Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 780643
Resolució del president de l’Institut d’Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a la projecció exterior de projectes audiovisuals per a l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (d'ara endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma. L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, en virtut del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol de 2023).

L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i les empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb el Decret 50/2018, de 21 de desembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (BOIB núm. 160, de 22 de desembre de 2018; correcció d'errades: BOIB núm. 6, de 12 de gener de 2019). Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en un futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.

Entre les funcions i les activitats que corresponen a l'ICIB, hi figura la de promoure el desenvolupament de les empreses relacionades amb les indústries culturals i, per això, gaudeix de totes les potestats administratives necessàries per al compliment d'aquest fi i, especialment, la potestat de foment. A més a més, l'ICIB també té com a objectius principals donar suport a les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents a cultura, activitats artístiques i culturals, i foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com a la seva difusió nacional i internacional.

L'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024) preveu la línia de subvenció III.7.5 per donar suport a activitats per a la projecció exterior del sector audiovisual de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 1.2.1.a) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.

Aquestes subvencions estan sotmeses als requisits i els límits que estableix el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, i els és aplicable l'exempció de l'obligació de notificació corresponent a la categoria d'ajudes per a obres audiovisuals (article 54).

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.i) dels Estatuts de l'ICIB, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a la projecció exterior de projectes audiovisuals per a l'any 2024, que consta com a annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 150.000,00 € (cent cinquanta mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 150.000,00 € amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'ICIB.

4. Ordenar el trasllat del contingut d'aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions (BDNS), així com tota la informació requerida en aquesta Base de dades, d'acord amb l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i la resta d'ajudes públiques.

5. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ICIB en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (25 de novembre de 2024)

El president Jaume Bauzá Mayol

 

ANNEX 1 Convocatòria per donar suport a la projecció exterior de projectes audiovisuals per a l'any 2024

1. Objecte i finalitat

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

3. Dotació i imputació pressupostària

4. Beneficiaris i requisits

5. Requisits i condicions de les propostes de projecció exterior de projectes audiovisuals

6. Normativa aplicable

7. Termini i presentació de sol·licituds

8. Documentació de la sol·licitud

9. Termini d'execució de les actuacions

10. Sistema i criteris de selecció

11. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment

12. Instrucció i resolució del procediment

13. Import de la subvenció

14. Modificació de la resolució i canvis en les activitats subvencionades

15. Subcontractació

16. Comprovació del valor de mercat

17. Pagament

18. Justificació

19. Liquidació

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

21. Obligacions dels beneficiaris

22. Interpretació i execució

23. Revocació

24. Reintegrament

25. Règim d'infraccions i sancions

26. Protecció de dades personal

1. Objecte i finalitat

1.1. La convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per contribuir a la difusió i promoció exterior de projectes audiovisuals de les Illes Balears de caràcter professional per a l'any 2024, així com reforçar la capacitat del sector audiovisual balear per produir projectes viables i de qualitat.

La tipologia de projectes audiovisuals inclou llargmetratges i curtmetratges cinematogràfics (de ficció, d'animació i documentals), sèries (televisives, documentals i d'animació), sèries web de ficció i minisèries.

1.2. La finalitat d'aquesta convocatòria és fomentar i impulsar l'exportació dels projectes audiovisuals de les Illes Balears en dues etapes diferents:

a) Durant la seva fase de preproducció, quan els professionals i les empreses del sector audiovisual balear cerquen el finançament necessari per als seus projectes a mercats nacionals i/o internacionals, així com l'impuls i el desenvolupament adequat dels projectes.

b) I, una vegada el projecte audiovisual està acabat, quan comença la seva fase d'explotació fora de l'illa d'origen, a escala nacional i/o internacional.

En particular, és objecte d'aquesta convocatòria:

1) En fase de preproducció:

— L'assistència a mercats professionals fora de l'illa d'origen, nacionals i/o internacionals, per a la venda dels projectes audiovisuals.

— La participació en altres trobades o esdeveniments professionals fora de l'illa d'origen, nacionals i/o internacionals, per a la recerca de finançament i/o coproductors, així com per al desenvolupament dels projectes audiovisuals: fòrums de coproducció, programa de residències, incubadores, tallers, laboratoris de projectes, etc.

— L'elaboració de materials promocionals i la planificació d'estratègies per donar suport a aquestes trobades i esdeveniments professionals.

2) Una vegada el projecte audiovisual està acabat:

— La participació a trobades i esdeveniments professionals (fires, festivals, mercats i jornades, entre d'altres) fora de l'illa d'origen, nacionals i/o internacionals, per a la seva explotació.

— L'assistència a festivals i/o cerimònies de lliurament de premis de reconegut prestigi fora de l'illa d'origen, després de la selecció oficial i/o la nominació.

― Les despeses relacionades amb l'estrena comercial dels projectes audiovisuals fora de l'illa d'origen, a escala nacional i/o internacional.

— La realització d'accions promocionals, publicitàries, estratègiques i de difusió per donar suport a aquests certàmens i trobades professionals.

1.3. No són objecte d'aquesta convocatòria les activitats no previstes en el punt anterior i, en particular, les següents:

La projecció exterior de projectes audiovisuals que vulneren la legalitat vigent, especialment en matèria de drets d'autor, dades personals i drets d'imatge, igualtat de gènere, drets humans, igualtat del col·lectiu LGTBI+, i protecció de menors i de persones i col·lectius en condicions d'especial vulnerabilitat o amb risc d'exclusió.

— Les activitats de projecció exterior de projectes audiovisuals que ja s'hagin subvencionat en edicions anteriors d'aquesta convocatòria, així com en la convocatòria de producció i coproducció audiovisual que gestiona l'ICIB.

— L'estrena comercial de projectes audiovisuals en l'illa d'origen, així com les activitats publicitàries, promocionals i d'estratègia relacionades amb la mateixa estrena.

La projecció exterior de projectes audiovisuals de productores no independents i de prestadores de serveis de comunicació audiovisual.

― La projecció exterior de projectes audiovisuals de distribuïdores no independents.

1.4. Definicions:

Projectes audiovisuals acabats: els que ja han finalitzat el procés de producció i estan preparats per a la seva explotació efectiva.

Projectes audiovisuals en preproducció: els que es troben en un estadi preliminar i de concepció inicial de la idea, i que, per tant, no han iniciat el procés de producció i/o rodatge.

Estrena: primera comunicació pública d'un projecte audiovisual sense ànim de lucre, com seria el cas de les projeccions de projectes audiovisuals a festivals de cinema o televisió.

Estrena comercial: primera comunicació pública amb ànim de lucre d'un projecte audiovisual i que suposa l'inici de la seva fase d'explotació (com ara la projecció a una sala d'exhibició cinematogràfica amb assistència de públic; en el cas d'obres no cinematogràfiques, la primera emissió a través d'un operador de televisió, plataforma d'estríming, digital o internet, entre d'altres).

Explotació: conjunt d'activitats i processos necessaris per treure un rendiment econòmic del projecte audiovisual produït, que s'inicien amb la primera posada a disposició del públic, és a dir, l'estrena comercial.

