Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 739378
Bases reguladores de les subvencions per la rehabilitació de façanes del conjunt històric i elements catalogats d'Alcúdia de l'any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Alcúdia, en sessió celebrada dia 4 de novembre de 2024, va adoptà, entre altres, l'acord d'aprovació de les Bases reguladores de les subvencions per la rehabilitació de façanes del conjunt històric i elements catalogats d'Alcúdia de l'any 2024.

I d'acord amb el que disposa l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publiquen les bases aprovades envers la subvenció referida.

 

Alcúdia, a la data de la signatura (5 de novembre de 2024)

La regidora de Patrimoni Margarita Ferriol Gual

 

BASES REGULADORES DE SUBVENCIONS PER LA REHABILITACIÓ DE FAÇANES DEL CONJUNT HISTÒRIC I ELEMENTS CATALOGATS D'ALCÚDIA DE L'ANY 2024

DISPOSICIONS GENERALS

1. Finalitat i objecte

L'Ajuntament d'Alcúdia vol fomentar les actuacions d'adequació, millora, rehabilitació i conservació de les façanes dels immobles emplaçats en l'àmbit del Conjunt Històric de la Ciutat i dels immobles inclosos en el Catàleg de Patrimoni municipal, així com dels murs i marges inclosos al Catàleg de Camins municipal; tot això amb la finalitat de garantir la col·laboració entre l'administració pública i els particulars per a la recuperació del Patrimoni Arquitectònic d'Alcúdia.

L'Àrea de Patrimoni de l'Ajuntament d'Alcúdia convoca una línia de subvencions per la rehabilitació de façanes i murs, d'acord amb el Pla Estratègic de Subvencions per al trienni 2023-2025, aprovat per l'Ajuntament Ple dia 9 de febrer de 2023 i publicat al BOIB núm. 19, d'11 de febrer de 2023, en el qual hi figura dins l'objectiu estratègic “Rehabilitació de façanes” una subvenció en modalitat de concurrència competitiva a favor del Pla de foment de rehabilitació de façanes, així com d'acord amb el Pressupost general de l'Ajuntament d'Alcúdia per a l'any 2024, que contempla la citada subvenció.

És objecte de les presents bases establir i regular les ajudes econòmiques que l'Ajuntament d'Alcúdia concedirà durant l'any 2024 per a la rehabilitació de façanes d'edificis situats en l'àmbit del Conjunt Històric de la Ciutat, dels immobles inclosos en el Catàleg de Patrimoni municipal i dels murs i marges inclosos al Catàleg de Camins municipal.

2. Dotació pressupostària

La subvenció va a càrrec de la partida núm. PA 336 781000, que consta en el Pressupost general de l'Ajuntament d'Alcúdia per a l'any 2024, aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament en sessió extraordinària urgent realitzada el dia 11 de juliol de 2024 (BOIB núm. 92, de 13 de juliol de 2024), amb una dotació de 20.000,00 €.

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment en què es resolgui la concessió.

3. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions les persones físiques o comunitats de propietaris que siguin promotors d'obres de rehabilitació, que es trobin en la situació que motiva la concessió de la subvenció i que compleixen amb els requisits i les obligacions previstes en els art. 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i les previstes en les bases 7 i 8 de les presents bases.

Poden optar a aquesta convocatòria les obres de rehabilitació que es duguin a terme als immobles compresos dins el Conjunt històric de la Ciutat d'Alcúdia, als edificis o edificacions incloses al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia, i als marges o murs que delimiten els camins rurals inclosos com espais naturals al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia. Tot això amb les condicions que regulen en les bases següents.

ÀMBIT D'APLICACIÓ I ACTUACIÓ

4. Àmbits de les ajudes

Seran objecte de les ajudes establertes en aquestes bases les actuacions que es duguin a terme dins els àmbits següents:

Àmbit  1: Els immobles compresos dins el BIC - Conjunt històric de la Ciutat d'Alcúdia.

Àmbit 2: Els immobles compresos en l'Entorn de Protecció del BIC - Conjunt Històric de la Ciutat d'Alcúdia.

Àmbit 3: Els edificis o edificacions incloses al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia.

