Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 750050
Convocatoria i bases del procés selectiu per a la cobertura de la plaça de de professor/a de l'Escola d'Adults, com a personal laboral fix-discontinu, pel sistema de concurs-oposició
Per el general coneixement es fa constar que el dia 12 de novembre de l'actual es va aprovar el Decret número 4309/2024 de bases especifiques de la convocatòria del procés selectiu per a la cobertura de la plaça de de professor/a de l'Escola d'Adults, com a personal laboral fix-discontinu, pel sistema de concurs-oposició, que diu:
«(...)
PRIMER.- Aprovar la convocatòria i bases del procés selectiu per a la cobertura de la plaça de de professor/a de l'Escola d'Adults, com a personal laboral fix-discontinu, pel sistema concurs oposició, redactades en el termes que es detallen en l'ANNEX I de la present.
SEGON.- Publicar el text íntegre de la convocatòria i bases reguladores dels procés selectiu per la constitució per a la cobertura de la plaça de de professor/a de l'Escola d'Adults, com a personal laboral fix-discontinu, pel sistema concurs oposició a l'Ajuntament d'Andratx, al BOIB, al tauler d'anuncis i a la web de la Corporació.
ANNEX I
«BASES DEL PROCÉS SELECTIU PER LA COBERTURA D'UNA PLAÇA DE PROFESSOR/A ESCOLA ADULTS PERSONAL LABORAL FIX-DISCONTINU I LA GENERACIÓ D'UN BORSÍ A L'AJUNTAMENT D'ANDRATX, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ
Primera. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria es la cobertura, com a personal laboral fix discontinu d'una plaça de Professor/a de l'Escola d'Adults de l'Ajuntament d'Andratx i la constitució del borsí corresponent, mitjançant el sistema de concurs oposició.
Característiques del lloc de treball
1. Denominació: Professor/a Escola d'Adults
2. Codi: 8.08
3. Escala: Personal laboral fix discontinu
4. Nivell 2
5. Jornada: Completa
1.2 Les funcions a exercir seran les pròpies d'un professor/a de l'escola d'adults de secundària (ESPA) i concretament la impartició de les següents matèries:
- Llengua castellana
- Llengua catalana
- Ciències Socials (Geografia, Història, Filosofia...)
- Anglès
1.3 Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no es prevegi, pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes per l'altra normativa que li sigui aplicable.
Segona. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.
Els aspirants hauran de reunir, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licitud, els següents requisits:
a) Tenir nacionalitat espanyola o la d'un país membre de la Unió Europea, o la de qualsevol d'aquells estats en què, en virtut de tractats internacionals celebrats per aquella i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors e els termes en què aquesta es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, i en els termes que preveu l'art. 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
b) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional.
c) Tenir complerts setze anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per llocs o càrrecs públics per resolució judicial, per l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas de personal laboral, en el que hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a la funció pública.
e) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell C1 ,de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.
f) Certificat negatiu antecedents penals per a persones físiques.
g) Haver abonat els drets d'examen d'acord amb el que disposa la Base Quarta.
h) Disposar del títol acadèmic de diplomatura o grau equivalent habilitant per impartir les matèries de la Base 1.2.
i) Màster habilitant per l'exercici de la professió d'acord amb l'establert en el Real Decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial i s'estableixen les especialitats dels cossos docents d'ensenyament secundari i en l'Ordre ECI/3858/2007, de 27 de desembre, per la qual s'estableixen els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habilitin per a l'exercici de les professions de Professor d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes.
Amb anterioritat a la presa de possessió, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o comprometre's, si escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre cap pensió de jubilació, de retir o d'orfenesa
Tercera. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les persones aspirants disposaran d'un termini de 20 dies naturals per a la presentació d'instàncies per prendre part al procés selectiu a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), la no presentació de la sol·licitud en termini i forma suposarà la no admissió de la persona aspirant.
Les sol·licituds es dirigiran a la Batlessa, i s'hauran d'ajustar al model inclòs en l'ANNEX II d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú. Instruccions de presentació pels mitjans posats a disposició per part de l'Ajuntament d'Andratx:
- TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) per instància general. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin.
- PRESENCIALMENT: Al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin en la sol·licitud (ANNEX II) que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona. Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:
Fotocòpia del DNI o document que acrediti la nacionalitat.
Fotocòpia del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.
Fotocòpia del títol exigit del nivell de català.
Comprovant de pagament de la taxa o certificació de la minusvalidesa per a reconeixement de l'exempció de la mateixa.