Productor audiovisual independent: persona física o jurídica que compleix les condicions següents: té una personalitat jurídica diferent de la d'una empresa prestadora de serveis de comunicació audiovisual; no participa de manera directa o indirecta en més del 20 % del capital social d'una o de diverses empreses prestadores de serveis de comunicació audiovisual; el seu capital social no té una participació directa o indirecta superior al 20 % per part d'una o de diverses empreses prestadores de serveis de comunicació audiovisual, i, en els darrers tres exercicis fiscals, no ha facturat més del 80 % del seu volum de facturació a una mateixa empresa prestadora de serveis de comunicació audiovisual.

Prestadora de serveis de comunicació audiovisual: persona física o jurídica que assumeix la responsabilitat editorial sobre la selecció de programes i dels continguts audiovisuals del servei de comunicació audiovisual i determina la manera en què s'organitza aquest contingut.

Distribuïdor audiovisual independent: persona física o jurídica que exerceix l'activitat de distribució cinematogràfica o audiovisual i no està participada majoritàriament per una empresa de capital no comunitari, ni en depèn en funció dels seus òrgans executius, el seu accionariat, la seva capacitat de decisió o la seva estratègia empresarial. Així mateix, es considera independent l'empresa distribuïdora que no està participada majoritàriament per un operador televisiu, per una xarxa de comunicacions o per capital públic, tenguin o no caràcter comunitari, ni en depèn en funció dels seus òrgans executius, el seu accionariat, la seva capacitat de decisió o la seva estratègia empresarial.

Empresa vinculada: professionals inscrits en el règim especial de treballadors autònoms, persones jurídiques o agrupacions sense personalitat en què es doni, respecte de la persona beneficiària de la subvenció, alguna de les circumstàncies que preveu l'article 68.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Soci majoritari: als efectes d'aquesta convocatòria i, especialment, pel que fa als supòsits de vinculació amb la persona beneficiària de la subvenció definits en l'article 68.2.d) del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'entén per soci majoritari qui posseeix un nombre de participacions igual o superior al 25 %. Aquesta definició es pot extrapolar a l'accionista majoritari.

Cost reconegut: import que l'òrgan competent accepta i valida com a despesa total subvencionable i elegible de les activitats de projecció exterior presentades.

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

2.1. De conformitat amb l'article 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es consideren despeses subvencionables les que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries per desenvolupar-la i s'efectuen en el termini d'execució que estableix aquesta convocatòria. El cost d'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser, en cap cas, superior al valor de mercat.

2.2. Són subvencionables les despeses efectuades per la persona beneficiària en els termes i amb els límits que s'estableixen a continuació.

2.2.1. En tots els casos, la quantitat màxima subvencionable per conceptes relacionats amb l'elaboració de materials per a la projecció exterior dels projectes audiovisuals serà d'un màxim equivalent al 65 % de l'import de l'ajuda sol·licitada; el 35 % restant, com a mínim, ha de ser destinat a la difusió dels materials esmentats. Concretament, s'entenen per elaboració de materials i, per tant, es limiten al 65 % de l'import de l'ajuda sol·licitada les despeses següents:

— Les indicades en la lletra b) de l'apartat 2.2.2.

― Les indicades en la lletra b) de l'apartat 2.2.3.

― Les indicades en les lletres c) i d) de l'apartat 2.2.4.

― Les indicades en la lletra g) de l'apartat 2.2.4, sempre que el personal en plantilla es dediqui a l'elaboració de materials.

2.2.2. En fase de preproducció, els termes i els límits de les despeses subvencionables són els següents:

a) El cost de les acreditacions o inscripcions (fees) a fires, festivals, mercats, fòrums de coproducció, tallers, jornades professionals, programes de residències, laboratori de projectes i altres esdeveniments relacionats amb l'àmbit audiovisual, amb un màxim de dues acreditacions per sol·licitant.

b)  El disseny i l'elaboració del material gràfic promocional i estratègic, com ara:

— Kits de presentació de projectes (EPK).

— Materials promocionals, en format tant físic com digital, la qual cosa inclou: fullets, cartells, fotografies, bàners i publitrameses (mailings), entre d'altres.

— Programació i disseny d'una pàgina o lloc web específic del projecte audiovisual que s'ha d'exportar, així com d'altres aplicacions que s'hi relacionen.

— Preparació de presentacions (pitches) per a fòrums o mercats nacionals o internacionals on es pugui promocionar el projecte audiovisual davant d'inversors, distribuïdors i agents, sempre que siguin elaborades per empreses especialitzades.

— Guions il·lustrats (storyboards).

— La producció de tasts (teasers) o tràilers en un idioma diferent de la llengua original del projecte audiovisual.

c) La difusió del material dissenyat a mitjans de comunicació tradicionals o digitals, genèrics o específics, insercions publicitàries i d'altres estratègies de difusió que s'especifiquin i argumentin a la memòria presentada.

2.2.3. Una vegada el projecte audiovisual està finalitzat, els termes i els límits de les despeses subvencionables són els següents:

a) El cost de les acreditacions o inscripcions (fees) a fires, festivals, mercats, convencions, fòrums, jornades professionals i altres esdeveniments relacionats amb l'àmbit audiovisual, amb un màxim de dues acreditacions per sol·licitant.

b) El disseny i l'elaboració del material gràfic promocional i estratègic, com ara:

— Elaboració de kits de premsa electrònics (EPK).

— Materials promocionals, en format tant físic com digital, la qual cosa inclou: fullets, cartells, fotografies, bàners i publitrameses (mailings), entre d'altres.

— Còpies per a screenings o projeccions per a mercats.

— Programació i disseny d'una pàgina o lloc web específic del projecte audiovisual que s'ha d'exportar, així com d'altres aplicacions que s'hi relacionen.

— La producció de tràilers en un idioma diferent de la llengua original del projecte audiovisual.

c) La difusió del material dissenyat amb:

— Campanyes de publicitat en mitjans de comunicació: ràdio, televisió, internet, xarxes socials, plataformes digitals, premsa escrita diària o especialitzada del sector audiovisual i/o cinematogràfic, etc.

— Insercions publicitàries.

— Publicitat exterior en suport tant físic com electrònic: opis o mupis, tanques, videomosaics (videowalls), etc., a la ciutat o en el recinte on es dugui a terme l'esdeveniment.

— El lloguer d'espais per a la projecció i la promoció dels projectes audiovisuals.

— Contractació d'empreses de comunicació, relacions públiques o agents de premsa.

d) La contractació d'empreses de transport per a l'enviament i el retorn del material publicitari i de projecció.

e) La contractació d'empreses de distribució (nacional i/o internacional) i agents de vendes, quan d'aquestes contractacions es derivin despeses relacionades amb l'exportació del projecte audiovisual.

f)Les accions de promoció i estratègies de posicionament i difusió que s'argumentin a la memòria presentada, dissenyades específicament per a projectes audiovisuals candidats, nominats o premiats en un festival i/o certamen de reconegut prestigi.

2.2.4. Respecte de les despeses subvencionables comunes a ambdues fases, s'han d'observar els termes i els límits següents:

a) Les despeses de locomoció i desplaçament aeri, marítim o terrestre dels membres de l'equip tècnic i artístic vinculat al projecte audiovisual que s'ha d'exportar, fins a un màxim de dues persones. Només en el cas de participar en festivals (després d'haver estat seleccionat i en competició) o bé d'assistir a cerimònies de lliurament de premis (després d'haver estat nominat) es permet fins a un màxim de cinc persones.

