Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 782065
Resolució del vicepresident del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s’aprova la convocatòria informativa de les ajudes que preveu el Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre, per a la paralització temporal de l’activitat pesquera de l’any 2024 a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reglament (CE) 1967/2006 del Consell, de 21 de desembre de 2006, relatiu a les mesures de gestió per a l'explotació sostenible dels recursos pesquers a la mar Mediterrània i pel qual es modifica el Reglament (CE) 2847/93 i es deroga el Reglament (CE) 1626/94, marca com a objectiu principal establir un marc de gestió eficaç per a la protecció estricta d'espècies marines determinades i la conservació dels hàbitats naturals i de la fauna i la flora silvestres.

El Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu del Consell, de 7 de juliol de 2021, pel qual s'estableix el Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2017/1004, estableix les ajudes que es poden atorgar a la flota pesquera en concepte de paralització temporal de l'activitat pesquera. En concret, l'article 21, que regula les causes específiques per les quals es poden concedir aquestes ajudes, estableix una vinculació directa amb un determinat tipus de mesures tècniques que figuren en els articles 7, 12 i 13 del Reglament (UE) 1380/2013. Aquest article 21 també estableix, al punt 6, el nombre màxim de dies per vaixell que es poden concedir.

El 29 de novembre de 2022, la Comissió Europea va aprovar el Programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i Aqüicultura (FEMPA) 2021-2027 per a Espanya (C(2022)8732), d'acord amb el Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, de 7 de juliol de 2021. En aquest programa operatiu s'estableix, dins la prioritat 1, relativa al foment de la pesca sostenible, la mesura de paralització temporal de la flota pesquera.

La Llei 5/2023, de 17 de març, de pesca sostenible i investigació pesquera, estableix que el Govern desenvoluparà les mesures necessàries per a la conservació dels recursos pesquers.

El Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre, de desenvolupament del Fons Europeu Marítim i de Pesca quant a les ajudes a la paralització definitiva i temporal de l'activitat pesquera, estableix les normes bàsiques aplicables en matèria de gestió d'aquestes ajudes. Concretament, al capítol III es recullen les especificacions relatives a la concessió d'ajudes per a la paralització temporal de l'activitat pesquera que regula aquesta Resolució. Aquest Reial decret és d'aplicació a les aturades temporals de l'activitat pesquera que finança el FEMPA arran de la seva disposició transitòria tercera, sempre que no contravingui el que disposa el Reglament (UE) 2021/1139.

L'article 17 del Reial decret 1173/2015 determina que, en el cas d'aturades temporals que siguin conseqüència de la reducció d'esforç en aplicació del Pla plurianual del Mediterrani, no serà necessari establir un ordre de prelació entre els beneficiaris i tenen dret a optar a l'ajuda els vaixells pesquers de la modalitat d'arrossegament del Mediterrani, ja que les jornades de pesca estan limitades en aplicació del Pla plurianual del Mediterrani, així com tots els pescadors inclosos en el rol del vaixell afectat per la paralització temporal. A més, l'article 16 estableix el sistema de càlcul de l'ajuda als armadors i pescadors, si bé, d'acord amb el que disposa l'article 18, la gestió de les ajudes correspon a la comunitat autònoma en els ports de la qual radiquin els vaixells afectats per la paralització temporal.

El 5 de març de 2024 es publica en el BOIB núm. 32 l'Ordre 7/2024 del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, de 29 de febrer de 2024, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027.

L'Ordre APA/423/2020, de 18 de maig, estableix un pla de gestió per a la conservació dels recursos demersals de la mar Mediterrània a través de la gestió i l'assignació de l'esforç pesquer a les pesqueries de la modalitat d'arrossegament de fons, així com l'establiment de tancaments espaciotemporals per a les flotes que utilitzin arts d'arrossegament de fons; a l'article 12 especifica que es consideraran paralització temporal de l'activitat pesquera, a l'efecte de l'article 21.2 del Reglament (UE) 1139/2021, les mesures de paralització temporal adoptades per acomplir amb el que disposa l'article 11 del Reglament (UE) 2019/1022 del Parlament Europeu i del Consell, de 20 de juny de 2019, en el qual es regulen les zones de veda.

Mitjançant la Resolució de 27 de maig de 2024, de la Secretaria General de Pesca, publicada en el BOE núm. 134, de 3 de juny de 2024, es publica per al 2024 la llista de dies màxims subvencionables per la reducció de l'esforç pesquer per a l'any 2024, assignats per vaixell d'arrossegament de fons de la Mediterrània en el marc de l'Ordre APA/423/2020, de 18 de maig.

L'article 7.1.c del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, estableix que no s'han d'aplicar els principis de publicitat i concurrència en el cas excepcional que per les característiques especials del beneficiari o de l'activitat subvencionada no sigui possible, objectivament, promoure la concurrència pública, així com quan s'acreditin raons d'interès públic, social, econòmic o humanitari, o qualsevol altra que dificulti aquesta concurrència. En aquests casos, l'article 14.4 del Text refós de la Llei de subvencions estableix que l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció pot dictar un acte de convocatòria informativa, que té el caràcter de simple pressupost dels procediments que, si escau, s'iniciïn posteriorment amb les sol·licituds que es presentin.