Àmbit 4: Els marges o murs que delimiten els camins rurals inclosos com espais naturals al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia.

5. Condicions

Els immobles objecte d'aquesta convocatòria han de complir les següents condicions:

a. Tenir més de 40 anys d'antiguitat (es justificarà amb qualsevol document oficial que ho acrediti).

b. No haver sofert cap rehabilitació substancial de la façana en els darrers 30 anys (s'entén per rehabilitació substancial de façana les obres o actuacions realitzades que hagin suposat una remodelació, sanejat, reparació o restauració en la seva superfície, sense comptar amb les actuacions que impliquin únicament pintura).

c. Les façanes objecte de subvenció han de donar a la via pública o ser mitgeres visibles des de la via pública.

d. Les obres objecte de subvenció han de disposar de la corresponent llicència o títol habilitant municipal.

Els elements de la façana que podran ser objecte de subvenció són:

- El propi parament de la façana.

- Fusteries i tancaments dels buits de façana (inclòs les destinades a instal·lacions de comptadors o similars).

- Cornises i alerons.

- Canals i baixants d'aigües pluvials.

- Escopidors, fioles, llindes, llindars, brancals i sòcols.

- Eliminació del cablejat de façana i l'execució de les canalitzacions necessàries pel seu soterrament.

- Habilitació d'armaris o nínxols en façana, per a contenir el RITI (recinte d'instal·lacions de telecomunicacions inferior).

Les actuacions sobre els murs o els marges que podran ser objecte de subvenció són:

- Neteja i desbrossament del marges o murs existents.

- Recuperació de les parts esbucades o disgregades.

- Reforç superior o coronació per evitar l'entrada d'aigua.

- Retirada del tancament diàfan superior existent i substitució per un nou executat amb pals de fusta i malla metàl·lica cinegètica ampla.

6. Exclusions

Queden excloses de l'àmbit de la subvenció regulada per les presents bases:

a. Les obres que no s'ajustin a les Normes Subsidiàries.

b. Les obres que utilitzin materials i/o tècniques no tradicionals, a excepció d'intervencions molt puntuals a justificar. S'admet el tractament amb siloxans. No és subvencionable l'ús de morters o formigons de ciment portlant en obra vista.

c. Les obres de les quals el resultat  desmereixi els valors que motivaren la protecció de l'immoble o la protecció del Conjunt Històric i el seu Entorn, o desvirtuïn indegudament la seva composició o contemplació, o dificulti o redueixi el seu enteniment.

d. Les intervencions en façanes o parts de façanes que es trobin en situació de fora d'ordenació.

e. Les intervencions d'ampliació de façanes, tret dels casos en que sigui necessari per motius constructius justificats.

f. Les intervencions d'obertura o cegament de buits de façana, que no siguin per a recuperar la composició tipològica tradicional u original científicament reconeguda de la mateixa.

g. Les intervencions en façanes que formin part d'obres de buidat estructural o l'enderroc general del immoble o edificació.

h. Façanes d'edificis o murs en els que s'hagi iniciat, resolt o no, un expedient d'infracció urbanística en tant no s'hagi restaurat la legalitat. No són subvencionables les obres necessàries per a la restauració de la legalitat.

i. Les obres que impliquin la demolició, parcial o total, de façanes o murs.

j. Els murs o marges en els que es pretengui realitzar un augment de l'alçada existent, tret que es tracti de la recuperació de l'estat original científicament reconegut.

k. La modificació del traçat dels murs o marges existents.

l. L'addició d'elements diàfans sobre murs o marges existents que no els tenien originalment.

REQUISITS GENERALS I OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

7. Requisits dels beneficiaris

Per poder acollir-se a les ajudes d'aquestes bases, els promotors de l'obra hauran de reunir les següents condicions:

- Ser persones físiques o jurídiques o, en el cas d'edificacions en règim de propietat horitzontal, Comunitats de Propietaris.

- Ser propietaris dels immobles objecte de les actuacions o titulars d'altres títols jurídics d'igual naturalesa admissibles en dret.

- Trobar-se al corrent de llurs obligacions tributàries, d'acord amb les normes vigents.