Dins aquestes despeses s'inclouen, entre d'altres:

— La utilització de taxi o VTC per a trajectes urbans.

— La utilització d'un vehicle particular.

— El lloguer de vehicles.

Aquestes despeses estan limitades a les condicions següents:

— En cas d'utilitzar l'avió, el vaixell, el tren o cap altre transport públic, únicament s'admeten bitllets en classe turista o equivalent.

— Els desplaçaments inclouen únicament el viatge d'anada al lloc on es du a terme l'esdeveniment concret i el viatge de tornada corresponent. La compra d'un nou bitllet a conseqüència de la pèrdua del transport inicial no és subvencionable.

— En cas d'utilitzar un vehicle particular, per al càlcul del quilometratge s'aplica la quantia que estableix per a la indemnització d'aquest tipus de despesa l'article 13.3 del Decret 16/2016, de 8 d'abril, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració autonòmica de les Illes Balears. També s'inclouen les despeses d'aparcament i els peatges.

— En cas d'utilitzar un vehicle de lloguer, es considera despesa subvencionable el cost de l'arrendament i el combustible.

— Les dates del desplaçament han de coincidir amb les dates d'execució de l'esdeveniment. Tot i això, es consideren subvencionables els viatges d'anada i tornada fets un dia abans i un dia després de les dates de celebració i finalització de l'esdeveniment concret.

b) Les despeses d'allotjament dels membres de l'equip tècnic i artístic vinculat al projecte audiovisual que s'ha d'exportar, fins a un màxim de dues persones. Només en el cas de participar en festivals (després d'haver estat seleccionat i en competició) o bé d'assistir a cerimònies de lliurament de premis (després d'haver estat nominat) es permet fins a un màxim de cinc persones.

En qualsevol cas, només s'admeten els costos corresponents a una habitació individual o doble estàndard en règim d'allotjament i berenar, així com el lloguer d'un allotjament turístic.

Així mateix, les dates de l'allotjament han de coincidir amb les dates d'execució de l'esdeveniment. Tot i això, es consideren subvencionables els allotjaments fets un dia abans i un dia després de les dates de celebració i finalització de l'esdeveniment concret.

c) La traducció dels materials promocionals i estratègics (dossiers, publitrameses, etc.), guions i contractes a un idioma diferent de la llengua original del projecte audiovisual.

d) La subtitulació de teasers, tràilers i el mateix projecte audiovisual.

e) L'assessorament i la consultoria legal necessaris per al desenvolupament del projecte i/o la seva explotació a escala nacional i/o internacional.

f) Les despeses de visats.

g) La despesa relativa al personal de plantilla —inclosos els costos salarials i de Seguretat Social— que tengui un contracte laboral específic vinculat al projecte audiovisual objecte de la projecció exterior.

La despesa relativa al personal de plantilla que no tengui un contracte laboral específic s'ha de prorratejar en funció de la seva participació efectiva en cada activitat de projecció exterior subvencionada.

h) Qualsevol altra despesa que, indubtablement, respongui a la naturalesa de la convocatòria, resulti estrictament necessària i es destini a dur a terme l'objecte subvencionat.

2.3. Són subvencionables les despeses relacionades amb persones i empreses vinculades a la persona beneficiària, sempre que es compleixin les condicions següents:

a) Els imports de cadascuna de les despeses no poden ser superiors a 4.000,00 €. Si es declaren despeses superiors a aquest import, no se'n reconeixerà cap cost.

b) Les despeses iguals o inferiors a aquests imports per persones o empreses vinculades es computen com a cost sempre que es facin d'acord amb les condicions normals de mercat.

c) En el cas de les factures emeses per persones o empreses vinculades, per acreditar el compliment de les condicions normals de mercat s'han de presentar tres ofertes, excepte que per les característiques especials de la despesa no existeixi al mercat un nombre suficient d'empreses o professionals que prestin el servei o subministrin el bé de què es tracti.

d) Les despeses corresponents a una mateixa prestació o servei no es poden fraccionar en diferents factures ni es poden subscriure contractes successius amb objectes similars, amb la finalitat de disminuir-ne la quantia i eludir el compliment del que estableix aquest apartat.

e) La contractació de persones o empreses vinculades a la persona beneficiària s'ha de comunicar a l'ICIB en el mateix moment de la sol·licitud. En cas contrari, aquestes despeses no es poden considerar elegibles. S'ha de comunicar mitjançant el model específic que facilita l'ICIB, disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma (model 4: comunicació de contractació amb empreses vinculades).

f) Es considera que existeix vinculació segons el que estableix l'article 68.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

g) En cas de subcontractació amb empreses vinculades a la persona beneficiària, s'han d'observar obligatòriament les condicions estipulades en l'apartat 15 («Subcontractació») de la convocatòria.

2.4. La vinculació de les despeses subvencionables amb la projecció exterior objecte de subvenció s'ha d'acreditar indicant-ne el títol del projecte o dels projectes audiovisuals que s'exporten o promocionen, sempre que la naturalesa de la despesa i el sistema de facturació del proveïdor ho permetin.

2.5. Les despeses previstes en els apartats anteriors s'han de dur a terme dins del termini d'execució que estableix aquesta convocatòria per dur a terme l'activitat.

S'exceptua l'aplicació d'aquest criteri al pagament de les retencions d'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) i de la Seguretat Social, corresponent a despeses de treballadors o de serveis quan, per la normativa aplicable, aquestes despeses s'hagin d'abonar en un moment posterior al termini d'execució que preveu aquesta convocatòria (és a dir, en data 31 de desembre de 2024), sempre que aquest pagament s'hagi fet en el termini establert legalment.

2.6. D'acord amb l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, la persona beneficiària ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a contreure el compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi fet abans de sol·licitar la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

Les despeses corresponents a una mateixa prestació o servei no es poden fraccionar en diferents factures, ni es poden subscriure contractes successius amb objectes similars, amb la finalitat de disminuir-ne la quantia i eludir el compliment del que estableix aquest apartat.

2.7. No són despeses subvencionables ni tampoc es computen com a cost:

a. Les despeses estructurals corresponents al funcionament ordinari de l'empresa: lloguer de locals d'ús habitual, despeses de subministraments (aigua, llum, electricitat), despeses de neteja, despeses de telèfon i internet, material d'oficina, i despeses de gestoria, entre d'altres.

b. Les despeses relacionades amb l'adquisició, la utilització i el finançament de béns immobles i infraestructures.

c. Les despeses d'inversions i compra d'equipaments, vehicles, eines o qualsevol altre bé inventariable.

d. La compra d'equipaments o qualsevol altre bé inventariable de naturalesa similar.

e. Les despeses relatives a obres o reformes de béns immobles i infraestructures.

f. Les despeses de lloguer, transport, producció, muntatge i desmuntatge d'estands.

g. La compra de programari (software) i maquinari (hardware) informàtics de qualsevol tipus.

h. L'impost sobre el valor afegit (IVA) o altres imposts de caràcter recuperable, l'IRPF, així com qualsevol altre tipus de tribut.

i. Les quotes d'autònoms dels administradors de les persones jurídiques beneficiàries, així com de les persones físiques beneficiàries de la subvenció.

j. Les nòmines dels administradors i els representants de les persones jurídiques derivades de l'exercici del seu càrrec.

k. Les despeses sumptuàries, les previsions de despeses i les valoracions.

l. Les gratificacions, els obsequis i els premis.

m. Els interessos deutors de comptes bancaris.

n. Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

o. Els interessos aplicables a la demora dels pagaments.

p. Les despeses de procediments judicials.

q. Les despeses de manutenció, els refrigeris o altres d'anàlogues.

r. Les dietes, llevat que estiguin incloses en les nòmines dels treballadors contractats específicament per a l'activitat de projecció exterior i amb els límits màxims establerts en el Decret 16/2016, de 8 d'abril, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració autonòmica de les Illes Balears.

s. Les despeses que no es corresponguin amb el termini d'execució.

t. Les despeses subvencionades a les convocatòries ordinàries de producció i coproducció audiovisual de l'ICIB.

u. Qualsevol despesa que no estigui relacionada directament amb l'activitat de projecció exterior subvencionada i que no respongui de manera indubtable a l'objecte de la convocatòria.

