Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

Núm. 739352
Modificació de l’acord regulador del preu públic per a la instal·lació i manteniment de bústies fora del nucli urbà del municipi d’Algaida

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic pel general coneixement que el Plenari de l'Ajuntament, en la sessió ordinària celebrada en data 8 de novembre de 2024, va aprovar la modificació de l'Acord Regulador del preu públic per a la instal·lació i manteniment de bústies fora del nucli urbà del municipi d'Algaida.

Segons preveu l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, el text íntegre de l'Acord Regulador es publicarà en el BOIB i serà d'aplicació a partir del dia següent de la seva publicació en el BOIB.

S'insereix el text íntegre de l'acord regulador del preu públic.

 

Algaida, a data de la signatura electrònica (8 de novembre de 2024)

La batlessa Margarita Fullana Arrom

 

ACORD REGULADOR PER A LA FIXACIÓ DEL PREU PÚBLIC PER A LA INSTAL·LACIÓ I MANTENIMENT DE BÚSTIES FORA DEL NUCLI URBÀ DEL TERME MUNICIPAL D'ALGAIDA

Article 1r. OBJECTE

1.1 En ús de les facultats concedides per l'article 133.2 i 144 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985 , de 2 d'abril reguladora de les bases de règim local, i d'acord amb el que es disposa en els articles 15 a 19 del RDL 2/2004, text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix amb el present acord regulador i amb l'objecte de regular les condicions d'autorització de les bústies en domini públic a efectes d'ús exclusiu per a serveis de correus i el preu públic per a la prestació del servei d'instal·lació i manteniment de bústies a les propietats situades fora del nucli urbà del terme municipal d'Algaida.

Article 2n. ÀMBIT D'APLICACIÓ

2.1 Aquest és un servei voluntari d'aplicació per les propietats situades en sòl rústic en el terme municipal d'Algaida que no disposen d'accés al servei de Correu Postal a efectes d'entrega d'enviaments postals ordinaris.

2.2 La implantació de la prestació del Servei Postal , regulat pel Real Decret 503/2007, estarà prèviament concertat entre l'Ajuntament i la Societat Estatal Correos y Telégrafos, S.A.

Article 3r. FET IMPOSABLE

3.1 La prestació del servei per part de l'Ajuntament, consistent en instal·lar bústies en sòl rústic del terme municipal d'Algaida, prèvia sol·licitud dels interessats de la propietat.

3.2 El servei inclou el manteniment, la neteja, la vigilància i el control. No inclou còpies de claus o altres reposicions similars, els quals seran per compte dels usuaris individualment.

3.3 El servei inclou el manteniment per part de l'Ajuntament de la zona de les bústies concentrades pluri-domiciliàries, del manteniment i de la instal·lació d'obra pública on estan situades les bústies, de les instal·lacions de les bústies i dels tràmits administratius per a la sol·licitud de les mateixes.

Article 4t. SUBJECTES PASSIUS

4.1 Són subjectes passius els ciutadans que sol·licitin i es beneficiïn del servei, els quals hauran de ser titulars o arrendataris de les propietats situades en sòl rústic.

Article 5è. TERMINIS

5.1 La contractació de les bústies serà per un període de 5 anys des de la data de la signatura del contracte corresponent i pagament del preu públic per l'alta. Arribada la data del venciment , el contracte es podrà prorrogar per períodes de 3 anys més.

A excepció de que l'interessat/ada manifesti a l'Ajuntament, amb 30 dies d'antelació com a mínim a la data de finalització o de qualsevol de les pròrrogues, la seva voluntat de no renovar-lo. En el cas de que no ho comuniqui amb l'antelació requerida s'haurà d'abonar el preu públic per al manteniment anual complet de l'any en curs.

Una vegada rescindit el contracte, el propietari haurà d'entregar la clau a l'Ajuntament. En cas contrari, es cobrarà el preu públic establert per les còpies de claus.

Article 6è. DRETS I OBLIGACIONS DEL TITULARS D'ÚS DE LES BÚSTIES

6.1 L'interessat/ada es compromet a mantenir la bústia en bones condicions d'ús i en les mateixes condicions estètiques, així com les establertes a la normativa d'apartat de correus.

6.2 L'interessat/ada no podrà efectuar canvis d'estructura, ubicació, color, disseny exterior, colors distintius, etc. En el cas d'haver de substituir la porta o el pany de la bústia, s'haurà de comunicar a l'Ajuntament per aquest poder fer la comanda del material a substituir amb el mateix material original.

