Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SINEU

Núm. 745631
Modificació bases TAE secretaria-intervenció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Acord de la Junta de Govern Local de data 11 de novembre de 2024 s'ha adoptat el següent Acord:

«En data 23 d'octubre de 2024, la Junta de Govern Local va aprovar les bases i la convocatòria per a selecció d'una plaça de personal funcionari de carrera, TAE de Secretaria-Intervenció i la posterior creació d'un borsí de feina.

Aquestes bases es varen publicar en el BOIB núm. 141, de data 26 d'octubre de 2024 i la convocatòria es va publicar al BOE núm. 267. de data 5 de novembre de 2024.

En data 6 de novembre de 2024, mitjançant registre d'entrada 2024-E-RE-1820, el Sr. Gabriel de Hevia Aleñar, ha presentat recurs de reposició contra l'Acord de la Junta de Govern Local que aprova les bases i la convocatòria del procés abans indicat.

1.- Impugnabilitat de l'acte:

L'acord de la Junta de Govern de data 23 d'octubre de 2024, atès que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Junta de Govern Local, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació de l'Acord, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'Acord; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.

2.- Legitimació:

El Sr. Gabriel de Hevia Aleñar es troba legitimat per a la presentació del recurs, de conformitat amb l'article 4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.- Òrgan competent:

L'òrgan competent per a la resolució del recurs de reposició és la Junta de Govern Local, de conformitat amb l'article 123 de la Llei 39/2015.

4.- Motiu d'impugnació:

Els motius d'impugnació són la exigència de taxa per drets d'examen regulada a la base quarta de l'Acord de la Junta de Govern Local de data 23 d'octubre de 2024, sense l'existència d'Ordenança Fiscal aprovada i/o la falta de publicació de la mateixa en els mitjans oficials d'accés públic, és a dir, la seu electrònica i el portal de transparència municipals i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En base a aquests motius, sol·licita que se revoquin les bases i la convocatòria i s'aprovin unes noves bases eliminant la base quarta.

5.-Fonaments jurídics:

En data 12 de gener de 2023, el Ple de l'Ajuntament de Sineu va aprovar inicialment l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per a la participació en processos selectius de l'Ajuntament de Sineu.

De conformitat amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals:

«1. Els acords provisionals adoptats per les corporacions locals per a l'establiment, supressió i ordenació de tributs i per a la fixació dels elements necessaris amb vista a la determinació de les respectives quotes tributàries, així com les aprovacions i modificacions de les corresponents ordenances fiscals, s'exposaran en el tauler d'anuncis de l'Entitat durant trenta dies, com a mínim, dins dels quals els interessats podran examinar l'expedient i presentar les reclamacions que estimin oportunes.

2. Les entitats locals publicaran, en tot cas, els anuncis d'exposició en el butlletí oficial de la província, o, si és el cas, en el de la comunitat autònoma uniprovincial. Les diputacions provincials, els òrgans de govern de les entitats supramunicipals i els ajuntaments de població superior a 10.000 habitants hauran de publicar-los, a més, en un diari dels de major difusió de la província, o de la comunitat autònoma uniprovincial.

3. Finalitzat el període d'exposició pública, les corporacions locals adoptaran els acords definitius que procedeixin, resolent les reclamacions que s'haguessin presentat i aprovant la redacció definitiva de l'ordenança, la seva derogació o les modificacions a què es refereixi l'acord provisional. En el cas que no s'haguessin presentat reclamacions, s'entendrà definitivament adoptat l'acord, fins llavors provisional, sense necessitat d'acord plenari.

4. En tot cas, els acords definitius a què es refereix l'apartat anterior, incloent-hi els provisionals elevats automàticament a tal categoria, i el text íntegre de les ordenances o de les seves modificacions, hauran de ser publicats en el butlletí oficial de la província o, si és el cas, de la comunitat autònoma uniprovincial, sense que entrin en vigor fins que s'hagi dut a terme aquesta publicació».

Atès que no consta en l'expedient administratiu la publicació de l'Acord provisional de data 12 de gener de 2023, d'aprovació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la participació en processos selectius de l'Ajuntament de Sineu en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, en conseqüència, no s'ha exposat al public per possibles reclamacions i, per tant, tampoc s'ha produït la publicació del text íntegre de l'Ordenança aprovada definitivament, als efectes de la seva entrada en vigor, no es pot exigir la taxa en les bases i en la convocatòria objecte del recurs de reposició.

6.- Resolució del recurs:

Vist que no es pot exigir la taxa indicada a la base quarta de l'Acord de la Junta de Govern Local de data 23 d'octubre de 2024 pels motius anteriorment citats.

Es proposa a la Junta de Govern Local que adopti el següent Acord:

PRIMER.- Estimar el recurs de reposició interposat pel Sr.  Gabriel de Hevia Aleñar en data 6 de novembre de 2024, mitjançant registre d'entrada 2024-E-RE-1820 i modificar les bases i la convocatòria del procés selectiu d'una plaça de TAE de Secretaria-Intervenció de l'Ajuntament de Sineu, eliminant qualsevol referència a la taxa per a la participació en el procés de selecció atès que no s'exigeix el pagament de cap taxa per participar en el procés selectiu indicat, per la qual cosa, els apartats següents passaran a tenir la següent redacció:

Base primera. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de la present convocatòria és la cobertura d'una plaça de funcionari de carrera de l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe tècnic superior de Secretaria-Intervenció (lloc de treball núm. 6 de la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Sineu) inclosa dins l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2022 i la seva posterior modificació de data 23 d'octubre de 2024.

