloure en l'oferta pública d'ocupació corresponent, d'acord amb el que preveu l'article 19 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'aquests llocs sempre queda supeditada a aquesta inclusió.
Passats tres anys des del nomenament o la contractació d'aquests llocs de treball, els llocs esmentats només podran ser ocupats per personal funcionari de carrera o laboral fix, llevat que el procés selectiu corresponent hagi quedat desert, cas en què el lloc es podrà ocupar interinament per una altra persona.
Excepcionalment, el personal funcionari o laboral interí podrà romandre en el lloc de treball ocupat temporalment fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sempre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat dins el termini de tres anys a comptar des de la data del nomenament o la contractació.
7. La disposició addicional dissetena del TREBEP, en la redacció que en fa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix:
Disposició addicional dissetena. Mesures adreçades al control de la temporalitat en l'ocupació pública
1. Les administracions públiques són responsables del compliment de les previsions contingudes en aquesta norma i, en especial, han de vetlar per evitar qualsevol tipus d'irregularitat en la contractació laboral temporal i els nomenaments de personal funcionari interí.
2. Així mateix, les administracions públiques han de promoure, en els seus àmbits respectius, el desenvolupament de criteris d'actuació que permetin assegurar el compliment d'aquesta disposició, així com una actuació coordinada dels diferents òrgans amb competència en matèria de personal.
3. Les actuacions irregulars en aquesta matèria donaran lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguin de conformitat amb la normativa vigent en cadascuna de les administracions públiques.
Tot acte, pacte, acord o disposició reglamentària, així com les mesures que s'adoptin en el seu compliment o desenvolupament, el contingut del qual suposi directament o indirectament l'incompliment per part de l'Administració dels terminis màxims de permanència com a personal temporal serà nul de ple dret.
[...]
5. En el cas del personal laboral temporal, l'incompliment dels terminis màxims de permanència dona dret a percebre la compensació econòmica prevista en aquest apartat, sens perjudici de la indemnització que pugui correspondre per vulneració de la normativa laboral específica.
Aquesta compensació consisteix, si escau, en la diferència entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensualitats, i la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del seu contracte, i s'han de prorratejar per mesos els períodes de temps inferiors a un any. El dret a aquesta compensació neix a partir de la data del cessament efectiu, i la quantia s'ha de referir exclusivament a l'incompliment del contracte.
En cas que la indemnització esmentada es reconegui en via judicial, s'han de compensar les quantitats.
No hi ha dret a la compensació descrita en cas que la finalització de la relació de servei sigui per acomiadament disciplinari declarat procedent o per renúncia voluntària.
8. Tot i que el procés d'estabilització previst en la Llei 20/2021, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, ha suposat una taxa addicional que ha afectat als llocs de treball del consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears que havien estat ocupats de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020, que s'han convocat pel sistema de concurs oposició i, amb caràcter excepcional, pel sistema de concurs per a les places ocupades abans de dia 1 de gener de 2016, encara hi ha llocs de treball de caire estructural ocupats de forma temporal que, per falta de taxa de reposició no poden sortir a l'oferta pública ordinària i que no complien el requisit temporal assenyalat en el Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i en l'esmentada Llei 20/2021, de 28 de desembre. En concret, els llocs de treball estructurals i vacants de titularitat ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 (data d'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021) o ocupats abans de dia 31 desembre de 2017 i que no complien els requisits per ser inclosos en els processos d'estabilització.
Per aquest motiu, és necessari aprovar un pla d'ordenació de recursos humans per a la reducció de la temporalitat i complir així amb el requisit de no superar el 8% de les places de naturalesa estructural, així com l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2024 relativa a la taxa específica per a la reducció de la temporalitat.
9. Aquesta oferta d'ocupació pública es va negociar amb el Comitè d'Empresa al llarg de l'exercici 2024.
10. En data 28 d'octubre de 2024 i 17 de novembre de 2024, s'han emès els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, respectivament.
11. Segons l'Acord del Consell de Direcció del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, d'1 de desembre de 2020, pel que s'aprova la modificació dels Estatuts del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, no atribueix la competència d' aprovar l'oferta d'ocupació pública a cap òrgan del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, així, i d'acord amb l'article 26. n) dels Estatuts, són competències de la directora gerent « exercir la resta de funcions que no estiguin atribuïdes expressament als altres òrgans de govern».
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer. Aprovar el pla d'ordenació de recursos humans per a la reducció de la temporalitat del personal laboral del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears que s'adjunta a l'annex I.
Segon. Aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2024 corresponent al personal laboral propi del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, que suposa un total de quatre places corresponents a estabilització, amb la distribució indicada en l'annex II que s'adjunta. Establir que aquestes places pertanyen al torn lliure.
