Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS

Núm. 744111
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Famílies per la qual es modifica la Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports de 20 d’abril de 2021 (BOIB núm. 55, de 27 d’abril) per la qual es regula la composició i la regulació Comissió Tècnica de Seguiment dels punts de trobada familiar per derivació judicial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El Punt de Trobada Familiar per derivació judicial (d'ara endavant PTF), és un recurs social especialitzat per a la intervenció i el compliment del règim de visites en aquelles situacions de separació, divorci o altres supòsits de conflictivitat familiar en les quals la relació dels nins, nines i adolescents amb algun progenitor o membre de la seva família es troba interrompuda o és de desenvolupament difícil. Aquesta intervenció, desenvolupada per professionals en un lloc neutral, és de caràcter temporal i té com a objectiu principal la normalització del règim de visites. En tot cas s'han de seguir les indicacions que estableixi l'autoritat judicial competent i s'han de garantir l'interès i la seguretat dels nins, nines i adolescents i dels membres de la família en conflicte.

2. El Decret 57/2011, de 20 de maig, pel qual s'estableixen els principis generals d'organització i funcionament dels PTF (BOIB núm. 81, de 2 de juny), regula els aspectes organitzatius i funcionals dels PTF com a recursos socials especialitzats de suport a la família en el marc dels programes de suport a a la família, la infància i l'adolescència.

3. El Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social (BOIB núm. 70, de 27 de maig), preveu la prestació de Punt de Trobada Familiar per derivació judicial com una prestació garantida.

4. D'acord amb l'article 5 del Decret 57/2011, la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat presta el servei dels PTF, a través de la gestió indirecta.

5. Es considera adient modificar la periodicitat de la Comissió Tècnica de Seguiment dels punt de trobada familiar per derivació judicial i ajustar la seva composició als càrrecs al que estableix el Decret 11/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Fonaments de dret

1. L'article 30.16 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears assenyala com a competència pròpia de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la denominada «protecció social de la família», entesa com el conjunt de mesures adreçades a les famílies i a altres unitat de convivència, com ara grups socials, que pretenen contribuir al seu desenvolupament en la societat.

2. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula els òrgans col·legiats en els articles 17 i següents. L'Article 19.2 disposa que els òrgans col·legiats que exclusivament funcions consultives internes o de assessorament i de consulta no preceptiva es poden crear per conveni, d'acord del Consell de Govern, o per resolució del titular de la conselleria interessada.

3. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, desenvolupa aquesta qüestió en la secció 3 capítol II del títol preliminar (article 15 i següents).

4. El Decret 57/2011, de 20 de maig, pel qual s'estableix els principis generals d'organització i funcionament del PTF, en la disposició addicional tercera, disposa que la Conselleria d'Afers Socials, Promoció i Immigració (ara Conselleria de Famílies i Afers Socials) ha de promoure la constitució d'una comissió tècnica en la qual poden estar representats professionals de l'àmbit judicial, de protecció a la infància, de la dona, de la família i dels PTF, per analitzar el funcionament d'aquest servei especialitzat i promoure mesures que permetin millorar-ne el desenvolupament de les funciones i objectius.

5. Així mateix, la disposició final del decret 57/2011 autoritza a la consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració ( ara Consellera de Famílies i Afers Socials) perquè dicti les disposicions necessàries per desplegar aquest Decret.

6. El Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, en quant preveu la prestació garantida del Punt de Trobada Familiar per derivació judicial.

7. Decret 11/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat l'exercici de les competències en matèria de suport a les famílies.

Per tot això, dit la següent resolució:

RESOLUCIÓ

1. Modificar els apartats 3 i 5 de l'annex 1. Composició i regulació de la Comissió Tècnica de Seguiment dels PTF de la Resolució de la Consellera d'Afers Socials i Esports de 20 d'abril de 2021 (BOIB núm. 55, de 27 d'abril).

Es modifica l'apartat 3 de l'annex 1. Composició i regulació de la Comissió Tècnica de Seguiment dels PTF que queda redactat de la següent manera:

« Les sessions de la Comissió Tècnica de Seguiment tindran una periodicitat semestral, preferiblement dins la primera quinzena del darrer mes de semestre, tot i que el president o la presidenta, a iniciativa pròpia o a petició de qualsevol dels altres membres de la Comissió, podrà convocar-la amb caràcter extraordinari»

Es modifica l'apartat 5 de l'annex 1. Composició i regulació de la Comissió Tècnica de Seguiment dels PTF per ajustar els càrrecs al que estableix el Decret 11/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat l'exercici de les competències en matèria de suport a les famílies i que queda redactat de la següent manera:

« Són membres integrants de la Comissió Tècnica de Seguiment dels PTF:

  • President o presidenta: la persona que ocupi el càrrec de cap de Servei de Família de la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat o la persona en que delegui.
  • Vocal primer o vocal primera: la persona que ocupi el càrrec de cap de secció del Servei de Família de la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.
  • Vocal segon o vocal segona: un funcionari o funcionària del servei de famílies de la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat».