3. Dotació i imputació pressupostària

3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 150.000,00 € (cent cinquanta mil euros), amb càrrec al capítol IV dels pressupostos de l'ICIB de l'any 2024.

3.2. La concessió de les subvencions que preveu aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix el punt 3.1.

3.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Tret que s'estableixi una altra cosa, aquesta ampliació no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes d'una manera expressa.

4. Beneficiaris i requisits

4.1. Poden ser beneficiaris de la subvenció objecte d'aquesta convocatòria les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques del sector audiovisual, que puguin dur a terme la projecció exterior de projectes audiovisuals acabats o en desenvolupament.

4.2. Totes les persones físiques o jurídiques que sol·licitin subvencions han de complir els requisits següents:

Estar establerta en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar la subvenció, tenir un establiment operatiu permanent en la comunitat autònoma de les Illes Balears (com a mínim, un any abans de la publicació de la convocatòria).

Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat al sector audiovisual.

En el cas de les productores i les distribuïdores audiovisuals independents (vegeu les definicions de l'apartat 1.4 de la convocatòria), estar inscrita en el Registre Administratiu d'Empreses Cinematogràfiques i Audiovisuals de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Visuals (ICAA) del Ministeri de Cultura, en l'organisme equivalent de les comunitats autònomes o d'un estat membre de la Unió Europea o associat a l'Espai Econòmic Europeu i amb establiment operatiu a l'Estat espanyol.

Disposar dels drets que siguin necessaris per explotar i comercialitzar els projectes audiovisuals.

Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 7 i 8 d'aquesta convocatòria.

Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica, de conformitat amb el que estableixen l'article 11.f) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i els articles 18, 19 i 24.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions d'acord amb el que estableix l'article 21 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

No haver estat sancionada o condemnada per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas d'haver estat sancionada o condemnada per aquesta situació, s'hi pot presentar sempre que hagi complert la sanció o la pena imposada i hagi elaborat un pla d'igualtat d'acord amb l'article 11.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Complir la resta de les obligacions que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

4.3. No tenen la condició de beneficiaris d'aquesta convocatòria:

-Les societats públiques i les entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària.

-Les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 13 la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com en les prohibicions i limitacions establertes en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no-discriminació; la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI; la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.

Les prohibicions d'obtenir subvencions afecten també les empreses que, per raó de les persones que les regeixen o altres circumstàncies, es pot presumir que són continuació o que deriven per transformació, fusió o successió d'altres empreses en les quals s'hagin donat aquestes prohibicions.

Les persones o les entitats han de justificar el fet de no estar incurses en les prohibicions per obtenir aquesta condició, mitjançant la presentació d'una declaració responsable davant l'ICIB, i cal trobar-se en aquesta situació durant tot el procediment de tramitació de les subvencions fins al pagament. Qualsevol circumstància que pugui afectar aquesta declaració responsable al llarg de la durada del procediment de les ajudes s'ha de comunicar necessàriament a l'ICIB tan aviat com es produeixi.

-Les entitats sense ànim de lucre.

-Les empreses productores no independents i prestadores de serveis de comunicació audiovisual.

-Les distribuïdores no independents.

-Els exhibidors audiovisuals.

4.4. No poden ser beneficiàries de les subvencions les empreses següents:

a) Les empreses en crisi. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per empresa en crisi l'empresa en què es dona alguna de les circumstàncies que estableix l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (Reglament general d'exempció per categories).

b) Les empreses que estan subjectes a una ordre de recuperació pendent a conseqüència d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que ha declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.

Les empreses sol·licitants han de presentar una declaració responsable per acreditar que no incorren en aquestes prohibicions.

4.5. Aquests requisits s'han de complir des del moment de la presentació de la sol·licitud, i s'han de mantenir fins a la finalització i la justificació de l'activitat objecte de subvenció.

5. Requisits i condicions de les propostes de projecció exterior de projectes audiovisuals

5.1. Les propostes de projecció exterior que es presentin en aquesta convocatòria han de reunir els requisits següents:

a. S'ha de tractar d'activitats de projecció exterior vinculades a un o diversos projectes audiovisuals, acabats o en desenvolupament, dels quals sigui titular la persona o entitat sol·licitant, o bé disposi dels drets que siguin necessaris per explotar i comercialitzar els projectes audiovisuals.

b. En el cas dels projectes audiovisuals que es troben en fase de preproducció: en el moment de presentar la sol·licitud s'han de tenir, com a mínim, l'escaleta, un tractament de guió i/o el guió.

A l'efecte d'aquesta convocatòria, s'entén per tractament del guió l'exposició literària de l'argument de la història, amb un mínim de 5.000 paraules.

Tots els projectes, independentment del gènere, han de presentar aquest tractament si no disposen d'un guió. Si es tracta de sèries audiovisuals, s'ha de presentar el tractament del primer capítol i la sinopsi de la resta.

c. En el cas dels projectes audiovisuals acabats: cal aportar la documentació que acrediti fefaentment la seva finalització.

d. En el cas d'activitats que consisteixen a assistir a festivals i/o cerimònies de lliurament de premis de reconegut prestigi fora de l'illa d'origen: el projecte audiovisual hi ha de participar com a seleccionat i/o nominat.

e. En el cas dels projectes audiovisuals fets en règim de coproducció:

— Si diverses empreses productores espanyoles participen en la producció del projecte audiovisual i només una d'elles sol·licita la subvenció, la resta de coproductors han de manifestar la seva conformitat a la sol·licitud per dur a terme les activitats de projecció exterior.

— En el cas que dues o més empreses que compleixen els requisits establerts per ser beneficiàries vulguin sol·licitar la subvenció i dur a terme les activitats de projecció exterior de manera conjunta, han de constituir l'agrupació a què es refereixen l'article 9.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Per això, han de formalitzar un acord en què han de fer constar expressament els compromisos d'execució que assumeix cada membre de l'agrupació, així com l'import del pressupost a executar i l'import de la subvenció que correspon a cadascuna, que tenen igualment la condició de beneficiàries.

En tot cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació.

Així mateix, l'agrupació no es pot dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que preveuen l'article 30 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 42 bis, 57 i 60 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, pel que fa al reintegrament, les infraccions i les sancions possibles que se'n puguin derivar.

