Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CONSELL

Núm. 755513
Convocatòria i bases per constituir una borsa de treball de personal laboral temporal per a la cobertura de la plaça de mestre/a d'educació infantil, mitjançant el sistema de concurs de mèrits, de l'Ajuntament de Consell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local en sessió ordinària de data 12 de novembre de 2024 ha aprovat les bases per per constituir una borsa de treball de personal laboral temporal per a la cobertura de la plaça de mestre/a d'educació infantil, mitjançant el sistema de concurs de mèrits, de l'Ajuntament de consell

BASES PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL PER A LA COBERTURA DE LA PLAÇA DE MESTRE/A D'EDUCACIÓ INFANTIL, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS DE MÈRITS, DE L'AJUNTAMENT DE CONSELL

PRIMERA. OBJECTE

L'objecte d'aquestes bases és regular el procés de creació d'una borsa de mestres d'educació infantil, per a contractacions futures, amb destinació la escola municipal “Els llapis” de l'Ajuntament de Consell a l'efecte de qualsevol supòsit de nomenament com a personal laboral temporal previst en la legislació vigent i per la qual cosa les persones que superin aquesta convocatòria passaran a formar part d'una borsa de disponibilitat per l'ordre de puntuació.

SEGONA. NORMATIVA APLICABLE

És aplicable en aquesta convocatòria el Reial Decret Legislatiu 5/2015, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 3/2007, de 27 de març, de Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, del 30 d'octubre, la Llei 7/1985, del 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, la Llei 20/2006, del 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Aquesta convocatòria servirà per a crear una borsa de treball de personal mestre/a d'educació infantil a l'efecte de qualsevol supòsit de nomenament com a personal laboral temporal, d'acord amb l'article 11 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic en relació amb l'article 15 del Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors així com l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de les Illes Balears,

TERCERA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per ser admeses en aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, o la d'un país membre de la Unió Europea, o la de qualsevol d'aquells estats en els quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per aquella i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, i en els termes que preveu l'art. 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Les persones aspirants de nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar, mitjançant declaració responsable o un altre mitjà admès en dret, tenir un coneixement adequat de l'idioma espanyol, i se'ls podrà exigir, si escau, la superació de proves amb aquesta finalitat.

b) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional.

c) Tenir complerts divuit anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver estat separades del servei de qualsevol de les administracions públiques de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitades per a l'exercici de funcions públiques. Igualment, no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que en el seu estat impedesqui l'accés a la funció pública, si es tracta de persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) d'aquesta base.

e) Estar en possessió del títol universitari de mestre/a amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau d'educació infantil, o títol equivalent, segons s'estableix a l'article 12.4 del Decret 23/2020 de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil. En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a l'exigit s'haurà d'al·legar la norma que n'estableixi l'equivalència, o si no, l'haurà d'acompanyar amb certificat expedit per l'òrgan competent que n'acrediti l'esmentada equivalència. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana al nivell B2, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.

g) Estar en possessió del certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament al primer cicle d'educació infantil (CCI), de conformitat amb el Decret Llei 05/2013, de 6 de setembre i l'article 4 de l'ordre de la Consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 14 d'abril de 2014 per al qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari i s'estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC).

h) Abonar una taxa de 25 euros pels drets de participació en el procés selectiu dins el termini de presentació de sol·licituds, sense que es pugui abonar en cap altre moment. Aquest pagament es farà efectiu mitjançant transferència o ingrés a un dels següents números de compte i s'indicarà al concepte: nom, llinatges i “BORSA MESTRE/A EI”.

  • BANC SANTANDER - ES28 0049 3187 1110 1004 2120
  • LA CAIXA - ES28 2100 0273 8602 0000 1156

i) Acreditar la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant un certificat d'Antecedents Penals i per Delictes de Naturalesa Sexual, expedit pel Ministeri de Justícia.

Tots els requisits anteriors hauran de posseir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant tot el procés de selecció, fins al moment del nomenament.

QUARTA. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la pàgina web de l'Ajuntament de Consell.

Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu es presentaran, dins el termini de deu (10) dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB, al Registre General de l'Ajuntament de Consell, per seu electrònica (https://consell.sedelectronica.es) a través del tràmit «Aportació de Documents» o presencialment (de dilluns a divendres de 9h a 14h, i els dimarts de 16h a 20h), o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Els successius decrets i anuncis, així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procés selectiu, es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de Consell.