Característiques del lloc de treball:

Escala:Administració especial

Subescala: Tècnic/a superior

Denominació: TAE Superior Secretaria-Intervenció

Grup: A

Subgrup: A1

Complement de destí: 24

Complement específic: segons relació de llocs de treball

Nombre de places: 1

Nivell de català: C1

Sistema de selecció: Concurs-oposició

Titulació mínima exigida: Títol de llicenciatura o grau en Dret o titulació assimilable  i adequada per l'exercici de les funcions.

La seva dedicació, jornades de treball i retribucions seran les corresponents a jornada completa de treball del personal funcionari d'aquest ajuntament.

L'aspirant que superi el procés selectiu i que, per tant, sigui nomenat personal funcionari de carrera de tècnic Superior de Secretaria-Intervenció desenvoluparà les funcions pròpies del lloc de treball.

Base tercera. Presentació d'instàncies.

Les bases que regeixen aquest procès selectiu es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es publicarà la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.

El termini de presentació d'instàncies serà de vint (20) dies naturals comptats a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat. Si el darrer dia del termini és inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

Els successius anuncis referents a aquesta convocatòria es publicaran únicament a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sineu https://sineu.eadministracio.cat/Portal de Transparència/Recursos Humans.

Les instàncies per participar en les proves selectives s'hauran de presentar d'alguna de les formes que s'estableix a continuació:

a) Electrònicament, mitjançant el tràmit extern creat a aquest efecte en la seu electrònica de l'Ajuntament.

b) En paper, segons el model oficial que consta com a annex I a les presentes bases a través del Registre General d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu de les administracions públiques. En el cas de no presentar-se la instància en el Registre General de l'Ajuntament, la persona interessada haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament abans de la finalització del termini de la presentació de les instàncies mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça comptabilitat@ajsineu.net posant a l'assumpte "Expedient núm. 1272/2024. Justificant instància" i adjuntant el justificant de la presentació de la instància dins termini.

Per ésser admeses i prendre part en aquest procés selectiu les persones aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, i aportar la titulació acadèmica exigida, el DNI o document oficial d'identificació i el títol de català. La falta de justificació del pagament íntegre d'aquests drets en el termini de presentació de sol·licituds determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant.

Juntament amb la sol·licitud de participació caldrà presentar un índex amb els mèrits al·legats, de forma detallada i seguint l'ordre establert a l'Annex III, juntament amb un full autobarem que serà comprovat posteriorment pel Tribunal en la fase de concurs. Només seran objecte de valoració aquells mèrits indicats en l'índex presentat.

Els interessats són responsables de la veracitat dels documents presentats en les diverses fases dels procediments selectius, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, esmentada.

No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin; serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre la seva autenticitat, així com de les dades que figuren en la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament de Sineu puguin requerir les persones aspirants perquè acreditin la veracitat de les circumstàncies i els documents aportats.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no-comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Base quarta. Drets d'examen.

S'elimina completament.

Base cinquena. Admissió d'aspirants.

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública en la Seu Electrònica de l'Ajuntament i es concedirà un termini de tres (3) dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes. Els/les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos/ses seran definitivament exclosos/oses del procés selectiu.

Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:

  • Presentar la sol·licitud fora de termini.
  • No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.
  • Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes bases.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten a la de persones admeses.

Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades o rebutjades per Decret del Batle, pel qual serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva i es publicarà de la mateixa manera que s'estableix en el paràgraf anterior.

Amb la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, es determinarà la data dels exercicis, així com el lloc i l'hora de la seva celebració. Les persones aspirants s'hi hauran de presentar el dia assenyalat i amb el DNI.

El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indica a la base segona d'aquesta convocatòria abans del seu nomenament.

SEGON.- Publicar la modificació de les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i obrir un nou termini per presentar instàncies de conformitat amb la base tercera i que s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de modificació en el Butlletí Oficial de l'Estat. Si bé, aquelles sol·licituds que ja s'han presentat, complint tots els requisits legals, dins el termini obert per la convocatòria publicada en el BOE núm. 267 de data 5 de novembre de 2024, es consideren vàlides amb caràcter general i es procedirà a la devolució de les taxes abonades.

Publicar, així mateix, la modificació de les bases a la seu electrònica i al tauler d'anuncis municipals.

TERCER.- Publicar la modificació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat als efectes del termini de presentació d'instàncies.

QUART.- Notificar el present Acord a l'interessat i informar-li que, contra aquest Acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant del Jutjat Contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de la seva publicació en el BOIB. Tot sense perjudici de poder utilitzar altres mitjans d'impugnació si ho estima convenient».

Per la qual cosa, es publica al Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes de l'article 45 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia següent al de la publicació de l'anunci d'aquesta modificació en el Butlletí Oficial de l'Estat, no obstant, aquelles sol·licituds ja presentades, complint tots els requisits legals, dins el termini obert per la convocatòria publicada en el BOE núm. 267 de data 5 de novembre de 2024, es consideren vàlides amb caràcter general i es procedirà a la devolució de les taxes abonades. 

Contra aquest Acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant del Jutjat Contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de la seva publicació en el BOIB. Tot sense perjudici de poder utilitzar altres mitjans d'impugnació si ho estima convenient.

 

Sineu, document signat electrònicament (11 de novembre de 2024

El batle Tomeu Mulet Florit)