5.2. Les activitats de projecció exterior objecte de subvenció s'han d'executar, com a mínim, en un 65 % del cost reconegut. En cas contrari, d'acord amb l'apartat 14.3 de la convocatòria, es considerarà una causa de revocació total de la subvenció concedida.

6. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per la normativa següent:

L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

La resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. Termini i presentació de sol·licituds

7.1. El termini per presentar les sol·licituds comença l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria i roman obert fins al dia 31 de desembre de 2024.

7.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar, obligatòriament, tal com s'indica en l'apartat 8, emplenades degudament d'acord amb els models que facilita l'ICIB, disponibles en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma.

7.3. El fet de presentar la sol·licitud comporta l'acceptació expressa i formal per part de la persona o entitat interessada de les prescripcions que contenen les bases reguladores i aquesta convocatòria.

7.4. Si el sol·licitant és una persona jurídica, d'acord amb els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, ha de formalitzar la sol·licitud per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament. La sol·licitud l'ha de presentar la persona que actua en nom o representació de la persona jurídica sol·licitant, obligatòriament de manera telemàtica, a través del tràmit telemàtic específic de la convocatòria, que està disponible en el procediment publicat en la Seu Electrònica d'aquesta Administració, mitjançant un certificat electrònic de persona jurídica a nom de l'entitat sol·licitant o bé un certificat electrònic de persona física com a representant legal de l'entitat. En tots dos casos, el certificat electrònic l'ha d'haver emès alguna de les autoritats de certificació reconegudes per l'Administració General de l'Estat.

No es tenen per presentades les sol·licituds que es presenten per qualsevol altra via diferent del tràmit telemàtic específic, i no és un tràmit esmenable.

7.5. En el cas de persones físiques no obligades a relacionar-se amb l'Administració de forma electrònica (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms), és opcional i recomanable presentar tota la sol·licitud a través del tràmit telemàtic del procediment disponible en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma. No obstant això, les persones físiques poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) de manera presencial, a través de les oficines d'assistència en matèria de registre o en algun dels llocs que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015. Les sol·licituds lliurades en paper mitjançant el registre s'han de presentar en fulls separats (sense enquadernar i sense cap mena d'unió), tots impresos a una cara o tots impresos a dues cares. En el supòsit de concessió de la subvenció, en qualsevol moment es pot requerir la documentació original per acarar-la amb la presentada.

7.6. Si la sol·licitud o la documentació complementària presentada no compleix els requisits legals i els que exigeixen l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 i aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni les deficiències, dins un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 13.1.b) de l'Ordre esmentada, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, una vegada s'hagi dictat la resolució prèvia en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015.

Les esmenes s'han de presentar d'acord amb el tràmit telemàtic específic establert a la Seu Electrònica, sense perjudici del que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015 aplicable a les persones físiques.

7.7. D'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, quan una incidència tècnica hagi impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o l'aplicació que correspongui, i fins que no se solucioni el problema, l'Administració pot determinar una ampliació dels terminis no vençuts, i ha de publicar a la Seu Electrònica tant la incidència tècnica esdevinguda com l'ampliació concreta del termini no vençut.

7.8. Els actes que integren el procediment s'han de notificar individualment a les persones interessades i, si escau, s'han de publicar a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma i en el BOIB.

8. Documentació de la sol·licitud

8.1. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds emplenades degudament i signades, d'acord amb els models que facilita l'ICIB disponibles en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma.

8.2. Juntament amb la sol·licitud, s'han de presentar els documents següents, obligatòriament per separat i identificats degudament:

8.2.a) Documentació administrativa

a.1) Persona física:

- L'acreditació de la identitat (DNI, NIE o passaport), només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.

- Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de formalitzar la sol·licitud.

- L'informe de vida laboral o informe de situació actual del treballador. No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats si la persona interessada manifesta en la sol·licitud que no s'oposa que l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades.

a.2) Persona jurídica:

- El NIF de la persona jurídica, només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.

- El DNI, NIE o passaport de la persona física que la representa, només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.

- El document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.

- L'escriptura de constitució, els estatuts socials i les modificacions posteriors, si escau, i l'acreditació de la inscripció de l'escriptura o els estatuts i de les modificacions d'aquests, si escau, en els registres corresponents.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

-El document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector audiovisual.

-El certificat del domicili fiscal de la persona sol·licitant.

-La declaració de veracitat de les dades bancàries, d'acord amb el model disponible a la Seu Electrònica.

 -El certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la hisenda de la Comunitat-Autònoma de les Illes Balears. No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta d'ofici sobre aquestes dades. Ara bé, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 €, la persona o l'entitat interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats per la presentació d'una declaració responsable.

-En el cas de les productores i les distribuïdores audiovisuals independents, la inscripció en el Registre Administratiu d'Empreses Cinematogràfiques i Audiovisuals de l'ICAA del Ministeri de Cultura, en l'organisme equivalent de les comunitats autònomes o d'un estat membre de la Unió Europea o associat a l'Espai Econòmic Europeu i amb establiment operatiu a l'Estat espanyol.

Si la documentació indicada ja s'ha aportat en alguna convocatòria anterior de l'ICIB, sempre que estigui en vigor i no hagi experimentat cap canvi, no cal que es torni a presentar, si bé la persona interessada ha d'indicar en el formulari de la sol·licitud l'expedient de la subvenció anterior en el qual es poden trobar els documents, i l'ICIB els ha d'aportar d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

8.2.b) Documentació relativa als requisits i les condicions de les propostes de projecció exterior de projectes audiovisuals

D'acord amb l'apartat 5.1 de la convocatòria, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'acreditació dels drets que siguin necessaris per explotar i comercialitzar els projectes audiovisuals.

b) En el cas dels projectes audiovisuals que es trobin en fase de preproducció: l'escaleta, el tractament de guió i/o el guió.

c) En el cas dels projectes audiovisuals acabats: la documentació que n'acrediti fefaentment la finalització.

d) En el cas d'activitats que consisteixen a assistir a cerimònies de lliurament de premis de reconegut prestigi: la documentació que acredita la nominació a aquest projecte audiovisual en concret.

e) En el cas d'activitats que consisteixen a assistir a festivals: la invitació del promotor o convocant del certamen en la qual s'acredita la selecció oficial del projecte audiovisual.

f) Si escau, la carta de conformitat de totes les empreses coproductores espanyoles no sol·licitants signada electrònicament pels seus representants legals.

 

8.2.c) Documentació relativa a la proposta de projecció exterior

La documentació relativa a la proposta de projecció exterior ha de fer referència als epígrafs que s'especifiquen a continuació: la memòria descriptiva, la trajectòria de la empresa sol·licitant, el pressupost i el pla de finançament. Així mateix, s'hi han d'incorporar els apartats i els subapartats que corresponguin específicament a cada epígraf.

Els documents s'han de presentar individualment o, si escau, mitjançant els models específics proporcionats per l'ICIB (d'ús obligatori, d'acord amb els apartats 7.2 i 8.1 de la convocatòria).

a) Memòria descriptiva de la proposta, que ha d'incloure, obligatòriament, la informació següent:

a.1) La indicació del projecte o projectes audiovisuals que són objecte de les activitats de projecció exterior: el títol i la tipologia del projecte o projectes en qüestió; la fase concreta en què es troben (en preproducció o bé si ja estan finalitzats), així com un breu resum de la sinopsi argumental.

a.2) El pla de projecció exterior: les accions concretes que s'han de desenvolupar (o ja desenvolupades) en relació amb el projecte o projectes audiovisuals en qüestió, així com el calendari i/o la programació d'accions.

