Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

Núm. 779846
Aprovació bases procediment selectiu mitjançant concurs de mèrits per una borsa de treball d'educador/a

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que mitjançant Decret d'Alcaldia núm. 493 de data 22.11.2024 s'ha adoptat el següent acord:

PRIMER.- Aprovar les bases que consten a l'expedient, per les que s'ha de regir el concurs de mèrits per la creació de la borsa de treball.

SEGON.- Aprovar l'inici del procediment selectiu per la borsa de treball per a cobrir la plaça educadora infantil a l'escola infantil Es Xibit, per acumulació de tasques.

 

(Signat electrònicament: 25 de novembre de 2024)

L'alcaldessa Antonia Camps Florit

 

A continuació es transcriuen les bases:

BASES ESPECÍFIQUES PER LES QUALS S'HA DE REGIR EL CONCURS DE MÈRITS PER LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL D'EDUCADORS/ES INFANTIL DE 0 A 3 ANYS AMB CARÀCTER FUNCIONARI INTERÍ PER ACUMULACIÓ DE TASQUES

1.- Objecte de la convocatòria

És objecte d'aquesta convocatòria la creació d'una borsa de treball d'educadors/res infantil per a l'escola infantil Es Xibit, per acumulació de tasques, mitjançant el sistema de concurs de mèrits.

Els/les aspirants que superin les proves formaran part d'una borsa de treball que els donarà dret, segons l'ordre de puntuació obtingut en la seva especialitat en el procediment selectiu, a ser cridats per cobrir totes les necessitats de personal que puguin sorgir a l'escola infantil, ja sigui en motiu de vacances, substitucions per maternitat, excedències, augment temporal de feina o altres causes. Aquesta borsa es mantindrà vigent per un període de tres anys o fins que es faci una nova borsa.

2.- Condicions i requisits que han de complir els/les aspirants

Per ser admesos al concurs-oposició els/les aspirants han de complir els requisits següents:

a. Ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o estranger no membre de la Unió Europea amb permís de residència i treball vigent i adient. D'acord amb allò que estableix la Llei 17/1993, de 26 de setembre, els/les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea han d'acreditar la seva nacionalitat

b. Tenir 18 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues el dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds

c. Estar en possessió del títol de mestre amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau equivalent; o de tècnic superior en educació infantil o titulació equivalent, o qualsevol altre de les previstes a l'article 11 del Decret 23/2020, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil

d. Certificat de nivell B2 de català i certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI), de conformitat amb Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, mitjançant l'aportació en el termini de presentació de sol·licituds del títol o certificat oficial corresponent, expedit o homologat per la Comissió Avaluadora de Coneixements de català, o per l'anterior Junta Avaluadora de Català, o per l'EBAP.

e. No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi en el seu Estat, l'accés a la funció pública si es tracta d'aspirants que no tenguin nacionalitat espanyola, d'acord amb el que estableix el punt a) d'aquestes condicions.

f. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que impedeixi el compliment de les funcions corresponents. Els aspirants que tenguin la condició de discapacitat hauran de presentar certificat dels òrgans competents on s'acrediti aquesta condició i si té capacitat per a l'exercici de les feines pròpies del càrrec.

g. No trobar-se inclòs en cap de les causes d'incapacitat previstes a la legislació per al desenvolupament del càrrec.

h. No trobar-se inclosos en cap dels supòsits d'incompatibilitat prevists a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, de Incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

Abans de firmar el contracte la persona interessada farà constar que no es troba exercint cap activitat o ocupant cap lloc en el sector públic delimitat a l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no rep cap pensió de jubilació, retir o orfandat.

En el cas d'exercir activitat privada, haurà de declarar-ho en el termini de 10 dies des de la seva signatura del contracte a fi i efecte que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

3.- Sol·licituds

Les sol·licituds per optar al concurs de mèrits d'EDUCADOR/A INFANTIL hauran d'anar dirigides a la Batlia, i es presentaran a les oficines municipals, acabant el termini de presentació el 5 dies hàbils, d'acord amb el model de l'Annex I.

Els justificants dels mèrits al·legats de conformitat amb el barem exposat a les bases, s'han de presentar junt amb la sol·licitud, i el tribunal qualificador no en podrà valorar altres que no siguin aportats en aquest moment.

4.- Admissió dels/ de les aspirants

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Batlia, aprovarà per Resolució la relació provisional d'admesos i exclosos. Aquesta resolució serà publicada en la pàgina web (www.ajmigjorngran.org) de l'Ajuntament, i una còpia s'exposarà al públic en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament. A l'esmentada resolució és farà constar la causa de la no admissió, i es fixarà un termini de tres (3) dies per esmenar els defectes o presentar al·legacions.

En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la llista s'entendrà definitiva a partir de l'endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de la Batlia en el termini de 3 dies hàbils, la qual es publicarà de la mateixa forma que la llista de persones admeses. Transcorregut aquest termini sense que s'hagin dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.

5. Tribunal qualificador

El Tribunal estarà compost per:

1. Un/a president/a

2. Un/a vocal

3. Un secretari/a

El Tribunal podrà decidir incorporar a persones assessores o especialistes per a les proves per a les quals sigui necessari. Aquestes es limitaran a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques; tindran veu però no vot.

El Tribunal queda facultat per a resoldre tots els dubtes, incidències i reclamacions que puguin sorgir i per a adoptar els acords que escaiguin per tal d'assegurar la bona marxa del procés selectiu.