D'altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, a l'article 2.a, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrària comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea. D'altra banda, l'article 8 del Decret 64/2005 disposa que correspon al vicepresident en matèria de pesca la resolució dels procediments de subvenció convocats a l'empara de l'article 7.1.c del Text refós de la Llei de subvencions.

Mitjançant el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, concretament a l'annex 1, s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 8.1.b del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) i a proposta del seu director gerent, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer Objectiu de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria informativa de les ajudes destinades a la paralització temporal de la flota de fons de l'activitat pesquera de l'any 2024, d'acord amb el Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre, de desenvolupament del Fons Europeu Marítim i de Pesca pel que fa a les ajudes a la paralització definitiva i temporal de l'activitat pesquera (BOE núm. 312, de 30 de desembre de 2015) i amb l'Ordre 7/2024 del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, de 29 de febrer de 2024, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027 (BOIB núm. 32, de 5 de març de 2024).

2. Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria tenen com a finalitat el finançament de la paralització temporal de la flota d'arrossegament de l'activitat de pesca, a conseqüència de la reducció d'esforç en aplicació del Pla plurianual per a la pesca demersal a la Mediterrània occidental, que regula el Reglament (UE) 2019/1022 del Parlament Europeu i del Consell, de 20 de juny de 2019, pel qual s'estableix un pla plurianual per a la pesca demersal a la Mediterrània occidental.

3. L'àmbit territorial d'aplicació de les ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon Import màxim de la convocatòria i finançament

1. Es destina un import d'un milió dos-cents mil euros (1.200.000,00 €) a aquesta convocatòria, amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA de l'any 2024, amb la possibilitat d'ampliar la dotació de la partida pressupostària.

2. Aquestes subvencions es cofinancen amb càrrec al Fons Europeu Marítim de Pesca i Aqüicultura (FEMPA) en un 70,00 % i amb càrrec al FOGAIBA en un 30,00 %.

Tercer Requisits dels beneficiaris

1. Es poden beneficiar de les ajudes convocades mitjançant aquesta Resolució les persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'agrupació que duguin a terme les actuacions que preveu aquesta Resolució i que, en el moment de l'aturada temporal segons els calendaris previstos, siguin armadors o pescadors de la modalitat d'arrossegament de fons i que reuneixin els requisits dels punts següents.

2. Per obtenir l'ajuda adreçada als armadors, aquests han de reunir, abans de la presentació de la sol·licitud llevat que s'indiqui a continuació el contrari, els requisits següents:

a. En el moment de les aturades, han d'estar en possessió de la llicència de pesca i de les autoritzacions per a la modalitat de pesca d'arrossegament de fons.

Pel que fa a aquesta ajuda, la modalitat censal del vaixell és la que figuri al Registre general de la flota pesquera en la data de sol·licitud de l'ajuda, que ha de ser la mateixa que hi figurava quan es va produir l'entrada en vigor del Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre, de desenvolupament del Fons Europeu Marítim i de Pesca pel que fa a les ajudes a la paralització definitiva i temporal de l'activitat pesquera.

b. Han d'haver dut a terme una activitat pesquera de 120 dies, com a mínim, a la mar durant els dos anys civils anteriors a la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda, en la modalitat d'arrossegament de fons i calador mediterrani. S'entén per dos anys civils anteriors a la data de presentació de la sol·licitud els dos anys anteriors a l'any de presentació de la sol·licitud d'ajuda per paralització temporal, i per any civil s'entén l'any comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre.

c. Han d'haver presentat, davant les autoritats laborals, la comunicació corresponent d'inici del procediment de suspensió dels contractes o de reducció de jornada, que regula l'article 47 de l'Estatut dels treballadors i, en els casos de força major, també la resolució de l'autoritat competent, per al total dels tripulants enrolats a l'embarcació, en la data de la darrera arribada a port, per començar el període d'aturada a fi de poder adoptar la decisió de suspendre els contractes de treball o de reduir-ne la jornada.

En el supòsit de força major, la suspensió o la reducció de jornada té efectes des de la data del fet que la provoqui i, en el supòsit de suspensió o reducció per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció, a partir de la data en què es comuniqui a l'autoritat laboral, tret que en la decisió de l'empresari se n'estableixi una altra de posterior.