— Si n'és el cas, la relació dels festivals, les fires, els mercats, les convencions, les jornades professionals, els tallers, els fòrums de coproducció, els programes de residència, els laboratoris de projectes i/o altres esdeveniments relacionats amb l'àmbit audiovisual als quals es vol assistir o bé ja s'ha assistit.

a.3) Els objectius que es volen assolir amb les activitats de projecció exterior.

— Si n'és el cas, la relació dels clients i els possibles compradors (empreses i mitjans) a qui va dirigit el pla de projecció exterior.

— Si n'és el cas, la consecució d'aquests objectius: memoràndums d'acord (deal memos) signats, contractes de coproducció, de prevendes o distribució, etc.

a.4) Si escau, les dates i les rutes dels viatges, amb indicació de les persones que viatgen; les tasques concretes que desenvoluparan (o ja han desenvolupat); la vinculació existent entre la persona o l'entitat sol·licitant i les persones que participen en l'activitat de projecció exterior, i la documentació que demostra aquesta vinculació (com ara contractes laborals o mercantils, entre d'altres).

b) La trajectòria professional i la formació de l'empresa sol·licitant.

c) El pressupost detallat de la proposta (model 2).

d) El pla de finançament de la proposta (model 3).

9. Termini d'execució de les actuacions

9.1. La projecció exterior dels projectes audiovisuals s'ha de dur a terme en el període comprès entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2024 (ambdós inclosos).

9.2. Atès el caràcter anual d'aquesta convocatòria de subvencions, no és possible ampliar el termini d'execució assenyalat en el punt anterior. El fet de no dur a terme l'activitat de projecció exterior dins el termini estipulat suposa la revocació total de la subvenció.

10. Sistema i criteris de selecció

10.1. D'acord amb l'article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, el procediment de concessió és de concurrència no competitiva i per rigorós ordre d'entrada, de manera que són objecte de subvenció totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la convocatòria, i, per tant, no és necessària la comparació ni tampoc la prelació de les sol·licituds.

10.2. S'ha de seguir l'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre de l'ICIB, sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a exhaurir el total del crèdit assignat a la convocatòria.

En aquest sentit, si es fa un requeriment a la persona o l'entitat sol·licitant de conformitat amb l'apartat 7.6 de la convocatòria, l'ordre d'entrada en el registre que cal tenir en compte és el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

10.3. Les sol·licituds es poden resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió simultànies, encara que no hagi finalitzat el termini per presentar-ne, a mesura que entrin en el registre de l'ICIB.

10.4. Els ajuts es concedeixen de manera directa entre les persones sol·licitants que reuneixen la totalitat de requisits i presenten la documentació exigida en aquesta convocatòria, fins a exhaurir el crèdit disponible.

10.5. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts, mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el BOIB.

11. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment

11.1. De conformitat amb l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, correspon a la directora gerent de l'ICIB tramitar les sol·licituds, així com ordenar i instruir el procediment.

11.2. La resolució del procediment correspon també a la directora gerent de l'ICIB, d'acord amb l'article 20.h) del Decret 50/2018, de 21 de desembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears.

12. Instrucció i resolució del procediment

12.1. D'acord amb l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, l'òrgan instructor ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per revisar les sol·licituds, comprovar el compliment dels requisits establerts en la convocatòria i, si escau, requerir la documentació necessària a les persones interessades en els termes que s'indiquen en l'apartat 7.6 de la convocatòria.

Si és necessari i, en tot cas, abans de dictar la proposta de resolució, l'òrgan instructor pot concedir un tràmit d'audiència de deu dies a les persones interessades, perquè al·leguin o presentin els documents que considerin pertinents. Si abans del venciment del termini manifesten la seva decisió de no fer al·legacions ni aportar nous documents o justificacions, el tràmit es considerarà dut a terme i es continuarà el procediment.

12.2. A continuació, l'òrgan instructor formula la proposta de resolució, en la qual s'han d'incloure la persona beneficiària i la quantia corresponent en concepte de subvenció o, si escau, el motiu de la denegació de l'ajuda.

12.3. La proposta de resolució es notifica individualment a la persona interessada, o bé es publica a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma en cas d'haver-se tramitat diverses sol·licituds de manera simultània.

12.4. Una vegada notificada la proposta de resolució, les persones beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució, mitjançant el model disponible (model 6: acceptació d'ajuda / renúncia) dins el tràmit telemàtic corresponent, al qual es pot accedir des de la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat la proposta de resolució.

12.5. D'acord amb l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, la proposta de resolució no crea cap dret davant l'Administració a favor de la persona beneficiària que es proposi mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui o publiqui.

12.6. La directora gerent de l'ICIB resol el procediment mitjançant una resolució motivada, en què s'han de fixar, amb caràcter definitiu, els aspectes següents: la persona beneficiària; l'objecte de la subvenció; el pressupost de l'activitat que se subvenciona i la part del pressupost que ha de justificar la persona beneficiària i l'import de la subvenció concedida, o bé, si escau, el motiu de la denegació. A més, s'hi ha d'informar dels recursos administratius pertinents.

12.7. D'acord amb l'article 21.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, la resolució de concessió o denegació s'ha de notificar individualment, o bé es publica en el BOIB en el cas d'haver-se tramitat diverses sol·licituds de manera simultània.

12.8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada al registre electrònic de l'ICIB. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima la persona interessada per entendre desestimada per silenci administratiu la seva sol·licitud de concessió de la subvenció.

12.9. D'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, contra la resolució de concessió o denegació de les subvencions, dictada per la directora gerent de l'ICIB, es pot interposar un recurs d'alçada davant el president de l'ICIB, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se notificat la resolució en el BOIB.

13. Import de la subvenció

13.1. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada persona beneficiària és de vint-i-cinc mil euros (25.000 €), independentment del nombre de sol·licituds presentades.

13.2. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari no pot superar mai el 80 % del pressupost total del projecte. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén com a tal el cost reconegut per l'ICIB.

13.3. Per determinar si es respecta la normativa vigent d'acumulació d'ajudes, cal tenir en compte l'import total de les ajudes concedides a l'activitat o al projecte (vegeu l'apartat 20 d'aquesta convocatòria).

13.4. No s'abonarà, en cap cas, un import superior al que s'ha concedit i justificat mitjançant factures.

13.5. La suma total de les despeses subvencionables ha de ser igual o superior a 500,00 €, IVA exclòs.

14. Modificació de la resolució i canvis en les activitats subvencionades

14.1. D'acord amb el que preveuen l'article 19.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 24 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es pot modificar la resolució de concessió a conseqüència de l'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, particularment, quan es produeixi una modificació en relació amb les despeses subvencionables. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions incompatibles pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

14.2. Les activitats de projecció exterior subvencionades no poden modificar-se amb posterioritat a la resolució de concessió. En el cas que no es duguin a terme en la totalitat, però s'hagi complert el percentatge mínim d'execució fixat en l'apartat següent, l'import atorgat s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

14.3. Si l'activitat objecte de subvenció no s'executa en un 65 % del cost reconegut, o bé s'incompleix qualsevol altre requisit exigit en la convocatòria, això suposa la revocació total de la subvenció concedida.

15. Subcontractació

15.1. Dur a terme l'activitat objecte de la subvenció és obligació personal de la persona beneficiària. No obstant això, d'acord amb l'article 38.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 15.5 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, els beneficiaris poden subcontractar fins al 100 % de l'execució del projecte, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat i no es concerti l'execució total del projecte subvencionat amb un únic professional o empresa.

15.2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es considera que la persona beneficiària subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat de projecció exterior subvencionada.

S'entén que es produeix una subcontractació quan la totalitat de l'activitat o una part d'aquesta activitat no la duu a terme directament la persona beneficiària. Es considera que l'efectua ella mateixa quan executa l'activitat a risc i perill, organitzant els mitjans personals i materials necessaris per dur-la a terme.

15.3. Queda fora del concepte de subcontractació:

a) La contractació de les despeses en què hagi d'incórrer la persona beneficiària per tal de dur a terme per si mateixa l'activitat subvencionada.

b) Quan l'activitat objecte de subvenció, per la seva naturalesa i d'acord amb l'IAE o l'objecte social, la dedicació i les característiques de la persona beneficiària, no s'espera que sigui executada directament per ella.

15.4. En tot cas, la subcontractació ha de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats del 3 al 7 de l'article 38 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

15.5. D'acord amb l'article 38.7 de la Llei esmentada, la persona beneficiària no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 de la Llei esmentada.

b) Persones o entitats que han percebut altres subvencions per fer l'activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixen com un percentatge del cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb la persona beneficiària, llevat que la contractació es faci d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtengui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan que concedeix la subvenció.

La sol·licitud d'autorització s'ha de fer mitjançant el model específic que facilita l'ICIB, disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma (model 5: sol·licitud d'autorització prèvia per subcontractar amb persones o entitats vinculades).

Es considera que existeix vinculació segons el que estableix l'article 68.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En tot cas, la facturació de les persones o entitats vinculades amb la persona beneficiària està subjecta als límits que estableix l'apartat 2.3 d'aquesta convocatòria.

e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no han obtingut subvenció perquè no compleixen els requisits.

16. Comprovació del valor de mercat

L'import de les despeses subvencionables no pot ser, en cap cas, superior al valor de mercat. L'ICIB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

17. Pagament

17.1. Les ajudes s'abonen en un únic pagament, que s'ha de fer una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i un cop justificat que s'ha duit a terme l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.

17.2. La subvenció es paga mitjançant transferència bancària al número de compte bancari assenyalat en el formulari de sol·licitud.

18. Justificació

18.1. El termini per justificar el cost total de l'activitat objecte de la subvenció acaba al cap de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació individual o la publicació de la resolució de concessió.

En el cas que no s'hagi aportat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir a la persona beneficiària que presenti la justificació en un termini improrrogable de quinze dies hàbils, tal com estableix l'article 42 bis.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. La manca de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comporta l'exigència del reintegrament i altres responsabilitats que estableix la normativa estatal i autonòmica en matèria de subvencions. El fet de presentar la justificació en el termini addicional que es fixa en aquest apartat no eximeix la persona beneficiària de les sancions que siguin aplicables d'acord amb l'apartat 25 de la convocatòria.

18.2. No tenen la consideració de justificants de la inversió subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris que estiguin fora dels terminis que estableixen els apartats 2.5 i 9.1 de la convocatòria.

18.3. L'activitat subvencionada s'ha de justificar amb la presentació del compte justificatiu, que ha d'incloure la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de la finalitat de l'activitat subvencionada i de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les accions duites a terme, els resultats obtinguts i el grau de consecució dels objectius plantejats a la sol·licitud.

Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació a la projecció exterior subvencionada. Si no s'ha executat la totalitat de l'activitat de projecció exterior per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes.

b) Si escau, el comprovant de l'acreditació d'assistència a un mercat, fira, fòrum, secció professional d'un festival i/o qualsevol altra trobada de l'àmbit audiovisual, així com la inscripció, la carta d'invitació, etc., a l'esdeveniment a què s'assisteix.

c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats duites a terme, signada degudament per la persona beneficiària o pel seu representant, que ha de contenir:

— Una relació classificada de les despeses de l'activitat (mitjançant el model 7: compte justificatiu), emplenada correctament i signada electrònicament, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si la subvenció s'atorga d'acord amb un pressupost, s'ha de presentar una liquidació en què s'indiquin i, si n'és el cas, es motivin les desviacions respecte del pressupost inicial presentat.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que, si n'és el cas, hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència. En cas d'haver rebut altres ajudes per a la mateixa activitat subvencionada, s'han d'adjuntar les resolucions de concessió corresponents. En cas contrari, s'ha de presentar una declaració responsable actualitzada en la qual es faci constar que la persona o entitat beneficiària no ha sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat.

Les factures i els justificants de despesa que s'hagin presentat en altres convocatòries de subvencions d'altres administracions s'han d'incloure en el compte justificatiu d'aquesta convocatòria, juntament amb l'informe tècnic de l'administració corresponent en el qual quedi explicitat quin percentatge de les factures ha estat subvencionat. En aquests casos, en el compte justificatiu cal indicar la quantitat exacta i el percentatge imputat a cadascuna de les despeses, així com l'autorització expressa perquè l'ICIB, si escau, verifiqui les dades amb l'altra administració.

— Els tres pressuposts que, com a mínim, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària, si escau, en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions. S'ha de justificar l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

d) Les factures o els documents amb valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquen les despeses incorporades en la memòria econòmica justificativa.

Les factures, siguin completes o siguin simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació perquè es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas, s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.

e) En cas que la memòria econòmica inclogui nòmines de treballadors donats d'alta en el règim general o d'artistes de la Seguretat Social:

— Contractes laborals.

— Nòmines dels treballadors.

— Relació nominal de treballadors (RNT).

— Relació de liquidacions de cotitzacions (RLC).

— Justificants de pagaments de nòmines i cotitzacions a la Seguretat Social.

— Models 111 d'IRPF amb els justificants de pagaments corresponents.

f) Es consideren documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o altres documents equivalents que permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient la següent:

— En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari o justificant bancari) han de complir els requisits següents:

1) S'han d'aportar certificats o documents autenticats per l'entitat financera.

2) Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària de la subvenció i hi han de constar el seu nom o denominació social, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb la receptora de la factura, respectivament.

3) Les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o números de factura als quals correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament. En cas que l'import de la transferència no coincideixi amb l'import de la factura, s'han de lliurar una nota d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.

— En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, la persona beneficiària ha d'aportar la còpia del document i la còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

— En cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, o mitjançant PayPal, l'ordre de pagament i l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament.

— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

― No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.

g) Una mostra del material gràfic promocional i estratègic elaborat, si se'n disposa.

h) Una prova fefaent de les despeses publicitàries que, si n'és el cas, s'hagin fet.

i) Qualsevol altra documentació que sigui requerida a l'efecte de comprovar que s'ha duit a terme l'activitat de projecció exterior subvencionada.