El Tribunal adoptarà les decisions per majoria simple i proposarà a l'òrgan competent l'ordre dels aspirants, per ordre decreixent, de major a menor puntuació obtinguda.

El Tribunal s'abstindrà, notificant-ho a l'autoritat convocant, quan es produeixi alguna de les circumstàncies previstes a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

6. Barem de mèrits

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidat/es, i de conformitat amb l'escala següent:

 

6.1.- Experiència professional

6.1.1. Serveis efectius de funcions similars a la de la plaça convocada prestats en escoles infantils de titularitat pública durant els darrers tres anys: 0,20 punts per mes fins un màxim de 5 punts.

6.1.2. Serveis efectius de funcions similars a la plaça convocada prestats en escoles infantils de titularitat privada durant els darrers tres anys: 0,10 punts per mes fins un màxim de 3 punts.

6.1.3. Serveis efectius prestats en escoles d'estiu durant els darrers tres anys: 0,05 punts per mes fins un màxim d'1 punt.

La forma d'acreditar-se els serveis prestats s'efectuarà mitjançant certificació emesa per l'entitat corresponent o fotocòpies compulsades dels nomenaments o contractes de treball. Així mateix, haurà d'anar acompanyat d'informe de la vida laboral.

6.2.- Formació i mèrits acadèmics

Cursos de formació i perfeccionament, seminaris o jornades que tenguin relació amb el lloc a proveir: 0.02 punts per hora de curs, fins a un màxim de 3 punts.

La forma d'acreditar-se s'efectuarà mitjançant fotocòpia compulsada dels títols o certificacions corresponents.

6.3.- Coneixement de la llengua catalana

Per certificats que superin el nivell de coneixements de català requerit a la plaça que es convoca, segons certificat de la Junta Avaladora de Català, els reconeguts per aquesta com equivalents, els expedits per l'EBAP o equivalents, amb el següent barem.

1. certificat C1 o equivalent: 0,25 punts

2. certificat C2 o equivalent: 0,50 punts

En cap cas es valoraran ni puntuaran els mèrits no al·legats ni justificats documentalment.

7.- Selecció d'aspirants i proposta del tribunal

Acabada la qualificació dels mèrits, el tribunal elevarà a la Batlia, proposta de llista definitiva, per rigorós ordre de puntuació, per la confecció de la borsa de treball.

8.- Funcionament de la Borsa de Treball

Un cop la llista d'aspirants a la borsa sigui definitiva, per cobrir llocs vacants es seguirà l'ordre dels aspirants segons les puntuacions obtingudes.

El funcionament de la borsa serà el següent:

Es farà un primer intent de cridada telefònica, en cas de no obtenir resposta s'enviarà comunicació per altres mitjans (correu electrònic o similars) seguida d'un intent telefònic més, en un termini màxim de 4 hores. Si en aquest termini no es rep resposta per part de l'aspirant es passarà al següent de la llista, i la primera aspirant passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa.

Les persones que siguin cridades per a la realitzar substitucions i es trobin en situació d'incapacitat temporal per malaltia ho hauran d'acreditar davant de l'Ajuntament i mantindrà el lloc a la borsa, si no ho justifiqués passaria a ocupar el darrer lloc de la borsa.

9.- Incidències.

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tots els casos que aquestes bases no preveuen.

10.- Impugnacions

La present convocatòria i els actes administratius que se'n derivin i de l'actuació del tribunal, podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

ANNEX I SOL·LICITUD

………………………………………………………………………, nascut/da a ………………………………,

província …………………………………………, dia …... de/d' ………………….. de ………., amb domicili a

…...………………………..., província ……...…..……….…………………………,

carrer ………………………………………………………………, núm ……., telèfon ………………………………, i titular del DNI núm

…………………………, havent-se assabentat de la convocatòria del concurs de mèrits per la creació d'una borsa de treball d'educadors/res amb caràcter laboral temporal.

SOL·LICIT ser admès/admesa al concurs de mèrits per la creació d'una borsa de treball d'educadors/res amb caràcter laboral temporal i DECLAR que són certes les dades consignades i que complesc les condicions exigides per ingressar-hi, per la qual cosa adjunt la següent documentació justificativa dels requisits exigits a la base segona:

  • Fotocòpia del DNI
  • Fotocòpia compulsada de les titulacions exigides
  • Compromís d'aportar, en cas de ser seleccionat/da, certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions
  • Compromís d'aportar, en cas de ser seleccionat/da, certificat d'inexistència d'antecedents per delictes sexuals
  • Relació i documents justificatius dels mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades)
  • Annex II

 

................................, dia ....... de/d' .................. de .........

(firma)

 

ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE

Jo …………………………………………………………………………………., amb DNI ............................................................................... actuant en nom propi, DECLAR sota la meva responsabilitat,

  • Que són certes totes les dades i documents que he aportat durant el procés de sol·licitud de participació al procés selectiu d'oferta pública d'ocupació.
  • Que no he estat separat mitjançant un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no estar inhabilitat o en situació equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.
  • Que no tenc cap procediment disciplinari obert al Col·legi de psicòlegs.
  • Que no estic en situació d'incórrer en el moment del contracte en una causa d'incompatibilitat, d'acords amb el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats al servei de les administracions públiques.

I per què així consti, signo aquesta declaració responsable.

 

................................, dia ....... de/d' .................. de .........

(firma)