L'armador queda exempt d'aquest requisit quan justifica documentalment que els contractes de treball dels tripulants enrolats amb data d'arribada a port per iniciar el període d'aturada, per la seva naturalesa, s'extingeixen o se suspenen en aquest moment.

d. Han d'estar al corrent de les seves obligacions fiscals i amb la Seguretat Social. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució del procediment i en el moment del pagament. La comprovació del compliment d'aquest requisit l'ha de dur a terme el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, tenint en compte que la presentació de la sol·licitud implica l'autorització per poder-ho comprovar, tret de manifestació expressa en contra.

e. Han d'haver comunicat a la Direcció General de Pesca el calendari d'aturades previstes.

f. El vaixell, en el moment de les aturades, ha de complir els requisits següents:

  • Ha de ser un dels enumerats a l'annex 1 d'aquesta Resolució.
  • Ha d'estar inscrit a la llista tercera del Registre de vaixells i empreses navilieres i ha d'estar donat d'alta, provisionalment o definitivament, en el Registre general de la flota pesquera com a actiu.
  • Ha de tenir el port base a les Illes Balears.

3. Per tenir dret a l'ajuda dels pescadors, aquests han de reunir, abans de la presentació de la sol·licitud llevat que s'indiqui a continuació el contrari, els requisits següents:

a. Haver treballat a la mar almenys 120 dies durant els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda, a bord d'un vaixell pesquer espanyol dels enumerats a l'annex 1 d'aquesta Resolució, afectat per la paralització temporal de l'activitat pesquera.

Els vaixells afectats s'inclouen en la relació certificada a aquest efecte per la Secretaria General de Pesca del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

b. Els treballadors per compte d'altri han d'estar inclosos en el procediment de suspensió de contractes de treball o de reducció de jornada que preveu el punt 2.c d'aquest apartat.

c. Han d'estar en la situació d'alta a la Seguretat Social en l'embarcació en la qual estaven enrolats en el moment en què es va produir la immobilització de la flota durant l'aturada i, a més, els treballadors per compte d'altri han de mantenir la relació laboral amb l'empresa armadora de l'embarcació en què es trobaven enrolats a l'hora de sobrevenir la immobilització de la flota durant la parada.

d. Han d'acreditar un període de cotització al règim especial de la Seguretat Social per als treballadors de la mar de dotze mesos, com a mínim, al llarg de la seva vida laboral.

e. Han d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions fiscals i amb la Seguretat Social. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució del procediment i en el moment del pagament. La comprovació del compliment d'aquest requisit l'ha de dur a terme el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, tenint en compte que la presentació de la sol·licitud implica l'autorització per poder-ho comprovar, tret de manifestació expressa en contra.

f. No han d'haver estat enrolats en cap altre vaixell durant el període de l'aturada temporal.

4. Quan es tracti d'agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, cal fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeixen tots els membres de l'agrupació i l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar per a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris.

En qualsevol cas, cal nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb prou poder per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. L'agrupació no es pot dissoldre fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. El FOGAIBA ha de comprovar d'ofici, davant la Direcció General de Pesca i davant el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, l'activitat dels vaixells d'arrossegament de fons, així com la inscripció del vaixell en el Registre general de la flota pesquera, la seva inclusió a la llista tercera, el requisit d'estar en possessió de la llicència de pesca i d'haver exercit l'activitat pesquera en els dos anys civils anteriors a la sol·licitud i que la modalitat censal de l'embarcació és la mateixa que figurava en el Registre general de la flota pesquera quan va entrar en vigor el Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre.

En cas que la persona interessada s'oposi a aquesta comprovació, ho ha de manifestar a la sol·licitud i adjuntar-hi els certificats corresponents.

6. A més dels requisits que s'han establert anteriorment, els beneficiaris de les ajudes han de complir els requisits que s'estableixen en el Reial decret 1173/2015, i en els articles 9 i 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

7. No poden ser persones beneficiàries d'ajudes del FEMPA els operadors que estiguin en alguna de les situacions següents:

a. Han comès una infracció greu d'acord amb l'article 42 del Reglament (CE) 1005/2008 del Consell o l'article 90 del Reglament (CE) 1224/2009 o de la normativa de transcripció, o conformement a altres actes legislatius adoptats pel Parlament Europeu i pel Consell en el marc de la política pesquera comuna (PPC).

b. Han estat involucrats en l'explotació, la gestió o la propietat dels vaixells pesquers inclosos en la llista de vaixells INDNR de la Unió que preveu l'article 40, apartat 3, del Reglament (CE) 1005/2008, o de vaixells que enarborin el pavelló de països considerats països tercers no cooperants, segons estableix l'article 33 del Reglament esmentat o la normativa estatal o autonòmica de transcripció.

c. Han comès algun dels delictes que estableixen els articles 3 i 4 de la Directiva 2008/99/CE del Parlament Europeu i el Consell, en cas que la sol·licitud d'ajuda es presenti d'acord amb l'article 27 del Reglament (UE) 2021/1139.

d. Les sol·licituds presentades pels operadors respecte dels quals han estat considerats per l'autoritat competent, mitjançant una resolució definitiva, que han comès frau, tal com es defineix a l'article 3 de la Directiva (UE) 2017/1371, en el context del FEMP o del FEMPA.

e. Han estat sancionats amb la impossibilitat d'obtenir préstecs, subvencions o ajudes públiques, d'acord amb el que preveu el títol V de la Llei 3/2011, de 26 de març, o la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

f. Es trobin incursos en alguna de les prohibicions per tenir la consideració de beneficiari que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El període de temps corresponent a la inadmissibilitat, respecte de les situacions a, b, c i d d'aquest punt, és el que estableix el Reglament delegat (UE) 2022/2181 de la Comissió de 29 de juny de 2022, pel qual es completa el Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu al FEMPA, quant a les dates d'inici i els períodes de temps en relació amb la inadmissibilitat de les sol·licituds d'ajuda.

