Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 777550
Bases i convocatòria per a la concessió de transferències de capital per obres i inversions a entitats de gent gran del municipi de Llucmajor l'any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Preàmbul

L'Ajuntament de Llucmajor ha decidit realitzar una convocatòria d'ajudes a associacions de gent gran del municipi de Llucmajor amb l'objectiu de garantir la continuïtat i el desenvolupament de les activitats que duen a terme.

L'article 72 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, estableix que les corporacions locals afavoreixen el desenvolupament de les associacions per a la defensa dels interessos generals o sectorials dels veïns, els faciliten la més àmplia informació sobre les seves activitats i, dins de les seves possibilitats, l'ús dels mitjans públics i l'accés a les ajudes econòmiques per a la realització de les seves activitats i impulsen la seva participació en la gestió de la corporació en els termes del número 2 de l'article 69.

Així doncs, en compliment de l'article anterior i d'acord amb l'article 232 del Reial decret 2568/1986, de 28 novembre, pel qual s'aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, es pretén contribuir a reprendre l'activitat de les associacions de gent gran en condicions òptimes i segures mitjançant ajudes per finançar despeses d'obres i instal·lacions perquè els locals disposin les condicions mínimes necessàries per garantir la qualitat de vida dels usuaris i el desenvolupament correcte d'activitats, així com equipaments en concepte de subministrament o serveis de naturalesa corrent necessaris per al desenvolupament dels fins, els objectius i les activitats que duen a terme les entitats.

Les presents bases i convocatòria s'emmarquen en el Pla Estratègic de Subvencions 2024 de l'Ajuntament de Llucmajor, publicat en el BOIB núm. 131, de 5 d'octubre de 2024.

D'acord amb el que preveu l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com pels d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

1. Règim jurídic

En tot el que no regulen aquestes bases i aquesta convocatòria serà d'aplicació:

1.1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

1.2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

1.3. El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.

1.4. El Reglament de serveis de les corporacions locals, de 17 de juny de 1955.

1.5. El Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

1.6. La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

1.7. La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

1.8. Les bases d'execució del pressupost municipal de l'any en curs.

1.9. El Reglament de Participació Ciutadana (BOIB núm. 82, de 15 de desembre de 2015).

1.10 el Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament de Llucmajor de l'exercici 2024.

 

2. Objecte i finalitat

2.1. L'objecte d'aquestes bases i aquesta convocatòria és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, justificació i cobrament després de la concessió i abans de la justificació de les subvencions que atorgui l'Ajuntament de Llucmajor destinades a associacions de gent gran, sense ànim de lucre, per tal que puguin dur a terme obres i inversions, així com adquisició de material no fungible i inventariable, per tal de garantir la continuïtat i el desenvolupament de les activitats que les associacions de gent gran duen a terme.

Les ajudes

2.2. Constitueixen activitats o conceptes subvencionables els següents:

  • Obres i inversions, així com rehabilitació dels locals que utilitzin les associacions per dur a terme les activitats que venen descrites en el punt 2.3.
  • Adquisició de material no fungible i inventariable (ordinador, taules, cadires, armaris, barreres exteriors, aparells d'aire condicionat, etc.). Tot el que tengui una duració a llarg termini.

2.3. Els projectes que se subvencionen han de tenir com a finalitat:

  1. Promoure i facilitar el desenvolupament d'accions dirigides al desenvolupament d'un envelliment actiu, saludable i satisfactori.
  2. Estimular, promoure i fomentar l'associacionisme, la integració i la participació en l'àmbit comunitari.
  3. Propiciar un espai d'oci i temps lliure adequat als seus interessos i expectatives.
  4. Millorar la qualitat de vida i potenciar la capacitat creativa de la gent gran.
  5. Permetre que les associacions tenguin un local en condicions, adequat a les dimensions i a les necessitats, on puguin dur a terme les iniciatives, els projectes i els programes destinats a millorar la qualitat de vida de la gent gran.

3. Despeses subvencionables i condicions especials

Es consideraran despeses subvencionables les que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada prevista en el punt 2.2. d'aquesta convocatòria, resultin estrictament necessàries i s'hagin realitzat entre el 1r de gener de 2024 fins al darrer dia per presentar sol·licitud de participació i, en tot cas, fins al 31 de desembre de 2024 (ambdós dies inclosos).

Es consideraran despeses subvencionables les que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin estrictament necessàries i es realitzin en el termini que estableixen les convocatòries. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables serà superior al valor de mercat.

