Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAMPANET
Núm. 751152
Convocatòria d’ajudes en matèria d'esterilització i xip de moixos i moixes al municipi de Campanet
Fent públic que per Decret de Batlia núm. 2024-0167 de data 12/11/2024 es va aprovar la Convocatòria d'ajudes en matèria d'esterilització i xip de moixos i moixes al municipi de Campanet en els termes que s'exposen a continuació
“ CONVOCATÒRIA D'AJUDES EN MATÈRIA D'ESTERILITZACIÓ I XIP DE MOIXOS I MOIXES AL MUNICIPI DE CAMPANET
ESTRUCTURA DE L'AJUDA
Article 1. Objecte
Article 2. Disponibilitat pressupostària
Article 3. Persones i entitats beneficiàries
Article 4. Requisits per a la ajuda
Article 5. Termini de les sol·licituds
Article 6. Bases reguladores i règim de concurrència
Article 7. Import de les ajudes
Article 8. Òrgan competent per a la Instrucció i Resolució del procediment
Article 9. Sol·licitud
Article 10. Proposta de resolució provisional i resolució definitiva
Article 11. Publicació
Article 12. Fi de la Via Administrativa
1. OBJECTE
L'objecte de la present convocatòria és la concessió de ajudes a persones particulars compromeses amb el benestar animal. L'objectiu és desenvolupar les tasques d'identificació i esterilització de la població de moixos i moixes de colònies urbanes del municipi de Campanet, així com dels moixos i moixes de particulars.
Mitjançant aquesta ajuda es pretén fomentar el control de les colònies de felins per evitar el creixement exponencial, minimitzant els riscs higiènics i sanitaris i millorant la qualitat de vida d'aquests animals. A més, es volen eliminar les molèsties als veïns i veïnes ocasionades per les orines, vocalitzacions i possibles baralles de les colònies de moixos.
Finalment, seria adient informar i educar a la ciutadania sobre la necessitat i els beneficis de regular les colònies de moixos incontrolades, així com a ser responsable i no abandonar els moixos domèstics.
2. DISPONIBILITAT PRESSUPOSTARIA
La quantitat màxima destinada a aquesta ajuda és de 1.500,00€, aplicats a la partida pressupostaria 2024/01/1720/48025.
3. PERSONES I ENTITATS BENEFICIÀRIES
Les persones que podran ser beneficiàries de la ajuda:
· Seran particulars que acreditin estar empadronats/des a Campanet i siguin propietàries de moixos o moixes.
· Seran majors de 18 anys en el moment de la presentació de la sol·licitud.
· Les persones físiques que sol·licitin l'ajuda en tot cas només podran ser beneficiàries per un màxim de tres moixos o moixes.
La presentació de la sol·licitud implica que la persona sol·licitant consent que l'Ajuntament de Campanet pugui accedir a les dades que siguin necessàries per comprovar la veracitat de les dades que presentin.
4. REQUISITS PER LES AJUDES
La concessió de l'ajuda es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva. Per tant, en cas d'existir un nombre de beneficiaris que superi el límit màxim previst (1.500,00 euros), l'import total s'adjudicarà a les sol·licituds segons el seu ordre d'entrada.
L'operació d'esterilització i/o posar el xip corresponent s'ha d'haver realitzat entre dia 1 de gener de 2024 i dia 20 de desembre de 2024, ambdós inclosos.
Les accions subvencionables són l'esterilització de moixos i moixes i el xip corresponent. No és necessari que estiguin censats ni que tinguin xip.
Com a màxim es podrà obtenir l'ajuda per a l'esterilització i/o la posada del xip corresponent de tres moixos o moixes per sol·licitant.
Per obtenir l'ajuda s'haurà de justificar l'esterilització i/o la posada del xip corresponent adjuntant una foto de l'animal, el certificat veterinari de castració i/o del xip, així com la factura del veterinari on s'especifiqui el cost de l'operació.
5. TERMINI DE LES SOL·LICITUDS
El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació de les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins al dia 20 de desembre de 2024.
L'abonament de les ajudes es realitzarà per transferència bancària una vegada dictada la resolució definitiva.
La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora de termini serà causa de no admissió de les sol·licituds d'ajuda.
La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que en deriven.
6. BASES REGULADORES I RÈGIM DE CONCURRÈNCIA
Aquestes ajudes es regiran per allò que s'ha fixat en la present convocatòria, a les bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i en les restants normes de dret administratiu que en el seu cas siguin aplicables, i en defecte d'això, les normes de dret privat.
El procediment per a la concessió d'aquestes ajudes serà mitjançant concurrència no competitiva segons el nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació i segons el seu ordre d'entrada, sempre i quan no s'hagin d'esmenar.
Aquelles sol·licituds que complint els requisits per adquirir la condició de beneficiari els falti algun document preceptiu o d'acreditació se'ls concedirà un termini màxim i improrrogable de 5 dies hàbils per poder presentar en un sol cop tota la documentació que els manqui, indicant-li que si no ho fes se li tindrà per desistit de la seva sol·licitud.
