Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 742393
Extracte de l’aprovació per Decret d’Alcaldia 2024-3758, de 18 de setembre de 2024, de la Convocatòria d’ajudes per a la prevenció d’incendis 2024 (actuacions 2023) del municipi de Sant Josep de sa Talaia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.: 791936)

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 136, de 17 d'octubre de 2024.

1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

Aquesta convocatòria està dotada amb un màxim de 25.000,00€ a càrrec del pressupost municipal de 2024 (partida 136-48022).

2. REQUISITS GENERALS

Podran acollir-se a aquesta convocatòria aquelles societats de caçadors, comunitats de propietaris d'urbanitzacions o residencials, associacions de veïns que gestionin vedats de caça al municipi de Sant Josep de sa Talaia i les associacions d'agricultors o de propietaris de terrenys forestals o rústics, i que compleixin els següents requisits:

a) Gestionar terrenys del municipi de Sant Josep de sa Talaia o representar comunitats de propietaris d'urbanitzacions o residencials.

b) Tenir personalitat jurídica i estar legalment constituïda

c) Tenir caràcter no lucratiu

d) Trobar-se el beneficiari al corrent de les obligacions tributàries, amb la seguretat social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep.

e) No trobar-se el beneficiari incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

f) Acreditació del compliment d'obligacions per reintegrament de subvencions.

g) Estar inscrit en el Registre d'Associacions de l'Ajuntament (si s'escau).

3. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES

Només es consideraran activitats subvencionables aquelles que es realitzin en el municipi de Sant Josep de sa Talaia, que es puguin justificar amb factures i que hagin estat realitzades entre 1 de gener i el 31 de desembre de l'any 2023. Les activitats objecte de la subvenció són les següents:

a) Sembra i recuperació de cultius: Sembres o recuperacions de cultius de parcel·les identificades cadastralment dins el municipi de Sant Josep de sa Talaia. S'inclouen en aquest apartat les despeses de personal, maquinària, tractament de residus, compra de llavors o altres productes complementaris i altres despeses relacionades. Amb la sol·licitud es lliurarà la següent documentació:

a. La relació de parcel·les identificades cadastralment

b. Plànol d'ubicació de les mateixes.

b) Prevenció d'incendis forestals: Seran subvencionables les actuacions de prevenció d'incendis forestals com ara l'execució o manteniment de faixes contra-incendis, dipòsits contra-incendis (per a mitjans d'extinció aeris i terrestres), activitats i materials de difusió/educació i actuacions similars, realitzades sempre d'acord amb les instruccions i permisos corresponents per part de les administracions públiques. S'inclouen en aquest apartat les despeses de personal, obres, maquinària i altres despeses relacionades. Amb la sol·licitud es lliurarà la següent documentació (si s'escau):

a. Plànol que assenyali les parcel·les o camins on s'ha realitzat l'actuació.

b. Imatge dels materials per als quals es demana la subvenció (dipòsit contra-incendis, materials de difusió, etc.).

c) Redacció de plans d'autoprotecció d'incendis forestals: Redacció, per part d'un expert, del pla d'autoprotecció d'incendis forestals de la urbanització o residencial o agrupació d'habitatges. Amb la sol·licitud es lliurarà la següent documentació:

a. Còpia del registre d'entrada del pla d'autoprotecció a la Direcció General d'Emergència del Govern de les Illes Balears.

b. Còpia del projecte d'autoprotecció.

Totes les activitats per a les quals se sol·liciti la subvenció han de disposar dels corresponents permisos, autoritzacions i / o llicències necessàries per a la seva realització.

4. SOL·LICITUD, DOCUMENTACIÓ I TERMINI DE PRESENTACIÓ

4.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant el model normalitzat que es pot trobar a la pàgina web de l'Ajuntament. Les instàncies s'han de registrar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en la forma establerta en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s'haurà de passar avís per correu electrònic a l'adreça: mediambient@santjosep.org.

4.2. Els sol·licitants, juntament amb el model de sol·licitud han de presentar la següent documentació:

a) Còpia del CIF / NIF de l'entitat sol·licitant i còpia del DNI / NIF del representant de l'entitat (en cas de no haver set presentats en convocatòries anteriors).

b) Còpia dels Estatuts de l'entitat (en cas de no haver estat presentats en convocatòries anteriors).

c) Compte justificatiu, la qual haurà que contenir una memòria d'actuació i una memòria econòmica amb el detall previst a l'article 72 del RLGS i amb la informació requerida al punt 5 de la present convocatòria.

d) Factures que justifiquin les despeses realitzades.

e) Justificant de pagament de les factures (certificat de l'empresa proveïdora, extracte bancari).

f) Model de sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, disponible a les oficines municipals. (En cas de no haver estat presentat amb anterioritat).

g) Declaració responsable, de no trobar-se en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (veure annex II).

h) Declaració responsable del compliment de obligacions per reintegrament de subvencions (annex II).

i) Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local, les que s'obtinguin en el futur (annex III).

j) Declaració responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributaries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i autorització a l'Ajuntament per sol·licitar a la Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades fiscals del sol·licitant, que siguin necessàries (annex IV).

k) Declaració responsable sobre la situació relativa al IVA del sol·licitant (annex V).

Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'haguessin presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, la persona sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'article 53.d) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència on es presentaren o emesos. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent. L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

4.3. Termini de presentació.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies comptats a partir del dia següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

5) QUANTIA DE LES AJUDES I CRITERIS DE VALORACIÓ

5.1) Quantia de les ajudes.

La quantia de les subvencions podrà ser del 100% del cost de l'activitat, sempre que l'import de l'ajut, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, no superi el cost de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. En cap cas serà subvencionable el pagament d'impostos, taxes o tributs.

En qualsevol cas, l'import màxim de la subvenció per a cada entitat serà de 15.000,00€. Específicament, l'ajuda màxima per a la redacció del projectes d'autoprotecció (d'acord amb l'apartat 5) serà de 4.000,00 €, tot i que serà compatible amb altres activitats fins l'import màxim de la subvenció.

En cas que les sol·licituds formulades que compleixin els requisits superin la quantitat disponible, es distribuirà el fons de manera proporcional a la puntuació obtinguda segons els criteris de valoració establerts en aquestes bases, garantint un mínim per a tots els sol·licitants amb actuacions subvencionables.

5.2) Criteris de valoració.

Els criteris per a la valoració de les sol·licituds serà el següent (màxim de 60 punts):

  1.  Sembres i recuperació de cultius: 10 punts
  2.  Prevenció d'incendis forestals: 20 punts
  3.  Redacció de projectes d'autoprotecció: 30 punts

6. FACTURA JUSTIFICATIVA

6.1. Les factures hauran de ser emeses a nom de l'entitat que sol·licita la subvenció i amb anterioritat a la finalització del termini de sol·licitud de la subvenció que estableix el punt 7.3 de la present convocatòria.

6.2. S'haurà d'acreditar el pagament de la factura justificativa amb anterioritat a la finalització del període de sol·licitud de la subvenció.

 

Signat electrònicament: 22 d'octubre de 2024

L'alcalde Vicente Roig Tur