Quan l'import de despesa subvencionable superi les quantitats establertes en la legislació de contractes del sector públic per al contracte menor, la persona o entitat beneficiària haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l'obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seves característiques especials no hi hagi al mercat el suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagi realitzat amb anterioritat a la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

En el supòsit d'adquisició, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, s'han de seguir les següents regles:

  • En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, la persona o entitat beneficiària ha de destinar els béns al fi concret pel qual s'atorga la subvenció per un període de cinc anys. En la resta de béns, per un període de dos anys. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s'haurà de fer constar en l'escriptura i l'import de la subvenció concedida, i aquests extrems d'inscripció s'hauran d'inscriure en el registre públic corresponent.
  • L'incompliment de l'obligació de destinació referida en el paràgraf anterior, que es produirà en tot cas amb l'alienació o el gravamen del bé, és causa de reintegrament. Aquest quedarà subjecte al pagament del reintegrament, independentment de qui en sigui el posseïdor, llevat que resulti ser un tercer protegit per la fe pública registral o es justifiqui l'adquisició dels béns amb bona fe i títol just, o en establiment mercantil o industrial, en cas de béns mobles no inscriptibles.

Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals i les despeses pericials per realitzar el projecte subvencionat i les d'administració específiques són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per preparar-la adequadament o per executar-la.

En cap cas no són despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

e) Els tributs locals, quan suposin exempcions fiscals no previstes en la llei, les compensacions o les minoracions de deutes contrets amb la hisenda local.

f) Els imposts indirectes quan siguin susceptibles de ser recuperats o compensats.

g) Els imposts personals sobre la renda.

4. Dotació econòmica i crèdit pressupostari

El crèdit pressupostari destinat a atendre aquestes subvencions és de 10.000 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 070000 231 7800 0103 del vigent pressupost municipal.

5. Règim de la concessió

Les subvencions concedides d'acord amb aquesta convocatòria seguiran el procediment de concurrència no competitiva.

6. Requisits per sol·licitar la subvenció

6.1. Poden obtenir la condició de persona beneficiària de les subvencions les associacions de gent gran, sense ànim de lucre, sempre que:

a) Estiguin legalment constituïdes, adaptades a la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, i inscrites de forma definitiva en el registre pertinent, el dia que acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

b) L'àmbit d'actuació sigui dins el terme municipal de Llucmajor.

c) Incloguin, entre les seves finalitats, actuacions adreçades a la gent gran.

6.2. No poden obtenir la condició de beneficiària les persones en les quals s'esdevengui alguna de les circumstàncies següents:

a) Quan, entre elles, concorre alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei general de subvencions.

Les prohibicions són:

«Article 13. Requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora

1. Poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora les persones o entitats que estiguin en la situació que fonamenta la concessió de la subvenció o en les que hi concorrin les circumstàncies previstes a les bases reguladores i a la convocatòria.

2. No poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei les persones o les entitats en les quals es doni alguna de les circumstàncies següents, llevat que per la naturalesa de la subvenció ho exceptuï la normativa reguladora:

a) Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajudes públiques o per delictes de prevaricació, suborn, malversació de cabals públics, tràfic d'influències, fraus i exaccions il·legals o delictes urbanístics.

b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, llevat que en aquest hagi adquirit l'eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

c) Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració.

d) Estar incursa la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tenguin la representació legal d'altres persones jurídiques, en algun dels supòsits de la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que estableixin aquesta normativa o la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries.

e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini per reglament.

f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal.

g) No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament.

h) Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons aquesta Llei o altres lleis que ho estableixin.

i) No poden accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes a l'article 11.3, paràgraf segon, quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres.

j) Les prohibicions d'obtenir subvencions també afecten les empreses de les quals, per raó de les persones que les regeixen o altres circumstàncies, es pugui presumir que són continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en què hagin concorregut aquelles.

3. En cap cas no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei les associacions incurses en les causes de prohibició que preveuen els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

Tampoc no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora les associacions respecte ales quals s'hagi suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi hagin trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, mentre no hi recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al registre corresponent.

3 bis. Per a subvencions d'un import superior a 30.000 euros, les persones físiques i jurídiques, diferents de les entitats de dret públic, amb ànim de lucre subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, han d'acreditar que compleixen, en els termes que disposa aquest apartat, els terminis de pagament que estableix la Llei esmentada per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora. Qualsevol finançament que permeti el cobrament anticipat de l'empresa proveïdora es considera vàlid a l'efecte del compliment d'aquest apartat, sempre que el seu cost sigui a càrrec del client i es faci sense possibilitat de recurs al proveïdor en cas d'impagament.

Llevat que les bases reguladores prevegin un altre termini o moment d'acreditació, aquesta s'ha d'efectuar en el termini de 10 dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució provisional als interessats per als quals es proposa la concessió de la subvenció.

