Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 765730
Concurs de betlems 2024
Aprovades per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 18/11/2024, les Bases Generals del Concurs de betlems per a particulars i centres escolars 2024, es fa pública la present convocatòria:
"CONCURS DE BETLEMS 2024
BASES GENERALS
1. OBJECTE I FINALITAT
L'objecte d'aquesta convocatòria, promoguda per l'Ajuntament d'Andratx, té com a missió la preservació de les tradicions nadalenques i l'estimul de la participació ciutadana i escolar durant les festes de Nadal.
Amb aquest propòsit, s'obre un concurs de Betlems destinat als particulars i als grups escolars, amb una cordial invitació a tots els ciutadans perquè hi preguin part.
2. DESTINATARIS
Podran participar en el concurs totes aquelles persones residents al terme municipal d'Andratx i els centres d'educació infantil i primària radicats al nostre municipi.
Els participants hauran de complir tots els requisits establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei General de Subvencions. Es destaca la necessitat de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries davant la Seguretat Social, l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i l'Ajuntament d'Andratx.
La Tresoreria Municipal de l'Ajuntament d'Andratx expedirà, d'ofici, una certificació que acreditarà si els sol·licitants compleixen amb les seves obligacions fiscals envers aquest Ajuntament i si tenen o no deutes pendents amb el mateix, ja sigui per conceptes tributaris o no tributaris.
3. BASES REGULADORES
Per a tots els casos no prevists en aquesta convocatòria serà aplicable:
Llei 38/2023, de 17 de novembre, general de subvencions (BOIB 276, de 18 de novembre de 2003).
Reial Decret 887/2006, per el que s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei General de subvencions (BOIB 176, de 25 de juliol de 2006).
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE 236. de 2 d'octubre de 2015).
Ordenança general de subvencions d'Andratx 2017 (BOIB 47, de 20 d'abril de 2017).
Resta de normativa que resulti d'aplicació.
4. CRÈDIT PRESSUPOSTARI
Durant l'exercici pressupostari 2024, es destina la quantitat de 1.050 euros (€) a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 933.22609 TRADICIONS.
5. REQUISITS I CONDICIONS
Es prioritzarà que la ubicació dels Betlems sigui visible des del carrer (principalment finestres, portals, etc.). Així mateix, podrà localitzar-se a l'interior dels habitatges.
Els betlems que es presentin guardaran el degut respecte al fet que representen.
Els betlems romandran muntats durant el període mínim comprès entre el dia 16 de desembre de 2024 fins al 5 de gener de 2025, ambdós inclosos.
Els participants hauran de cedir, sempre que estiguin d'acord i amb caràcter no exclusiu, els drets d'imatge de les fotografies dels seus betlems, amb caràcter indefinit, a favor de l'Ajuntament d'Andratx als efectes de la seva difusió per qualsevol mitjà.
6. CATEGORIES
Com a novetat d'aquest any, les diverses categories o modalitats de betlems, que han estat objecte dels anteriors concursos, s'unifiquen en només dues categories participants:
• Betlems particulars
• Betlems escolars
Desglossant els Betlems particulars en dues modalitats:
• Betlem tradicional
• Betlem infantil
7. CRITERIS DE VALORACIÓ
Els criteris de valoració que hauran de regir les votacions per part del jurat tècnic i del jurat popular seran els següents:
• Betlems
a) Originalitat de les figures i de la composició
b) Dificultat del muntatge.
c) Relació entre la mida i la qualitat de la composició junt amb la perspectiva del betlem.
d) Valor artístic, detalls i bon gust
• Betlems infantils
a) Treball manual realitzat i la laboriositat en l'execució dels elements, així com els elements empleats( fang, suro, paper, materials reciclats....)
b) Originalitat en la composició
c) Originalitat de les figures
d) Esforç i participació en la realització per part dels més petits de la casa.
• Betlems escolars
a) Treball manual realitzat i la laboriositat en l'execució dels elements, així com els elements empleats( fang, suro, paper, materials reciclats....)
b) Originalitat i creativitat en les figures i la composició
c) Dificultat del muntatge.
d) Esforç i participació dels escolars en el disseny i execució.
8. JURAT I SISTEMA DE VOTACIÓ
Des de l'àrea de Patrimoni es nombrarà un jurat tècnic format per 4 vocals escollits entre els representants d'entitats del municipi d'Andratx. Junt amb aquest jurat es crearà un jurat popular conformat per totes les persones que hi vulguin participar el dia de la visita de valoració.
Cada membre del jurat tècnic puntuarà el betlem visitat de 0 a 5 punts segons cadascun dels criteris de valoració.