8. En el cas dels tripulants enrolats en els vaixells que hagin realitzat l'aturada i els armadors dels quals hagin comès infraccions greus i hagin estat sancionats en les condicions que descriu l'article 11 del Reglament (UE) 2021/1139, els tripulants continuen sent elegibles, sempre que no estiguin exclosos del FEMPA per altres infraccions greus.

9. No poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta Resolució les persones, entitats i associacions que concorrin en alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La justificació de no trobar-se dins d'aquestes prohibicions s'efectua de la manera que preveu l'article 13 esmentat.

A més, d'acord amb el que estableix l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a subvencions d'un import superior a 30.000,00 euros, les persones sol·licitants diferents de les entitats de dret públic, amb ànim de lucre i subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, han d'acreditar que compleixen els terminis de pagament que preveu la Llei 3/2004, de 29 de desembre. La forma d'acreditació serà la que preveu l'article 13.3.bis esmentat i, si escau, l'article 22.bis del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

10. El beneficiari ha de mantenir les condicions generals que preveuen les lletres a, b i c del punt 7 anterior d'aquest apartat, després d'haver presentat la sol·licitud d'ajuda i durant un període de cinc anys, a comptar des del moment del pagament final de l'ajuda al beneficiari.

11. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta Resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart Actuacions subvencionables

1. Es pot subvencionar la paralització temporal de l'activitat de la pesca, en la modalitat d'arrossegament de fons, que efectuïn els vaixells per un màxim de 52 dies, que es corresponen amb la part proporcional imputable a l'any natural 2024 pel que fa al nombre màxim de dies que es poden concedir d'acord amb el punt 6 de l'article 21 del Reglament (UE) 2021/1139. Aquests dies d'aturada es distribueixen entre:

  • Dies imputables a l'observació de les vedes establertes d'acord amb l'Ordre APA/423/2020 i les seves modificacions.
  • Dies imputables a la reducció de l'esforç pesquer, amb el màxim de dies subvencionables que es relacionen a l'annex 1.

Els períodes potencialment imputables a la veda de cada vaixell els comunicarà la Direcció General de Pesca de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural al FOGAIBA, i dependrà de la distància entre el port base de cada vaixell i els llocs de veda que figuren a l'Ordre APA/423/2020 i les seves modificacions.

2. Durant el període de paralització, la inactivitat pesquera ha de ser total i l'embarcació s'ha de quedar a port durant tot el període computable de l'aturada, sense que es pugui despatxar per activitat i sense que sigui necessari que aquest port coincideixi amb el seu port base. Es poden exceptuar els moviments del vaixell motivats per raons de seguretat, segons les exigències de l'autoritat competent, que estiguin acreditats i certificats per aquesta autoritat, així com en la resta de supòsits que preveu l'article 14.2 del Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre.

La suspensió de l'activitat pesquera s'ha de produir durant els dies no inclosos en el període de 48 hores de descans setmanal obligatori, d'acord amb l'article 5.1 del Reial decret 502/2022, de 27 de juny, pel qual es regula l'exercici de la pesca en els caladors nacionals. A més, la suspensió s'ha de dur a terme en un període d'almenys deu dies consecutius durant l'any i la resta de dies es poden distribuir en dies no consecutius. En cas que la reducció de l'esforç anual del vaixell sigui inferior a deu dies, el període pot ser no consecutiu.

3. Es comprova d'ofici que es compleixen les aturades mitjançant els dispositius de localització d'embarcacions via satèl·lit (VMS). Totes les embarcacions els han de mantenir encesos durant el període d'aturada objecte de l'ajuda.

L'armador o propietari del vaixell, o bé directament o a través del seu capità o patró, o del consignatari o persona autoritzada legalment, ha de comunicar de manera immediata a la Capitania Marítima del port corresponent l'inici i la finalització del període de paralització de l'activitat pesquera.

Així mateix, el rol de despatx i dotació del vaixell ha de recollir expressament l'inici i la finalització del període de paralització de l'activitat pesquera, així com els despatxos efectuats d'acord amb les excepcions que preveu el punt 2 anterior. A més, sens perjudici de la verificació dels dispositius de localització, l'armador o patró ha de comunicar el rol de despatx a la Capitania Marítima del port base i al Centre de Seguiment Pesquer de la Secretaria General de Pesca.