2. Publicar íntegre l'annex 1. Composició i regulació de la Comissió Tècnica de Seguiment dels PTF, amb les modificacions esmentades.

3. Ordenar que es publiqui aquesta Resolució Bolletí oficial de les Illes Balears.

Interposició de Recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març,de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratius davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (8 de novembre de 2024)

La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover

 

 

ANNEX 1 Composició i regulació de la Comissió Tècnica de Seguiment dels punts de trobada familiar per derivació judicial

1. Són finalitats de la Comissió Tècnica de Seguiment dels Punt de Trobada Familiar:

  • Analitzar el funcionament dels Punt de Trobada Familiar.
  • Promoure mesures que permetin el millor desenvolupament de les funcions i objectius dels Punt de Trobada Familiar.

2. Són funcions de la Comissió Tècnica de Seguiment dels Punt de Trobada Familiar:

  • Analitzar el funcionament dels Punt de Trobada Familiar i assessorar i fer recomanacions als responsables del Punt de Trobada Familiar i el seu equip tècnic pel que fa al seu funcionament.
  • Promoure mesures que permetin el millor desenvolupament de les funcions i objectius dels Punt de Trobada Familiar.
  • La gestió de queixes i suggeriments sobre les condicions i funcionament del servei del Punt de Trobada Familiar.

3. Les sessions de la Comissió Tècnica tindran una periodicitat semestral, preferiblement dins la primera quinzena del darrer mes del semestre, tot i que el president o la presidenta, a iniciativa pròpia o a petició de qualsevol dels altres membres de la Comissió, podrà convocar-la amb caràcter extraordinari.

4. Les actes i els informes de la Comissió Tècnica del Punt de Trobada Familiar poden servir de base per a la motivació dels actes resolutius adoptats pels responsables i personal tècnic del Punt de Trobada Familiar.

5. Són membres integrants de la Comissió Tècnica de Seguiment dels Punt de Trobada Familiar:

  • President o presidenta: la persona que ocupi el càrrec de cap de Servei de Família de la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat o la persona en que delegui.
  • Vocal primer o vocal primera: la persona que ocupi el càrrec de cap de secció del Servei de Família de la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.
  • Vocal segon o vocal segona: un funcionari o funcionària del servei de famílies de la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.
  • Vocal tercer o vocal tercera: una persona en representació de l'Oficina Balear d'Infància i l'Adolescència, designada pel director per directora d'aquesta Oficina.
  • Vocal quart o vocal quarta: un persona en representació de Institut Balear de la Dona.
  • El president o presidenta , a iniciativa pròpia o a petició d'altres membres de la Comissió, podrà convocar per l'anàlisi de casos i/o per circumstàncies concretes, a membres de l'àmbit Judicial, de protecció de infància, als responsables de l'empresa adjudicatària i d'altres que considere necessari.
  • El secretari o secretària de la Comissió serà elegit d'entre els membres de la Comissió.

6. En aquells casos en que es consideri necessari, es requerirà l'assistència a la Comissió de tècnics d'altres entitats que puguin aportar un millor coneixement dels temes a debatre.

Sempre que sigui possible, es tractarà de fomentar la presència equilibrada d'homes i dones entre els membres de la Comissió.

Els membres de la Comissió no rebran cap remuneració per l'exercici de les seves funcions.

Els membres de la Comissió són nomenats mitjançant resolució del director o la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.

La resolució esmentada ha d'incloure per a cada vocal, a més del nomenament del titular, el nomenament de dos vocals suplents per als casos d'absència, malaltia o vacant, prèvia proposta dels mateixos òrgans competents per formular la proposta de nomenament dels vocals.

El director o la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat pot acordar, mitjançant una resolució, el cessament dels vocals en els casos següents:

a) Renúncia fefaent del vocal.

b) A petició de l'òrgan que va proposar-ne el nomenament.

c) Per mort.

d) Per incapacitat permanent o inhabilitació per a l'exercici de càrrec públic declarada per resolució judicial ferma.

En el cas de cessament d'algun dels vocals, s'haurà d'efectuar una nova proposta de nomenament al director o a la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.

La Comissió s'entendrà vàlidament constituïda, a l'efecte de la celebració de les sessions, deliberacions i presa d'acords, quan hi siguin presents el president o la presidenta i el secretari o secretaria, o en el seu cas, les persones que els substitueixen, i almenys la meitat dels altres membres.

En tot el que no és previst a aquesta Resolució, el funcionament de la Comissió s'ha d'ajustar a les normes establertes per als òrgans col·legiats al Títol Preliminar, capítol II de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic al capítol V del Títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Qualsevol dubte sobre la interpretació i aplicació d'aquesta Resolució ha de ser resolta pel director o la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.