Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 755400
Informació pública de l’aprovació inicial de la modificació de la xarxa viària per canvi de titularitat en virtut de mutació demanial intersubjectiva entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu a Sant Carles de Peralta
Es fa públic que al Ple ordinari del Consell Insular d'Eivissa, de dia 30 d'octubre de 2024, s'ha adoptat el següent acord:
“L'article 5.1 de la Llei 5/1990, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB, núm.77, de 26/06/1990) [en endavant LCIB] determina que les carreteres de les Illes Balears s'integren dins de les següents xarxes: - xarxa primària: per on discorren els trànsits d'interès general de la Comunitat... - xarxa secundària: aquelles carreteres que serveixen de comunicació intercomarcal a cada illa, o compleixen una funció que supera l'àmbit municipal distribuint el tràfic per tot l'àmbit insular. - xarxa local i rural: carreteres la funció de les quals es limita a donar solució al transport viari preferentment en l'àmbit propi del terme municipal.
El segon i tercer paràgrafs d'aquest mateix article 5, [modificat per la Llei 16/2001, de 14 de desembre, d'atribució de competències als Consells Insulars en matèria de carreteres i camins, disposició addicional sisena (BOIB, núm.153, de 22/12/2001] afegeixen que la titularitat, (i l'administració i gestió) de les xarxes primària i secundària correspon als Consells Insulars, mentre que la titularitat, l'administració i la gestió de la xarxa local i rural correspon a l'Ajuntament respectiu.
Així mateix, l'article 7 de la citada LCIB disposa que:
«1. El Pla Sectorial de Carreteres definirà les xarxes primària i secundària, les previsions de construcció de noves carreteres i millora de les existents, així com les determinacions bàsiques de les xarxes locals i rurals.
1.1. Les determinacions contingudes en el Pla Director Sectorial de Carreteres, així com els estudis definits als articles 9 i següents, seran incorporades als Plans d'Ordenació Urbana, Plans Parcials i d'altres instruments d'ordenació urbanística municipals.
2. La modificació de les xarxes pot produir-se de la manera següent:
2.1. Per canvi de titularitat de les carreteres existents, en virtut de transferències o acord mutu entre les Administracions públiques interessades.
2.2. Per la integració de carreteres de nova construcció.
2.3. Per la desafecció de trams de carreteres.».
Per la seua banda, l'article 8 de la normativa del Pla Director Sectorial de Carreteres d'Eivissa (en endavant PDSCE), aprovat definitivament per acord del Ple del Consell Insular, en data 29/04/2016,(BOIB núm. 69, de 02/06/2016), disposa literalment que: «Canvis de titularitat en la xarxa i realització d'obres sobre trams la titularitat dels quals no correspongui al Consell Insular d'Eivissa.
Els canvis de titularitat en la xarxa de carreteres, derivats de la nova jerarquització viària, s'efectuaran mitjançant acords puntuals, relatius a trams concrets, entre els Organismes afectats.
El Consell Insular d'Eivissa podrà acordar amb les corporacions municipals convenis de cessió de trams de vies que han perdut la seva funció de comunicació preferent interurbana.../...».
Mitjançant ofici, amb RGE núm. 2023023467, de data 16/08/2023, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu va remetre a aquest Consell Insular un certificat de l'acord adoptat, per majoria absoluta, pel Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària de data 27/07/2023, en virtut del qual se sol·licita a aquest Consell Insular la permuta del tram de la carretera EI-200 que travessa el nucli urbà de Sant Carles, de titularitat insular, per la Ronda de circumval·lació, variant, de Sant Carles que ara és de titularitat municipal.
En data 06/06/2024, el conseller executiu que subscriu va dictar una Provisió en la qual es disposava que s'iniciassin les actuacions administratives que resultassin escaients per arribar a formalitzar el traspàs de la titularitat dels esmentats trams de carretera.
En data 17/09/2024, s'ha emès el corresponent informe jurídic favorable relatiu al procediment a seguir per a la cessió dels trams de la xarxa viària de referència.
En data 24/09/2024, s'ha emès informe tècnic favorable des del Servei d'Infraestructures Viàries en relació a l'esmentat traspàs de titularitat.
Així mateix, en el citat informe tècnic, s'incorporen els següents plànols:
Vist l'informe proposta del cap de Servei d'Infraestructures Viàries de data 10/10/2024 que consta a l'expedient.
Sobre la base de tot l'anterior, el conseller executiu que subscriu, a l'empara d'allò previst a l'article 33. 2, lletra f de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars i a l'article 72, lletra d, del Reglament orgànic d'aquest Consell Insular (BOIB núm.136, de data 18/09/2010, rectificació d'errors en el BOIB núm. 148, de 14/10/2010, i modificació en el BOIB núm. 48, de data 16/04/2016) proposa al Ple de la Corporació (òrgan competent en virtut de l'article 33.2. lletra g, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i de l'article 17.1, lletra t, de la citada Llei 4/2022 l'adopció de la següent
PROPOSTA
PRIMER. Aprovar inicialment la modificació puntual de la xarxa viària per canvi de titularitat en virtut de mutació demanial intersubjectiva (emparada pel PDSC) en el sentit següent:
A. Passa a integrar-se en la xarxa viària de titularitat de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu el tram de la carretera EI-200 que travessa el nucli urbà de Sant Carles de Peralta, entre el PK 12+670 i el PK 13+030. La valoració del cost de la infraestructura que es transfereix és de 249.445 euros.
B. Passa a integrar-se en la xarxa viària de titularitat del Consell Insular d'Eivissa la Ronda de circumval·lació, variant, del nucli de Sant Carles de Peralta i les obres de les interseccions d'aquesta amb la EI-200 (pel que fa a la part addicional a la que ja és de titularitat del Consell Insular d'Eivissa). La valoració del cost de la qual és de 1.832.276 euros.
Es considera que les diferents infraestructures no han perdut valor degut a les diverses operacions de manteniment realitzades.
Tot l'anterior, de conformitat amb el plànol de situació i emplaçament, que s'adjunta a l'informe tècnic que consta en l'expedient present, amb CSV 15246002675557247161, i que assenyala els trams concrets de les vies que són objecte de canvi de titularitat.
SEGON.- Sotmetre l'expedient a informació pública durant el termini d'un mes, mitjançant anunci publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis del portal web i al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica d'aquest Consell Insular, per tal que els interessats formulin al·legacions o suggeriments, tot conformement amb l'article 8 del Reglament de béns de les entitats locals aprovat pel Reial decret 1372/1986, de 13 de juny.”
L'expedient romandrà en exposició pública al Servei d'Infraestructures Viàries del Departament de Territori, Ordenació Turística, Mobilitat, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme d'aquest Consell Insular (Av. d'Espanya, núm. 49, ciutat d'Eivissa) per un termini d'un mes, a comptar a partir del dia següent al de la publicació al BOIB de l'anunci present; tot això de conformitat amb l'article 8 del Reglament de béns de les entitats locals aprovat pel Reial decret 1372/1986, de 13 de juny.
Així mateix, el present anunci d'informació pública es publicarà al tauler d'anuncis del portal web i al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica d'aquest Consell Insular, www.conselldeivissa.es.
Eivissa, 13 de novembre de 2024
El cap del Servei d'Infraestructures Viàries Antonio Marí Noguera