Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE FORNALUTX
Núm. 781346
Borsa de treball d’agent d’igualtat
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL CONCURS DE MÈRITS I ENTREVISTA PER A LA COBERTURA D'UNA PLAÇA D'AGENT D'IGUALTAT I LA POSTERIOR CREACIÓ D'UN BORSÍ D'AQUESTA CATEGORIA
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de la present convocatòria es convoca un concurs de mèrits i entrevista per a una borsa de treball d'Agent d'Igualtat de l'Ajuntament de Fornalutx, per a la cobertura, com a personal funcionari interí vinculat al projecte d'inversió desenvolupat per entitats locals, amb dedicació de jornada completa, i la creació d'un borsí d'aquesta categoria, per cobrir de manera interina totes aquelles situacions administratives previstes a l'art. 10 del TREBEP.
Característiques del lloc de treball:
Escala: Administració especial.
Subescala: Tècnica. Tècnics mitjans.
Denominació: agent d'igualtat.
Grup: A2.Personal funcionari interí vinculat al projecte d'inversió desenvolupat per entitats locals
Dedicació: jornada completa.
Sistema de selecció: concurs mèrits i entrevista
Es tracta de la creació d'una borsa d'interins per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí segons allò que preveu l'article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de les Illes Balears.
Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida d'una propera convocatòria. En altre cas, aquesta borsa tendra una vigència màxima de tres anys des de la publicació del llistat definitiu al BOIB.
El personal que prengui possessió com a funcionari/ària interí/na cessarà en les seves funcions quan finalitzi la causa que va donar lloc al seu nomenament, d'acord amb l'article 10.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, sense que tingui dret a cap indemnització, d'acord amb la legalitat.
Normes generals
SEGONA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per prendre part en aquest concurs, les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:
a) Ésser espanyol/a o tenir la nacionalitat d'algun dels estats membres de la Unió Europea o d'algun dels països que hagin subscrit un tractat internacional en els termes establerts a la disposició addicional única de la Llei 17/1993, de 23 de desembre, sobre l'accés a determinats sectors de la funció pública als nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea. Les persones estrangeres residents a Espanya podran participar a les places de personal laboral de conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 8/2000, de 2 de desembre, de reforma de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya.
b) Haver complert els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues referides al dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
c) Estar en possessió d'una titulació universitària diplomatura, llicenciatura o grau en Treball Social o Educació Social o Psicologia amb un mínim de 20 hores de formació en matèria d'igualtat i/o prevenció de les violències masclistes.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
d) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
e) No haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a treballs o càrrecs
públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat/ada o inhabilitat/ada. En el cas d'ésser nacional d'un altre estat, no trobarse inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeix, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés al treball públic.
f) No estar sotmès/esa a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes a la legislació local.
g) Acreditar documentalment el coneixement de llengua catalana mitjançant l'aportació de fotocòpia del certificat de nivell B2 de català de la Direcció General de Política Lingüística, de l'Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, prevista a la fase d'oposició.
h) No haver estat condemnat/ada per sentència ferma per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual, tràfic d'esser humans o explotació de menors.
Prèviament a l'acte del nomenament, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de complir els requisits assenyalats en els apartats f) i g).
i) Estar en possessió del permís de conduir B
j) Acreditar la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant el Certificat de Delictes de Naturalesa Sexual.
k) Abonar 15,00 € per a drets d'inscripció a la bossa, dins el termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment.
S'estableix una exempció en el pagament dels drets d'examen en favor d'aquelles persones que es trobin en situació d'atur i acreditin documentalment trobar-se inscrites en el SOIB com a persones desocupades en el moment de presentació de sol·licituds.
Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.
Amb anterioritat a la contractació, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's, si s'escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.
TERCERA. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
Les sol·licituds, dirigides al batle, s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (es pot descarregar a la web www.ajfornalutx.net, seu electrònica, tauler d'anuncis), i es presentaran al Registre General de l'Ajuntament (horari de dilluns a divendres de 09:00h a 14:00h) o en la forma establerta per l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, dins el termini de 10 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria en el BOIB.
Si el darrer dia de presentació de sol·licituds s'escau en dia inhàbil, el termini s'entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona.
Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:
En el justificant de pagament hi ha de constar el nom de la persona aspirant i el concepte ha de ser "Borsa Agent d'igualtat ". El pagament s'haurà d'efectuar al compte bancari següent:
ES70 2100 4589 0402 0000 0175
QUARTA. ADMISSIÓ D'ASPIRTANTS
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de dos dies hàbils, amb la qual declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. Aquesta resolució s'exposarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament. Es concedirà un termini de dos dies hàbils a comptar del dia següent a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.
Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s'escau, en el termini màxim de dos dies, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva, que es farà pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.
Una vegada transcorregut el termini anterior, el Batle dictarà una Resolució declarant aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos, que serà publicada a la pàgina web municipal i en el tauler d'anuncis.
CINQUENA. TRIBUNAL DE VALORACIÓ
Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-la aquesta en representació o per compte de ningú.
El Tribunal està format per cinc membres (un president, un secretari i tres vocals) i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal són funcionaris de carrera o personal laboral fix, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala.
El Tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:
El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària l'assistència del President i del Secretari. El Tribunal podrà comptar amb l'assistència d'assessors, amb veu però sense vot. El Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació o aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer en els casos no previstos..
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l'autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin circumstàncies previstes a l'article 28 de la LRJPAC o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. L'actuació del tribunal s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació que li sigui d'aplicació.
SISENA: PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció consistirà en un concurs de mèrits i una entrevista personal, en els següents termes:
1. Concurs de mèrits: Avaluació dels mèrits aportats per les persones aspirants d'acord amb el barem de mèrits establert en aquestes bases.
2. Entrevista personal: Les persones candidates seran convocades a una entrevista personal, on es valoraran les competències específiques per al lloc, especialment en relació amb les habilitats interpersonals, la capacitat de resolució de conflictes i el coneixement sobre igualtat de gènere.
SETENA. FASE DE CONCURS I MÈRITS A VALORAR
Els mèrits a valorar pel tribunal són els següents:
A. Experiència professional. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20 punts.
El mèrit s'ha d'acreditar de la següent manera:
B. Formació. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20 punts
a) Per titulacions acadèmiques superiors a l'exigida:
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessaris per obtenir-lo.
b) Per estar en possessió del màster de la UIB en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de Violència de Gènere; 2 punts.
c) Impartició o assistència a cursos d'especialització organitzats per centres oficials o reconeguts, directament relacionats amb les funcions de la plaça a cobrir, i els cursos de l'àrea juridicoadministrativa, els d'informàtica, els de prevenció de riscs laborals i els de qualitat, que es valoraran en tot cas.
Aquest mèrit s'acreditarà documentalment mitjançant còpia autèntica del títol d'assistència o del certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.
La valoració d'aquests cursos es realitzarà de la manera següent:
La fracció es valorarà proporcionalment.
d) Coneixements orals i escrits de la llengua catalana; fins a un màxim d'1 punt.
Només es valoraran les certificacions expedides pel Govern de les Illes Balears o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
En el cas que l'aspirant acrediti estar en possessió dels nivells LA i C1 o dels nivells LA i C2, les puntuacions se sumaran.
e) Coneixement de llengües estrangeres
Es valoraran els certificats oficials de coneixement d'una llengua estrangera que estiguin alineats amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües. Aquest apartat es puntuarà fins a un màxim de 3 punts, d'acord amb el següent barem:
En cada idioma només es valoraran els coneixements més alts.
Acreditació
Quant a la valoració dels mèrits anteriors, a) b) i c) s'acreditaran documentalment mitjançant fotocòpia del corresponent títol expedit pel centre o institució oficialment reconeguda que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i les matèries tractades.
Un mateix mèrit només es podrà valorar en aquell apartat en què obtingui major puntuació.
La valoració com a mèrit d'un títol implicarà que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.
El tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veritat dels mèrits aportats.
VUITENA. QUALIFICACIÓ DE LA FASE DE CONCURS
1.- L'ordre de classificació definitiva es determinarà per la suma de les puntuacions obtingudes en els apartats anteriors.
2.- En cas d'empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “experiència professional” i, si persisteix, es resoldrà per sorteig.
3.- Un cop determinades les valoracions i puntuats els mèrits al·legats, el tribunal farà pública la relació provisional de les persones que hagin resultat aptes per a formar part de la borsa, ordenades segons la puntuació total obtinguda, de major a menor.
2.- Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis en la pàgina web de l'Ajuntament i les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del següent al de la publicació, per efectuar reclamacions o observacions que es considerin oportunes contra l'esmentada llista.
3.- Resoltes les reclamacions pel tribunal, s'elevarà al Batle la proposta definitiva d'aspirants per ordre de puntuació, amb l'objectiu de constituir la borsa de treball i procedir, en el seu cas, a les contractacions que siguin convenients.
4.- La resolució de constitució de la borsa s'ha de publicar Al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
NOVENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL
1.- Quan sigui necessari acudir a la borsa de treball, s'oferirà als aspirants per ordre estricte de la puntuació obtinguda en el procés selectiu.
