Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 748089
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es concedeixen, deneguen o s’exclouen ajudes de promoció de l’excel·lència acadèmica de l’alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola el curs acadèmic 2022-2023, així com d’autorització i disposició de la despesa, reconeixement de l’obligació i proposta de pagament
Fets
1. El dia 9 d'abril de 2024 es va publicar en el BOIB número 47 la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajudes de promoció de l'excel·lència acadèmica de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola el curs acadèmic 2022-2023.
2. El dia 22 d'agost de 2024 es va publicar l'informe en què es notifiquen els possibles defectes de les sol·licituds o la manca de documentació. Els sol·licitants podien aportar la documentació per esmenar la sol·licitud fins al 20 de setembre de 2024.
3. La Comissió Avaluadora, reunida l'11 d'octubre de 2024, va motivar l'avaluació i la qualificació de les sol·licituds que preveu l'apartat onzè de la convocatòria, d'acord amb els requisits i els criteris de preferència establerts en la convocatòria. D'aquesta reunió se'n va estendre una acta, que consta a l'expedient.
4. El dia 23 d'octubre de 2024 es va publicar la Proposta de resolució del director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, per la qual es concedeixen, es deneguen o s'exclouen les ajudes de promoció de l'excel·lència acadèmica de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola el curs acadèmic 2022-2023 així com d'autorització i disposició de la despesa, reconeixement de l'obligació i proposta de pagament.
5. El termini de presentació d'al·legacions va finalitzar el dia 1 de novembre de 2024. Una vegada finalitzat aquest termini es fa constar que no es va presentar cap al·legació.
6. Les persones proposades com a beneficiàries disposaven de vuit dies hàbils, comptadors a partir de la publicació de la Proposta de resolució per renunciar a l'ajuda. Dins aquest termini, que va finalitzar el dia 4 de novembre de 2024, no s'ha presentat cap renúncia i s'entén que s'accepten les ajudes.
7. El dia 5 de novembre de 2024 s'emet informe de correcció d'errors atès que s'ha detectat una concessió duplicada a la proposta de resolució. Per tant, s'ha d'excloure la sol·licitud duplicada, així com una nova incorporació al llistat de persones a les quals es concedeix l'ajuda, que passa del llistat de denegades al de beneficiàries.
8. Les quantitats de les ajudes així com la determinació de les persones beneficiàries s'ha fet d'acord amb els criteris establerts en el punt desè de la resolució de la convocatòria.
9. Figuren en l'annex 1 els expedients complets i correctes de les persones beneficiàries de l'ajuda de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola el curs acadèmic 2022-2023, ordenats per nota mitjana i branca de coneixement.
10. Les persones beneficiàries es troben al corrent de les obligacions tributàries davant la hisenda estatal i autonòmica, així com de les obligacions amb la Seguretat Social, d'acord amb les declaracions responsables realitzades en les sol·licituds d'ajudes.
11. D'acord amb l'apartat catorzè de la convocatòria, en el marc del que preveu l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, la justificació d'aquestes ajudes es produeix pel fet de reunir els requisits per beneficiar-se'n.
12. D'acord amb el que estableix l'apartat quinzè de la convocatòria l'import de les ajudes concedides s'ha d'abonar a les persones beneficiàries mitjançant transferència bancària. Aquest pagament s'ha de dur a terme una vegada que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la resolució del conseller d'Educació i Universitats de concessió.
13. Figuren en l'annex 2 els expedients complets i correctes de les persones a les quals es denega l'ajuda de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola el curs acadèmic 2022-2023, ordenats alfabèticament, atesa la manca de disponibilitat pressupostària.
14. Figuren en l'annex 3, els expedients que no compleixen els requisits de les ajudes de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola el curs acadèmic 2022-2023. Els motius d'exclusió s'indiquen en l'annex 4.
Fonaments de dret
1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).
2. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).
3. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).
4. La Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajudes de promoció de l'excel·lència acadèmica de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023 (BOIB núm. 47, de 9 d'abril).
5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
6. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Concedir als sol·licitants que figuren en l'annex 1 una ajuda de promoció de l'excel·lència acadèmica de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023.
Les sol·licituds d'aquestes persones compleixen els requisits establerts i presenten completa la documentació exigida en la convocatòria.
2. Autoritzar i disposar una despesa de 2.000,00 €, en concepte d'ajuda de promoció de l'excel·lència acadèmica de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023, a favor de cadascun dels beneficiaris que figuren en l'annex 1 amb càrrec a la partida pressupostària 13801.421F05.48000.00 del pressupost general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.
3. Reconèixer l'obligació de l'Administració de la Comunitat Autònoma i proposar el pagament de 2.000,00 €, en concepte d'ajuda de promoció de l'excel·lència acadèmica de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023, a favor de cadascun dels beneficiaris que figuren en l'annex 1 amb càrrec a la partida pressupostària 13801.421F05.48000.00 del pressupost general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.
4. Denegar l'ajuda de promoció de l'excel·lència acadèmica de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023 als sol·licitants que figuren en l'annex 2, per manca de disponibilitat pressupostària.
5. Excloure els sol·licitants que figuren en l'annex 3 de les ajudes de promoció de l'excel·lència acadèmica de l'alumnat universitari que hagi finalitzat estudis oficials de grau o màster universitari a qualsevol universitat espanyola durant el curs acadèmic 2022-2023. Els motius d'exclusió s'indiquen en l'annex 4.
6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web d'ajudes universitàries de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors (http://dguni.caib.es).
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, tot això sense perjudici d'interposar-hi qualsevol altre recurs que es consideri oportú.
Palma, en la data de la signatura electrònica (6 de novembre de 2024)
La secretària general Maria del Pilar Guasp Bergas Per delegació de competències delconseller d'Educació i Universitats de dia 10 de gener de 2024 (BOIB núm. 9, de 18 de gener de 2024)