Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 738986
Resolució del director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears, per cobrir una plaça de la categoria psicòleg clínic / psicòloga clínica, adscrita a Atenció Primària en la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria ASEF 2023_30)
Antecedents i consideracions jurídiques
1.L'article 9 i els següents de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, modificats pel Reial decret llei 12/2022, de 5 de juliol, regulen les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal.
2.L'article 33.1 de l'Estatut Marc disposa que la selecció de personal estatutari temporal s'ha d'efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, que s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat, competència, publicitat i celeritat, i s' han d'haver negociat prèviament a la mesa corresponent.
3.L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 i publicat al BOIB núm. 80, de 21/06/2022) estableix procediments especials de selecció. En particular, el punt 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories quan l'ocupació de la plaça i la seva especificitat ho requereixin, entre les quals hi ha la de psicòleg clínic / psicòloga clínica.
4.Com a requisit previ a l' inici del procés de selecció, cal adjuntar l'informe justificatiu oportú, en el qual s' han de descriure les característiques especials de les places que s'hagin de cobrir i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció. El director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera ha emès aquest informe justificatiu en data 10/10/2024.
5.En virtut del punt 3 de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023, per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023), els titulars de les gerències territorials del Servei de Salut són competents per convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal, establir les bases, els programes i el contingut de les proves i designar els membres dels òrgans de selecció.
En conseqüència, el director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera ha de dictar una resolució per aprovar la convocatòria d'aquest procediment especial, en la qual s'ha d'identificar les places que s'han de cobrir, obrir un termini de deu dies hàbils per presentar sol·licituds, determinar la composició de la Comissió de Selecció i el barem de mèrits que es valoraran, així com oferir informació sobre la prova teoricopràctica que els candidats han de superar. Aquesta resolució es publicarà al BOIB i al web del Servei de Salut de les Illes Balears.
6.D'acord amb la disposició final segona del Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari, que modifica la lletra d) de l'article 30 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el nivell de coneixements de català ha de ser l'exigit en els termes establerts reglamentàriament.
No obstant això, s'exceptua d'aquesta exigència el personal estatutari i laboral sanitari del Servei de Salut de les Illes Balears i dels ens públics que hi estan adscrits, el requisit d'accés del qual sigui una titulació de la branca sanitària. Per tant, respecte a aquest personal, en aquest procés de selecció els coneixements de català no tindran en cap cas el caràcter de requisit per a l'ingrés, sinó la condició de mèrit, en els termes que es determinin reglamentàriament «respectant el principi de proporcionalitat i adequació entre el nivell d' exigència i les funcions corresponents, i sense perjudici del que disposa la lletra d) de l'article 30 d'aquesta Llei» (art. 50.1.f) de la Llei 3/2007).
7.Quant a la valoració del mèrit de coneixements de català, és aplicable l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 4 de desembre de 2023, pel qual s'estableix un barem únic de puntuació dels mèrits de coneixement de català aplicable a tots els procediments selectius, de provisió i mobilitat del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 i publicat al BOIB núm. 173, de 23/12/2023).
Per tot això, es dicta la següent
Resolució
Primer. - Aprovar la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per cobrir una plaça de la categoria psicòleg clínic / psicòloga clínica, adscrita a Atenció Primària en la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.
Segon. - Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s'adjunten com a Annex 1 d'aquesta Resolució.
Tercer. - Aprovar el model de prova teoricopràctica, que s'adjunta com a Annex 2 d'aquesta Resolució.
Quart. - Aprovar el barem de mèrits aplicable a la fase de concurs, que s'adjunta com a Annex 3 d'aquesta Resolució.
Cinquè. - Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren a l'Annex 4 d'aquesta Resolució.
Sisè. - Ordenar que es publiqui aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar.
Eivissa, la data que consti a la signatura electrònica (6 de novembre de 2024)
El director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera P.D. de la consellera de Salut de 08/08/2023 (BOIB núm. 112, de 12/08/2023) José Enrique Garcerán Azorín-Gómez
ANNEX 1 Convocatòria ASEF 2023_ 30
Bases de la convocatòria
1. Normes generals
1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir una plaça de la categoria psicòleg clínic / psicòloga clínica (grup A, subgrup A1), adscrita a Atenció Primària en la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria ASEF 2023_30).