6.3 L'interessat abonarà en concepte de preu públic la quantitat fixada a l'Acord regulador per aquest servei.

6.4 Només es podrà utilitzar una bústia per habitatge, que haurà d'estar identificat convenientment, estant vinculada la bústia al domicili de l'immoble del que sigui propietat l'inquilí.

En cas de venda de l'immoble o finalització del contracte de lloguer, l'interessat/ada haurà de notificar-ho a l'Ajuntament en un termini de 30 dies des de la data de venda o de finalització del contracte, als efectes de sol·licitar la finalització d'aquest contracte i retorn de la clau. En cas de no fer-ho, es procedirà a la finalització del contracte i el cobrament del preu públic per copies de claus.

6.5 Els/les beneficiaris/es del servei postal assumeixen l'obligació de comunicar als remitents el seu domicili postal correcte, compost pel polígon, parcel·la i nom identificatiu del grup de les bústies; així com el codi postal i localitat que el correspongui.

ARTICLE 7è. DRETS I OBLIGACIONS DE L'AJUNTAMENT

7.1 En el cas de finalització del contracte, es procedirà a la obertura de la bústia amb la presència de personal de l'Ajuntament, on es retirarà la correspondència existent, així com a la devolució de la clau per part de l'interessat/ada i, en cas necessari, l'Ajuntament podrà procedir al canvi de pany.

7.2 El desús continuat de la bústia, per l'interessat/ada, és causa de la finalització del contracte i obertura de la bústia per a la retirada de la correspondència i possible substitució per un altre usuari. S'entén que la signatura del contracte autoritza a l'Ajuntament sense que hagi de recórrer a una autorització judicial expressa.

7.3 L'Ajuntament d'Algaida, com a titular de la bústia, garantirà , en el cas de l'obertura, que aquesta es realitza amb totes les garanties legals, de manera que en cap cas es violi la correspondència continguda, ni es perdi , per la qual cosa s'aixecarà acta per triplicat , on es relacionaran tots els objectes o enviaments postals que hi hagi dipositats, fent-se càrrec dels mateixos el servei de correus. Una de les actes romandrà a l'Ajuntament, un altre al servei de correus i la tercera es farà arribar, si és possible, al titular d'ús de la bústia fins el moment.

7.4 L'Ajuntament d'Algaida es reserva el dret a finalitzar el contracte abans del seu venciment si ho justifiquen circumstàncies d'interès públic o es detectés un mal ús de la bústia, o aquesta estigués en desús durant un període d'un any (previ informe emès pel servei de correus).

7.5 L'Ajuntament no respon als danys ocasionats a les bústies ni al contingut de les mateixes. Tampoc respondrà als danys ocasionats per robatoris dels objectes dipositats.

ARTICLE 8è . DOCUMENTACIÓ D'ALTA DE SERVEI

8.1 Per a sol·licitar l'alta del servei els/les interessats/des hauran de presentar un imprès de sol·licitud a l'Ajuntament d'Algaida amb la següent documentació:

- Fotocopia DNI o document acreditatiu de la identitat

- Còpia del títol de propietat o contracte de lloguer

- El pagament de l'import corresponent a l'alta del servei (100,00 euros)

- Signatura del contracte (2 originals)

ARTICLE 9è. CLAUS

9.1 Una vegada efectuada la instal·lació de la bústia l'Ajuntament entregarà la clau de la bústia al beneficiari .

ARTICLE 10è. QUANTIA PREUS PÚBLICS

10.1 L'Ajuntament d'Algaida estableix els següents preus públics per al servei de bústies fora del nucli urbà d'Algaida, Pina i Randa:

1. Alta de Bústia: El cost per a la instal·lació i alta d'una nova bústia és de 100,00 euros.

2. Manteniment Anual: A partir de l'any 2025, s'aplicarà una quota de manteniment anual de 20,00 euros per a cada bústia en servei.

3. Còpia de Claus: En cas de pèrdua o no devolució de les claus, el cost per a l'emissió d'una nova còpia serà de 10,00 euros.

ARTICLE 11è. RÈGIM D'INFRACCIONS I SANCIONS

11.1 Es considera infracció lleu, l'acte pel qual els ciutadans instal·lin, sense la prèvia sol·licitud i autorització de l'Ajuntament, altres bústies a domini públic rústic.

La sanció aplicable a la infracció esmentada consistirà en el cost que suposi a la corporació la retirada de les bústies sense la prèvia sol·licitud i autorització.

ARTICLE 12è. VIGÈNCIA

El present acord regulador tindrà efecte a partir del dia següent a la seva publicació al BOIB i es mantindrà vigent sempre que no existeixi acord posterior que el modifiqui o derogui.