- El benefici que es reconegui per raó d'una determinada actuació s'entendrà a qui se subrogui en la titularitat de la finca i de la llicència d'obres, prèvia acreditació documental.

El sol·licitant perdrà tots els drets sobre les ajudes concedides en el supòsit que s'executin les obres fora dels paràmetres autoritzats a la llicència municipal d'obres o de qualsevol modificació concedida que no hagi estat prèviament autoritzada.

Per poder acollir-se a aquesta subvenció s'ha de complir la condició de no destinar l'habitatge objecte de subvenció a l'explotació turística durant un termini mínim de 15 anys, tal com marca la Disposició addicional catorzena de la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears. En el supòsit de que no es respecti aquesta condició, s'estableix l'obligació als promotors/propietaris del retorn íntegre dels recursos públics invertits degudament actualitzats amb l'interès legal aplicable durant el període.

S'estableix, a més, una carència de 10 anys per a poder tornar a sol·licitar subvencions d'aquest mateix pla de rehabilitació, tant pels promotors com pels immobles que efectivament n'hagin obtingut.

8. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris de les ajudes atorgades, en el seu cas, estan obligats a:

a. Tenir capacitat jurídica d'obrar.

b. Haver obtingut prèviament a l'inici de les obres el títol habilitant necessari segons escaigui (llicència / comunicació prèvia).

c. Haver acabat la totalitat de les obres en els terminis màxims establerts en les condicions del títol habilitant.  

d. Justificar la inversió de les quantitats declarades en la sol·licitud.

e. Permetre i facilitar les actuacions de comprovació de l'obra per part d'aquesta Corporació Municipal.

f. Comunicar a l'Ajuntament, amb acreditació documental a l'efecte, la tramitació i obtenció d'altres subvencions, ajuts o recursos rebuts d'altres administracions pel mateix concepte.

g. Comunicar a l'Ajuntament el començament de les obres i qualsevol incidència significativa que es produeixi a la mateixa. 

TIPUS D'AJUDES I QUANTIA

9. Naturalesa de la subvenció

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per el règim de concurrència competitiva. La concessió de les subvencions es realitza mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre les mateixes, d'acord amb els criteris de valoració fixats a les presents bases reguladores i a la convocatòria, i adjudicar, amb el límit fixat dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels esmentats criteris.

L'execució de les accions o la presentació de la documentació definida en aquestes bases són d'obligat compliment, serà requisit imprescindible per a l'obtenció de la subvenció i el seu incompliment serà motiu de denegació.

Per tal de mantenir unes condicions especialment avantatjoses per a les obres objecte d'aquesta subvenció, es declaren compatibles els ajuts aquí previstos amb els establerts per altres administracions públiques, sempre que no es superi amb les subvencions concedides el cost total de l'obra.

 

10. Quantia i despeses subvencionables

La subvenció consistirà en una quantitat equivalent al 40% del cost de les obres dins l'objecte de subvenció, exclòs impostos, amb un màxim de 8.000,00 €.

En el cas en que les factures justificatives de l'actuació siguin superiors al pressupost d'execució material d'obra que s'ha presentat juntament amb la sol·licitud de llicència urbanística o la comunicació prèvia, la quantitat màxima a percebre es calcularà sobre el pressupost d'obra, que prevaldrà per sobre de les factures.

S'aplicarà una bonificació del 95% de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) a les obres de rehabilitació d'edificis dins el nucli antic de la Ciutat d'Alcúdia que s'ajustin als criteris, requisits i contingut de la normativa vigent aplicable en base a l'informe tècnic municipal de Patrimoni. En cas contrari, no gaudiran de cap tipus de bonificació, d'acord amb el previst a l'Ordenança fiscal reguladora de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

Als efectes de les presents bases, es considerarà cost total de l'obra a la suma de:

- Imports contractuals de l'execució de les obres dels diferents contractistes a intervenir. Exclòs imposts.

- Honoraris facultatius referents a la gestió, direcció i coordinació de seguretat i, si escau, els referents a costos de diagnosi i estudi previs i d'elaboració de projecte. Exclòs imposts.

11. Limitacions de la intervenció

Quan coincideixin en un mateix edifici l'execució d'obres de rehabilitació en diferents habitatges promogudes per un mateix interessat, s'entendrà que es tracta d'una única intervenció i, per tant, estarà subjecte a les limitacions establertes en la base 10 de les presents bases, encara que aquestes obres no siguin coincidents en el temps o en els conceptes.

En el cas d'actuacions promogudes per dos o més promotors que s'executin en diferents habitatges, però que comparteixen la mateixa referència cadastral, es consideraran com una única intervenció i, per tant, estarà subjecte a les limitacions establertes en la base 10 de les presents bases, encara que aquestes obres no siguin coincidents en el temps o en els conceptes.

CRITERIS I PRIORITATS DE LES OBRES OBJECTE DE SUBVENCIÓ

12. Criteris de puntuació de les sol·licituds

L'òrgan col·legiat, un cop rebudes totes les sol·licituds, les puntuarà per tal de determinar l'ordre de precedència de les subvencions.

Aquest ordre de precedència s'establirà sumant els punts designats per una sèrie de criteris. A major nombre de punts major precedència. Si alguna sol·licitud no té cabuda dins alguna de les opcions de cada criteri, equival a zero punts en dit criteri.

Si al moment de puntuar una sol·licitud té cabuda en varies opcions d'un mateix criteri, només es computarà la opció més favorable. Per exemple, en el criteri d'ubicació, si un immoble està catalogat i alhora està dins el BIC conjunt històric, només pot sumar per a aquest criteri la opció per estar catalogat (8 punts).

Els criteris són els següents:

Criteri d'ubicació:

1. Immobles declarats BIC  (10 punts)

2. Immobles inclosos dins el vigent Catàleg de Patrimoni Històric i Artístic del Centre Històric d'Alcúdia (8 punts)

3. Immobles ubicats dins el BIC - Conjunt Històric de la Ciutat d'Alcúdia (6 punts)

4. Immobles ubicats dins l'Entorn de protecció del BIC-Conjunt Històric de la Ciutat d'Alcúdia (4 punts)

5. Els edificis o edificacions incloses al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia (3 punts)

6. Els marges o murs que delimiten els camins rurals inclosos com espais naturals al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia (1 punt)

Criteri de tipologia d'intervenció:

1. Rehabilitació completa de façana (6 punts)

2. Rehabilitació parcial (4 punts)

3. Rehabilitació de marges o murs (1 punt)

 

Criteri d'eliminació de cablejat de façanes a via pública:

1. Dins el BIC-Centre Històric, retirada del cablejat de façana a via pública i el seu soterrament (12 punts)

2. Dins el BIC-Conjunt Històric. Habilitació d'un armari de façana o nínxol apte per ser usat com a RITI (6 punts)

3. Entorn de protecció del BIC-Conjunt Històric, retirada de cablejat de façana a via pública i el seu soterrament (8 punts)

4. Entorn de protecció del BIC-Conjunt Històric, habilitació d'un armari de façana o nínxol apte per a ser usat com a RITI (4 punts)

5. Altres elements catalogats en sol urbà fora del BIC-CH o del seu Entorn. Retirada de cablejat de façana i el seu soterrament i/o habilitació d'un armari o nínxol apte per ser usat com a RITI (3 punts)

Nota: El RITI ha de ser de les dimensions mínimes imprescindibles. Ha d'incloure conductes individuals fins a cada unitat immobiliària i les conduccions necessàries per a permetre la connexió soterrada amb la xarxa general quan aquesta estigui disponible.

Criteri de manteniment:

1. Intervencions dins l'àmbit d'aquest Pla que siguin derivades de la Inspecció tècnica d'edificis (ITE) o de informe d'avaluació d'edificis (IEE), degudament presentat a l'Ajuntament prèviament a les obres (8 punts)

En cas d'empat en la puntuació:

En primer lloc, tindran prioritat les intervencions encaminades a la major conservació i recuperació dels valors tradicionals i originals dels immobles enfront les que alterin més el seu aspecte.

En cas de nou empat, l'edifici més antic segons cadastre.

En cas de persistir l'empat, tindria prioritat la sol·licitud de menys cost enfront la de major cost.

TERMINIS

13. Termini de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de les sol·licituds de concessió de la subvenció (annex 1) comença a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el dia 15 de novembre de l'any 2024.

La sol·licitud presentada fora d'aquests terminis no s'admetrà a tràmit.

14. Termini de finalització de les obres

Les obres objecte de subvenció hauran d'estar acabades en el termini fixat a la llicència o en l'especificat al títol habilitant i, en tot cas, abans del 15 de novembre de l'any 2024.

Es prendrà com data d'acabament de les obres la que aparegui en el certificat final d'obres signat pel tècnic facultatiu, en el cas de les obres amb projecte o direcció facultativa, o signat pel mestre d'obres, en els altres casos.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

15. Llocs de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar en el registre general de l'Ajuntament o també es poden presentar en els llocs que s'estableixen a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

16. Sol·licitud i documentació annexa

Les sol·licituds de concessió (annex 1) es formularan a aquest Ajuntament amb posterioritat a l'execució de les obres. Dites sol·licituds s'hauran de presentar amb els models oficials establerts, acompanyats de la documentació següent:

- Sol·licitud de concessió degudament emplenada (annex 1).

- Fotocòpia del DNI del sol·licitant, o del NIF en cas d'una comunitat de veïns.

- Còpia del títol de propietat, o si escau, autorització de la propietat.

- Si el sol·licitant és una comunitat de propietaris, certificació de l'acta en la qual s'aprovin les obres de rehabilitació, amb la relació annexa de copropietaris signada pels representants de la comunitat.

- Còpia del títol habilitant o llicència que s'hagi obtingut per executar les obres.

- Plànol d'emplaçament de l'immoble.

- Pressupost detallat de les obres objecte de la sol·licitud de subvenció.

- Fotografies en color de l'estat inicial, abans de la reforma.

- Fotografies en color de l'obra acabada.

- Declaració jurada del titular de la propietat i/o del promotor de l'obra relatiu a altres possibles subvencions sol·licitades per a la rehabilitació de l'edifici (annex 2).

- Declaració responsable del compliment dels requisits de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (annex 3).

- Compromís de no destinar l'habitatge objecte de subvenció a l'explotació turística durant un termini de 15 anys (annex 4).

- Certificació final d'obres, signat pel tècnic facultatiu, en el cas de les obres amb projecte o direcció facultativa, o signat pel mestre d'obres en els altres casos.

- Justificació econòmica de l'execució de les obres incloses (factures que demostrin el cost real de les obres de rehabilitació realment executades i declarades en la sol·licitud de concessió).

17. Esmena de deficiències

D'acord amb el que preveu l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, si la sol·licitud de subvenció no compleix els requisits que s'indiquen a les presents bases o no s'hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim i improrrogable de deu (10) dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, o ho fa de forma parcial, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució que s'haurà de dictar  d'acord amb el disposat a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

No es concediran pròrrogues del termini per presentar la documentació.

PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS

18. Iniciació

Les bases reguladores de concessió de la subvenció s'aprovaran per la Junta de Govern Local, ja que aquesta competència ha estat delegada pel Ple, en virtut de la delegació acordada per l'Ajuntament Ple en sessió de data 7 de setembre del 2023 (BOIB núm. 128, de 16 de setembre de 2023), i un cop aprovades seran publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la plana web de l'Ajuntament d'Alcúdia. (https://www.alcudia.net/ajuntament/ca/anuncios/Subvencions-per-al-pla-de-foment-de-rehabilitacio-de-facanes/).

Posteriorment, s'aprovarà la convocatòria i es realitzarà la resolució d'aprovació, que serà publicada al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia.

La convocatòria de la subvenció també es registrarà a la Base de Dades Estatal de Subvencions BDNS, d'acord amb l'article 20.8.b de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Són aplicables a la instrucció i la resolució del procediment de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva els articles del 18 al 22 de l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alcúdia (publicada en el BOIB núm. 176, de 1 de desembre de 2015).

19. Instrucció

L'òrgan instructor estarà format pels serveis tècnics adscrits al Departament de Patrimoni i aquest supervisarà el compliment dels requisits esmentats en aquestes bases.

Les activitats d'instrucció comprendran:

a. La petició de tots els informes que s'estimin necessaris per resoldre o que siguin exigits per les normes que regulen la subvenció. El termini per a la seva emissió serà de cinc (5) dies hàbils, excepte que per part de l'òrgan instructor s'acordi un altre termini.

b. L'avaluació de les sol·licituds, efectuades conforme als criteris, formes i prioritats de valoració establerts en aquestes bases i convocatòria.

Per estudiar i avaluar les sol·licituds es constitueix l'òrgan col·legiat, que es regula a l'apartat 1 de l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquest òrgan tindrà la següent composició:

- President: Regidora del Departament de Patrimoni

- Vocal 1: Tècnic de Patrimoni

- Vocal 2: Arquitecte municipal

A l'òrgan col·legiat li correspon la funció d'examinar les sol·licituds presentades, avaluar-les i emetre un informe d'avaluació que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució per part de la Regidora del Departament de Patrimoni, d'acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquesta convocatòria i en especial a la base 12. A l'informe d'avaluació s'inclourà la relació de sol·licituds que han aconseguit un ordre preferent un cop aplicats els criteris objectius.

L'òrgan instructor, d'acord amb l'informe d'avaluació de l'òrgan col·legiat, formularà una proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà als interessats de forma conjunta publicant-la a la web de l'Ajuntament (aquesta publicació substitueix la notificació personal i assorteix els mateixos efectes), atorgant un termini de deu (10) dies per presentar al·legacions.

Es podrà prescindir d'aquest tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les aportades pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

Un cop acabat el tràmit d'audiència, l'òrgan instructor resoldrà, si escau, les al·legacions presentades i formularà la proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar la relació de sol·licituds per les quals es proposa la concessió de la subvenció, la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la. Aquesta proposta de resolució definitiva es notificarà als beneficiaris de forma individual, que tindran un termini de deu (10) dies des de la notificació per comunicar la seva acceptació. S'entendrà acceptada si en aquest termini no s'expressa el contrari.

Mentre no s'hagi notificat la resolució de concessió, les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari proposat davant l'Administració.

20. Termini de resolució i notificació

Un cop aprovada la proposta de resolució definitiva, i d'acord amb l'article 88 de la Llei 39/201, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'òrgan competent resoldrà el procediment de forma motivada.

La resolució, a més de contenir la relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció, haurà de constar, en el seu cas, de manera expressa, la desestimació de la resta de sol·licituds.

El termini per a resoldre la concessió serà de deu (10) dies a comptar des del termini màxim establert per presentar les sol·licituds indicat a la base 13 d'aquestes bases. El silenci administratiu tindrà efecte negatiu.

Correspondrà al batle de l'Ajuntament d'Alcúdia o òrgan municipal competent resoldre sobre la concessió o denegació de les subvencions objecte d'aquestes Bases.

La resolució del procediment de concessió de la subvenció dictada per l'òrgan competent es notificarà als interessats de forma conjunta, publicant-la a la web de l'Ajuntament (aquesta publicació substitueix la notificació personal i assorteix els mateixos efectes).  

PROCEDIMENT DE JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ I PAGAMENT

21. Justificació de la subvenció

Un cop adoptada la resolució de concessió de la subvenció, es concedirà un termini d'un (1) mes des de la notificació per tal que les persones beneficiàries realitzin la justificació de la subvenció aportant la següent documentació:

- Sol·licitud de pagament degudament emplenada (annex 5).

- Número de compte de l'entitat financera en què el sol·licitant vol que l'Ajuntament li aboni l'ajut (segons annex 6).

Són aplicables a la justificació i al pagament relatius al procediment de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva els articles 23 al 25 de l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alcúdia (BOIB núm. 176, de 1 de desembre de 2015).

D'acord amb el que preveu l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, si la documentació entregada en la justificació no compleix els requisits que s'indiquen a les presents bases o no s'hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim i improrrogable de deu (10) dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, o ho fa de forma parcial, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució que s'haurà de dictar d'acord amb el disposat a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

No se concediran pròrrogues del termini per presentar la documentació.