18.4. Les factures i els justificants de pagament han de lliurar-se en el mateix ordre en què apareixen en el compte justificatiu.

18.5. En el cas que el compte justificatiu no contengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar a la persona beneficiària que esmeni els defectes de la justificació en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà d'haver rebut el requeriment, amb l'advertiment que, en cas que no els esmeni, no es pagaran les despeses justificades incorrectament.

18.6. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, o en el cas que no es justifiqui correctament alguna de les despeses, l'import atorgat s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

18.7. Si la variació supera el 35 % del pressupost inicial, d'acord amb l'apartat 14.3 és causa de revocació total de la subvenció concedida.

18.8. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

18.9. S'entén incomplerta l'obligació de justificar quan l'ICIB, en les seves actuacions de comprovació o control, detecti que en la justificació que ha fet la persona beneficiària s'hi han inclòs despeses que no responen a l'activitat subvencionada, que no han suposat un cost susceptible de subvenció, que han estat finançades per altres subvencions o recursos, o que s'han justificat mitjançant documents que no reflecteixen la realitat de les operacions.

18.10. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableix la resolució de concessió de l'ajuda, així com els altres incompliments que preveu la normativa aplicable, poden determinar la revocació de l'ajuda. La directora gerent de l'ICIB és l'encarregada de dirimir-la.

18.11. En el marc d'un control financer, la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot sol·licitar una còpia dels extractes de moviments bancaris, demanar informació als emissors de les factures, portar el control material de les inversions i fer altres comprovacions.

19. Liquidació

19.1. L'òrgan que concedeix la subvenció ha de comprovar la justificació documental de la subvenció, per a la qual cosa revisa la documentació que ha d'aportar la persona beneficiària obligatòriament. Així mateix, ha de comprovar que els beneficiaris han executat efectivament les activitats subvencionades i que compleixen la finalitat determinant de la concessió, així com els requisits i les obligacions que estableix la convocatòria.

19.2. Una vegada comprovada la justificació de la subvenció, s'ha de dictar i notificar la liquidació de la subvenció d'acord amb l'article 42 bis del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i, en tot cas, amb caràcter previ al pagament total o parcial de la subvenció o, si escau, a l'inici del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida.

19.3. En el mateix acte de la liquidació s'ha de reconèixer el cost reconegut de l'activitat de projecció exterior subvencionada, d'acord amb els termes que es fixen en l'apartat 2.2 de la convocatòria.

19.4. L'òrgan competent per dictar la liquidació és la directora gerent de l'ICIB. No es pot interposar cap recurs contra l'acte de liquidació, sense perjudici del que sigui procedent, si escau, contra la resolució que posa fi al procediment de revocació o de reintegrament.

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

20.1. L'import de les subvencions que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.

20.2. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, sempre que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no superi el cost de l'activitat subvencionada.

20.3. A l'efecte d'evitar l'acumulació d'ajuts públics per imports superiors al 100 % dels costs subvencionables, s'ha d'aportar la documentació indicada en l'apartat 18.3.c) de la convocatòria.

20.4. No es poden presentar, en cap cas, com a despeses de l'activitat de projecció exterior les mateixes que ja s'han aportat i subvencionat en altres convocatòries de l'ICIB, l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) o la Direcció General de Cultura.

21. Obligacions dels beneficiaris

21.1. Totes les persones beneficiàries de la subvenció han de complir les obligacions següents:

a) Comunicar a l'òrgan competent l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució, en els termes que estableix aquesta convocatòria.

b) Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció, en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria.

c) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

d) Declarar tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció concedida.

e) Destinar l'import de la subvenció a finançar l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat.

f) Justificar que s'ha duit a terme l'activitat subvencionada en el termini establert en la convocatòria.

g) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de control i d'inspecció que efectuï l'òrgan que concedeix l'ajuda i a les de control financer que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; la Sindicatura de Comptes, o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

h) Comunicar a l'ICIB la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'ha donat als fons percebuts.

i) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

j) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur la persona beneficiària, d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

k) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

m) En el cas que la persona beneficiària faci difusió de l'activitat subvencionada a les xarxes socials, esmentar el suport de l'ICIB.

n) Complir les obligacions de publicitat de la Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears, i, en tot cas, donar a conèixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per l'ICIB. A aquest efecte, s'ha d'incorporar el logotip de l'ICIB i de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports i sempre cal afegir-hi la frase «Amb el suport de» en les xarxes socials i/o en el web professional o corporatiu de la persona beneficiària, així com en tot el material de promoció, difusió i publicitat. Els logotips de l'ICIB i de la Conselleria estan a disposició de les persones beneficiàries en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Només en el cas que l'activitat de projecció exterior ja s'hagi efectuat, n'hi ha prou d'incorporar el logotip de l'ICIB al web professional o corporatiu de la persona beneficiària, així com amb una publicació a les seves xarxes socials, si en disposa. En ambdós casos, s'ha d'afegir la frase «Amb el suport de» al costat del logotip esmentat.

21.2. L'incompliment de les obligacions indicades en els punts anteriors dona lloc a la revocació i, si escau, al reintegrament total o parcial de la subvenció percebuda i a l'exigència de l'interès de demora des del moment que s'ha pagat la subvenció, sense perjudici que s'imposin sancions per incomplir les obligacions derivades de l'obtenció de l'ajuda, que preveuen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el que hi sigui aplicable, i totes les normes de caràcter econòmic i administratiu que hi siguin d'aplicació.

22. Interpretació i execució

El president de l'ICIB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

23. Revocació

23.1. D'acord amb l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a una resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets a què està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

23.2. A conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

23.3. La subvenció es revoca a través d'una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n'ha d'especificar la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si escau, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària. A aquests efectes, s'entén com a resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d'execució pressupostària que reuneixi tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, la persona o entitat beneficiària n'hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de revocació i reintegrament corresponent.

23.4. A aquests efectes, s'han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, així com la resta de criteris de gradació que estableix l'article 20.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

24. Reintegrament

24.1. Pertoca reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprova el reintegrament en els supòsits que preveu l'article 44.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

24.2. A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si escau, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.

24.3. D'acord amb l'article 44.2 del Text refós de la Llei de subvencions, el reintegrament parcial de la subvenció per raó dels incompliments parcials per qualsevol de les causes previstes en l'apartat 1 de l'article 44 del Text refós esmentat, es regeix pel que disposen els criteris de gradació a què es refereix l'apartat 24.4 de la convocatòria, sempre que la finalitat de la subvenció, atesa la seva naturalesa, sigui susceptible de satisfacció parcial.

24.4. En particular, seguint l'article 44.3 del Text refós de la Llei de subvencions, quan el compliment per part de la persona beneficiària o, si escau, l'entitat col·laboradora s'aproximi d'una manera significativa al compliment total i s'acrediti una actuació que tendeix d'una manera inequívoca a satisfer els seus compromisos, l'eventual reintegrament parcial de la subvenció que resulta d'aplicar els criteris de gradació i el principi de proporcionalitat a què fa referència el punt anterior s'ha d'exigir sense interès de demora.

24.5. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

24.6. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.

25. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o les omissions dels beneficiaris que preveuen els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i hi és aplicable el títol V d'aquesta norma.

26. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal de les persones físiques s'han de tractar amb estricta subjecció al que disposen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de la normativa sobre protecció de dades personals.