En cas que es prescindeixi del tràmit d'audiència perquè no figuren en el procediment ni són tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats, l'acreditació s'ha d'efectuar en el termini de 10 dies des de la notificació del requeriment dirigit a aquest efecte per l'òrgan instructor previ a la proposta de resolució definitiva.

No obstant això, si la certificació d'auditor o l'informe de procediments acordats no es pot obtenir abans que finalitzi el termini establert per a la seva presentació, s'ha d'aportar un justificant d'haver sol·licitat aquest mitjà d'acreditació i una vegada obtingut s'ha de presentar immediatament i, en tot cas, abans de la resolució de concessió.

L'acreditació del nivell de compliment establert s'ha d'efectuar pels mitjans de prova següents:

a) Les persones físiques i jurídiques que, d'acord amb la normativa comptable, poden presentar un compte de pèrdues i guanys abreujat, mitjançant una certificació subscrita per la persona física o, en el cas de persones jurídiques, per l'òrgan d'administració o equivalent, amb poder de representació suficient, en la qual afirmin que han assolit el nivell de compliment dels terminis de pagament que preveu la Llei 3/2004, de 29 de desembre.

També poden acreditar aquesta circumstància per algun dels mitjans de prova que preveu la lletra b) següent i amb subjecció a la seva regulació.

b) Les persones jurídiques que, d'acord amb la normativa comptable, no poden presentar un compte de pèrdues i guanys abreujat, mitjançant:

1r. Una certificació emesa per un auditor inscrit en el Registre oficial d'auditors de comptes que contengui una transcripció desglossada de la informació en matèria de pagaments descrita en la memòria dels darrers comptes anuals auditats, quan se'n desprengui que s'assoleix el nivell de compliment dels terminis de pagament que estableix la Llei 3/2004, de 29 de desembre, determinat en aquest apartat, sobre la base de la informació que requereix la disposició addicional tercera de la Llei 15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre.

Aquesta certificació és vàlida fins que siguin auditats els comptes anuals de l'exercici següent.

2n. En cas que no sigui possible emetre el certificat al qual es refereix el número anterior, «Informe de procediments acordats», elaborat per un auditor inscrit en el Registre oficial d'auditors de comptes, que, sobre la base de la revisió d'una mostra representativa de les factures pendents de pagament a proveïdors de la societat a una data de referència, conclogui sense la detecció d'excepcions al compliment dels terminis de pagament de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, o, en cas que es detectin, aquestes no impedeixin assolir el nivell de compliment que requereix l'últim paràgraf d'aquest apartat.

A l'efecte d'aquesta Llei, s'entén complert el requisit que exigeix aquest apartat quan el nivell de compliment dels terminis de pagament que preveu la Llei 3/2004, de 29 de desembre, sigui igual o superior al percentatge que preveu la disposició final sisena, lletra d), apartat segon, de la Llei 18/2022, de 28 de setembre, de creació i creixement d'empreses.

4. Les prohibicions que contenen els paràgrafs b), d), e), f), g), h), i) i j) de l'apartat 2 i els apartats 3 i 3 bis d'aquest article s'han d'apreciar de forma automàtica i subsistir mentre concorrin les circumstàncies que, en cada cas, les determinin».

b) Les entitats associatives amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis i associacions professionals, les cooperatives i les fundacions.

c) Les associacions que no estiguin constituïdes legalment.

6.3. L'acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei general de subvencions es farà mitjançant declaració responsable (annex 4).

El compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acredita mitjançant les certificacions acreditatives expedides per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb la Seguretat Social. Les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Llucmajor es comprovaran d'ofici.

I l'acreditació d'estar inscrit al Registre Municipal d'Associacions i Entitats Ciutadanes d'aquest Ajuntament es comprovarà d'ofici.

6.4. Si no es compleixen els requisits que estableixen que la despesa s'ha realitzat abans que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds de la subvenció, la documentació aportada no serà validada.

7. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat i adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determini la concessió o gaudi de la subvenció.

c) Prestar col·laboració i facilitar totes les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.

d) Els beneficiaris d'aquests ajuts, amb la presentació de la sol·licitud, autoritzen expressament l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions amb la finalitat de dur a terme les tasques de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

f) Fer constar, en un lloc visible de la seu de l'associació, que l'activitat es desenvolupa amb el suport de l'Ajuntament de Llucmajor incloent el logotip institucional. Aquest extrem s'haurà d'acreditar en el moment de la justificació, d'acord amb l'annex 7.

8. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment. Procediment de concessió. Termini de resolució i notificació

8.1. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de la subvenció prevista en aquesta convocatòria és l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Llucmajor, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment en els termes establerts a l'article 24 de la Llei general de subvencions.

8.2. L'òrgan competent per a resoldre aquesta convocatòria és la batlessa de l'Ajuntament de Llucmajor. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució no podrà excedir els sis mesos. El termini es computarà des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria. Les sol·licituds sobre les quals no hagi recaigut una resolució expressa en el termini establert per a resoldre i publicar s'entendran desestimades per silenci administratiu. La resolució de concessió o denegació posarà fi a la via administrativa.

9. Sol·licituds

9.1. El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

9.2. Atesa la naturalesa dels beneficiaris i l'obligació de relacionar-se electrònicament, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei del procediment administratiu comú, les sol·licituds s'han de presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor o al Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat

(https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do).

9.3. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les presents bases i convocatòria, així com el compromís del sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que se'n deriven.

10. Documents que s'han d'adjuntar a les sol·licituds

10.1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models annexos i han de contenir les dades necessàries per identificar l'entitat sol·licitant i la persona que la representa. Aquests models es troben annexos a aquestes bases i convocatòria i a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor (https://www.llucmajor.org/ca).

10.2. La documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud és la següent:

a) Model de sol·licitud i documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. Es pot acreditar amb un certificat de nomenament i de vigència del càrrec, de data posterior a la data de publicació de la convocatòria (annex 1).

b) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI o NIE del representant legal que la signa.

c) Estatuts vigents de l'associació amb la resolució de la inscripció en el Registre d'Entitats Jurídiques del Govern de les Illes Balears i/o en altres registres d'administracions públiques, quan correspongui i, si escau, modificats, d'acord amb la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

d) Sol·licitud d'alta de la titularitat del compte bancari (annex 2).

e) Nombre d'associats actualitzat mitjançant la certificació de la secretaria de l'associació (annex 5), en la qual s'ha d'indicar quants d'ells són majors de seixanta anys.

f) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

g) Annex 3, Projecte.

h) Annex 4, Declaració responsable:

  • De no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta acreditació s'ha de fer d'acord amb el que s'estableix en l'article 13.7 de la Llei general de subvencions.
  • De no trobar-se en la situació que preveu l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes i l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia.
  • De no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores. Si durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l'entitat sap que se li ha concedit alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l'òrgan instructor.

11. Forma i termini de justificació per part del beneficiari

11.1. El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades és des del moment de la sol·licitud fins al 30 de novembre de 2024.

11.2. La justificació, sota la responsabilitat del declarant, s'ha de fer per la modalitat de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa:

a) Una memòria d'actuacions (annex 6) justificativa de les actuacions fetes, els resultats obtinguts i el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

b) Una memòria econòmica (annex 7) justificativa de les despeses fetes, amb indicació de les despeses i inversions del projecte, amb indicació del creditor i del document, el seu import, la data emissió i, si escau, la data de pagament. A més, s'hi han d'indicar les desviacions esdevingudes respecte al pressupost aportat en la sol·licitud.

c) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la memòria econòmica i, si escau, la documentació acreditativa del pagament, tal com s'estableix en el punt 13.

d) Declaració responsable (annex 8).

e) Documentació acreditativa de la difusió per part de la persona beneficiària (annex 8).

D'acord amb l'article 28.2. de la Llei del procediment administratiu comú, els interessats tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Ajuntament de Llucmajor o hagin estat elaborats per qualsevol altra Administració. Aquest Ajuntament podrà consultar o obtenir aquests documents, llevat que l'interessat s'hi oposàs.

11.3. Els justificants de la inversió subvencionada, és a dir, les factures i els seus pagaments, han d'estar inclosos dins el període d'elegibilitat comprès entre el 15 de novembre del 2023 i el 31 d'octubre de 2024.

11.4. D'acord amb l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es requereix a l'interessat que aportació la documentació requerida en un termini de 15 dies hàbils. El fet que el beneficiari no compleixi amb l'obligació de justificació, o només amb una part d'ella, determinarà la revocació, total o parcial, de la subvenció.

11.5. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complit parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

11.6. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

11.7. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableix la convocatòria i la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat, excepte el canvi de proveïdor que no suposi un canvi en l'execució i instal·lació de les accions subvencionables, sempre que aquest Ajuntament no l'hagi aprovada prèviament, així com la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent de la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

12. Pagament

En atenció a la naturalesa de la subvenció es farà un pagament de manera anticipada, amb caràcter de prepagable, la qual cosa suposarà el lliurament de fons previ a la justificació, i sempre que hagin estat degudament justificades les subvencions concedides amb anterioritat.