Amb la sol·licitud, cal aportar la documentació que s'indica a continuació:

a) Còpia del document nacional d'identitat o, si no són espanyoles, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

b) Declaració responsable (Annex I) que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

c) Justificant d'abonament de la taxa de 25 euros de drets de participació.

d) Coneixements de la llengua catalana: còpia del certificat acreditatiu de posseir del nivell B2 de català (o del nivell superior a l'exigit).

e) Coneixements de la llengua catalana per a l'ensenyament: còpia del certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament al primer cicle d'educació infantil (CCI).

f) Acreditació de la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant un certificat d'Antecedents Penals i per Delictes de Naturalesa Sexual, expedit pel Ministeri de Justícia.

g) Còpia de la documentació acreditativa d'estar en possessió de la titulació acadèmica exigida o equivalent.

h) Còpia dels documents acreditatius dels mèrits que s'al·leguin per la seva valoració en la fase concurs. El tribunal qualificador no podrà tenir en compte altres mèrits que els que es presentin i justifiquin en aquest tràmit, acreditats fins a l'últim dia de presentació de sol·licituds per participar del procés selectiu.

i) Relació de mèrits (Annex II) de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats.

La falsedat en les dades que es facin constar a la sol·licitud o a la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment, la Llei Orgànica de Protecció de Dades.

CINQUENA. COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR

La designació del Tribunal de selecció es durà a terme de conformitat amb el que disposa l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'article 11 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i de promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, l'article 60 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per RDL 5/2015, de 30 d'octubre i el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El tribunal estarà constituït per personal funcionari de carrera o personal laboral fix, de categoria igual o superior, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada.

Del Tribunal qualificador no en pot formar part el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral interí, ni el personal eventual, i té la composició següent:

  • President/a: un/a funcionari/ària de carrera o personal laboral fix de l'Ajuntament, o un/a funcionari/ària d'administració local amb habilitació de caràcter nacional que presti els seus serveis a l'Ajuntament.
  • Vocals: tres membres del personal funcionari de carrera o personal laboral fix, de categoria igual o superior, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada.
  • Secretari/ària: un/a funcionari/ària de carrera o personal laboral fix de l'Ajuntament, de categoria igual o superior, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada.

Els membres del Tribunal qualificador s'han d'abstenir d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, de Règim Jurídic del Sector Públic. De la mateixa manera, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal qualificador quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat anterior.

El president/a convocarà els membres titulars per constituir el tribunal qualificador. La constitució i l'actuació del Tribunal s'ajustaran al que preveu la Llei 40/2015, del Règim Jurídic del Sector Públic. Els acords s'adoptaran per majoria d'assistents i el vot del president o la presidenta dirimirà els empats.

El Tribunal qualificador pot comptar amb personal assessor especialista per a les consultes necessàries. Aquest personal assessor es limitarà a prestar l'assistència que se'ls sol·liciti i tendrà veu, però no vot.

Correspon al Tribunal qualificador resoldre totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquestes bases i tot el que correspongui en els casos no previstos.

La indemnització per assistència al tribunal qualificador es regeix per la normativa estatal vigent. Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat amb la categoria de primera.

Quan, en absència del president o la presidenta titular del Tribunal, tampoc sigui possible la presència de la persona designada com a suplent, assumirà la presidència el vocal que resulti en atenció als criteris de major jerarquia, antiguitat o edat, aplicats per aquest ordre.

SISENA. ADMISSIÓ DE PERSONES ASPIRANTS

Pel fet de presentar les instàncies per sol·licitar prendre part al concurs, les persones aspirants es sotmeten expressament a les seves bases reguladores, que constitueixen la norma d'aquest procés selectiu, sense perjudici de les responsabilitats en què poguessin incórrer si s'apreciàs inexactitud fraudulenta a la declaració que formulin.

Resultaran admeses les persones aspirants que acreditin reunir els requisits exigits, segons el que exposa la base segona.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà resolució declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa o les causes que han motivat l'exclusió, i concedint un termini d'esmena a les persones excloses de tres (3) dies hàbils, amb indicació que, si no fan l'esmena, s'entendrà que han desistit de la sol·licitud i seran definitivament excloses. Així mateix, aquesta resolució indicarà la composició del tribunal qualificador.