2.- Els serveis municipals procediran a contactar de manera telefònica, per ordre de puntuació, amb les persones que formin part de la borsa, les quals hauran de manifestar la seva conformitat o no amb la contractació en un termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres). En la comunicació s'haurà d'informar a l'aspirant de les condicions bàsiques de treball del lloc que es proposa.
3.- Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament a la contractació, o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, no s'exclourà de la borsa, però passaran al darrer lloc de la mateixa.
5.- Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball corresponent amb el mateix ordre de prelació que tenia.
Els aspirants cridats que donin la seva conformitat a la seva contractació hauran de presentar en el termini de tres dies hàbils, comptats des del següent a l'acceptació, la documentació següent:
Aquelles persones que no presentin la documentació dintre del termini establert o no compleixin els requisits exigits, no podran ser contractats i restaran sense efecte totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud en què demanaven prendre part en el procés selectiu.
Una vegada presentats els documents dins el termini establert, el Batle efectuarà la contractació de la persona proposada i haurà d'incorporar-se al lloc de treball en el termini màxim de tres dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la notificació de la contractació.
Les persones que renunciïn de manera expressa o tàcita passaran darrer lloc en l'ordre de prelació del borsí, amb excepció que al·leguin dins el termini de dos (2) dies hàbils, a comptar des de la comunicació de l'oferta, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, la qual hauran de justificar documentalment dins els tres (3) dies naturals següents:
Les persones aspirants que acreditin aquests supòsits d'excepcionalitat mantindran el seu lloc dins d'ordre de prelació, però quedaran en la situació de no disponibles i estaran obligades a comunicar i a justificar la finalització d'aquestes situacions en el termini de deu (10) dies hàbils des que es produeixin.
Si la persona aspirant a la qual s'ofereix cobrir una vacant hi renuncia de manera tàcita o expressa, o no s'hi incorpora en el termini que li hagi indicat l'Ajuntament, es comunicarà l'oferta a la següent segons l'ordre de prelació fixat.
La persona integrant del borsí, prèviament a ésser nomenada, haurà de justificar documentalment els requisits assenyalats a la base segona i aportar els documents originals que acreditin els mèrits que hagi presentat i s'hagin valorat, per realitzar la seva comprovació.
La persona aspirant que estigui ocupant una plaça d'agent d'igualtat procedent d'aquest borsí i presenti renúncia al dit lloc de feina en serà exclosa, amb excepció de casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal o pels serveis jurídics municipals.
La persona aspirant que, ocupant una plaça d'agent d'igualtat procedent d'aquest borsí, cessi en el seu lloc de treball, a excepció que sigui conseqüència d'una renúncia voluntària no motivada per un cas de força major, passarà a incorporar-se novament en el borsí en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar, sempre que el dit borsí en aquells moments estigui vigent.
DESENA. EXCLUSIÓ DELS BORSINS
Són causa d'exclusió dels borsins les circumstàncies següents:
ONZENA. NORMATIVA APLICABLE
En tot allò no previst a les presents bases, seran d'aplicació:
Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre (TREBEP).
Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (LFPCAIB).
Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
La resta de normativa aplicable.
DOTZENA. VIGÈNCIA DE LA BOSSA
La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la seva constitució.
TRETZENA. IMPUGNACIÓ
Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals qualificadors, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu.»
(Signat electrònicament: 25 de novembre de 2024)
El batle-president Francisco Marroig Arbona
ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA
................................................................., major d'edat, amb DNI núm. ....................., domicili a efectes de notificacions i comunicacions en.................................................................................., i telèfon núm. .............................., correu electrònic ..........................................................................
EXPOSA:
1.-Que he tingut coneixement de la convocatòria i bases del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de feina d'agent d'igualtat de l'Ajuntament de Fornalutx, els quals han estat publicat en BOIB núm. ................ de data ........................
2. - Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:
Per tot l'exposat,
SOL·LICITO:
Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la creació d'una borsa de feina d'agent d'igualtat l'Ajuntament de Fornalutx.
Fornalutx, _____ de _____________ 2021
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE FORNALUTX
ANNEX II DECLARACIÓ JURADA
En/Na ______________________________________________________ amb Document d'identitat __________________ declaro sota la meva responsabilitat que reuneix les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional a la quals correspon la borsa específica a la qual opta
Fornalutx, a de de 2024
ANNEX III DECLARACIÓ JURADA
En/Na ______________________________________________________ amb Document d'identitat __________________ declaro sota la meva responsabilitat que no he esta estat separats ni acomiadats, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de funcions públiques per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral, en el qual haguessin estat separats o inhabilitats. En el cas de pertànyer a un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
Fornalutx, a de de 2024