Tercer. Aprovar l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2024 relativa a la taxa ordinària del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, que suposa un total d'una plaça, amb la distribució indicada en l'annex III que s'adjunta. Establir que aquesta plaça pertany al torn lliure.
Quart. Aprovar l'oferta pública d'ocupació del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears per a l'any 2024 en 5 places.
Cinquè. Disposar que les convocatòries corresponent a les places de l'oferta pública de l'any 2024 relativa a la taxa ordinària i específica s'ha de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.
Sisè. L'articulació del corresponent procés selectiu haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Setè. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquest Acord, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el Conseller de Turisme, Cultura i Esports, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 27 de novembre de 2024
La directora gerent del Consorci EHIB Maria Llompart Bibiloni
ANNEX I PLA D'ORDENACIÓ DE RECURSOS HUMANS DEL CONSORCI ESCOLA D'HOTELERIA DE LES ILLES BALEARS PER A LA REDUCCIÓ DE LA TEMPORALITAT
Antecedents
1. L'article 20 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa el següent:
1. Durant l'any 2024, i amb caràcter general, se suspenen el nomenament de nou personal funcionari interí i la pròrroga del nomenament dels funcionaris interins adscrits a programes temporals o nomenats per subvenir necessitats urgents, i també el nomenament de personal estatutari temporal i la contractació de personal laboral temporal, i les pròrrogues d'aquests nomenaments i contractes, a l'Administració de la comunitat autònoma i als ens que integren el sector públic instrumental autonòmic.
2. Això no obstant, en els casos en què aquesta suspensió pugui suposar un greu perjudici en la prestació de serveis essencials per a la comunitat autònoma o en la hisenda de la comunitat autònoma i se'n justifiqui una necessitat urgent i inajornable, es poden autoritzar el nomenament de personal funcionari interí i de personal estatutari temporal i la contractació de personal laboral temporal, i també les pròrrogues, a l'Administració de la comunitat autònoma i als ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, sempre que, prèviament a aquests nomenaments, contractacions o pròrrogues, la Direcció General de Pressuposts i Finançament i la Direcció General de Funció Pública emetin sengles informes favorables sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera i sobre els aspectes de legalitat aplicables, respectivament, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.
En cas que per fer contractes laborals els ens del sector públic instrumental autonòmic, exclosos els organismes autònoms, hagin de fer convocatòries prèvies de selecció, l'informe favorable de la Direcció General de Pressuposts i Finançament a què es refereix el paràgraf anterior s'ha d'emetre abans de la convocatòria corresponent.
En tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'incloure en l'oferta pública d'ocupació corresponent, d'acord amb el que preveu l'article 19 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'aquests llocs sempre queda supeditada a aquesta inclusió.
Passats tres anys des del primer nomenament o contractació per ocupar aquests llocs de treball de forma temporal, aquests només poden ser ocupats per personal funcionari de carrera o laboral fix, llevat que el procés selectiu corresponent hagi quedat desert, cas en què el lloc es pot ocupar interinament per una altra persona.
Excepcionalment, el personal funcionari interí o laboral de substitució en lloc vacant pot romandre en el lloc de treball, de caire estructural, ocupat temporalment fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sempre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat dins el termini de tres anys a comptar de la data del primer nomenament o contractació de caire temporal.
En cas que els llocs de feina esmentats en el paràgraf anterior quedin vacants, es poden tornar a ocupar temporalment per personal funcionari interí o laboral de substitució en lloc vacant fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sempre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat dins el termini de tres anys a comptar des de la data del primer nomenament o contractació.
2. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) ordinària:
Uno. Oferta de Empleo Público.
1. La incorporación de personal de nuevo ingreso con una relación indefinida en el sector público, a excepción de los órganos contemplados en el apartado Uno.e) del artículo anterior, se llevará a cabo a través de la Oferta de Empleo Público, como plasmación del ejercicio de la planificación en un marco plurianual.
2. Las sociedades mercantiles públicas y entidades públicas empresariales, fundaciones del sector público y consorcios participados mayoritariamente por las Administraciones y Organismos que integran el sector público, se regirán por lo establecido en las disposiciones adicionales vigésima primera, vigésima segunda y vigésima tercera.
3. La configuración concreta de la Oferta de Empleo Público se llevará a cabo a través de la tasa de reposición de efectivos, instrumento con el que se concreta la planificación y se le otorga dimensión en términos de efectivos con respecto de la plantilla actual, así como a través del resto de medidas contenidas en este artículo.
Dos. Articulación de la Oferta de Empleo Público.