Aquest procediment especial està determinat en l'article 26 de l 'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 i publicat al BOIB núm. 80, de 21/06/2022).
1.2. Les característiques especials del lloc a cobrir són les següents:
- Tipus de nomenament: personal estatutari temporal.
- Categoria: psicòleg clínic / psicòloga clínica.
- Jornada: completa.
- Gerència: Àrea de Salut d' Eivissa i Formentera.
- Funcions: les generals pròpies de la categoria i les específiques assenyalades a l'apartat 1.3 d'aquestes bases.
1.3. Les funcions a exercir, a més de les generals de la categoria convocada, són les següents:
a) Avaluació clínica inicial dels pacients que comencen seguiment a la Unitat de Patologia Dual, especialment en la modalitat d'hospital de dia.
b) Disseny i implementació de la intervenció psicològica terapèutica individual a desenvolupar amb els pacients de la Unitat de Patologia Dual.
c) Disseny i implementació de la intervenció psicològica terapèutica familiar a desenvolupar amb els pacients de la Unitat de Patologia Dual.
d) Disseny i implementació de les intervencions psicològiques grupals de l'hospital de dia de patologia dual (HDPD).
e) Conducció com a terapeuta o coterapeuta dels grups i activitats terapèutiques de l'HDPD que es requereixin.
f) Conducció com a terapeuta o coterapeuta del grup de famílies de l'HDPD.
g) Col·laboració en el disseny i implementació de la resta d'activitats terapèutiques de l'HDPD en coordinació amb Psiquiatria, infermeria i teràpia ocupacional.
h) Valoració i vinculació en coordinació amb Psiquiatria de pacients ingressats en UHBSM derivats a o que mantinguin seguiment a la Unitat de Patologia Dual.
i) Coordinació de les derivacions amb les unitats derivants o receptores de pacients.
j) Intervenció en crisi dels pacients en seguiment a la Unitat de Patologia Dual.
k) Atenció telefònica en crisi a pacients de la Unitat de Patologia Dual.
l) Elaboració d' informes clínics de seguiment o alta dels pacients de la Unitat de Patologia Dual en coordinació amb Psiquiatria.
m) Col·laboració i participació en les activitats formatives a la resta d'unitats i serveis que s'organitzin des de la Unitat de Patologia Dual.
n) Recollida de dades sistemàtiques de les atencions i intervencions realitzades per psicologia clínica a la Unitat de Patologia Dual.
o) Col·laboració en la realització de la memòria anual de la unitat.
p) Participació i col·laboració en l'elaboració i millora contínua del pla funcional de la Unitat de Patologia Dual.
1.4 El procediment selectiu constarà de dues fases per tal de determinar la capacitat professional en relació amb les característiques especials de la plaça que a cobrir: la primera, una prova teoricopràctica eliminatòria; la segona, una fase de concurs. La puntuació total màxima que els aspirants poden obtenir en aquest procediment és de 100 punts: un màxim de 60 punts en la prova teoricopràctica i un màxim de 40 punts en la fase de concurs.
Per superar la primera fase i accedir a la fase següent s'ha d' obtenir una puntuació mínima de 30 punts en la prova teoricopràctica determinada en l'Annex 2. En la fase de concurs s'aplicarà el barem de mèrits establert a l'Annex 3 amb els següents apartats:
- Experiència professional (puntuació màxima, 35 punts).
- Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima, 5 punts).
2. Requisits d' accés
2.1. Per accedir a la convocatòria d'aquesta categoria específica de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que sigui la nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i dels altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tinguin menys de 21 anys, o bé superin aquesta edat i siguin dependents.
No obstant això, segons es preveu en la disposició final primera del Decret llei 3/2023, de 13 de març, pel qual s'estableixen ajudes i altres mesures urgent per reparar les pèrdues i els danys produïts per la borrasca Juliette a la Serra de Tramuntana i altres indrets de l'illa de Mallorca, s'introdueix la disposició desena a la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de Salut de les Illes Balears, mitjançant la qual estableix l'exempció del requisit de nacionalitat en els processos selectius de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears en els termes següents:
"D'acord amb l'habilitació que confereix l'apartat 5 de l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb el que estableix el paràgraf a) de l'apartat 5 de l'article 30 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, es pot eximir del requisit de nacionalitat en els processos selectius de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de les categories professionals de llicenciat sanitari o grau equivalent. L'exempció s' ha d' articular a través de les convocatòries respectives."