4. En el supòsit de desconnexió accidental del dispositiu de localització, s'aplica el que preveuen els punts 4 a 7 de l'article 14 del Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre.

Cinquè Import de l'ajuda

1. L'ajuda per paralització temporal es pot concedir per una durada màxima de dotze mesos per vaixell i pescador durant el període de programació 2021-2027 del Fons Europeu Marítim, de Pesca i Aqüicultura.

2. Per determinar els dies imputables a cada una de les opcions, primer s'atribuiran a la disminució de l'esforç pesquer els dies d'aturada realitzats fora dels períodes de veda fins al màxim que determina l'annex I d'aquesta Resolució. Si amb els dies d'aturada computats no s'arriba al màxim de dies que estableix l'annex I, s'afegiran tants dies d'aturada com sigui necessari per arribar a aquest màxim. Els dies d'aturada restants, fins a 22, s'atribuiran a paralització per veda.

3. L'import de l'ajuda es calcularà d'acord amb el que disposa l'article 16 del Reial decret 1173/2015.

3.1 Per als armadors:

  • L'import de l'aturada motivada per la veda es calcula d'acord amb l'annex III del Reial decret 1173/2015.
  • L'import de l'aturada motivada per la reducció de l'esforç pesquer es calcula d'acord amb l'annex IV del Reial decret 1173/2015.

3.2 Per als pescadors, es calcula segons el motiu de l'aturada:

  • L'import de l'aturada motivada per la veda es calcula d'acord amb l'article 16.3 del Reial decret 1173/2015.
  • L'import de l'aturada motivada per la reducció de l'esforç pesquer es calcula d'acord amb l'article 16.3.c, amb l'annex IV.

Sisè Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds comença l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el BOIB i acaba el 31 de gener de 2025.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds de manera electrònica, mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, i adreçades al FOGAIBA (A04026954). De conformitat amb el que disposa l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de presentar la sol·licitud mitjançant el model específic assignat a aquest procediment i signat electrònicament.

S'han de subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en el formulari esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté.

3. Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:

En el cas dels armadors:

a. Acreditació de la representació amb què actua qui signa la sol·licitud, si escau.

b. Si escau, fotocòpia del NIF i del document constitutiu de l'entitat o dels estatuts socials que s'han inscrit correctament en el registre corresponent o del certificat d'inscripció registral d'aquests documents.

c. Si escau, justificació que l'armador del vaixell ha presentat davant les autoritats laborals la comunicació corresponent d'inici del procediment de suspensió dels contractes o de reducció de jornada que regula l'article 47 de l'Estatut dels treballadors per al total dels tripulants enrolats a l'embarcació en data de la darrera arribada a port per començar l'aturada.

d. En els casos de força major, la resolució de l'autoritat competent.

e. Certificat de la Capitania Marítima que acrediti la tripulació enrolada en el període de paralització.

f. Informe de vida laboral del codi compte cotització, per al període dels dotze mesos de l'any 2024.

g. Full de registre marítim del vaixell actualitzat (posterior a l'aturada).

h. Declaració responsable d'acord amb el model que figura al web del FOGAIBA.

i. En el cas d'agrupacions sense personalitat jurídica, també cal aportar:

  • Document en què es reflecteixin les normes o la reglamentació de funcionament que han subscrit tots els membres.
  • Autorització per comprovar d'ofici el DNI de les persones associades; el DNI del representant; els certificats conforme s'està al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, així com que no es tenen antecedents penals, i fotocòpia del NIF de l'agrupació, si se'n disposa.
  • Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què es facin constar expressament els compromisos d'execució que assumeix cadascun.
  • Nomenament d'un representant o d'un apoderat únic de l'agrupació amb prou poder per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària.
  • Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què es faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

j. En cas de subvencions d'import superior als 30.000,00 euros i per a sol·licitants diferents de les entitats de dret públic, que tenguin ànim de lucre i que estiguin subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre:

  • Si són persones físiques o jurídiques que, d'acord amb la normativa comptable, poden presentar compte de pèrdues i guanys abreujat, certificació subscrita per la persona física o, en el cas de persones jurídiques, per l'òrgan d'administració o equivalent, amb poder de representació suficient, en què afirmin assolir el nivell de compliment dels terminis de pagament que preveu la Llei 3/ 2004, de 29 de desembre, d'acord amb el model que figura a la pàgina web del FOGAIBA. En cas de tramitació electrònica de la sol·licitud, aquesta certificació ja està incorporada al tràmit telemàtic corresponent. La certificació esmentada tindrà els efectes que preveu l'article 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
  • Si són persones jurídiques que, d'acord amb la normativa comptable, no poden presentar compte de pèrdues i guanys abreujat, certificació o informe emès per auditor inscrit en el Registre oficial d'auditors de comptes, en els termes que preveu l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

k. Certificació, d'acord amb el model que figura a la pàgina web del FOGAIBA, que acrediti en compliment del que preveu l'article 46.3 del Reglament (UE) 2021/1139 de la Comissió, de 7 de juliol, la dimensió concreta de l'empresa (PIME, grup empresarial...) i la seva possible vinculació a altres empreses, amb la identificació del grup en què participin. En cas de tramitació electrònica de la sol·licitud, aquesta certificació ja està incorporada al tràmit telemàtic corresponent.

