Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 772674
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s'acorda la tramitació per urgència del procediment relatiu a la convocatòria del procés excepcional d’estabilització per concurs extraordinari de mèrits (BOIB núm. 79, de 13 de juny)
Antecedents
1. Mitjançant Resolució de 4 de juny de 2024, publicada en el BOIB núm. 79, de 13 de juny, es va aprovar la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir tretze places de personal funcionari de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Mitjançant el Reial decret llei 5/2023, de 28 de juny, pel qual s'adopten i prorroguen determinades mesures de resposta a les conseqüències econòmiques i socials de la guerra d'Ucraïna, de suport a la reconstrucció de l'illa de La Palma i a altres situacions de vulnerabilitat; de transposició de directives de la Unió Europea en matèria de modificacions estructurals de societats mercantils i conciliació de la vida familiar i la vida professional dels progenitors i cuidadors, i d'execució i compliment del dret de la Unió Europea, s'autoritza les administracions públiques a convocar una taxa addicional conforme a la disposició addicional vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. L'article 217 disposa el següent:
Article 217.
Garantia del dret d'accés als processos derivats de la disposició addicional vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. S'autoritza una taxa addicional a les administracions públiques perquè convoquin processos selectius conforme a la disposició addicional vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, amb la finalitat de garantir en tot el territori el dret d'accés als processos d'estabilització en condicions d'igualtat.
El nombre de places de la taxa addicional serà l'equivalent a les de naturalesa estructural, ocupades de manera temporal el 30 de desembre de 2021, per personal amb una relació d'aquesta naturalesa anterior a l'1 de gener de 2016, que no hagi superat el procés d'estabilització convocat amb un sistema selectiu previst en la disposició addicional vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre.
Les ofertes d'ocupació pública han d'estar aprovades abans del dia 31 de desembre de 2023, i les convocatòries resoltes abans del 31 de desembre de 2024, i s'han d'ajustar als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i lliure concurrència.
3. Per tal de donar compliment als terminis establerts en el citat article 217, i amb la finalitat de no afectar la prestació dels serveis públics de l'Administració, resulta necessari aplicar la tramitació d'urgència del procediment relatiu al procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir tretze places de personal funcionari de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, convocat per Resolució de 4 de juny de 2024 (publicada en el BOIB núm. 79, de 13 de juny).
Fonaments de dret
1. Article 3.1, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, el qual estableix com a principi de les Administracions Públiques en la seva actuació i relacions, entre d'altres, el d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats (lletra h).
2. El Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per a reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.
3. Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears i posteriors modificacions, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. L'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, que en relació amb la tramitació d'urgència disposa:
Article 33
1. Quan raons d'interès públic ho aconsellin, es pot acordar, d'ofici o a petició de l'interessat, l'aplicació al procediment de la tramitació d'urgència, per la qual es redueixen a la meitat els terminis establerts per al procediment ordinari, tret dels relatius a la presentació de sol·licituds i recursos.
2. No es pot interposar cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència al procediment, sense perjudici del que sigui procedent contra la resolució que posi fi al procediment
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Acordar l'aplicació de la tramitació d'urgència del procediment excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir tretze places de personal funcionari de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, convocat per Resolució de 4 de juny de 2024 i, en conseqüència reduir a la meitat els terminis en ella establerts, així els terminis fixats en deu dies queden reduïts a cinc, i els fixats en cinc dies queden reduïts a quatre; pel que fa als terminis relatius als recursos, no els afecta la reducció.
2. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Seu Electrònica de la CAIB (www.caib.es) i en el Portal de l'Opositor (https://oposicions.caib.es).
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució no es pot interposar cap recurs, sense perjudici del que sigui procedent contra la resolució que posi fi al procediment.
(Signat electrònicament: 21 de novembre de 2024)
La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens