Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 743399
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de modificació de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 16 de setembre de 2022 per la qual s’aprova la convocatòria del procés d’estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l’Administració general i especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 17 de setembre)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 17 de setembre de 2022, es va publicar en el BOIB núm. 122 la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, de 16 de setembre de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria del procés d'estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l'Administració general i especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquesta Resolució es va modificar per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 9 de febrer de 2023, publicada en el BOIB núm. 19, d'11 de febrer.

2. En data 28 de maig de 2024, es va publicar en el BOIB núm. 71, el Decret llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears. L'article 41.1 d'aquesta norma afegeix una disposició addicional, la dinovena, al Decret llei 6/2022, de 13 de juny de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, amb la redacció següent:

Disposició addicional dinovena Modificació dels sistemes de constitució de les borses

Es faculta cada una de les administracions adherides a la Mesa de Negociació de les Administracions Públiques de les Illes Balears per reduir la Temporalitat en l'Ocupació Pública, amb la negociació sindical prèvia en el seu àmbit respectiu, a aprovar mitjançant un acord de l'òrgan competent una modificació dels sistemes de constitució de les borses previstes en les bases reguladores de les corresponents convocatòries que regulen el procés d'estabilització per concurs oposició per cobrir places de personal funcionari i places de personal laboral.

3. Per Acord del Ple Parlament de les Illes Balears, en sessió duta a terme el dia 11 de juny de 2024, es va convalidar el Decret llei 3/2024. Aquest Acord es va publicar el BOIB número 71, de 28 de maig de 2024.

4. En base al que disposa la Disposició addicional dinovena del Decret llei 3/2024, la Mesa sectorial de serveis generals, celebrada el 18 d'octubre de 2024, ha acordat per unanimitat que les borses derivades del procediment extraordinari d'estabilització per concurs oposició es conformassin amb la nota de l'examen i la puntuació obtinguda dels mèrits següents: l'experiència del serveis prestats i reconeguts a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a personal funcionari, en el mateix cos, escala o especialitat a què s'opta, per una banda; i coneixements de llengua catalana, per l'altra.

Aquest acord s'ha pres en compliment dels principis d'eficàcia i eficiència administrativa, atesos, l'elevat nombre d'expedients a baremar i la necessitat que té l'Administració de la Comunitat Autònoma de nomenar funcionaris que es puguin incorporar, arran dels processos selectius ja finalitzats, als llocs de treball que resten per cobrir, encara que sigui de manera interina, per garantir el correcte funcionament en la prestació dels serveis públics del que és competent.

Tota vegada que aquest acord afecta la base 21 de la convocatòria del procés d'estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l'Administració general i especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovada per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, de 16 de setembre de 2022, la referida base 21 s'ha de modificar.

5. Amb la finalitat de no afectar la prestació dels serveis públics de l'Administració, resulta necessari prendre mesures que facilitin la constitució àgil de les borses. Així doncs, es considera convenient aplicar la tramitació d'urgència als tràmits relatius a la constitució de les borses derivades del procediment d'estabilització.

Fonaments de dret

1. Article 3.1, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, el qual estableix com a principi de les Administracions Públiques en la seva actuació i relacions, entre d'altres, el d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats (lletra h).

2. El Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per a reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

3. Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears i posteriors modificacions, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. L'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, que en relació amb la tramitació d'urgència disposa:

1. Quan raons d'interès públic ho aconsellin, es pot acordar, d'ofici o a petició de l'interessat, l'aplicació al procediment de la tramitació d'urgència, per la qual es redueixen a la meitat els terminis establerts per al procediment ordinari, tret dels relatius a la presentació de sol·licituds i recursos.

2. No es pot interposar cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència al procediment, sense perjudici del que sigui procedent contra la resolució que posi fi al procediment.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.Acordar l'aplicació de la tramitació d'urgència del procediment de constitució de les borses de personal interí de cada cos, escala o especialitat corresponent derivades de la convocatòria del procés d'estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l'Administració general i especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Modificar la base 21 de l'annex 2 de la Resolució de data 16 de setembre de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria del procés d'estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l'Administració general i especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que queda redactada en els termes següents:

« 21. Publicació de la composició de les borses preferents de personal interí

21.1. Les persones que hagin participat en aquest procediment selectiu i que no l'hagin superat s'han d'incloure en borses de personal funcionari interí o de personal laboral temporal, específiques i preferents a les borses ordinàries i/o extraordinàries vigents en cadascuna de les administracions. En aquestes borses s'han d'integrar els candidats que hagin participat en el procés selectiu corresponent i no l'hagin superat, però sí que hagin obtingut la puntuació mínima de 5 punts en la fase d'oposició.

21.2. A l'efecte anterior, els tribunals revisaran i baremaran, exclusivament, els mèrits relatius a experiència professional prestada i reconeguda com a personal funcionari en el mateix cos, escala o especialitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els coneixements de llengua catalana, que hagin estat declarats pels aspirants en les seves sol·licituds, segons la puntuació que li atorga l'annex 4; en concret la valoració es farà d'acord amb els apartats següents:

1r. Pel que fa a l'experiència professional. 1. Mèrits professionals (màxim 32 punts):

Per a places de l'Administració general, i per a places de l'Administració especial, es valorarà l'experiència prèvia, amb el màxim de 32 punts:

  • Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a personal funcionari, en el mateix cos, escala o especialitat a què s'opta: 0'17777 punts per cada mes de serveis prestats.

2n. Pel que fa als coneixements de llengua catalana, es valoraran i acreditaran d'acord amb el que s'estableix en l'annex 4, número 2, subapartat 2.3 Coneixements de llengua catalana, amb un màxim de 3 punts

21.3. Pel que fa a l'acreditació i comprovació de mèrits declarats, resulta d'aplicació el procediment següent:

a) Els mèrits dels aspirants s'han d'haver al·legat i assolit en la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds. Els aspirants queden vinculats pels mèrits que al·leguen dins el tràmit telemàtic, per tant, la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la puntuació màxima que poden obtenir en la fase de concurs.

Els mèrits al·legats pel personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que constin en el seu expedient personal els incorporarà d'ofici l'Administració, sense que sigui necessari acreditar-los.

Això no obstant, els candidats han d'acreditar el compliment dels mèrits al·legats que no són susceptibles d'inscripció en l'expedient personal o que no són susceptibles de comprovació per part de l'Administració. Als efectes anterior, l'EBAP comprovarà d'ofici els serveis prestats a la CAIB i els certificats de català següents:

- Els certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).- Els certificats homologats que constin en la base de dades de l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears

- Els certificats de català que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública. - Els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública.

b) Els tribunals han de revisar la documentació acreditativa dels mèrits de l'apartat 21.2. i requerir als aspirants que acreditin els certificats de coneixement de català que no s'hagin pogut comprovar d'ofici atorgant un termini d'esmena de cinc dies hàbils a través dels mitjans que estableix la base 6.1. Una vegada conclòs el procediment de revisió i baremació, el tribunal aprovarà una llista provisional amb les puntuacions dels mèrits referits a la base 21.2. Aquesta llista s'ha de publicar segons la base 6.1 per ordre de major a menor puntuació total.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de quatre dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs. Dins aquest termini, les persones interessades podran sol·licitar veure l'expedient de valoració. Amb aquesta finalitat, l'EBAP comunicarà en la pàgina web http://oposicions.caib.es la data i l'hora en què les persones interessades podran tenir vista de l'expedient.

El tribunal ha de resoldre i notificar de forma motivada les respostes a les al·legacions efectuades pels aspirants. Aquesta notificació es podrà fer mitjançant les publicacions en els llocs indicats en la base 6.1. Un cop resoltes les al·legacions, s' ha de publicar en els mateixos termes la llista definitiva de valoració de mèrits. El tribunal sols pot modificar la llista provisional de puntuacions arran de l'estimació d'al·legacions o per rectificar errades materials, de fet o aritmètiques. Juntament amb la llista definitiva de mèrits, el Tribunal aprovarà i publicarà la llista definitiva conformada amb la suma de les puntuacions obtingudes en la fase d'oposició (puntuació mínima de 5) i la puntuació obtinguda en la llista definitiva dels mèrits esmentats en l'apartat 21.2.

Un cop aplicats els desempats quan escaigui, s'ha de publicar en el BOIB la constitució de les borses de personal interí de cada cos, escala o especialitat corresponent derivades d'aquesta convocatòria i que quedaran formades per illes, segons el major nombre de puntuació obtinguda de conformitat amb els apartats anteriors.

21.5 En cas d'empats en la puntuació final, aquests s'han de resoldre tenint en compte, d'entre els criteris prevists en la base 14.2, successivament els següents:

1r. La major antiguitat en el mateix cos, escala o especialitat acreditada a l'Administració de la CAIB, és a dir baremada. 2n. Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala, o l'especialitat de què es tracti. 3r. Les persones víctimes de violència de gènere. 4t. La persona de més edat. 5è. Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig mitjançant la generació d'un codi hash (emprant l'algoritme MD5). Aquest codi s'assigna per procediment a cada sol·licitud de forma aleatòria. La prelació final s'ordenarà segons el resultat d'aplicar l'algoritme ordenat de forma ascendent.

En relació amb el reconeixement de les situacions de violència de gènere, les persones aspirants han de presentar, a requeriment de l'EBAP, la documentació acreditativa establerta l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004.»

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Seu Electrònica de l'Administració de la CAIB i en el Portal de l'Opositor de la CAIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 11 de novembre de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques

Antònia Maria Estarellas Torrens