En canvi, cada persona del jurat popular podrà puntuar de 0 a 5 punts cada betlem visitat i una vegada finalitzat es realitzarà un barem de totes les puntuacions per equiparar els valors a 1/5 part com si fossin un 1 jurat tècnic.
La suma de totes les puntuacions del jurat tècnic junt amb la puntuació baremada del jurat popular determinarà els betlems guanyadors del concurs.
Aquest jurat estarà presidit per la Batlessa o persona que hi designi, amb veu però sense vot. Acompanyat per un secretari que correspondrà a un funcionari de l'Ajuntament.
El jurat es reserva la facultat d'interpretar les presents bases o resoldre qualsevol imprevist. La decisió del jurat és inapel·lable, i es podrà declarar desert algun dels premis previstos, per falta de qualitat en el treball, o per no ajustar-se a aquestes bases.
Aquest jurat haurà d'elevar una proposta a la Junta de Govern Local que serà l'òrgan competent per a resoldre el procediment, incloent la possibilitat de que el premi no sigui adjudicat.
La visita per part dels jurats als betlems escolars es realitzarà en una data per precisar sempre abans de dia 20 de desembre de 2024.
La resta de visites als betlems particulars es centrarà al dia 21 de desembre de 2024.
Sí per motius d'organització no es pogués realitzar les visites amb els jurats els dies previstos seran informats directament els participants i els membres del jurats junt amb la població que vulgui participar en el jurat popular. Ajornant la visita dins la setmana entre els dies 23 i 28 de desembre de 2024.
9. TERMINI, LLOC DE PRESENTACIÓ I CONTENGUT DE LES SOL·LICITUDS
9.1. Presentació de les sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds (Annex I) i la resta de documentació obligatòria serà des del següent dia hàbil comptadors a partir del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes balears (BOIB) fins dia 29 de novembre de 2024.
La inscripció en aquest concurs és totalment gratuïta.
Les sol·licituds es podran presentar, d'acord amb el que estableixen els articles 14.2, 14.3, 16.4 i 66, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques, de les següents formes:
- Presencialment: Davant del Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx, amb cita prèvia (de 8:00 a 13:30 de dilluns a divendres) o qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. També es podran presentar davant les oficines de Correus, dins d'un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina pugui indicar, mitjançant segell oficial, lloc, data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre.
- Telemàticament. A travès de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx mitjançant el tràmit específic (en tot cas, subjectes obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques i, opcionalment, persones físiques no obligades). És necessari disposar d'un dels mètodes d'identificació permesos (certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin).
Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts a la convocatòria, l'òrgan gestor ha de requerir a la persona interessada per a que ho esmenti en el termini màxim de 10 dies hàbils, amb la indicació de que, si no ho fa, es considerarà com que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució que ha de ser dictada en els terminis previstos a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.
9.2. Contingut
Les sol·licituds de participació al concurso s'han de presentar mitjançant les instàncies i els annexes que facilita l'Ajuntament d'Andratx i que es poden trobar a la Seu electrònica d'aquest.
La sol·licitud constarà de la següent documentació:
a) Annex I. Model de sol·licitud
b) Fotocòpia del NIF
c) Poder/autorització de representació
d) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA)
e) Declaració responsable d'estar al corrent d'obligacions tributaries davant l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària, Seguretat Social i l'Ajuntament d'Andratx.
f) Una vegada presentada la sol·licitud (Annex I) al Registre d'Entrada de l'Ajuntament o a qualsevol de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques, cada participant enviarà la documentació gràfica del betlem al correu electrònic patrimoni@andratx.es. El termini màxim per enviar les fotografies serà del dia 19 de desembre de 2024.
Documentació gràfica:
• Mínim tres fotografies generals i a detall del betlem.
Els participants autoritzaran expressament la captació, la reproducció i la publicació de les imatges generals i al detall del betlem facilitades (Annex I).
Aquestes podran ser difoses als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis).
• Una fotografia del betlem amb el seu creador i/o participant.
El dret a la pròpia imatge és reconegut a l'article 18.1 de la Constitució Espanyola, regular per la Llei Orgànica 1/1982, de 5 de maig, sobre el dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge i Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels drets digitals.
Per la qual cosa, la fotografia del betlem amb el seu creador i/o participant no serà objecte de ser difosa als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis) sense el consentiment expresso del participant (Annex I).
