Secció III. Altres disposicions i actes administratius
SINDICATURA DE COMPTES
Núm. 753413
Resolució del síndic major de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, de 14 de novembre de 2024, per la qual es publica el resultat de l’Informe 233/2024 del Compte general de l'Ajuntament de Palma corresponent a l'exercici 2021
Fets
1. Dia 21 de maig de 2024, el Consell de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears va acordar aprovar l'Informe 233/2024 del Compte general de l'Ajuntament de Palma corresponent a l'exercici 2021.
2. Dia 13 de novembre de 2024, el president del Parlament de les Illes Balears va comunicar que s'havia dut a terme el darrer tràmit parlamentari referent al dit Informe, que va tenir lloc amb la presentació i el debat d'aquest a la sessió de la Comissió d'Hisenda i Pressuposts de dia 5 de novembre de 2024.
Fonaments de dret
1. L'article 12.3 de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, regula els informes o les memòries de fiscalització i en disposa la tramesa al Parlament, als subjectes fiscalitzats i al Tribunal de Comptes, i també la seva publicació en el BOIB després del darrer tràmit parlamentari.
2. L'article 32.1 del Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes estableix que aquesta institució ha de publicar el resultat de la fiscalització en el BOIB, un cop rebuda la comunicació expressa que se n'ha dut a terme el darrer tràmit parlamentari.
Per tot això, i d'acord amb el que disposen l'esmentada Llei 4/2004 i el Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears,
Resolc
Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el resultat de la fiscalització de l'Informe 233/2024 del Compte general de l'Ajuntament de Palma corresponent a l'exercici 2021, que s'adjunta com a annex.
A la data de la signatura electrònica (14 de novembre de 2024)
El síndic major Joan Rosselló Villalonga
ANNEX
Edicte pel qual es fa públic el resultat de l'Informe 233/2024 del Compte general de l'Ajuntament de Palma corresponent a l'exercici 2021
L'Informe 233/2024 del Compte general de l'Ajuntament de Palma corresponent a l'exercici 2021, previst en el Programa d'actuacions de la Sindicatura per a l'any 2023 i 2024, és un informe de caràcter general i de periodicitat no necessàriament anual, l'àmbit subjectiu del qual abasta l'esmentat Ajuntament i les seves entitats dependents i vinculades.
L'abast del treball realitzat ha estat l'anàlisi del Compte general de l'Ajuntament de Palma i de la documentació complementària. A més, s'ha dut a terme una revisió del compliment de la legalitat, amb un nivell de seguretat limitada, de l'activitat de foment i de contractació de l'Ajuntament i de les seves entitats dependents en 2021. Als efectes d'aquest Informe, l'anàlisi de les subvencions i dels contractes és complementària a la revisió dels capítols II, IV i VI del pressupost de despeses que s'ha dut a terme en el marc de la fiscalització del Compte general de l'Ajuntament.
La Sindicatura de Comptes de les Illes Balears ha fiscalitzat el Compte de l'Administració general de l'Ajuntament de l'exercici 2021, que comprèn el balanç de situació, el compte del resultat econòmic patrimonial, l'estat de canvis en el patrimoni net, l'estat de fluxos d'efectiu, l'estat de la liquidació del pressupost i la memòria.
L'opinió de la Sindicatura és que, tret dels ajusts que es podrien considerar necessaris si s'haguessin pogut completar els procediments descrits en els 9 paràgrafs de limitacions de l'abast; tret de les excepcions descrites en els 4 paràgrafs d'excepcions amb efectes patrimonials, i tret dels incompliments de legalitat (14), el Compte de l'Administració de l'Ajuntament de Palma presenta, en general, la informació d'acord amb els principis comptables i la normativa legal aplicables.
Amb independència del que s'indica en els paràgrafs de l'opinió i de les conclusions respecte del compliment de la legalitat, cal ressaltar les altres incidències que es detallen al final de cada apartat de l'Informe, que els òrgans responsables han de tenir en compte i, si escau, corregir.
A més de les esmentades incidències, l'Informe conté un total de 56 recomanacions per millorar la gestió econòmica financera de l'entitat fiscalitzada: 3 en relació amb la rendició de comptes, 10 respecte del model de control intern adoptat per l'Ajuntament; 3 pel que fa a l'estabilitat pressupostària, la regla de despesa i la sostenibilitat financera, 16 pel que fa al balanç de situació, 3 en relació amb l'estat de canvis del patrimoni net, 5 respecte del compte del resultat econòmic patrimonial, 1 per l'estat de fluxos d'efectiu, 10 pel que fa a l'estat de liquidació del pressupost, 1 per la memòria i 4 pel que fa a les entitats dependents i vinculades.
Quant a la revisió de l'activitat subvencional i de contractació de l'Administració general de l'Ajuntament així com de les seves entitats dependents, s'han detectat 3 limitacions de l'abast (1 en matèria de subvencions i 2 en matèria de contractació) i 43 incidències significatives (17 relatives a subvencions i 26 a contractació). Excepte per les limitacions de l'abast i les incidències significatives descrites en l'Informe, la conclusió de l'SCIB és que l'activitat subvencional i de contractació de l'Ajuntament de Palma que ha revisat s'ha desenvolupat, en els aspectes més significatius, de conformitat amb la normativa legal aplicable.
L'Informe també conté un total de 26 recomanacions, de les quals 19 estan relacionades amb els procediments de contractació i 7 amb la gestió de les subvencions.
A l'Informe s'han adjuntat els annexos, que contenen un quadre relatiu al marc normatiu de referència i 14 fitxes individualitzades (1 corresponent al mateix Ajuntament i les 13 restants, a les seves entitats dependents) amb les dades més rellevants. A més, en els annexos consta la mostra d'expedients d'altes d'immobilitzats i d'expedients de despesa del capítol 2 del pressupost de l'any 2021 que l'SCIB ha examinat.
Finalment, s'han incorporat a l'Informe les al·legacions que ha formulat l'entitat fiscalitzada.
Podeu consultar al portal web de la Sindicatura, <www.sindicaturaib.org>, l'Informe del Compte general de l'Ajuntament de Palma corresponent a l'exercici 2021, amb el número 233/2024.