1. La Oferta de Empleo Público se articulará a través de las siguientes tasas de reposición de efectivos:
a) En los sectores prioritarios la tasa será del 120 por cien y en los demás sectores del 110 por cien. (...)
Lo establecido en los párrafos anteriores se entiende sin perjuicio de los procesos de estabilización derivados de la Ley 20/2021, de 28 de diciembre, de medidas urgentes para la reducción de la temporalidad en el empleo público, o de normas anteriores.
2. Las Administraciones Públicas deberán tener en cuenta las plazas de personal interino por vacante y personal laboral temporal por vacante nombradas en el año 2023.
En todo caso, las vacantes ocupadas por este personal deberán incluirse en la Oferta de Empleo Público correspondiente al ejercicio en que se produce su nombramiento y, si no fuera posible, en la siguiente, salvo que se decida su amortización.
3. La Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, assenyala en el punt 20.Dos.4 que cada administració pot autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica que sigui necessària per donar compliment a l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, de què aquesta temporalitat no superi el 8% de les places estructurals en cadascun dels seus àmbits, sempre que estigui justificat d'acord amb l'instrument de planificació pluriennal de que haurà de disposar.
4 Actualment, el Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (d'ara endavant, Consorci) disposa a la Relació de Llocs de Treball (RLT) de 59 llocs de treball estructurals, dels quals 4 llocs (sense comptar els llocs inclosos en el procés d'estabilització, l'adjudicació dels quals està previst que es produeixi abans del 31 de desembre de 2024) estan ocupats de forma temporal amb contractes d'interinitat fins a la seva cobertura definitiva per concurs oposició. Per tant, la taxa de temporalitat és del 8,47%.
Es tracta de llocs de treball que no complien el requisit temporal assenyalat al Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, és a dir, llocs de treball estructurals i vacants ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 (data d'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021) o ocupats abans de 31 de desembre de 2017 i que no complien els requisits per ser inclosos en els processos d'estabilització.
També hi ha un lloc de treball que s'ha ocupat de forma temporal amb posteritat al 8 de juliol de 2021, la cobertura del qual era urgent i inajornable, atesa la naturalesa dels serveis que presta el Consorci.
El Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears constituït per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Universitat de les Illes Balears, té per objectiu la docència universitària en el camp de l'hoteleria i la restauració, la formació professional en la família professional d'hoteleria i turisme, la formació d'empresaris i professionals per a l'empresa, i el foment de la investigació científica i tècnica al servei d'aquests estudis.
Per dur a terme els seus objectius, en funció dels mitjans de què disposi, segons l'article 8 dels seus Estatuts, el Consorci ha de promoure:
a) La creació dels centres i les unitats d'estudi, docència i investigació que consideri necessàries i tenir cura del manteniment i el desenvolupament.
b) Tot el que sigui necessari per al funcionament del Consorci: lloguer, adquisició i construcció d'edificis, com també millora dels existents.
c) El finançament dels departaments d'investigació i d'ensenyaments, amb les dotacions corresponents.
d) Els convenis amb empreses privades o altres organismes i entitats públiques per al desenvolupament de programes d'investigació, docents, culturals o d'assistència de l'empresariat, ja sigui amb finançament unilateral o mixt.
e) L'adquisició de tot el material científic o formatiu i dels béns d'equipament que siguin necessaris per a complir els seus objectius.
f) Pot, si escau, fer ús dels edificis, del material científic, i dels béns d'equipament de qualsevol dels membres fundadors mitjançant els convenis corresponents.
g) L'ús i la destinació de l'edifici Arxiduc Lluís Salvador per dur-hi a terme els fins que s'assenyalen en l'article anterior, sens perjudici que l'edifici també pugui ser usat per altres centres formatius propis del Govern de les Illes Balears dins els objectius establerts en l'article 2.
Atès l'anterior i amb la finalitat de què la taxa de temporalitat del Consorci es situï per davall del 8% és necessària la redacció i aprovació d'aquest Pla d'Ordenació de Recursos Humans per tal de disposar d'un instrument adient per a la correcta planificació d'aquests per aconseguir l'objectiu esmentat.
Llocs de treball inclosos en el Pla.
Els llocs de treball inclosos en aquest Pla són un total de 5 que es detallen a la taula adjunta.
2. Abast
El Pla d'Ordenació de Recursos Humans no suposa necessàriament un increment de la despesa ja que s'adreça a la cobertura definitiva de llocs de treball de naturalesa estructural que estan essent ocupats per personal temporal, la qual cosa no implica un augment real d'aquella. A més, es tracta de donar compliment a les disposicions legals vigents sobre ocupació temporal i de dissenyar una estratègia d'utilització de les contractacions temporals que no augmenti la taxa de temporalitat per damunt el 8%.
3. Mesures
3.1 Taxes específiques.
Amb l'objectiu de reduir la taxa de temporalitat per davall del 8% i en aplicació d'aquest Pla d'Ordenació de Recursos Humans, el Consorci inclourà en les seves ofertes d'ocupació, sempre que la normativa ho permeti i no computin als efectes de taxa de reposició, els llocs de treball inclosos a l'LRT que es trobin vacants i estiguin ocupats de forma temporal per haver-se considerat que la seva cobertura era necessària.
El volum de places ofertes haurà de permetre la reducció de la taxa de temporalitat per davall del 8% durant el període de vigència d'aquest pla d'ordenació. S'ha de tendir a un percentatge de temporalitat el més baix possible.
El calendari seria el següent:
- Taxa específica de l'any 2024: 4 llocs de treball que no complien el requisit temporal assenyalat al Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, és a dir, llocs de treball estructurals i vacants ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 (data d'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021) o ocupats abans de 31 de desembre de 2017 i que no complien els requisits per ser inclosos en els processos d'estabilització.
D'aquesta manera la temporalitat es reduiria fins el 1,69 %.
3.2 Taxes ordinàries.
- Taxa ordinària de l'any 2024: 1 lloc de treball que s'ha donat de baixa durant el 2023.
3.3. Ofertes Públiques d'Ocupació
El Consorci aprovarà anualment les Ofertes Públiques d'Ocupació d'acord al càlcul que li permeti la taxa de reposició de cada any, per tal de no perdre-la i poder anar reduint la temporalitat per davall del 8%.
3.4 Processos selectius
El Consorci convocarà els processos selectius per a l'execució de les Ofertes Públiques d'Ocupació en l'any natural següent al de la seva aprovació.
Excepcionalment es podrà ajornar la convocatòria dels processos selectius quan no sigui possible l'anterior o l'aconsellin criteris de racionalitat i eficiència per permetre l'agrupament dels llocs que s'ofereixen.
3.5 Contractacions temporals
S'estableixen els criteris futurs següents per a la cobertura temporal i definitiva de manera ordinària ja que, d'acord amb la normativa vigent, l'autorització de contractació de personal temporal en llocs vacants només es pot obtenir si es justifica algun dels requisits establerts següents:
a. Que durant l'any que sol·licita la cobertura o com a màxim l'any següent disposa de taxa de reposició positiva per cobrir el lloc mitjançant personal laboral fix, amb el procés selectiu previ corresponent.
b. Que la cobertura dels llocs és necessària i urgent i que, d'acord amb la corresponent llei de pressuposts generals de l'Estat, no computen en la taxa de reposició d'efectius i per tant poden ser inclosos en l'oferta pública de l'any en curs sense necessitat de disposar de taxa de reposició.
c. Que la creació i dotació de nous llocs de treball ha d'anar acompanyada de la justificació de disposar de taxa o d'estar inclòs en el supòsit que no computa en la taxa.
4. Costos econòmics
El Pla d'Ordenació de Recursos Humans elaborat pel Consorci, com a instrument necessari per donar compliment a les obligacions legals en matèria de consolidació i estabilització de l'ocupació temporal, eliminació en la mesura del que sigui possible de la del personal indefinit no fix i reduir la taxa de temporalitat a nivells adients, no ha de suposar un increment pressupostari, ja que s'oferiran llocs de treball que ja s'estan cobrint de forma temporal amb contractes d'interinitat.
Llocs de treball inclosos al Pla d'Ordenació de Recursos Humanos de l'Escola d'Hoteleria de les Illes Balears
Numeració |
Codi del Lloc en el Registre de Personal de l'SPI |
Denominació del lloc |
Destinació |
---|---|---|---|
1 |
L0253000H |
Professor de cuina |
Palma |
2 |
L0253000H |
Professor de cuina |
Palma |
3 |
L0253000J |
Professor de restauració |
Palma |
4 |
L02520004 |
Cambrer |
Palma |
5 |
L02520004 |
Cambrer |
Palma |
ANNEX II Oferta pública d'estabilització
Categoria/especialitat |
Grup Professional |
Torn |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
---|---|---|---|---|
Professor de cuina |
C |
Torn Lliure |
Mallorca |
2 |
Professor de restauració |
C |
Torn Lliure |
Mallorca |
1 |
Cambrer |
D |
Torn Lliure |
Mallorca |
1 |
Total |
|
|
|
4 |
ANNEX III Oferta pública d'ocupació
Categoria/especialitat |
Grup Professional |
Torn |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
---|---|---|---|---|
Cambrer |
D |
Torn Lliure |
Mallorca |
1 |
Total |
|
|
|
1 |