 

22. Resolució de pagament

Un cop presentades les justificacions per part del beneficiaris, l'Òrgan col·legiat valorarà i emetrà un informe d'avaluació motivat, amb caràcter preceptiu i vinculant, proposant el pagament de les subvencions als beneficiaris.

D'acord amb l'informe d'avaluació esmentat, l'Òrgan instructor dictarà la proposta de reconeixement i liquidació de l'obligació dels beneficiaris. Posteriorment, s'enviarà al Departament d'Intervenció-Tresoreria per a la seva fiscalització i pagament.

23. Pagament de la subvenció

Les subvencions són post-pagables, és a dir, s'abonaran en els terminis corresponents una vegada que es justifiquin degudament.

Les subvencions es concediran una vegada s'hagi presentat, en termini, tota la documentació necessària i s'hagi emès l'informe de l'Òrgan col·legiat.

En el cas que les factures justificatives de les obres siguin superiors al pressupost d'execució material d'obra que s'ha presentat juntament amb la sol·licitud de llicència urbanística o la comunicació prèvia, la quantitat màxima a percebre es calcularà sobre el pressupost d'obra, que prevaldrà per sobre de les factures.

La subvenció es denegarà una vegada, seguint l'ordre de precedència de les sol·licituds, s'hagi esgotat la partida pressupostària destinada al present Pla.

Quan la partida pressupostària resultés insuficient per cobrir la darrera subvenció concedida, s'abonarà la quantitat romanent de la partida pressupostària destinada al Pla.

Les subvencions concedides i les condicions amb les quals s'ha concedit seran acceptades sense reserves per part del beneficiari en el moment de concessió de la subvenció.

PRÒRROGUES

24. Pròrrogues

No es concediran pròrrogues del termini per presentar la documentació de la sol·licitud de concessió ni per presentar la justificació completa de la subvenció.

MODIFICACIÓ, INCOMPLIMENT I REINTEGRAMENT

25. Modificació de les condicions de la subvenció

L'alteració de les condicions que varen determinar la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes d'altres administracions públiques que superin el cost de les obres realment realitzades, pot donar lloc a la modificació de la resolució d'atorgament.

Si la llicència municipal d'obres concedida caduca o es denega, segons les seves prescripcions, implicarà l'extinció dels efectes de la concessió de la subvenció, ja que la subvenció està vinculada sempre a la llicència.

26. Revocació de la subvenció

Si la persona o entitat beneficiària incompleix les obligacions contemplades en les bases o en la normativa sectorial de subvencions, o incorre en alguna de les causes de l'article 37 de la LGS, o altera les condicions o aspectes i característiques rellevants del projecte o comunicació prèvia, així com el falsejament, la inexactitud o l'omissió de les dades subministrades que hagin servit per a la concessió de les subvencions, comportarà la pèrdua total o parcial d'aquestes, i els òrgans competents de l'Ajuntament hauran de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, l'entitat beneficiària perdrà el dret a cobrar-la o, si ja l'ha cobrada, l'haurà de reintegrar, d'acord amb el que estableixen l'article 40.1 de la LGS i l'article 13.2 del RLGS.

DISPOSICIONS FINALS

27. Normativa a aplicar

En tot allò que no estigui previst en aquestes bases s'aplicarà l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alcúdia (BOIB núm. 176, de 1 de desembre de 2015); la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions; així com la resta de normativa que li sigui d'aplicació.

28. Recursos

Contra aquesta aquestes bases reguladores de subvencions, que exhaureixen la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la data de publicació o notificació. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'art. 16.1 de la Llei 39/2015, i es considerarà desestimat si no s'ha resolt i se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptat des de l'endemà que s'interposi. En aquest cas, queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article esmentat anteriorment i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la data de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

29. Protecció de dades

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades personals que s'aportin s'incorporaran i es tractaran al fitxer de subvencions de Patrimoni amb la finalitat de dur-ne la gestió.

Es pot exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d'aquestes dades segons les condicions que preveu la legislació vigent.​​​​​​​