Sol·licitud emplenada i signada (ANNEX II)
La documentació relativa als mèrits dels aspirants es presentarà una cop hagi finalitzat la fase d'oposició i en el termini de 10 dies hàbils a comptar des de el dia següent a la publicació dels resultats definitius de dita fase, així ho farà constar el Tribunal Qualificador en l'esmentada publicació.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment, la Llei Orgànica de protecció de dades.
Quarta. PAGAMENT DE LA TAXA
D'acord amb l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per drets d'exàmens per participar en els processos selectius de l'Ajuntament d'Andratx, les persones aspirants que vulguin formar part del procediment hauran de satisfer una taxa de 20 euros dins del termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.
Quan la sol·licitud de participació en el procés selectiu no es presenti a les oficines d'assistència en matèria de registres de l'Ajuntament d'Andratx, l'aspirant haurà d'expedir una autoliquidació de la seu electrònica http://andratx.sedeelectronica.es la qual consta de dues passes:
1. Autoliquidació: Enllaços d'interès, autoliquidacions: Taxa per portar a proves de selecció de personal
2. Pagament de l'autoliquidació: mitjançant passarel·la de pagaments (amb targeta) - Pagament Auto-Liquidacions Ajuntament.
En l'autoliquidació ha de figurar clarament el nom de la persona aspirant, així com la plaça a la qual es presenta (PROFESSOR/A ESCOLA ADULTS). El justificant de pagament s'ha d'aportar amb la sol·licitud de participació i la resta de documentació.
Sisena. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU.
6.1 Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la Corporació dictarà resolució i declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d'anuncis de la seu electrònica l'Ajuntament d'Andratx i podrà ser publicada en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 3 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació, per poder presentar reclamacions. En la mateixa resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.
La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a en el tauler d'anuncis de la seu electrònica l'Ajuntament d'Andratx i podrà ser publicada en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública.
6.2 El procés selectiu s'iniciarà amb la fase d'oposició i continuarà amb la fase de concurs per als aspirants que hagin superat la fase d'oposició.
La selecció constarà de les següents fases:
1- PRIMERA FASE: FASE D'OPOSICIÓ (60 punts)
Aquesta fase constarà d'un tipus test obligatori i un pràctic.
1.1 Primer exercici (màxim 30 punts)
El primer exercici de la fase oposició, de caràcter eliminatori consistirà amb la resolució d'un qüestionari tipus test de 100 preguntes amb 4 respostes alternatives sobre la totalitat dels temes relacionats en el programa d'aquestes bases, i en un temps màxim de 120 minuts. A més els aspirants hauran de resoldre 10 preguntes de reserva pel cas que alguna de les preguntes principals de l'examen fos anul·lada.
Les contestacions correctes es valoraran positivament amb 0,3 punts. Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcte.
Els aspirants marcaran les contestacions en les corresponents fulles d'examen o plantilles proporcionades pel Tribunal.
El resultat obtingut ha de superar els 15 punts per aprovar el primer exercici de la fase oposició. La no superació de l'exercici tindrà caràcter eliminatori del procediment.
Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de l'endemà a la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
1.2 Segon exercici (màxim 30 punts)
El segon exercici consistirà en la resolució de un o diversos supòsits pràctics proposats per el tribunal i relacionats amb les funcions pròpies del Professor d'Escola d'Adults relacionat amb el temari específic. En l'enunciat, al costat de cada supòsit s'indicarà quina puntuació té.
En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament i l'adequada interpretació de la normativa aplicable.
Aquest exercici tindrà una durada màxima de tres hores i es puntuarà amb un màxim de 30 punts, essent necessari obtenir un mínim de 15 punts per poder superar la prova.
Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de l'endemà a la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
2- SEGONA FASE: FASE DE CONCURS (40 punts)
Finalitzada la fase d'oposició, s'atorgarà un termini de deu (10) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició, perquè les persones que hi figurin presentin els documents acreditatius dels mèrits que s'al·leguin en la fase de concurs.
Els mèrits a valorar trobaran el seu límit temporal en el darrer dia de presentació de sol·licituds per prendre part en el procediment, de manera que no es valoraran aquells mèrits obtingut pels aspirants amb posterioritat.
La documentació s'aportarà preferentment en format PDF, en el mateix ordre que figura en el barem, mitjançant originals o còpies aportades pels interessats que es responsabilitzaran de la seva veracitat de conformitat amb el previst a l'article 28 de la Llei 39/2015.