En el cas dels tripulants:

a. Acreditació de la representació amb què actua qui signa la sol·licitud, si escau.

b. Certificat de l'Institut Social de la Marina que acredita la situació d'alta en aquesta embarcació.

c. Fotocòpia de la llibreta d'embarcació.

d. Documentació que acrediti que està inclòs en el procediment de suspensió de contractes de treball o de reducció de jornada.

e. Declaració responsable d'acord amb el model que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

f. En cas de subvencions d'import superior als 30.000,00 euros i per a sol·licitants diferents a les entitats de dret públic, que tenguin ànim de lucre i que estiguin subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre:

  • Si són persones físiques o jurídiques que, d'acord amb la normativa comptable, poden presentar compte de pèrdues i guanys abreujat, certificació subscrita per la persona física o, en el cas de persones jurídiques, per l'òrgan d'administració o equivalent, amb poder de representació suficient, en què afirmin assolir el nivell de compliment dels terminis de pagament que preveu la Llei 3/ 2004, de 29 de desembre, d'acord amb el model que figura a la pàgina web del FOGAIBA. En cas de tramitació electrònica de la sol·licitud, aquesta certificació ja està incorporada al tràmit telemàtic corresponent.

La certificació esmentada tindrà els efectes que preveu l'article 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

g. Certificació, d'acord amb el model que figura a la pàgina web del FOGAIBA, que acrediti, en compliment del que preveu l'article 46.3 del Reglament (UE) 2021/1139 de la Comissió, de 7 de juliol, la dimensió concreta de l'empresa (PIME, grup empresarial...) i la seva possible vinculació a altres empreses, amb la identificació del grup en què participin. En cas de tramitació electrònica de la sol·licitud, aquesta certificació ja està incorporada al tràmit telemàtic corresponent.

4. La comprovació del DNI de la persona sol·licitant o del seu representant la fa d'ofici el FOGAIBA. En el cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA i/o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural per obtenir el DNI de la persona sol·licitant o dels representants, o dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social o l'informe de vida laboral, s'han d'aportar un document de denegació i els certificats corresponents. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors per acreditar que s'està al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant declaració responsable.

Si la persona interessada ha presentat una declaració responsable i durant la instrucció del procediment l'import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, o en el cas que el FOGAIBA consideri oportú fer la comprovació efectiva del compliment d'aquest requisit, es requerirà a aquesta persona que aporti la justificació d'aquest requisit, llevat que s'hagi autoritzat el FOGAIBA per dur-ne a terme la comprovació d'ofici.

5. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades elaborades per qualsevol administració que es puguin obtenir per mitjans telemàtics o que ja tengui el FOGAIBA. En el cas de denegació expressa per dur a terme aquesta comprovació, cal aportar el document corresponent.

Les persones interessades tampoc no estan obligades a presentar dades o documents que hagin aportat elles mateixes davant de qualsevol administració. A aquest efecte, les persones esmentades han de comunicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu van presentar els documents, i el FOGAIBA és qui els ha d'obtenir electrònicament. Excepcionalment, si el FOGAIBA no pogués obtenir els documents esmentats, se'n pot sol·licitar novament l'aportació a les persones interessades.

En el supòsit d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir a la persona sol·licitant que el presenti o, per defecte, que acrediti per altres mitjans els requisits als quals es refereix el document, abans de formular la proposta de resolució.

6. Si les sol·licituds tenen algun defecte o no contenen tota la documentació assenyalada, o si els documents que cal presentar durant la tramitació de l'expedient presenten esmenes o ratllades, es requerirà les persones sol·licitants, mitjançant una notificació telemàtica, perquè esmenin el defecte o aportin la documentació dins el termini de deu dies, amb la indicació que, si no ho fan, s'entendran desistides les sol·licituds i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.

7. Quan la persona beneficiària de la subvenció sigui una empresa, les despeses subvencionables corresponents a les seves operacions comercials s'han d'haver abonat en els terminis de pagament que preveu la normativa sectorial d'aplicació o, si no n'hi ha, en els que estableix la Llei 3/2004, de 29 de desembre.

8. La presentació de la sol·licitud d'ajuda suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de tot el que inclou aquesta convocatòria, i també les bases reguladores que estableix l'Ordre 7/2024, de 29 de febrer, del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027, el Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre, i la resta de normativa d'aplicació.

