Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 772980
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança fiscal núm. 12 reguladora de la taxa per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terreny d'ús públic i indústries de carrer ambulants, rodatge cinematogràfic i sessions fotogràfiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la sessió ordinària de 30 de setembre de 2024, va acordar aprovar inicialment la modificació de l'Ordenança fiscal núm. 12 reguladora de la taxa per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terreny d'ús públic i indústries de carrer ambulants, rodatge cinematogràfic i sessions fotogràfiques, i en no haver-s'hi presentat cap al·legació, es fa públic el seu text íntegre, en compliment de l'article 17 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.

1. Article 1. Fonament i naturalesa, la redacció actual del qual és:

«A l'empara del que preveuen els articles 58 i 20.3.s de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 21 del dit text legal, aquest Ajuntament estableix la taxa per la instal·lació de parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terreny d'ús públic i indústries de carrer ambulants i rodatge cinematogràfic».

Es modifica a la redacció següent:

«A l'empara del que preveuen els articles 57 i 15 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb el que disposen els articles 20 a 27 del dit text legal, aquest Ajuntament estableix la taxa per la instal·lació de parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terreny d'ús públic i indústries de carrer ambulants i rodatge cinematogràfic.»

2. Article 3. Subjecte passiu, la redacció actual del qual és:

1. Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a què fa referència l'article 33 de la Llei general tributària, a favor de les quals s'atorguin les llicències per gaudir de l'aprofitament especial, o els qui es beneficiïn de l'aprofitament, si es va procedir al gaudi sense l'oportuna autorització.

Es modifica a la redacció següent:

1. Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a què fa referència l'article 35 de la Llei general tributària, a favor de les quals s'atorguin les llicències per gaudir de l'aprofitament especial, o els qui es beneficiïn de l'aprofitament, si es va procedir al gaudi sense l'oportuna autorització.

3. Article 5. Beneficis fiscals, la redacció actual dels quals és:

«1. S'aplicaran bonificacions en cas de fer-se rodatges cinematogràfics subvencionats per aquest Ajuntament.

2. S'aplicaran bonificacions de fins a un 90 % de la quota en aquells casos que puguin revertir a la imatge del municipi o permetin la desestacionalització de la temporada, inclosos els mercats de temporada hivernal de l'art.

3. A fi de fomentar la creació de productes artesanals de l'illa, es podrà concedir una bonificació del 100 per 100 de la taxa en aquells artesans que sol·licitin una ubicació al municipi durant els 2 primers anys d'activitat.»

Es modifica a la redacció següent:

“Article derogat

4. Article 6. Quota tributària, al qual s'afegeixen les tarifes següents:

«8. Casetes Mercat de Nadal

a. Casetes destinades a establiments de restauració ………….......... 5000 euros/temporada

b. Casetes destinades a persones artesanes o comerços ………….... 500 euros/temporada

c. Casetes destinades a Associacions sense ànim de lucre i APIMA …. 0 euros/temporada»

5. Article 8.2.a) Gestió, la redacció actual de la qual és:

«2.a) Els emplaçaments, instal·lacions, llocs, etc. podran treure's a licitació pública abans de la celebració de les fires, i el tipus de licitació en concepte de preu públic mínim que servirà de base, serà la quantia fixada a les tarifes de l'article 3.2 d'aquesta Ordenança.»

Es modifica a la redacció següent:

«2. a) Els emplaçaments, les instal·lacions, els llocs, etc., podran treure's a licitació pública abans de la celebració de les fires, i el tipus de licitació en concepte de preu públic mínim que servirà de base, serà la quantia fixada a les tarifes de l'article 6 d'aquesta Ordenança.»

6. Article 8.3.a) Gestió, la redacció actual de la qual és:

«3.a) Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitament regulats en aquesta Ordenança i no trets a licitació pública hauran de sol·licitar prèviament la llicència corresponent, realitzar el dipòsit previ a què es refereix l'article 6.2.a) següent i formular declaració en què consti la superfície de l'aprofitament i els elements que s'instal·laran, així com un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i de la seua situació dins el municipi.»

Es modifica a la redacció següent:

«3.a) Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitament regulats en aquesta Ordenança i no trets a licitació pública hauran de sol·licitar prèviament la llicència corresponent, realitzar el dipòsit previ de la tarifa a què es refereix l'article 6 i formular una declaració en què consti la superfície de l'aprofitament i els elements que s'instal·laran, així com un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i de la seua situació dins el municipi.»

7. Article 8.5.a) Gestió, la redacció actual de la qual és:

«5. a) Les autoritzacions a què es refereixen les tarifes tercera i la tarifa cinquena s'entenen prorrogades mentre no se n'acordi la caducitat per l'Alcaldia o es presenti baixa justificada per l'interessat o pels seus representants legítims.»

Es modifica a la redacció següent:

“5. a) Les autoritzacions a què es refereixen les tarifes dos s'entenen prorrogades mentre no se n'acordi la caducitat per l'Alcaldia o es presenti baixa justificada per la persona interessada o pels seus representants legítims.»

8. Article 10. Règim de declaració i ingrés, la redacció actual del qual és:

«1. La taxa s'exigirà en liquidació individual el primer exercici i formarà part del padró municipal a partir de l'exercici següent.

2. Quan se sol·liciti llicència per a procedir a l'aprofitament especial, s'adjuntarà plànol detallat de l'aprofitament i se'n declararan les característiques (situació, metres ocupats, etc.).

3. Si es tracta de concessions que s'estenen a diversos exercicis, el pagament de la taxa s'efectua en el tercer trimestre de cada any. Per tal de facilitar-ne el pagament, l'Ajuntament remetrà al domicili del subjecte passiu un document apte per permetre el pagament en una entitat bancària col·laboradora.

Això no obstant, la no recepció del document de pagament esmentat no invalida l'obligació de satisfer la taxa en el període determinat per l'Ajuntament en el seu calendari fiscal.

4. El subjecte passiu podrà sol·licitar la domiciliació del pagament de la taxa, cas en el qual s'ordenarà el càrrec en compte bancari durant l'última desena del període de pagament voluntari.»

Es modifica a la redacció següent:

«1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació.

2. En cas de denegació de les autoritzacions, les persones interessades podran sol·licitar en aquest Ajuntament la devolució de l'import ingressat.

3. Quan se sol·liciti llicència per procedir a l'aprofitament especial, s'adjuntarà un plànol detallat de l'aprofitament i se'n declararan les característiques (situació, metres ocupats, etc.).

4. Tractant-se de concessions que s'estenen en diversos exercicis, el pagament de la taxa s'efectuarà el tercer trimestre de cada any. Per tal de facilitar-ne el pagament, l'Ajuntament remetrà al domicili del subjecte passiu un document apte per permetre el pagament en una entitat bancària col·laboradora.

Això no obstant, la no recepció del document de pagament esmentat no invalida l'obligació de satisfer la taxa en el període determinat per l'Ajuntament al seu calendari fiscal.»

 

Sant Antoni de Portmany, 21 de novembre de 2024

L'alcalde Marcos Serra Colomar