Les instàncies per esmenar el defecte que hagi motivat l'exclusió provisional s'han de presentar al registre general de l'Ajuntament de Consell, per seu electrònica (https://consell.sedelectronica.es) a través del tràmit «Aportació de Documents» o presencialment (de dilluns a divendres de 9h a 14h, i els dimarts de 16h a 20h), o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. No serà vàlida la presentació via correu electrònic.

Finalitzat aquest termini, mitjançant Resolució de la Batlia, s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, i es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament.

SETENA. CONCURS DE MÈRITS

La puntuació màxima dels mèrits és de 30 punts repartits d'acord amb el següent barem.

1. Experiència professional. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 15 punts.

a) Serveis prestats a l'administració pública com a mestre/a d'educació infantil o en una categoria equivalent o superior realitzant funcions anàlogues a la plaça que es convoca: 0,30 punts per mes complet (30 dies a jornada completa) i, en cas de períodes inferiors a un mes, estimant-ne la part proporcional sobre 30 dies.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant un certificat de serveis prestats expedit per l'entitat corresponent amb la indicació de la categoria professional i les tasques desenvolupades en cas de no ser una plaça o lloc de treball específic de mestre/a d'educació infantil; i les dates d'alta i baixa de la mateixa. Per tant, quan no es tracti d'experiència com a mestre/a d'educació infantil, únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça que es convoca. Juntament amb el certificat s'haurà d'aportar també un Informe de Vida Laboral actualitzat expedit per la TGSS.

No es valoraran els serveis prestats a l'administració pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes del sector públic. Tampoc no es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança, de conformitat amb el que estableix l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) Serveis prestats al sector privat (inclosos els centres privats concertats) com a mestre/a d'educació infantil o en una categoria equivalent o superior realitzant funcions anàlogues a la plaça que es convoca: 0,10 punts per mes complet (30 dies a jornada completa) i, en cas de períodes inferiors a un mes, estimant-ne la part proporcional sobre 30 dies.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant un contracte laboral i/o certificat d'empresa amb la indicació de la categoria professional i les tasques desenvolupades en cas de no ser una plaça o lloc de treball específic de mestre/a d'educació infantil; i les dates d'alta i baixa. Per tant, quan no es tracti d'experiència com a mestre/a d'educació infantil, únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça que es convoca. En el cas de l'exercici de la professió per compta pròpia, el mèrit s'ha d'acreditar mitjançant el certificat d'alta i baixa de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), amb indicació de la classificació de l'activitat i del temps que ha estat exercint. Juntament amb el contracte i/o certificat d'empresa, o el certificat IAE, s'haurà d'aportar també un Informe de Vida Laboral actualitzat expedit per la TGSS. En cap cas, no es valorarà aquest apartat, si la documentació presentada no reflecteix el lloc ocupat ni les seves funcions.

2. Formació. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 12,5 punts.

La valoració d'aquest apartat es durà a terme d'acord amb el barem següent:

a) Titulacions acadèmiques diferents a l'exigida i relacionades amb l'àmbit d'intervenció del lloc de treball. Es valorarà amb un màxim de 7,5 punts:

  • Per cada doctorat: 4,5 punts.
  • Per cada màster oficial: 3 punts.
  • Per cada titulació acadèmica oficial de grau, diplomatura, llicenciatura, segon cicle universitari o equivalent: 2,5 punts.
  • Per cada títol de màster propi: 2 punts.
  • Per cada títol propi de diploma de postgrau, diploma d'especialització, diploma d'expert universitari o cursos universitaris propis: 1 punt.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar documentalment mitjançant fotocòpia de l'anvers i el revers del corresponent títol.

b) Formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la categoria convocada. Es valoraran cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per universitats, escoles oficials de formació, escoles municipals de formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració del Estat, autonòmica o local, organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Administracions Locals (COSITAL) i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits o hores d'assistència i d'aprofitament per a una mateixa formació no són acumulatius. Es valorarà amb un màxim de 5 punts:

  • Cursos, jornades, congressos o seminaris impartits: 0,0050 punts per hora.
  • Quan els certificats acreditin aprofitament: 0,0030 punts per hora.
  • Quan els certificats acreditin assistència: 0,0015 punts per hora.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar documentalment mitjançant fotocòpia o original si és digital de les certificacions, diplomes o documents oficials emesos per les administracions o els organismes competents, i hauran d'incloure les hores de duració o els crèdits dels cursos.