 

Setè Procediment de la concessió

D'acord amb el que estableix l'article 17.3 del Reial decret 1173/2015, tenen dret a optar a l'ajuda tots els vaixells pesquers afectats per la paralització temporal, que s'enumeren a l'annex 1 d'aquesta Resolució, i tots els pescadors inclosos en el rol d'aquests vaixells, sempre que compleixin la resta de requisits que estableix aquesta convocatòria.

Vuitè Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és el Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de la Pesca.

Aquest òrgan du a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients la dicta el vicepresident en matèria de pesca del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de la Pesca. La unitat gestora emet un informe en el qual s'acredita, si és favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import. En la resolució de concessió de l'ajuda es fa constar el finançament per part de les diferents administracions.

3. S'ha d'adjuntar a la resolució de concessió el document en què s'estableixin les condicions de l'ajuda (DECA), de conformitat amb el que estableix l'article 73.3 del Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021.

També s'ha d'especificar en aquest document que el beneficiari ha de complir i mantenir els requisits específics que s'exigeixen per obtenir la condició de beneficiari, així com les obligacions i els compromisos assumits, tot això durant un període de cinc anys, a comptar des de la realització del pagament final de l'ajuda.

4. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, a partir de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Un cop hagi transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat la resolució expressa, la persona interessada pot considerar desestimada la seva sol·licitud.

5. Es pot interposar recurs d'alçada contra aquesta Resolució davant la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural en el termini d'un mes a partir del dia següent al de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè Obligacions de les persones beneficiàries

1. Les obligacions de les persones beneficiàries són les següents:

  • Sotmetre's als controls que dugui a terme l'Administració, tant per part de l'òrgan gestor com per part dels auditors, i que siguin necessaris per comprovar la concessió correcta de l'ajuda i el manteniment posterior dels compromisos, així com facilitar tota la informació que es requereixi per a aquesta finalitat.
  • Mantenir els requisits d'admissibilitat, després d'haver presentat la sol·licitud d'ajuda, durant un termini de cinc anys, a comptar des del pagament final a la persona beneficiària.
  • Si escau, deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de portar la persona beneficiària, d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable. A aquest efecte, s'han de dur registres comptables independents o utilitzar codis de comptabilitat apropiats per a totes les transaccions relacionades amb l'operació.

2. Aquestes obligacions s'entenen sens perjudici de l'obligació de complir les obligacions que preveuen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 17 de l'Ordre 7/2024, de 29 de febrer, del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027, així com la resta d'obligacions que deriven de la normativa estatal i comunitària d'aplicació.

3. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

4. En el cas de produir-se alguna de les situacions a les quals es refereix el punt 7, lletres a, b i c de l'apartat tercer d'aquesta convocatòria, entre la data en què es va presentar la sol·licitud de l'ajuda i cinc anys després del pagament final, l'ajuda serà objecte d'una correcció financera d'acord amb el que disposa l'article 44 del Reglament (UE) 2021/1139 i l'article 103.1 del Reglament (UE) 2021/1060.

5. Quan la persona beneficiària de la subvenció sigui una empresa, les despeses subvencionables corresponents a les seves operacions comercials s'han d'haver abonat en els terminis de pagament que preveu la normativa sectorial d'aplicació o, si no n'hi ha, en els que estableix la Llei 3/2004, de 29 de desembre.

6. D'igual manera, s'exigeix reintegrar l'ajuda abonada en cas que, a conseqüència de comprovacions posteriors, es detecti que l'aturada que ha donat lloc al pagament d'aquesta ajuda no s'ha fet d'acord amb el que preveu aquesta convocatòria.

Desè Pagament de les ajudes

El pagament de l'ajuda es fa mitjançant transferència bancària quan s'hagi dictat la resolució de concessió, prèvia autorització del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha de dur a terme i acreditar amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda.

Onzè Incompatibilitat de les subvencions

Les ajudes que es regulen en aquesta convocatòria són incompatibles amb l'ajuda de paralització definitiva i amb qualsevol altra ajuda que, per a la mateixa finalitat, puguin concedir altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, com ara ajudes de fons procedents de la Unió Europea i, en concret, les següents:

  • Incompatibilitat de les ajudes als armadors. L'ajuda de paralització temporal és incompatible amb l'ajuda per paralització definitiva. Per aquest efecte, en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda per paralització temporal, cal comunicar, si escau, la sol·licitud per paralització definitiva. En aquests supòsits, la concessió de l'ajuda per paralització temporal requereix la denegació de l'ajuda per paralització definitiva.
  • Incompatibilitat de les ajudes als pescadors. La condició de beneficiari és incompatible, a més de ser-ho amb el que estableix l'apartat anterior, amb el reconeixement del dret a la protecció per desocupació o cessament de l'activitat de treballadors autònoms i amb la percepció de la resta de prestacions econòmiques del sistema de la Seguretat Social que siguin incompatibles amb la feina del beneficiari.
  • No és incompatible la percepció d'aquesta ajuda com a pescador amb la percepció de la mateixa com a armador.

