Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSORCI DE RESIDUS URBANS I ENERGIA DE MENORCA
Núm. 743409
Acord de la Junta de Govern del Consorci de Residus i Energia de Menorca de data 15 de octubre de 2024, relatiu delegació de competències de la Junta de Govern en la presidència del Consorci de Residus i Energia de Menorca, en matèria de contractació
L'article 18.d dels vigents estatuts del Consorci estableix com a competències de la Junta de Govern la contractació d'obres i serveis i qualsevol tipus de contractació que superi el límit de la contractació menor, de conformitat amb la normativa vigent.
La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic estableix que correspon a l'òrgan de contractació dictar els actes de tràmit o definitius relatius a la tramitació dels expedients.
D'acord amb tot l'anterior es considera convenient, per motius d'eficàcia i eficiència, delegar algunes competències en la presidència, en la matèria de Contractació administrativa.
Per tot l'anterior propòs l'adopció del següent
ACORD
PRIMER. Delegar en la presidència del Consorci de Residus i Energia de Menorca les atribucions següents, en relació amb els expedients de contractació administrativa, els actes administratius que tinguin per objecte:
- L'inici de l'expedient de contractació.
- La composició de la mesa de contractació.
- La realització de les publicacions oficials establertes per a cada procediment, inclosa la convocatòria pública de la licitació.
- L'acceptació o rebuig de la justificació presentada pels licitadors l'oferta dels quals estigui en presumpció d'anormalitat, i en aquest darrer cas, la seva exclusió del procediment.
- L'acceptació de la proposta d'adjudicació realitzada per la mesa de contractació a favor del licitador primer classificat.
- L'adjudicació i formalització del contracte, així com la disposició de la despesa conforme la prèvia autorització aprovada per la Junta de Govern.
- La designació del responsable del contracte i, en el seu cas, la designació del director facultatiu i coordinador de matèria de seguretat i salut.
- L'aprovació dels programes de treball, plans de seguretat i salut laboral i la resta de plans necessaris per a l'execució de l'objecte del contracte que la normativa corresponent atribueixi a l'òrgan de contractació.
- L'inici i l'adopció dels actes de tràmit dels procediments per a l'adopció d'acords per a l'exercici de les prerrogatives que corresponen a l'Administració.
- L'inici i l'adopció dels actes de tràmit dels procediments per l'adopció d'acords encaminats a la imposició de penalitats.
- L'inici i l'adopció dels actes de tràmit dels procediments per a la resolució de les incidències derivades de l'execució del contracte.
SEGON. Resta exclòs d'aquesta delegació l'aprovació de l'expedient de contractació, inclosa l'autorització de la despesa, i l'aprovació dels plecs de clàusules administratives i prescripcions tècniques que han de regir la corresponent contractació.
TERCER. Notificar aquesta resolució als interessats i publicar-ne el contingut en el Butlletí Oficial de les Illes Balears perquè entri en vigor el mateix dia de la seva publicació.
(Signat electrònicament: 8 de novembre de 2024
El president del consorci José Simón Gornés Hachero)