Si aquesta documentació fos ja a l'Ajuntament (article 13 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu), s'ha de declarar a la sol·licitud, aportant suficient informació per poder-la localitzar.
Els mèrits al·legats i no justificats, o que no estiguin adequadament i clarament acreditats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats pel tribunal qualificador.
Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o la castellana.
La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori i es podrà obtenir una puntuació màxima de 40 punts
2.1 Experiència professional: puntuació màxima 16 punts.
En aquest apartat es valoraran els serveis prestats en l'Administració Pública en qualitat de personal funcionari de carrera, interí o laboral. Els serveis prestats en el sector públic s'acreditaran mitjançant certificat de serveis prestats expedit per l'Administració corresponent en el qual han de constar el lapse temporal de prestació, el grup de classificació professional, la vinculació amb l'Administració i el tipus de jornada efectuada en cas de ser distinta a la completa. En aquest darrer supòsit, s'atorgarà la puntuació de manera proporcional a la jornada acreditada.
Als efectes de la valoració d'aquests mèrits es consideraran Administracions Públiques les definides a l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Puntuacions:
- 0,15 punts per mes complet de serveis prestats en llocs de treball de Nivell 2 / A2 o superior segons TREBEP.
- 0,10 punts per mes complet de serveis prestats en llocs de treball de professor/a secundària, batxiller, formacions professionals o equivalents (Nivell 2 / A2 o superior segons TREBEP).
No seran objecte de valoració els certificats que no incloguin la informació suficient per a poder valorar l'experiència d'acord amb els paràmetres mínims abans indicats. En qualsevol cas, el tribunal es reserva la capacitat de poder sol·licitar a l'aspirant més informació o esclariment de la presentada per tal de poder valorar correctament la documentació aportada.
Es consideren inclosos i podran ser objecte de valoració els serveis prestats a l'administració en contractes formatius de treball en pràctiques establerts a l'article 11 del TRET aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, sempre i quan constin a la vida laboral que, donat el cas, s'hauria d'adjuntar. No seran objecte de valoració altres tipus de prestacions no incloses en l'esmentat precepte, com la de becaris o serveis prestats en contractes de col·laboració social.
2.2 Titulacions acadèmiques oficials. Puntuació màxima 8 punts.
Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació i Formació Professional, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions dels llocs de treball continguts en la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament d'Andratx.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en què sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior, a les exigides com a requisit, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.
Valoració:
- Títol de doctor, directament relacionat amb les funcions inherents al lloc: 5 punts
- Títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari i curs d'actualització universitari) es valoren a raó de 0,01 punts per a cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i a raó de 0,025 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives sempre que estiguin directament relacionats amb les funcions inherents al lloc fins un màxim de 3 punts.
- Títol de grau: 2 punts
2.3 Formació i perfeccionament: puntuació màxima 10 punts.
Es valorarà les accions formatives específiques i relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i universitats públiques i/o privades. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competència en matèria de formació ocupacional. També s'inclouen les formacions impartides per sindicats.
S'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de la titulació o el certificat acreditatiu expedit per una institució pública, oficial o homologada, en original o còpia en què consti les hores de durada i tipus de crèdits: assistència o aprofitament. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat. En cas de no especificar si els crèdits son d'assistència o aprofitament, s'entendrà com assistència. Si els cursos indiquen els crèdits sense les hores s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores de durada.
Es valoraran en tot cas els següents cursos:
a) Cursos de tecnologies de la informació i de la comunicació; comunicació i habilitats personals.
b) Cursos de l'àrea de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut laboral. El de nivell superior implica la no valoració del de nivell inferior.
c) Cursos en matèria d'igualtat de gènere.
d) Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
e) Cursos en matèria de qualitat, competències professionals i comandaments.
f) Curs de l'àrea d'informàtica. Es valorarà el títol més recent i de nivell superior de cada temàtica.
S'aplicarà el següent barem:
1. 0'02 punts per hora de durada, quan el certificat acrediti l'aprofitament.
2. 0'01 punts per hora de durada, quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament.
3. 0'025 punts per hora de durada, quan el certificat acrediti que es tracta d'accions formatives impartides per l'aspirant. La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides.
