Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 772642
Departament de Mobilitat. Secció de circulació. Negociat ORA-ACIRE. Renovació dels distintius per a residents d'ORA per l'any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l'Àrea de Mobilitat, per delegació del batle, ha dictat el Decret núm. 14300, de data 22/10/2024 (SEGRA 6851377):

Decret

1.Establir el següent termini per a la renovació anual del dis­tin­tiu de residents a zona ORA per a l'any 2025:

  • Des del 25 de novembre de 2024 fins al 31 de gener de 2025 per a tots els sectors.

2. Requisits per a la renovació:

  • Exhibir originals de la documentació acreditativa (DNI, permís de residència, passaport), el permís de conduir i el permís de circulació del vehicle únicament si s'ha produït variació a la documentació respecte de l'any 2024.
  • Estar empadronat a zona d' ORA.
  • El titular i conductor del vehicle no tenir pendents obligacions tributàries que es  trobin en procés d'execució amb l'Ajuntament de Palma (ATIB).
  • Satisfer la tarifa de 24 euros prevista a la corresponent Ordenança fiscal reguladora de la taxa per a l'estacionament de vehicles de tracció mecànica a les vies públiques municipals (concepte 316.00). El pagament se realitzarà amb targeta financera o amb el document d'autoliquidació de l'Ajuntament de Palma (NO efectiu).

1. Modalitats de renovació:

A) Presencial:

Cal aquest tipus de renovació quan s'hagi produït alguna variació en la documentació de l'interessat: el DNI, permís de residència, passaport o permís de conduir; quan els documents que figuren a l'expedient estiguin caducats. O s'hagi produït canvi de domicili dins zona d' ORA o canvi de vehicle. O el titular o conductor del vehicle tenguin pendents obligacions tributàries que es  trobin en procés d'execució amb l'Ajuntament de Palma (ATIB). En aquests casos, s'envia al domicili dels residents un avís al qual, a més d'una informació general per a la renovació, es fa esment d'aquestes incidències o anomalies.

O també podran enviar la documentació justificativa per resoldre la incidència a l'adreça electrònica incidenciesora@palma.cat i se us enviarà el document de pagament per correu electrònic (una referència C60 perquè pugueu efectuar el pagament de la taxa telemàticament). Posteriorment, us enviarem el distintiu al vostre domicili en 30 dies hàbils (dies inhàbils: dissabtes, diumenges i festius).

B) Per correspondència:

Poden realitzar aquest tipus de renovació els residents que han rebut al seu domicili l'avís corresponent sense esmentar cap tipus d'incidència i abonen la taxa en els terminis establerts emprant qualsevol de les formes de pagament esmentades a l'avís. El pagament de la taxa implica la sol·licitud de renovació en el dia en què es faci el pagament. En aquest cas, dins el termini de 30 dies hàbils (dies inhàbils: dissabte, diumenge i festius) s'enviarà al domicili de l'interessat el distintiu de resident ORA per correu. Quan hagi passat aquest període de 30 dies hàbils podran sol·licitar un duplicat a l'Oficina del SMAP, de 9.00 a 19.30 hores, de dilluns a divendres, i dissabtes de 9.00 a 14.00 hores (carrer Sant Joan de la Salle, 6). O també podran enviar un correu electrònic a renovacioora@palma.cat per gestionar un duplicat.

2. Llocs de tramitació:

  • Per als residents que no tenen incidències:

Exclusivament a la Oficina del SMAP, de 9.00 a 19.30 hores, de dilluns a divendres, i dissabtes de 9.00 a 14.00 hores (carrer Sant Joan de la Salle, 6), sense cita prèvia. (Del 25-11-2024 fins al 31-01-2025).

  • Renovació amb incidències (presentació de documentació actualitzada):

Exclusivament a l' Oficina ORA (edifici de la Policia Local a l'av. de Sant Ferran, dins l'OAC) de dilluns a divendres, de 8.30 a 13.30 hores (del 25-11-2024 fins al 31-01-2025). S'ha demanar obligatòriament cita prèvia www.palma.cat o www.mobipalma.mobi o 971 225 571. O també podran enviar la documentació justificativa per resoldre la incidència a l'adreça electrònica incidenciesora@palma.cat i se us enviarà per correu electrònic un document de pagament (una referència C60 perquè pugueu efectuar el pagament de la taxa telemàticament). Posteriorment, us enviarem el distintiu al vostre domicili en 30 dies hàbils (dies inhàbils: dissabtes, diumenges i festius). En aquests casos, s'envia al domicili dels residents un avís al qual, a més d'una informació general per a la renovació, es fa esment d'aquestes incidències o anomalies.

3. La validesa dels distintius de residents corresponents a l'any 2024 queda prorrogada fins que acabi el termini per a la reno­vació establert al punt 1r i, si s'escau, el 16è dia hàbil a partir que es pagui.

4. Publicar el contingut d'aquesta resolució al BOIB i al web municipal.

5. Per qualsevol dubte o aclariment dirigir-se a oraacire@palma.cat o 971 225 522.

 

Palma, a la data de la signatura (20 de novembre de 2024)

El 7è tinent de batle i regidor de l'àrea de Mobilitat Antonio Deudero Mayans