10. FINANÇAMENT I IMPORT DEL CONCURS
Per fer front a la present convocatòria, es destina la quantitat total de 1.050 euros (€) distribuïts de la següent manera:
PREMIS |
IMPORT (METÀL·LIC) |
---|---|
Betlem |
|
1er Premi Betlem |
175 € |
2on Premi Betlem |
100 € |
3er Premi Betlem |
75 € |
Betlem Infantil |
|
1er Premi Betlem |
175 € |
2on Premi Betlem |
100 € |
3er Premi Betlem |
75 € |
Betlem escolar |
|
1er Premi Betlem |
175 € |
2on Premi Betlem |
100 € |
3er Premi Betlem |
75 € |
El pagament d'aquests premis, seran abonats amb càrrec a la partida corresponent, un cop duta a terme la tramitació legalment establerta.
11. ÒRGANS COMPETENTS PER A INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT
La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria estarà subjecta als principis enumerats a l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
La Junta de Govern Local serà l'òrgan encarregat d'aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la, d'acord amb el Decret número 2022-1843, de data 6 de juliol de 2022, per la qual la Batlia de l'Ajuntament d'Andratx, delega un conjunt de competències a la Junta de Govern Local, entre les quals es troba la de concessió d'ajudes, subvencions i beques econòmiques.
Rebut l'informe per l'òrgan instructor que gestioni las sol·licituds per a participar al concurs de betlems i comprovat que els sol·licitants compleixin amb els requisits exigits, es dictarà la proposta de resolució corresponent. I, posteriorment, la Junta de Govern Local resoldrà la convocatòria, amb indicació dels extrems continguts a la proposta de resolució definitiva.
12. PROCEDIMENT I NOTIFICACIÓ DEL PREMIS
La convocatòria, amb les bases que la regeixen, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), a la pàgina Web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx.
Les resolucions de concessió dels premis del concurs de betlems es publicaran en la citada pàgina web i el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, en els termes de la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si no es resolgués en termini el procediment de concessió dels premis, hem d'assenyalar que, segons allò que s'ha fixat en l'article 25.4 i 5 LGS, transcorregut el termini de sis mesos des de la iniciació sense resoldre i notificar resolució, els interessats podran entendre desestimada la seva sol·licitud. A partir d'aquest moment podran interposar el recurs potestatiu de reposició (en un mes des que es produeixen els efectes de silenci administratiu) o, directament, el contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós.
13. ABONAMENT DELS PREMIS
L'abonament del total de l'import premiat es farà mitjançant transferència bancària al compte corrent designat pel beneficiari del premi (sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA) una vegada s'hagi comprovat que el sol·licitant compleix els requisits per a ser beneficiari del premi i es dicti la corresponent resolució de concessió de la subvenció.
14. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
Les persones beneficiàries han de complir les obligacions establertes en l'article 8 de l'Ordenança Municipal de Subvencions d'Andratx i l'article 14 de la Llei 38/2003 General de Subvencions.
15. REINTEGRAMENT I PÈRDUA DEL DRET AL COBRAMENT DE LA SUBVENCIÓ
Per a l'aplicació del reintegrament s'ajustarà a les causes i el procediment establerts a la present convocatòria (destacant l'article 13 d'aquesta), en els articles 36 i següents de la Llei 38/2003 General de Subvencions, 96 i següents del Reglament General de Subvencions, i 49 i següents de l'Ordenança reguladora de Subvencions d'Andratx.
16. ACCEPTACIÓ DE LES BASES, DRETS I OBLIGACIONS
La presentació al concurs suposa l'acceptació de les bases i dels drets i obligacions que se'n deriven.
17. RENÚNCIA
En qualsevol moment del procediment, els interessats podran desistir de la seva sol·licitud o renunciar al dret de percebre els premis concedits de conformitat amb allò que disposa l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La renúncia s'haurà de presentar mitjançant instància general d'acord amb els articles 14.2, 14.3 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
18. INFRACCIONS I SANCIONS
L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació, podrà donar lloc a l'aplicació del règim de sancions establert en la Llei General de Subvencions.
19. PRESENTACIÓ DE RECURSOS
Contra la resolució per la qual s'aproven les presents bases i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, es podrà interposar un dels següents recursos:
a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte recorregut (tret que es tracti d'un acte dictat per delegació en aquest cas correspondrà la resolució a l'òrgan que ha fet la delegació), en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases.
La interposició del recurs, excepte en els casos en què una disposició estableixi el contrari, no suspendrà l'execució de l'acte impugnat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Si transcorregués un mes des de l'endemà al de la interposició del recurs de reposició sense que aquest hagi estat resolt, podrà entendre que ha estat desestimat i interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, a comptar des de l'endemà al de la desestimació presumpta.
b) Recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases.
En cas d'optar pel recurs potestatiu de reposició no es podrà interposar el recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci administratiu.
Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que estimi procedent.
Andratx, document signat electrònicament (19 de novembre de 2024
La batlessa presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)