2.4 Coneixement de la llengua catalana: la puntuació màxima serà de 3 punts.
Es valoraran segons el barem següent:
1. Certificat Nivell C2: 2,5 punt.
2. Certificat de coneixements de llenguatge administratiu: 0,50 punts.
S'ha d'acreditar formalment mitjançant certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat expedit per l'EBAP, per la Direcció General de Cultura i Joventut, per l'Escola Oficial d'Idiomes, així com els reconeguts equivalents segons l'Ordre del conseller de educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
2.5 Coneixement d'altres llengües: Puntuació màxima de 3 punts
Es valoraran els certificats acreditatius de coneixements d'anglès, els de coneixements d'alemany i els de coneixements de francès, tots ells expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública, d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:
Tema 1.- Nivell bàsic (A2): 0,75 punts.
Tema 2 - Nivell intermedi (B1) i certificat de nivell intermedi: 1 punt
Tema 3 - Nivell avançat (B2): 1,25 punts.
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
Setena. VALORACIÓ DEL CONCURS-OPOSICIÓ.
Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en la base sisena.
Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions provisionals atorgades a cada aspirant, desglossant en els apartats assenyalats en la base sisena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal de la fase de concurs dins els tres (3) dies hàbils següents a aquesta publicació. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyats d'un assessor/a.
El tribunal resoldrà les possibles reclamacions i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva dels mèrits, per ordre de puntuació obtinguda. En el cas de no haver-hi al·legacions esdevindrà definitiva la llista fins al moment provisional. En aquesta, o en una nova publicació, el tribunal farà públic el llistat definitiu del concurs-oposició, ordenant als aspirants per ordre de puntuació total obtinguda i proposant al candidat/a per a ser nomenat com a personal laboral fix-discontinu.
La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en l'exercici de la fase d'oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs.
En cas d'empat, es resoldrà tenint en compte, successivament, els següents criteris:
- Major puntuació de la fase d'oposició.
- Major puntuació del bloc d'experiència professional de la fase de concurs.
- Si l'empat persisteix, finalment es procedirà al sorteig
El tribunal elevarà a la Presidència de la Corporació la llista de persones aprovades i proposarà el corresponent nomenament com a personal laboral fix-discontinu a la primera persona classificada i la llista d'aspirants que no hagin estat proposats per ser nomenats com a personal laboral fix-discontinu però que sí hagin superat el concurs-oposició, als efectes de constituir la corresponent borsa de treball. El Tribunal únicament podrà proposar, per a la contractació, un nombre d'aspirants igual a les places convocades.
Vuitena. BORSA DE TREBALL.
Una vegada finalitzat el procediment, es constituirà la borsa de treball, que estarà formada per totes les persones que hagin superat la oposició, a l'efecte de poder ser nomenades com a personal laboral temporal per substituir les possibles baixes, permisos, llicències, cobrir vacants o qualsevol supòsit de nomenament com a personal laboral temporal, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic, amb un màxim de tres intents, i per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona a la qual correspongui i li comunicarà el lloc de treball a cobrir i el termini en el qual cal que s'hi incorpori, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a comptar des de la comunicació.
Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament.
Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, si no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, serà exclosa de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista.
Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita seran excloses de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies que s'exposen a continuació i que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
- Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
- Trobant-se prestant serveis en una altra Administració Pública
- Patir malaltia o incapacitat temporal
- Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit a la Unitat de Recursos Humans la finalització de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determinarà l'exclusió de la borsa.
Quan la persona, seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa, cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.
Aquesta borsa tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
D'acord a l'apartat 10 de l'article 3 del Decret 30/2009, de 22 de maig de 2016, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal laboral temporal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es podran constituir borsins temporals i fins a la constitució definitiva de la borsa de treball, d'entre les persones que hagin superat almenys una prova del procediment selectiu.
Novena. NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ
Una vegada conclòs el procediment selectiu, es farà el nomenament oportú. La persona nomenada haurà de prendre possessió de la plaça en el termini de 30 dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de la publicació al BOIB de l'anunci del Decret de nomenament com a personal laboral fix-discontinu. Si no pren possessió dins el termini indicat, sense causa justificada, no podrà accedir a la condició de personal laboral fix-discontinu d'aquest Ajuntament.
Dins el termini indicat en el paràgraf anterior, la persona aspirant que superi aquest procés de selecció ha de presentar:
Desena. PUBLICITAT
L'anunci de convocatòria d'aquest procediment selectiu es publicarà al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), les presents bases es publicaran, íntegrament, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Després de la publicació de la convocatòria i de les presents bases al BOIB, els successius anuncis relatius a procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx i podran publicar-se en la web de la Corporació.
Onzena. PROTECCIÓ DE DADES
D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les dades contingudes en la sol·licitud d'admissió i documentació que s'acompanyi a la mateixa o la generada a resultes de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del que és responsable l'Ajuntament d'Andratx, la finalitat del qual és dur a terme els processos de selecció de personal de la Corporació.
Les dades personals necessàries podran ser utilitzades per dur a terme les publicacions pròpies del procés de selecció.
Les persones aspirants poden exercir en tot moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a la Secretaria de l'Ajuntament.
Dotzena. IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.
ANNEX I
Temari general:
Tema 1. Constitució espanyola 1978. Estructura i contingut. Principis generals.
Tema 2. Drets i deures fonamentals i llibertats públiques individuals i col·lectives.
Tema 3. El municipi. Els seus elements.
Tema 4. L'organització de l'Estat en la Constitució: organització institucional o política i organització territorial.
Tema 5. El Govern i l'Administració. Principis d'actuació de l'Administració Pública. Les Comunitats Autònomes. L'Administració Local.
Tema 6. El règim local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica. Relacions entre els ens territorial.
Tema 7. Organització municipal. Alcalde, Ple i Junta de Govern Local.
Tema 8. Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies i delegades. Els serveis mínims obligatoris. La reserva de serveis.
Tema 9. Classes de personal al servei de les Entitats Locals.
Tema 10. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
Tema 11. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Àmbit d'aplicació. Normativa bàsica en prevenció de riscos laborals.
Tema 12. La llei 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: objecte i àmbit de la llei. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears, mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.
Temari Específic:
Tema 1. Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació: Principis i finalitats d'educació
Tema 2. Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació: Els ensenyaments i la seva ordenació
Tema 3. Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació: L'aprenentatge al llarg de la vida. Objectius, principis i organització de l'educació de les persones adultes.
Tema 4. Llei 1/2022, 8 de març, d'Educació de les Illes Balears. Les ensenyances d'idiomes. La educació de persones adultes.
Tema 5. L'educació d'adults en el context del sistema educatiu de les Illes Balears. Anàlisi de la situació. Especial referència a l'Aula Andratx.
Tema 6. Documents de gestió d'un centre de formació d'adults: Projecte Educatiu de Centre (PEC) i Projecte Curricular de Centre (PCC).
Tema 7. Planificació anual de la ensenyança per l'aprenentatge. Programació i unitats didàctiques.
Tema 8. Avaluació de l'alumne i de la pràctica docent. Memòries educatives, informe de resultats i propostes de millora.
Tema 9. Estratègia de motivació en adults. Claus per motivar en l'aula. Organització motivacional de la ensenyança.
Tema 10. La ensenyança en els adults: Les diverses estratègies d'aprenentatge. Necessitats, interessos i expectatives. Estratègies metodològiques en la ensenyança amb persones adultes.
Tema 11. Activitats associades a la formació: Tipus, motivació, planificació. Desenvolupament i avaluació.
Tema 12. Treballs en grups d'aprenentatge: Estratègies de motivació. Lideratge i rolls. Resolució de conflictes. La pràctica de grup en la ensenyança. Programació de les activitats col·lectives.
Tema 13. La importància del treball en equips docents com estratègia d'organització interna: Col·laboració, recursos i beneficis.
Tema 14. Metodologia per la ensenyança de persones adultes. Recursos tècnics i sistemes didàctics actuals. Desenvolupament de la creativitat.
Tema 15. Estimulació cognitiva: Objectius i continguts. Intel·ligència emocional i envelliment. Intel·ligència emocional i capacitat cognitiva en persones majors. Estimulació cognitiva i noves tecnologies.
Tema 16. Relació entre qualitat de vida, intel·ligència emocional, satisfacció vital, atenció i memòria quotidiana.
Tema 17. Decret 29/2015, de 8 de maig, pel qual es regulen l'organització, el funcionament i els currículums dels ensenyaments inicials de la formació bàsica per a les persones adules a les Illes Balears.
Tema 18. Llenguatge i funció executiva. Definició de llenguatge segons la RAE. Llenguatge i comunicació. Competència lingüística i competència comunicativa. Teories lingüístiques actuals. Llenguatge i pensament. Llenguatge verbal i no verbal. Relacions.
Tema 19. Lectoescriptura: Definició. El procés lectoescriptor. La lectura: Definició. Processos de la lectura: Descripció, avaluació e intervenció en cada un d'ells. La lectura: Definició. Planificació del missatge: Descripció, avaluació e intervenció. Processos de la lectura: Descripció avaluació i intervenció en cada un d'ells.