Dotzè Règim jurídic aplicable

  • Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, de 7 de juliol, pel qual s'estableix el Fons Europeu Marítim, de Pesca i Aqüicultura (FEMPA) i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2017/1004.
  • Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.
  • Reglament delegat (UE) 2022/2181 de la Comissió, de 29 de juny, pel qual es completa el Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, pel que fa a les dates d'inici i els períodes de temps en relació amb la inadmissibilitat de les sol·licituds d'ajuda.
  • Reglament (UE) 1380/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre, sobre la política pesquera comuna, pel qual es modifiquen els reglaments (CE) núm. 1954/2003 i (CE) núm. 1224/2009 del Consell, i se deroguen els reglaments (CE) núm. 2371/2002 i (CE) núm. 639/2004 del Consell i la Decisió 2004/585/CE del Consell.
  • Reglament (UE) 2019/1022 del Parlament Europeu i del Consell, de 20 de juny, pel qual s'estableix un pla plurianual per a la pesca demersal a la Mediterrània occidental i pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 508/2014.
  • Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre, de desenvolupament del Fons Europeu Marítim i de Pesca quant a les ajudes a la paralització definitiva i temporal de l'activitat pesquera.
  • Ordre APA/423/2020, de 18 de maig, per la qual s'estableix un pla de gestió per a la conservació dels recursos demersals de la mar Mediterrània.
  • Ordre 7/2024, de 29 de febrer, del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027.
  • Text refós de la Llei de subvencions (Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre).
  • Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
  • Resolució de la Secretaria General de Pesca de 27 de maig de 2024, per la qual es publica la llista de dies màxims subvencionables per la reducció de l'esforç pesquer per a l'any 2024, assignats per vaixell d'arrossegament de fons de la Mediterrània en el marc de l'Ordre APA/423/2020, de 18 de maig, per la qual s'estableix un pla de gestió per a la conservació dels recursos demersals de la mar Mediterrània.
  • La resta de normativa de desenvolupament i aplicació.

Tretzè Controls

1. Els perceptors de les ajudes que regula aquesta Resolució queden subjectes a les disposicions comunitàries de control que estableix el Reglament (UE) núm. 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim, de Pesca i Aqüicultura (FEMPA).

Qualsevol persona que conegui fets que puguin ser constitutius de frau o d'irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea, en el marc d'aquesta convocatòria, pot posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat per mitjans electrònics, a través del canal habilitat a aquest efecte, a l'adreça web https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/CA-UACI/SNCA/Paginas/ComunicacionSNCA.aspx i segons els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, d'aquest servei.

Catorzè Publicació

Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (25 de novembre de 2024)

El vicepresident del FOGAIBA Antoni Maria Grau Jofre

 

ANNEX 1

Llista d'embarcacions que poden ser beneficiàries de les ajudes, amb el número del registre comú de la flota pesquera de la Unió (CRF), dies màxims subvencionables i barem diari per embarcació.

CRF

Nom

Màxim subvencionable per reducció de l'esforç pesquer (dies)

Barem diari

ESP000008414

GANASA

30

245,11

ESP000015138

VICENTA PRIMERA

30

352,91

ESP000015870

JOVEN MIRMER

30

664,88

ESP000021654

PICASEU SEGON

30

641,10

ESP000022191

MARJUPE PRIMERO

30

282,03

ESP000022223

NOU CAPDEPERA

30

369,28

ESP000022349

MARJUPE SEGUNDO

30

394,42

ESP000022888

MARISITA SEGUNDA

30

481,74

ESP000023695

BALEAR SEGUNDO

30

468,28

ESP000023780

NACHO LLORCA

30

253,97

ESP000023902

MYRI

30

744,62

ESP000024267

VILLA SOLLER SEGUNDO

30

627,89

ESP000024277

ANTONIA MUNAR SEGUNDO

30

492,70

ESP000024571

PUNTA DE'S VENT

30

616,37

ESP000024620

ES LLEVANT

30

704,92

ESP000024645

MARRUZA

30

478,35

ESP000024897

LA PUNTA GAVINA

30

768,95

ESP000025099

ROSA SANTA PRIMERA

30

350,78

ESP000025158

MUSON PRIMERO

30

315,51

ESP000025205

CAP VERMELL

30

641,06

ESP000025302

VALLDEMOSA PRIMERO

30

358,54

ESP000025725

ES REFALAR

30

750,30

ESP000025726

PITO QUINTANA F

30

416,84

ESP000025740

CAP SALINES

30

712,84

ESP000025835

PENYAL ROIG

30

674,57

ESP000026037

ES MORRAS SEGUNDO

30

767,57

ESP000026299

CIUTAT DE MAÓ

30

573,82

ESP000026538

MARBLANVI

30

766,05

ESP000026743

JOSEP PARAGUAY NOU

30

580,56

ESP000026903

NUEVA JOVEN JOSEFINA

30

554,72

ESP000027372

PUNTA DE PONENT

30

730,39