Els certificats, diplomes o documents oficials que no expressin hores sinó crèdits es valoraran en cas de crèdits ECTS a raó de 25 hores per crèdit, i en cas de crèdits anteriors al Pla Bolonya, a raó de 10 hores per crèdit.

Si el certificat, diploma o document oficial no determina explícitament que la formació s'ha realitzat amb aprofitament, es valorarà com a assistència.

3. Coneixements de català. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2,5 punts.

Es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. Només es computarà el nivell més alt acreditat. El certificat LA es pot acumular amb el C1 i el C2. La puntuació en cada cas serà:

  • Certificat C1 o equivalent: 1 punts.
  • Certificat C2 o equivalent: 2 punts.
  • Certificat LA o equivalent: 0,5 punts.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant certificat expedit pel Govern de les Illes Balears, o bé del títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de data 8 de març de 2018, expedit per les institucions públiques oficials corresponents.

VUITENA. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA

Una vegada baremats el mèrits, l'Ajuntament de Consell publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament (https://www.ajconsell.net/) les puntuacions provisionals obtingudes. D'entre les persones aspirants es conformarà una relació per ordre de puntuació.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació de les puntuacions provisionals per presentar reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió dels seus mèrits davant el tribunal. Una vegada que el Tribunal Qualificador hagi resolt les al·legacions presentades, es publicaran els resultats definitius i amb l'ordre de classificació definitiu en funció de la puntuació obtinguda.

En cas de situacions d'empat en la puntuació total, aquestes s'han de resoldre atenent de forma successiva l'aplicació dels següents criteris:

1. Major puntuació obtinguda de l'apartat experiència professional.

2. Ser persona major de 45 anys.

3. Sorteig.

El tribunal qualificador elevarà a la Batlia la relació final de persones aspirants, per ordre de classificació, a fi de constituir la borsa de treball. La resolució de constitució de la borsa es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, indicant les persones que la integren, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

NOVENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a partir de la data de l'acord de constitució de la relació definitiva de la borsa de treball. En cas que en el període de tres anys no s'hagi constituït una nova borsa de mestre/a d'educació infantil de l'Ajuntament de Consell, la present quedarà automàticament prorrogada.

Quan es produeixi la necessitat de personal, les persones aspirants seran requerides segons l'ordre que ocupin a la llista, mitjançant contacte telefònic o a través de correu electrònic amb un màxim de tres intents. A través de diligencia quedarà constància a l'expedient que la persona que forma part de la borsa ha rebut la comunicació o dels requeriments efectuats.

A aquesta persona se li comunicarà el lloc i el termini en el que sigui precís que es presenti. Si no manifesta la seva conformitat amb el nomenament o contractació en el termini d'un dia (1) hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entendrà que renúncia.

La persona que ocupi el lloc de feina haurà de superar un període de pràctiques de tres mesos, a comptar des del dia del seu nomenament.

Les persones que renunciïn de forma expressa o tàcita passaran a l'últim lloc de la borsa de treball, excepte en el cas de la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, les quals han de justificar-se documentalment dins del termini de tres (3) dies hàbils:

  • Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en que sigui procedent la concessió de l'excedència pel cuidat de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
  • Trobar-se en servei actiu en un lloc de treball de qualsevol administració pública.
  • Malaltia o incapacitat temporal.
  • Estar exercint funcions sindicals.

Les persones que, malgrat haver renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes anteriorment conservaran la posició obtinguda a la borsa. No obstant això, quedaran en la situació de no disponible, i no rebran cap oferta més mentre es mantingui la circumstància al·legada. Així mateix, hauran de comunicar per escrit la finalització de la circumstància al·legada en un termini màxim de deu (10) dies hàbils per poder passar a disponible i poder ocupar el lloc ofert en cas de ser seleccionats. L'incompliment d'aquesta comunicació comportarà l'exclusió de la borsa.

Quan es produeixi el cessament de la persona seleccionada en el seu lloc de treball, es reincorporarà a la borsa de treball ocupant el mateix ordre de prelació.

L'incompliment del deure d'incorporar-se al lloc de treball prèviament acceptat o una vegada ocupat, la posterior renúncia voluntària, suposarà l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produïssin per causa de força major.

DESENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

Aquelles persones aspirants a les quals es truqui, i que donin el vist i plau al seu nomenament, hauran d'exhibir en el termini establert a partir de la crida, si no ho han presentat abans, els documents següents:

a) Original del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si és el cas.

b) Original de la titulació o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, o el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sens perjudici de la posterior presentació del títol.

A més de l'anterior, hauran de presentar en el termini establert, si no els han presentat abans, els documents següents:

a) Certificat mèdic, en model oficial, en la que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions..

b) Declaració jurada de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitades per a l'exercici de funcions públiques. Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb allò establert a la lletra a) de la base 3, hauran d'acreditar igualment no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública.

c) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, amb indicació, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social públic i obligatori.

d) Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

Si la persona interessada manifesta que no pot subscriure la referida declaració perquè desenvolupa alguna activitat pública o percep alguna de les pensions indicades anteriorment, se li indicarà que, d'acord amb la normativa sobre incompatibilitats, exercirà l'opció que desitgi o, si les activitats públiques són susceptibles de compatibilitat, ha de sol·licitar la corresponent autorització.

Si la persona aspirant proposada realitza alguna activitat privada, per a l'exercici de la qual, es requereixi el reconeixement de la compatibilitat, l'haurà d'obtenir o cessar en la realització de l'activitat privada abans de començar l'exercici de les seves funcions públiques.

En els supòsits en què es sol·liciti la compatibilitat per a l'exercici d'una activitat pública o privada, el termini per a la presa de possessió es prorrogarà fins que es dicti la resolució corresponent.

2. Si dins el termini indicat, i excepte casos de força major, les persones aspirants proposades no presenten la documentació o no compleixen els requisits exigits, no podran ser nomenades i quedaran anul·lades totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la instància en què sol·licitaven prendre part en el procés selectiu.

ONZENA. IMPUGNACIÓ I MODIFICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

La convocatòria, les seves bases i els actes administratius que se'n derivin i també els que es derivin de l'actuació del tribunal, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establertes per la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria o les bases, un cop publicades, només podran ser modificades amb subjecció estricta a les normes de la mencionada Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Consell, en data de la signatura electrònica (14 de novembre de 2024)

El batle Andreu Isern Pol

 

ANNEX I DECLARACIÓ RESPONSABLE

Nom i llinatges:                                                   DNI/ NIE:

Adreça:                                                                Telèfon:

Població i CP:                                                     Correu electrònic:

EXPÒS:

  1. Que he tingut coneixement del procés de creació d'una borsa de mestres d'educació infantil, per a contractacions futures, amb destinació la escola municipal “Els llapis” de l'Ajuntament de Consell.
  2. Que reunesc tots i cada una de les condicions i/o requisits que s'exigeixen a la base segona de la convocatòria.
  3. Que, juntament amb la present sol·licitud, adjunt la següent documentació:

a) Còpia del document nacional d'identitat.

b) Declaració responsable (Annex I)

c) Justificant d'abonament de la taxa de participació de 25 euros.

d) Còpia del certificat acreditatiu de posseir del nivell B2 de català (o del nivell superior a l'exigit).

e) Còpia del certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament al primer cicle d'educació infantil (CCI).

f) Acreditació de la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant un certificat d'Antecedents Penals i per Delictes de Naturalesa Sexual, expedit pel Ministeri de Justícia.

g) Còpia de la documentació acreditativa d'estar en possessió de la titulació acadèmica exigida o equivalent.

h) Relació de mèrits (Annex II) i el mèrits al·legats.

Per tot això,

SOL·LICIT:

Ser admès/a al corresponent procés selectiu per a la creació d'una borsa de mestre/a d'educació infantil de l'Ajuntament de Consell.

(Lloc i data)

 

(Signatura)

 

A l'atenció del Batle de l'Ajuntament de Consell

 

ANNEX II RELACIÓ DE MÈRITS

Nom i llinatges:                                                 DNI/ NIE:

Adreça:                                                              Telèfon:

Població i CP:                                                    Correu electrònic:

 EXPÒS:

  • Que he tingut coneixement del procés de creació d'una borsa de mestres d'educació infantil, per a contractacions futures, amb destinació la escola municipal “Els llapis” de l'Ajuntament de Consell
  • Que, a efectes de que siguin valorats el meus mèrits, al·lego i aporto la documentació acreditativa dels següents mèrits:

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FORMACIÓ

HORES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CATALÀ

 

 

 

 

3. Que sóc responsable de la veracitat dels documents i informació que present. Per tot l'exposat

SOL·LICIT:

La valoració dels mèrits acreditats segons allò disposat a les bases que regeixen aquest procés selectiu.

 

(Lloc i data)

 

(Signatura)