En cas d'esmena de les sol·licituds d'ajuda, la data de sol·licitud a computar per a la concessió de l'ajuda serà la data en que es presentin les esmenes de les deficiències de la sol·licitud inicialment presentada i aquestes compleixin els requisits per adquirir la condició de beneficiari.
7. IMPORT DE LES AJUDES
L'import màxim de l'ajuda que s'atorgui estarà lligat al sexe dels felins i a la posada del xip corresponent, tal i com s'exposa a la taula següent.
En qualsevol cas, l'import màxim de la ajuda no serà superior al 100% del cost veterinari de l'operació d'esterilització, amb l'IVA inclòs.
L'import total de l'operació d'esterilització ha d'incloure també la injecció antibiòtica que es subministra després de l'operació.
No seran subvencionables altres operacions ni tractaments veterinaris que s'hagin realitzat paral·lelament o al mateix temps que l'esterilització.
CONCEPTE |
IMPORT |
Esterilització mascle |
30,00.-€ |
Esterilització femella |
45,00.-€ |
Xip |
25,00.-€ |
8. ÒRGAN COMPETENT PER A LA INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT
L'òrgan competent per a la instrucció de l'expedient és la Regidoria de Medi Ambient.
Aquest sol·licitarà quants informes estimi necessaris per resoldre, així com avaluar les sol·licituds que es presentin dintre del termini i en la forma escaient.
L'òrgan competent per resoldre serà l'Alcaldia en virtut de l'art. 21.1.s LBRL.
9. SOL·LICITUD
Les sol·licituds de particulars es presentaran o bé presencialment en el Registre d'entrada de l'Ajuntament o preferiblement a través del registre electrònic situat a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Campanet (https://campanet.sedelectronica.es/info.0), o per qualsevol dels mitjans assenyalats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
S'ha de presentar la següent documentació (ANNEX I):
- Sol·licitud degudament emplenada on s'especificarà l'IBAN bancari de l'interessat i es faran les següents declaracions:
- Còpia del DNI o NIE de la persona sol·licitant.
- Certificat veterinari de realització de l'operació on s'especifiqui: dades del veterinari, data de l'esterilització i procediment realitzat, dades de l'animal (com a mínim el sexe).
- Factura on s'especifiqui el cost de l'esterilització. El nom de la persona sol·licitant ha de coincidir amb el nom que apareix a la factura.
- Fotografia de l'animal esterilitzat.
No serà necessària la presentació del certificat d'empadronament del sol·licitant. Amb la presentació de la sol·licitud s'entén implícit el consentiment de l'interessat perquè l'Ajuntament consulti les seves dades al padró d'habitants.
10. PROPOSTA DE RESOLUCIÓ PROVISIONAL I RESOLUCIÓ DEFINITIVA
Una vegada avaluades les sol·licituds, per l'òrgan instructor es formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que serà publicada al tauler en paper i electrònic de l'Ajuntament, concedint un termini de 5 dies per presentar al·legacions. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i les proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.
Després d'examinar les al·legacions si n'hi hagués, es formularà la proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants pels quals es proposa la concessió de la ajuda, i la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
Aprovada la proposta de resolució definitiva ha de contenir el sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la ajuda i farà constar, si escau, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.
El termini de resolució i publicació serà de 2 mesos des del fi de termini de presentació d'instàncies.
11. PUBLICACIÓ
La llista de beneficiaris de la ajuda i l'import concedit, així com els exclosos i motiu d'exclusió, serà publicada al taulell d'anuncis de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Campanet.
12. FI DE LA VIA ADMINISTRATIVA
L'acte de resolució de la ajuda esgota la via administrativa.
D'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, contra aquesta resolució podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant l'Alcalde d'aquest Ajuntament, en el terme d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la recepció de la notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.
Campanet, document signat electrònicament (13 de novembre de 2024)
El batle Guillem Rosselló Alcina
ANNEX I SOL·LICITUD D'AJUDA EN MATÈRIA D'ESTERILITZACIÓ I XIP DE MOIXOS I MOIXES AL MUNICIPI DE CAMPANET 2024
DADES DEL SOL·LICITANT
NOM I COGNOMS: |
NIF: |
ADREÇA: |
|
TELÈFON/S |
ADREÇA ELECTRÒNICA: |
IBAN: |
EXPOSA:
· Autoritz a l'Ajuntament a consultar les meves dades padronals en cas de ser pertinent.
· Declar que les dades bancàries aportades són correctes i es corresponen amb un compte del que som titular.
· Declar responsablement que no concorre cap de les circumstàncies que impedeixen obtenir la condició de beneficiari de ajudes públiques establertes a l'article 13 de la Llei General de Subvencions.
· Que adjunta la següent documentació:
- Còpia del DNI o NIE de la persona sol·licitant.
- Certificat veterinari de realització de l'operació on s'especifiqui: dades del veterinari, data de l'esterilització i procediment realitzat, dades de l'animal (com a mínim el sexe).
- Factura on s'especifiqui el cost de l'esterilització. El nom de la persona sol·licitant ha de coincidir amb el nom que apareix a la factura.
- Fotografia de l'animal esterilitzat.
SOL·LICITA:
Que em sigui atorgada la corresponent ajuda.
Campanet, _____ de ________________ del ___________
Signatura”