En relació amb aquesta exempció, les persones candidates han de disposar de permís de treball i de residència en vigor.
b) Tenir el títol universitari oficial de llicenciatura o grau en psicologia - o el que s'estableixi reglamentàriament en consideració a la naturalesa anàloga de les funcions- i el títol oficial de psicòleg/a especialista en psicologia clínica o estar en condicions d'obtenir-lo dins del termini de presentació de sol·licituds.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'acreditar que estan homologades per l'òrgan competent o que el títol està reconegut pel ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, si s'escau.
c) Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament.
d) Tenir complerts 16 anys i no excedir de l' edat de jubilació forçosa. Si s'ha complert l'edat de jubilació, el candidat serà exclòs de les llistes.
e) No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per exercir funcions similars a les que es desenvolupen en el cas de personal laboral en què hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.
f) Presentar en el termini establert la sol·licitud de participació.
g) Satisfer la taxa establerta per la normativa vigent. No obstant això, les persones que tinguin alguna discapacitat igual o superior al 33 %, no han d'abonar la taxa.
h) No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d'incompatibilitat, segons el que s'estableix en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
i) No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la Borsa Única.
j) No tenir la condició de personal estatutari fix de la mateixa categoria a la qual opta en qualsevol servei de salut del Sistema Nacional de Salut.
2.2. Els aspirants han d'acreditar els requisits fefaentment en el moment de formalitzar la sol·licitud i mantenir-los al llarg de tot el procés de selecció, en el moment del nomenament i durant tota la vigència del nomenament, llevat del requisit del punt 2.1.c), que ho han d' acreditar abans del nomenament.
3. Sol·licituds
3.1. Les persones que cursen una sol·licitud de participació són denominades aspirants.
3.2. La sol·licitud i les instruccions per omplir-la es poden descarregar en format PDF des del web
https://www.ibsalut.es/es/profesionales/recursos-humanos/trabaja-con-nosotros/convocatorias-especificas.
El pagament de la taxa, per import de 14,42 euros, es pot realitzar telemàticament al web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es). Si es fa directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és BOGN i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui l'abonament.
3.3. La sol·licitud i la documentació adjunta, entre la qual s'inclourà el justificant d'haver pagat prèviament la taxa corresponent, s'han de presentar telemàticament, o a l'Oficina en Matèria de Registre de l'Hospital Can Misses - ubicada al carrer Corona, s/n, Edifici J, d'Eivissa (CP 07800)-, o a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre o a les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears, o per qualsevol de les vies que s'estableixen a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar els documents que acreditin el compliment dels requisits, el pagament de la taxa i els mèrits que hagin de ser objecte de valoració d'acord amb el barem establert a l'Annex 3.
No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
3.4. L'aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. Amb les dades consignades en la inscripció s'elaborarà la llista provisional d'aspirants admesos/exclosos.
3.5. Els interessats a participar en la convocatòria disposen de deu (10) dies hàbils per presentar la sol·licitud i la resta de documentació que s'indica a l'apartat 3.3, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3.6. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.
4. Procediment
4.1 Llista provisional d'aspirants admesos i exclosos.
a) Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears la llista provisional d'admesos i exclosos (indicant la causa de l'exclusió).
b) Els/Les aspirants disposen d'un termini de cinc (5) hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar deficiències (en cas que no ho facin, es considerarà que han desistit). Tots els documents s' han d' adreçar a la Comissió de Selecció i poden presentar-se en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.
4.2 Llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos.
Un cop vençut el termini establert a l'apartat 4.1.b), en els deu (10) dies hàbils següents, es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears la llista definitiva d'aspirants admesos (que passen a denominar-se candidats) i d'aspirants exclosos (fent constar la causa de l'exclusió), així com la data i el lloc de la realització de la prova teoricopràctica. Per mitjà d'aquesta llista es donaran per contestades les al·legacions o reclamacions formulades a la llista provisional.
4.3 Prova teoricopràctica.
La prova teoricopràctica, el contingut de la qual figura en l' Annex 2, és eliminatòria i la puntuació màxima que poden obtenir els candidats en aquesta fase és de 60 punts. Per superar-la i accedir a la fase següent (concurs de mèrits) s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 30 punts.
4.4 Llista provisional de puntuació de la prova teoricopràctica.
a) Un cop la Comissió de Selecció hagi valorat la prova teoricopràctica, es publicarà al web del Servei de Salut una resolució amb la llista provisional de la puntuació obtinguda pels candidats.
b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils —a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació, dirigides a la Comissió de Selecció i que poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.
4.5 Es publicarà la llista definitiva de puntuació de la prova teoricopràctica obtinguda pels candidats, per la qual s' estimaran o desestimaran les al·legacions formulades.
4.6 Llista provisional de la puntuació total.
a) Un cop la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits presentats pels candidats que hagin superat la prova teoricopràctica, es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears una resolució amb la llista provisional de la puntuació total obtinguda pels candidats.
b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils —a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació, dirigides a la Comissió de Selecció i que poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.
4.7 Llista definitiva de la puntuació total.
A proposta de la Comissió de Selecció, el director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera dictarà una resolució per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva de la puntuació total obtinguda pels candidats (suma de la puntuació de la prova teoricopràctica més la valoració dels mèrits), en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal objecte de la convocatòria. Aquesta resolució es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears.
5. Comissió de Selecció.
5.1. La Comissió de Selecció estarà formada per les persones que figuren a l'Annex 4, tots amb la condició de personal fix del Servei de Salut i/o especialistes de la mateixa branca i amb una titulació de nivell acadèmic igual o superior a l'exigida per participar en aquest procediment especial de selecció i, si s'escau, almenys una ha de tenir el títol de l'especialitat si aquest s'exigeix per cobrir la plaça convocada.
La Comissió de Selecció comptarà amb un secretari/una secretària, amb veu i sense vot, nomenat/ada entre el personal fix de l'Administració sanitària, que ha de recollir en les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme per elegir els candidats.
5.2. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir de participar en el procés quan concorrin les circumstàncies o els motius d'abstenció o recusació que s'estableixen en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, i tenen el deure de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
5.3. La Comissió de Selecció té les funcions següents:
a) Comprovar que les persones aspirants reuneixen els requisits i que han presentat les seves sol·licituds d'acord amb el que estableixen les bases de la convocatòria.
b) La realització i la valoració de la prova teoricopràctica.
c) Requerir, si escau, els candidats que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé que aclareixin algun dels mèrits acreditats en temps i forma.
d) Valorar els mèrits que al·leguin i acreditin els candidats que hagin superat la prova teoricopràctica
e) Resoldre les reclamacions que els candidats hagin presentat en temps i forma.
f) Proposar la llista definitiva de persones seleccionades en aquest procediment especial, d'acord amb les puntuacions finals obtingudes pels candidats, ordenada a partir de la puntuació més alta.
6. Nomenament
6.1. El nomenament s' oferirà al candidat amb la puntuació més alta que figuri a la llista assenyalada al punt 4.7 d' aquestes bases. En cas que diversos candidats tinguin la mateixa puntuació a la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:
a) Amb aquests efectes, tindran prioritat les dones en cas que el sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
b) En cas que sigui necessari, si en la llista definitiva de puntuacions figuren aspirants amb la mateixa puntuació global, s' utilitzaran els serveis prestats com a criteri de desempat. Si l' empat persisteix, se seleccionarà el candidat la lletra inicial del primer cognom del qual sigui la primera en l' ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.
6.2. Per raons d'eficiència i agilitat, en el supòsit que es presenti un únic aspirant a la plaça objecte de la convocatòria, en el moment en què, d'acord amb el que estableix el punt 4.5 d' aquestes bases, es publiqui al web del Servei de Salut la resolució per mitjà de la qual s'aprova la llista definitiva de candidats que han superat la fase eliminatòria en el procediment especial de selecció, i sempre que compleixi tots els requisits de participació, se li podrà formalitzar un nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal de manera directa.