Tema 20. Taller de percepció. Definició de percepció. Característiques i components de la percepció. Tipus de percepció. El procés de la percepció: Selecció, organització i interpretació. Activitats per treballar la percepció en adults majors.
Tema 21. El text narratiu. Estructures i característiques.
Tema 22. El text descriptiu. Estructures i característiques.
Tema 23. El text expositiu. Estructures i característiques.
Tema 24. El text dialògic. Estructures i característiques.
Tema 25. El text argumentatiu. Estructures i característiques.
Tema 26. La comprensió i expressió de texts orals. Bases lingüístiques, psicològiques i pedagògiques.
Tema 27. El discurs literari com a producte lingüístic, estètic i social. Els recursos expressius de la literatura. Estilística i retòrica.
Tema 28. Anàlisis i crítica literària. Mètodes, instruments i tècniques.
Tema 29. Didàctica de la literatura. La educació literària.
Tema 30. El gènere literari. Teoria dels gèneres.
Tema 31. El sintagma nominal. El sintagma verbal, Relacions sintàctiques: subjecte i predicat. La oració: constituents, estructura i modalitats
Tema 32. Regles generals de la accentuació.
Tema 33. Els elements que intervenen en la comunicació i les funcions de la llengua.
Tema 34. Variables a tenir en compte en l'organització de la classe de llengua anglesa: agrupació de l'alumnat, distribució de l'espai i temps, selecció de metodologies, paper del professor.
Tema 35. Vocabulari i gramàtica: estratègies i tècniques per al seu ensenyament en l'aprenentatge d'anglès com a segona llengua.
Tema 36. Anàlisi i reflexió sobre la llengua: English (I). Enfocar unitat didàctica sobre “verbal tenses”: present simple and continus.
Tema 37. Anàlisi i reflexió sobre la llengua: English (II). Enfocar unitat didàctica sobre “verbal tenses”: past simple and past perfect.
Tema 38. Anàlisi i reflexió sobre la llengua: English (III). Enfocar unitat didàctica sobre “verbal tibis”: future and future perfect.
Tema 39. Anàlisi i reflexió sobre la llengua: English (IV). Enfocar unitat didàctica sobre relacions de causa, conseqüència i finalitat.
Tema 40. Anàlisi i reflexió sobre la llengua: English (V). Enfocar unitat didàctica sobre expressió de dubte, condició, hipòtesi i contrast.
Tema 41. Anàlisi i reflexió sobre la llengua: English (VI). Enfocar unitat didàctica sobre la veu passiva. Formes i funcioni
Tema 42. Geografia i història 1. Competències específiques: Decret de geografia i història del BOIB 101 del 2 d'agost del 2022.
Tema 43. Geografia i història 2. Saber bàsic de l'àrea d'igualtat. Situacions discriminatòries de les nenes i dones en el mon, rols de gènere i la seva manifestació en tots els àmbits de la societat i la cultura: Decret de geografia i història del BOIB 101 del 2 d'agost del 2022.
Tema 44. Geografia i història 3. La transformació humana del territori i la distribució desigual dels recursos i del treball. Evolució dels sistemes econòmics, dels cicles demogràfics, les maneres de vida i els models d'organització social: Decret de geografia i història del BOIB 101 del 2 d'agost del 2022.
Tema 45. Geografia i història 4. Els criteris d'avaluació. La competència específica: Decret de geografia i història del BOIB 101 del 2 d'agost del 2022.
Tema 46. Geografia i història 5. El criteri de compromís cívico local i global l'apartat de la dignitat humana i drets universals. Declaració universal dels drets humans: Decret de geografia i història del BOIB 101 del 2 d'agost del 2022.
Tema 47. Filosofia 1. La competència específica: BOIB núm. 101 de 2 d'agost de 2022.
Tema 48. Filosofia 2. L'exercici del diàleg filosofia de manera rigorosa, crítica, tolerant i empàtica interioritzant les pautes ètiques i formals a que es refereix: BOIB núm. 101 de 2 d'agost de 2022.»
Contra aquest acord que esgota la via administrativa es pot interposar alternativament recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a contar des del següent al de la publicació del present anunci, davant la batllia d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós- administratiu, davant el jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a contar des del dia següent al de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.
Tot això sense perjudici que pugui interposar se, qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.
(Signat electrònicament: 13 de novembre de 2024
La batlessa-presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)