El pagament de la subvenció s'executa amb la prèvia justificació per part de la persona o entitat beneficiària de l'activitat.

Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació adequada o de concurrència d'algunes de les causes previstes en l'article 37 de la Llei general de subvencions.

No es pot realitzar el pagament de la subvenció mentre la persona o entitat beneficiària no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, sigui deutora per resolució de reintegrament o mantengui deutes amb l'Ajuntament de Llucmajor o ens dependents. L'acord que es dicti per a materialitzar el pagament ha de fer esment del compliment d'aquesta obligació.

13. Import de les subvencions i criteris de valoració de les sol·licituds

L'import total d'aquesta subvenció «Transferència de Capital a Entitats de Gent Gran» és de 10.000 euros.

Amb caràcter general, i sempre que sigui possible atendre totes les peticions que reuneixin els requisits per a ser beneficiàries, es concedeix a cada sol·licitant la quantia sol·licitada, tenint en compte el límit que s'estableix per a cada beneficiari: 2.000 € per sol·licitant en relació amb la partida d'obres i inversions.

Si no fos possible atendre totes les peticions, es determinarà l'import de la subvenció per cada sol·licitant proporcionalment al nombre de membres de les associacions majors de 60 anys.

Si una vegada calculats els imports de les ajudes es produeix un romanent, la comissió avaluadora pot proposar a l'òrgan instructor que el crèdit sobrant es reparteixi als altres beneficiaris amb el límit de 4.400 € per sol·licitant. Si no fos suficient el romanent per atendre a les sol·licituds, es repartirà proporcionalment al nombre de membres de les associacions majors de 60 anys.

L'import de les subvencions concedides en cap cas pot tenir una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'entitats privades, superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària.

14. La comissió avaluadora

La comissió avaluadora estarà composta, com a mínim, pels membres següents:

1. President o presidenta: el regidor o regidora de l'àrea.

2. Secretari o secretària: un tècnic de qualsevol departament.

3. Vocals: un representant de l'àrea d'Intervenció, un representant de l'àrea de Serveis Socials i un representant de l'àrea de Secretaria.

 

15. Documentació acreditativa del pagament de les despeses

La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

  • Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figuren el concepte de transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, amb la finalitat que quedi identificat el pagament de la factura i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i
  • Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut, i
  • Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o
  • Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament. No és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en el qual s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l'ajuda.

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

  • Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil, i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el deslliurat de la lletra de canvi, el beneficiari, el concepte pel qual es realitza l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

  • Tiquet de compra en el qual figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura, i
  • Extracte del compte en el qual figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en el qual es carrega el pagament de la targeta, el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Notificació bancària del càrrec, i
  • Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es realitza el càrrec i l'import i la data de l'operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a la qual correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.

Si es tracta de pagaments en efectiu de factures simplificades, serà suficient la presentació d'aquest document per acreditar el seu pagament, si hi consta l'expressió «Pagat en efectiu», «Rebut» o similar.

16. Protecció de dades

La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d'aquesta convocatòria s'emparen pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, general de protecció de dades (RGPD).

17. Compatibilitat amb altres subvencions

Com a regla general, aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra subvenció, ajut, ingrés o recurs procedent d'altres administracions o ens, públics o privats, regionals, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no es percebi més subvenció que l'import de les despeses presentades per a la seva subvenció.

El sol·licitant de la subvenció ha de declarar mitjançant l'annex 6 que no ha demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores.

18. Règim de recursos

Contra aquestes bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició a la batlessa de l'Ajuntament de Llucmajor en el termini d'un mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé un recurs contenciós administratiu davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les llles Balears, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Es pot interposar contra aquesta un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, a la batlessa de l'Ajuntament de Llucmajor, o bé es pot recórrer directament a l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

19. Mitjà de publicació

Les bases que regeixen aquesta convocatòria de subvencions es publicaran en el BOIB, en la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor i en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). També seran objecte de publicació en la BDNS les subvencions i ajudes concedides.

Tota la informació, els successius anuncis, així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procediment de concessió, es publicaran en la pàgina web municipal (https://www.llucmajor.org/ca).

D'acord amb l'article 25.4 de la Llei general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir els sis mesos, llevat que una norma amb rang de llei estableixi un termini superior o estigui previst en la normativa de la Unió Europea. El termini es computa a partir de la publicació de la convocatòria corresponent, llevat que aquesta posposi els seus efectes a una data posterior.

 

Llucmajor, 21 de novembre de 2024

La regidora de Serveis Socials Maria Cristina Pomar Bonnín