6.3. D'acord amb el que estableix el punt 26.4 de l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022, que va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022), la llista de candidats amb la puntuació final obtinguda en el procés objecte de la present convocatòria es podrà utilitzar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada, sempre que tingui les mateixes característiques especials que la plaça que s'ha de cobrir.
6.4. La llista resultant podrà ser d'aplicació a la gerència que ha realitzat la convocatòria. No obstant això, l'abast de la mateixa podrà ampliar-se a la resta de gerències del Servei de Salut, sempre que es requereixi el mateix perfil, i prèvia autorització del director general del Servei de Salut de les Illes Balears.
ANNEX 2
Convocatòria ASEF 2023_ 30
Prova teoricopràctica
1.Els candidats / les candidates que participin en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria psicòleg clínic / psicòloga clínica, adscrit a Atenció Primària en la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, hauran de superar una prova teoricopràctica per determinar la seva capacitat professional relacionada amb les característiques de la plaça a cobrir.
2. Aquesta prova consistirà en el desenvolupament de 6 qüestions pràctiques, que versaran sobre les funcions pròpies de la plaça a cobrir, en la qual les persones candidates hauran de demostrar els seus coneixements.
3. Cadascuna de les 6 preguntes tindrà un valor de 10 punts i per superar aquesta prova teoricopràctica caldrà obtenir una puntuació mínima de 30 punts, en els termes indicats a l'apartat 1.4 de les Bases de la convocatòria (Annex 1). Per atorgar la puntuació es tindran en compte el rigor tècnic, la claredat i la coherència de l'exposició, així com la seva adaptació correcta de la resposta a la qüestió plantejada.
ANNEX 3
Convocatòria ASEF 2023_ 30
Barem de mèrits
1. Experiència professional (puntuació màxima, 35 punts)
1.1. La puntuació del temps de serveis prestats que els aspirants tinguin reconegut fins a la data de presentació de la sol·licitud es computa d'acord amb el barem següent:
a) Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,23 punts.
b) Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en diferent categoria que aquella a la s'opta: 0,115 punts.
c) Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut: 0,23 punts.
Només es valoraran aquests serveis si es disposa de la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu.
1.2. Els aspirants han d' aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats. No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
1.3. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
- La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 35 punts.
- Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren.
- Els serveis prestats sota la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computaran com si fossin a jornada completa.
- Si es presten serveis simultàniament en dos o més centres es computaran els serveis prestats només en un d'ells (el que la persona aspirant esculli).
- El còmput de serveis prestats es calcula aplicant aquesta fórmula: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideixen entre 365, i el quocient resultant es multiplica per 12.
- La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.
2. Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima, 5 punts)
2.1.- Els certificats emesos per la Direcció General de Política Lingüística i els reconeguts a l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, els diplomes i els certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12/03/2013), es valoraran com es detalla a continuació:
a) Certificat de nivell A2: 0,5 punt.
b) Certificat de nivell B1: 1 punt.
c) Certificat de nivell B2: 2 punts.
d) Certificat de nivell C1: 3 punts.
e) Certificat de nivell C2: 4 punts.
f) Certificat de llenguatge administratiu (LA): 1 punt.
2.2.- Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, en què la seva puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'aporti.
ANNEX 4
Convocatòria ASEF 2023_ 30
Comissió de Selecció
La Comissió de Selecció estarà integrada pel personal estatutari que es detalla a continuació:
▪ President/a:
- Titular: Cristina Merino del Villar, FEA de Psiquiatria de l'ASEF.
- Suplent: Joan Salvà Coll, FEA de Psiquiatria de l'Hospital Son Espases.
▪ Vocals:
- Titular: Juan José de Frutos Guijarro, FEA de Psiquiatria de l'ASEF.
- Suplent: Dr. Miguel Ruiz Flores FEA de Psiquiatria de l'ASEF.
- Titular: Nuria María Rodríguez López, psicòloga clínica de la UPRA de Mallorca.
- Suplent: María Rosa Pizà Portell, psicòloga clínica i coordinadora d'USM Palmanova- Santa Ponça.
▪ Secretari/a:
- Titular: Emilio Pahiño Borrachero, grup de gestió de la funció administrativa de l'ASEF.
- Suplent: Ana Amor Luengo, grup de gestió de la funció administrativa de l'ASEF.